Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana glasilo območnih obrtno-podjetniških zbornic leto VII, štev. 10, oktober 2017 Logatec Postojna Vrhnika Stiki Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec Tržaška c. 11, 1370 Logatec internet naslov: http://ooz-logatec.si/ e-naslov: info@ooz-logatec.si dejan.sraml@ozs.si tel.: (01) 750 90 80 mobi: (051) 651 538 Uradne ure: pon, sre, pet 9.00 - 12.00 sre 14.00 - 16.00 Predsednik: Bogdan Oblak Direktor: mag. Dejan Sraml predsednik Bogdan Oblak direktor mag. Dejan Sraml Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna Jenkova ul. 1, 6230 Postojna e-naslov: irena.dolgan@ozs.si tel.: (05) 726 17 20 tel.: (05) 720 18 70 Uradne ure: vsak delavnik 7.00 - 11.00, ter 13.00 - 15.00 Predsednik: Janez Marinčič Sekretarka: Irena Dolgan predsednik Janez Marinčič sekretarka Irena Dolgan Območna obrtno-podjetniška zbornica Vrhnika Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika e-naslov: adela.cankar@ozs.si internet naslov: www.ooz-vrhnika.si tel.: (01) 755 77 40 mobi: (051) 619 215 Uradne ure: pon, sre, pet 8.00 - 13.00 sre 15.00 - 19.00 Predsednik: Simon Hlebec Sekretarka: Adela Cankar predsednik Simon Hlebec sekretarka Adela Cankar Krpanov glas Obvestila OOZ Logatec, Postojna in Vrhnika OOZ Logatec Dejan Sraml (OOZ Logatec), Irena Dolgan (OOZ Postojna), Adela Cankar (OOZ Vrhnika, prispevki), Janez Gostiša (urednik) Izhaja enkrat mesečno. 2000 izvodov Grafika 2000 d.o.o. Igor Resnik, univ. dipl. inž. arh. ISSN 2232-3104 Fotografija na naslovnici: Teden obrti na Logaškem je prinesel veliko dogodkov, od Podjetniškega foruma (zgoraj) do promocije lokalnega in promocije obrti med šolarji. Foto: Robert Lukan Obvestila prejemajo člani OOZ sodelujočih zbornic brezplačno. Izdajatelj: Uredniški odbor. Naklada: Prelom in tisk: Oblikovanje naslovnice: CIP številka: Cenik oglaševanja v Krpanovem glasu: velikost Cena za člane 40 % popusta 1/1 stran (A4) 200 € 120 € % strani (A5) 150 € 90 € % strani (A6) 100 € 60 € manjše od % A4 (vizitke, pasice ipd.) 75 € 45 € Križanka 100 € 60 € Oglas na zadnji strani: + 40 % Oglas na predzadnji strani: + 20 % Naročilo 3 oglasov ali več: dodaten 10 % popust. Vse cene veljajo za vnaprej oblikovane oglase, sicer se oblikovanje zaračuna posebej. Objavo naročite na svoji območni zbornici ali neposredno pri OOZ Logatec. Kontaktne številke so objavljene na tej strani Krpanovega glasu. 2 december 2017 Aktualno Priložnost za predstavitev idej in pobud Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije v sodelovanju z območnimi zbornicami pripravlja niz regijskih srečanj. Ta bodo priložnost za pogovor z vodstvom zbornice in za razmišljanja o aktivnostih obrtno-podjetniškega zborničnega sistema v prihodnje. Regijska srečanja so namenjena spoznavanju dela obrtno-podjetniškega zborniškega sistema, seznanjanju z aktivnostmi na različnih področjih in načrtovanju dela v prihodnje. Prav tako je to odlična priložnost, da obrtniki in podjetniki z vodstvom zbornice delijo ideje in pobude za aktivnosti, ki bi pripomogle k izboljšanju poslovnega okolja za malo gospodarstvo. Zato vljudno vabljeni na naše regijsko srečanje, ki bo v ponedeljek, 9. oktobra 2017, ob 17.00 na OOZ Ajdovščina. Prijave sporočite na svojo OOZ. Na regijska srečanja vabljeni tudi drugi obrtniki in podjetniki, ki bi želeli spoznati delovanje obrtno-zborničnega sistema in njegovo ponudbo. Lidlova Lojtrfca domačih V Lidlu Slovenija verjamejo v tesno sodelovanje z lokalnimi proizvajalci, še posebej pa želijo pomagati tistim manjšim podjetnikom, ki so na svojo poslovno pot šele stopili. Zato so zasnovali projekt z imenom Lojtr'ca domačih, s katerim nagovarjajo vse manjše, butične slovenske proizvajalce, ki si želijo svoj posel razširiti in svoje izdelke postaviti na njihove prodajne police. Gre za razpis, povabilo k sodelovanju, ki je odprto do 9. oktobra 2017 in iščejo najboljše slovenske butične specialitete. Izbrane bodo predstavili ekskluzivno, v njihovih trgovinah v začetku naslednjega leta. Več o projektu in načinu prijave najdete na www.lojtrcadomacih.si. Izboljšajmo organizacijo dela! Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti s finančno podporo Evropske agencije za varnost in zdravje pri delu (EU-OSHA) v okviru aktualne kampanje organizira še zadnji brezplačni dvodnevni seminar »Kako z boljšo organizacijo dela in boljšim vodenjem do varnega in zdravega delovnega okolja«. Seminar bo potekal 4. in 11. oktobra 2017 v Ljubljani. Seminar je dvodneven. Prijava samo za en dan ni mogoča. Število udeležencev je omejeno. Dodatne informacije in predhodna prijava na: dogodki.mddsz@gmail.com Priložnost za posel v Belorusiji OZS in GZS med 25. in 27. oktobrom 2017 organizirata obisk gospodarske delegacije v Belorusiji (Minsk). Glede na izražene interese nekaterih članov po večjem angažmaju v mednarodnem gospodarskem prostoru, sta se dogovorili za srečanje s tamkajšnjimi gospodarstveniki. Za vse tiste, ki vas zanima sodelovanje z beloruskim gospodarstvom, je sedaj priložnost navezati stike in poiskati poti za posle s podjetji iz Belorusije. O dosedanjem gospodarskem sodelovanju med državama si lahko več preberete na spletni strani www.izvoznookno.si Prijave zainteresiranih podjetij sprejemajo na e-naslovu bojan.pecnik@ ozs.si Dober dan, jesen Preživeli smo še en referendum. Tistega o morebitni zavrnitvi zakona o drugem tiru. Zakon je obveljal. Zanimivo, da so vsi v kampanji operirali s številkami, a obenem trdili, da ni znano, koliko nas bo gradnja stala. Bi gradnja, hipotetično, res lahko bila trikrat cenejša od nameravane? Smo res zaspali ob bistveno spremenjenih dejstvih? Smo jih spregledali? No, tega, kar se ne zgodi, ne moremo ne zanesljivo preučiti, ne izmeriti, ne stehtati. Lahko pa štejemo ure brezplodnih ugibanj, kaj bi bilo, če bi bilo. Ne bi raje sedli skupaj in preučili kaj bi bilo smiselno storiti in kako ravnati, da se iz te zgodbe kaj koristnega naučimo? Za nami je tudi jubilejni mednarodni obrtni sejem. S presežniki se govori o njem. Sosednja država je postala njegov partner. Se lahko iz tega naučimo, kaj pomeni dobro sodelovanje ob vzajemnih interesih? O sodelovanju so govorili tudi na tednu obrti in podjetništva v Logatcu. O tistem, čezmejnem, pa o povsem lokalnem. Kvalificirani predstavniki institucij in organizacij so o tem spregovorili na Forumu obrti in podjetništva. Sprehodili so se po ulici obrti in podjetništva, najmlajšim so predstavili zanimive poklice. Sto trideset jih je zvedavo prisluhnilo navdušenim nagovorom mojstrov raznih poklicev. Ni vrag, da se ni katerega od njih dotaknila želja postati mizar, kovinar, računalnikar, časnikar. Obrtno znanje — znati narediti — bo tudi v časih novih znanj imelo trdne korenine, četudi v novih branžah. Na Postojnskem so združili moči in obrtnikom, podjetnikom ponudili ugodne kredite s subvencionirano obrestno mero. Naj bodo članom zbornice v izdatno olajšanje sicer nelahkega bremena financiranja razvojnih, pa tudi vsakdanjih poslovnih naložb ali pač vzdrževanja likvidnosti. Vrhničani so zaokrožili projekt lokalne samooskrbe. Zaključke bodo v začetku oktobra predstavili zainteresiranim. Vse zbornice se že po malem ozirajo h koncu leta in napovedujejo obiske dobrotnikov, ki bodo obdarovali otroke, pa letna