Kaj je prosti čas? Vzporedno z rednim poukom potekajo v na-ših osnovnih šolah tudi prostočasne dejavnosti: bodisi, da so vezane posredno ali neposredno na posamezna društva ali družbene organizacije ali pa Ie znotraj šole v posamezne delovne eno-te. Tod se često zatika, ne le pri finančnih sred-stvih in posameznih prireditvah, ki sodijo k rednemu delu, temveč tudi s tem, da je mnogo učencev vključenih v vrsto prostočasnih dejav-nosti, ki so pogosto v navzkrižju z delovnim časom. Smiselno naj bi že starši učencu piibli-žali posamezne prostočasne dejavnosti, morda po predhodnem dogovoru s posameznimi vodji le-teh, da bi bila vsestranska odločitev lažja, hkrati pa tudi delo in uspeh lažje dosegljiva. Zbrane izkušnje iz preteklih let so zagoto-vilo, da smo pravilno zastavili prostočasne de-javnosti tudi v učenčevo celodnevno bivanje! Od tod dalje pa je nuja, da poteka načrtno de-lo v vsaki uri ob ustrezno izobraženem delavcu. V tehnične dejavnosti, ki potekajo bodisi v sklopu celodnevnega učenčevega bivanja, ali pa v rednem delu kluba mladih tehnikov, bomo vključili prav vse starostne vrste učencev osnovne šole in ne bomo odbirali učencev niž-jih razredov. Saj so nam izkušnje dokazale, da le tako nadaljujemo s prvinami tehnične vzgo-je, ki jo'je prvošolček prinesel iz vrtca. Saj ve-mo, da se začne tehnična vzgoja po učnem na-črtu šele v petem razredu in je učenec v nižjih razredih temu izobraževanju odmaknjen cela štiri leta. Sicer terja delo pestrejši izbor v na-črtovanju za tekoče leto in ustiezen način ter predvsem dosegljiv neizkušenim začetnikom. Saj tudi odrasli niso v svojih otroških letih znali tega, kar zmorejo danes!? Zato bomo učence vseh razredov vključili v redno delo klubov mladih tehnikov, vendar bo-mo njihovo delo porazdelili pti nižjih razredih v skupine po preteku prvega polletja, ki bo že" prineslo prve rezultate posameznikov in tudi vseh mladih tehnikov! Ne le, da bodo spoznali uporabnost materialov, orodij in načrtov, tem-več bodo že dokončali nekatere izdelke. Torej tie tvegamo ničesar, če dosledno izvajamo štu-dijsko utrjen delovni načrt, ki je smotrno obli-kovanje v mozaiku izobraževanja naših naj-mlajših mladih tehnikov. Valerija Novšak