srečanja članov, pa... Naj bo prav vsem podarjenega kar največ zdravja. S tem bi se bistveno skrajšale čakalne vrste v zdravstvu. Urednik oktober 2017 3 Obvestila OOZ Logatec Praznik obrti in podjetništva v Logatcu Zadnji poletni teden je Logatec obarval podjetniško. Zbornica je namreč tudi letos poskrbela za odmeven Teden obrti in podjetništva z namenom promocije logaške obrti, podjetništva in gospodarstva, pa tudi gostinstva, turizma in kmetijstva. Promovirali smo lokalno - proizvedeno in pridelano na Logaškem. Vse dogajanje je obogatilo letošnji občinski praznik, zato smo dogodke pripravili v sodelovanju in s podporo Občine Logatec, umeščeno pa je bilo pred Narodni dom in na sedež zbornice. Začeli smo z dnevom odprtih vrat zbornice. Podjetnikom smo ponudili specializirana svetovanja s področja davkov, prava, čezmejnega opravljanja storitev in drugo, kot VEM točka pa (tudi bodočim) podjetnikom vse informacije o ustanavljanju podjetij. Vse to sicer počnemo vsak dan in smo kot javni servis za podjetništvo na razpolago občanom. Vrhunec tedna je bil v torek, 19. septembra. Takrat je Logatec za en dan dobil novo ulico — Ulico obrti in podjetništva — kjer so se na veliki sejemski prireditvi predstavili številni domači obrtniki in podjetniki iz različnih branž ter lokalni pridelovalci. Župan Berto Menard je skupaj s predsednikom OOZ Logatec Bogdanom Oblakom dopoldne gostil mednarodno srečanje podjetnikov iz Avstrije in Slovenije. Obiskali so Upravni center Logatec ter prisluhnili predstavitvi logaškega turizma kot stičišča naravnega in kulturnega bogastva. Nato so si z avtobusom ogledali obe industrijsko-obrtni coni ter v vsaki od njih po eno podjetje — feBRUS d.o.o. in Oblak commerce — ter vetrovnik Aerodium. Popoldne je bilo vse dogajanje skoncentrirano pod velikim šotorom. Osrednji dogodek je bil Logaški podjetniški forum, na katerem so poznavalci izzivov in priložnosti malega gospodarstva, tudi iz Italije in Avstrije, soočili svoje poglede na gospodarski razvoj (večo tem v sosednjem članku). Ves čas je tudi prijetno dišalo, saj so logaški obrtniki — razdeljeni v šest skupin, po krajevnih skupnostih — in prvič tudi gostje, obrtniki z Vrhnike in iz Sežane — kuhali golaž za obiskovalce ulice obrti in podjetništva in ga nato brezplačno ponudili vsem navzočim. Vodje ekip so bili obrtniki Sara Pivk, Brigita Vehar, Ciril Molek, Andrej Grom, Boštjan Martinšek, Jernej Bortolato, Janko Rupnik in Bogdan Markič. Stroga komisija pod vodstvom ljubiteljskega kuharja Petra Oblaka in pod budnim očesom nadzornika Marjana Marklja je vzorce ocenila in odločila dve zmagovalni skupini — to so bili dolnjelogaški in vrhniški obrtniki s kuharskima mojstroma Bogdanom Markičem in Cirilom Molekom. Obiskovalci pa niso jedli le golaža in degustirali vipavskih vin, ampak so imeli možnost poskusiti še druge lokalne pridelke ter tudi moderno in priljubljeno sodobno kulinarično kuhinjo oz »food truck« projekt FerFud DUEL. Za uspešno mreženje v podjetništvu pa sta pomembni sproščenost in zabava, zato je bil večer obarvan tudi z zvoki diatoničnih in klavirskih harmonik domačih glasbenikov. Promocija podjetništva med mladimi je še kako pomembna. Zato je zbornica za 130 učencev vseh treh osnovnih šol iz naše občine naslednji dan pripravila 20 delavnic in predstavitev poklicev, tudi v obrtniških delavnicah. Sodelovali so obrtniki in podjetniki: tetovator Zsolt Budahazi, mizar Andrej Grom, kozmetičarka Kati Grom, zdravilec in bioresonančni terapevt Matija Liška, novinarka Blanka Markovič Kocen, kamnosek Peter Oblak, računalničar in informatik Uroš Oštir, tetovatorka in umetnica Darja Peklaj, snemalec in fotograf Siniša Rančov, bančnica Lidija Rot, tiskar in knjigovez Gregor Rupnik, ustvarjalka Tjaša Šporar, podjetniški svetovalec mag. Dejan Šraml, kovinar Bojan Volk, inženir za varnost pri delu Boštjan Ulaga. Kar 80 odstotkov malih podjetij v Sloveniji uvrščamo med družinska podjetja, torej jih vodi in so v lasti družine, kjer tudi obstajata možnost in želja po prenosu podjetja na naslednjo generacijo. Ocenjujemo, da je zgolj na Logaškem več kot 300 družinskih podjetij. Zato je bilo sredino popoldne v hramu logaške obrti in podjetništva v znamenju strokovnega posveta o družinskem podjetništvu v organizaciji javne agencije SPIRIT. Na njem so spregovorili Ida Praček, mag. Tina Kociper in Bogdan Oblak. Vsi trije opažajo pomanjkanje komunikacije o nasledstvu v družinskih podjetjih znotraj družine. Namreč, gre za proces, kjer je ključen premišljen strateški načrt družine in družinskega podjetja hkrati — načrtovanje skupne prihodnosti ter jasna komunikacija v družini (podjetju). Organizatorji se zahvaljujejo vsem, ki so omogočili Teden obrti in podjetništva, posebej pa še Občini Logatec, Pivk Electric d.o.o., Komunalnemu podjetju Logatec, Vodi Mattoni, Radiu 94 ter prijateljem zbornice. Logaški podjetniški forum Vnovični klic po odpravi birokratskih ovir! OOZ Logatec je pripravil tudi podjetniški forum, na katerem so dobri poznavalci gospodarstva skušali odgovoriti na nekatera ključna vprašanja, ki zadevajo slovenske, predvsem pa logaške obrtnike in podjetnike in poslovno okolje, v katerem delajo. Kaj Logatec nudi podjetnikom in obrtnikom? S tem vprašanjem, naslovljenim na logaškega župana Berta Menarda, je voditelj razprave Danijel Lamperger, direktor Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, odprl Logaški poslovni forum. Po Menardovih besedah je Logatec skušal slediti najrazvitejšim občinam, kot sta npr. Domžale in Trzin, in ju tudi dohitel. »Imamo odlično 4 december 2017 Pripravlja Dejan Šraml LOGATEC geostrateško lego, železnico, avtocesto, regionalno cesto in dve obrtni coni, zato zemljišč ne nudimo pod ceno,« je poudaril Menard. »Dosegamo nova delovna mesta z dodano vrednostjo.« Sonja Anadolli, predsednica uprave Deželne banke Slovenije, sicer Logatčanka, je izpostavila tradicionalno povezanost DBS s kmeti: »Naša kmetijska gospodarstva so že mala podjetja,« je dejala. Po njenih besedah je tretjina kreditov DBS kmečkih, drugo pa so krediti malim podjetjem in prebivalstvu. Branko Meh, predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, je na voditeljevo vprašanje, koliko front ima zbornica še odprtih, uvodoma pojasnil, da imajo obrtniki in podjetniki trenutno 121 zahtev za izboljšanje poslovnega okolja. Med njimi je izpostavil odpravo nepotrebnih birokratskih ovir, problem z regresnim zahtevkom in vajeni-štvo, ki bi po njegovih besedah moralo imeti poseben pečat. Udeleženci — razpravljala in poslušalci na logaškem Podjetniškem forumu Seminar: prenos nasledstva Vabljeni na strokovni seminar o družinskem podjetništvu — Prenos nasledstva in lastništva v družinskih podjetjih — pravni in davčni vidik, bo v četrtek, 26. 10. 2017, ob 16.00 na OOZ Logatec. Podjetniška svetovalka mag. Tina Kociper bo predstavila ključne dejavnike uspešno načrtovanega in izpeljanega prenos nasledstva, ki je lahko začetek nove zgodbe o uspehu, slabo izpeljan prenos pa začetek konca podjetja. Večino teh podjetij vodijo ustanovitelji, ki bodo v kratkem svoja podjetja bodisi prenesli na naslednike bodisi se odločili za katero od drugih možnosti ob upokojitvi. Več na ooz-logatec.si Brez kotizacije! Obvezna pa je predhodna prijava na info@ooz-logatec.si ali na 051 651 538. Seminar organizira SPIRIT Slovenija ob finančni podpori Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo. Tradicionalni dogodki ob koncu leta Prednovoletno srečanje Tradicionalno družabno srečanje članov bo letos v gostilni, ki nosi ime po dveh najbolj prepoznavnih slovenskih bratih in ki sta slovensko glasbo ponesla v širni svet. Bratih Avsenik. Zabavno bo torej v gostilni „pri Jožovcu" v Begunjah na Gorenjskem. Dobra družba, prijetna glasba in okusna slovenska hrana bodo obarvali drugo soboto v decembru (9. decembra 2017). Več bo objavljeno v novembrski številki glasila. Čas pa si že rezervirajte. Dobri možje Naša zbornica bo tudi letos poskrbela za obisk Miklavža, Božička in Dedka Mraza pri otrocih podjetnikov, obrtnikov in pri njih zaposlenih delavcev. Prireditev z zabavno predstavo in obdaritvijo bo v Narodnem domu v Logatcu v četrtek, 14. decembra 2017, ob 17.30. Andrej Hren, generalni sekretar Slovenske gospodarske zveze iz Celovca vidi številne priložnosti za sodelovanje slovenskih podjetij z avstrijskimi, Andrej Sik, direktor Slovenskega deželnega gospodarskega združenja iz Trsta, ki je Italijo poimenoval »domovino birokratskih ovir«, pa je poudaril, da so vzpostavili sistem, v katerem lahko podjetjem pomagajo tako z informacijami kot tudi s storitvami. O digitalizaciji je spregovoril Goran Novkovic, izvršni direktor GZS, ki ugotavlja, da Slovenija na tem področju nekoliko zaostaja za Evropo in dejal: »Država naj ustanovi agencijo, ki bo skrbela za prijavo na evropske razpise.« Potem ko je Damjan Barut, namestnik poveljnika Civilne zaščite Logatec, ob nedavnih dogodkih v bližnjem Kemisu razmišljal o tem, kako občanom in državljanom zagotoviti okoljsko varnost, je Bogdan Oblak, predsednik OOZ Logatec, predstavil Paket Skupaj in izpostavil Koda 'EU 95' za 2018 Prevoznike obveščamo, da bo redno usposabljanje voznikov po predpisanem programu za leto 2018, t.i. »koda EU 95«, na OOZ Logatec v soboto, 16. decembra 2017, s pričetkom ob 7. uri zjutraj. Število mest je omejeno, zato pohitite s prijavo in tako že v letošnjem letu opravite obveznost za leto 2018! Kotizacija: 34,20 evrov za člane OZS in njihove zaposlene; za zunanje pa 44,20 evrov. Obvezna predhodna prijava. pomen sodelovanja med območnimi in matično zbornico. Med načrti, ki jih ima logaška zbornica pa je med drugim navajal poglobitev Paketa Skupaj, ohranjanje obstoječega in pridobivanje novega članstva in izobraževanje le-tega. Blanka Markovič Kocen oktober 2017 5 Obvestila OOZ Postojna Seminar: Nepremičnine z vidika DDV Se ob prodaji nepremičnine obračuna DDV ali DPN, je najem nepremičnine oproščen ali obdavčen z DDV, moram pridobiti tujo ID številko za opravljena dela na nepremičnini v tujini, ... Na ta in še mnoga druga vprašanja vam bo odgovorila ga. Jasmina Malnar Molek, svetovalka v Svetovalnem centru OZS na seminarju, ki bo v Postojni v četrtek, 9. novembra 2017. Več o seminarju (lokacija, ura, cena) izveste v naslednji številki glasila. Ne spreglejte pri sosedih • Srečanje obrtnikov in podjetnikov Notranjsko--primorske regije, ki ga organizira OZS v ponedeljek, 9. oktobra ob 17.00 na OOZ Ajdovščina. Več na str. 3. • Seminar: Prenos nasledstva in lastništva v družinskih podjetjih - OOZ Logatec, 26. oktober, ob 16.00. Udeležba je brezplačna. Več na str. 5. • Seminar: Kadrovske evidence — OOZ Vrhnika, 25. oktober, ob 16.00 Kotizacija za člane OOZ Postojna s plačano članarino znaša 20 €. Več na str. 9. Frizerski festival Znova želimo opozoriti na frizerski festival 22. oktobra na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani. OOZ Postojna članicam frizerkam, ki se bodo festivala udeležile, subvencionira 35 € vstopnine, pri njih zaposlenim pa 20 €. Znova kredit s subvencijo obrestne mere OOZ Postojna in Banka Intesa Sanpaolo d.d., PE Postojna ponovno razpisujeta nenamenski kratkoročni kredit za člane Območne obrtno-podjetniške zbornice Postojna. Razpoložljiva sredstva znašajo 400.000 EUR. Sredstva so namenjena članom Območne obrtno-podjetniške zbornice Postojna za: - financiranje tekočega poslovanja - nabavo osnovnih sredstev - refinanciranje posojil Krediti se bodo odobravali pod naslednjimi pogoji: Posojilo se obrestuje po 1,50 % letni obrestni meri (skupna obrestna mera znaša 3,50 % letno, OOZ Postojna subvencionira 2,00 %), odplačuje se 12 mesecev, višina posameznega zneska je odvisna od vaših prilivov, bonitet, kreditne sposobnosti, oziroma ne sme presegati 20.000 €. Zavarovanje: vse oblike, ki za banko predstavljajo zadostno jamstvo za vračilo kredita (pri zavarovalnici, s poroštvom, zastavo- hipoteko, drugo). Priloge k vlogi: - izjava o članstvu v OOZ Postojna za čas odplačevanja posojila, - sklep OOZ Postojna o izpolnjevanju pogojev - bilanca stanja in izkaz poslovnega izida za preteklo poslovno leto, medletni podatki - potrdilo o plačanih davkih Obdelava zahtevka in vodenje kredita znaša 70 EUR, ki se plača ob odobritvi kredita. Vloge za kredit so na voljo na OOZ Postojna do porabe sredstev. Oglas smo v polni velikosti objavili v prejšnji številki KG 6 december 2017 Pripravlja Irena Dolgan Po podjetniško znanje na RRA Zeleni kras! Po uspešno izvedenih delavnicah spomladi 2017 bodo na RRA Zeleni kras organizirali nov sklop kar 11-ih delavnic na področju podjetništva. Začeli bodo z bolj splošnimi tematikami, kjer bodo udeleženci lahko prevetrili svoje poslovne ideje, predstavili bodo način registracije dejavnosti in s tem povezane finančno-računovodske vidike podjetništva in udeležencem pomagali predvideti stroške in izračunati pričakovani dobiček. V nadaljevanju se bodo dotaknili tudi za podjetnike ključnih vprašanje kot so: kako do kupcev, kako predstaviti svoje poslovne ideje, kako pripraviti dobro ponudbo in kako za poslovno rabo uporabiti različna socialna omrežja. Proti koncu leta bosta sledili tudi dve splošni delavnici, kjer bodo sodelavci RRA Zeleni kras predstavili davčno-finančne novosti za podjetnike ter aktualne vire financiranja, celoten sklop pa se bo zaključil v januarju 2018, ko se bodo udeleženci lahko seznanili z osnovami priprave projektnih vlog. Podrobnejši razpored delavnic je na voljo na spletnih straneh RRA Zeleni kras, namenjene so tako podjetnikom kot tistim, ki so zainteresirani za podjetništvo in še nimajo svojega podjetja. Udeleženci se lahko udeležijo posameznih delavnic ali celotnega sklopa, vse delavnice pa so brezplačne, pod pokroviteljstvom Občine Pivka. Le-ta poleg svetovanja in delavnic subvencionira tudi pripravo različnih vlog in poslovnih načrtov za občane Pivke, ki jih pripravljajo na RRA Zeleni kras. Informacije o dogodkih in razpisih so objavljene na www. rra-zk.si, za dodatne informacije v zvezi z aktivnostmi za podjetništvo pa so na RRA voljo tudi prek elektronske pošte jana@rra-zk.si ali prek telefona: 05 721 22 48. RRA Zeleni kras, d.o.o. Regijsko srečanje OOZ Na OOZ Vrhnika smo v ponedeljek, 25. 9. 2017 organizirali srečanje predsednikov in sekretarjev/direktorjev OOZ Notranjske in Primorske. Gost srečanja je bil Danijel Lamperger, direktor OZS, ki je prisotnim predstavil možne pristope k mladim podjetjem in podjetnikom za vključitev v članstvo obrtno-podjetniškega zborničnega sistema. Delati je treba sistematično, vzpostaviti kontakt že na začetku poslovanja, saj so takrat potrebe novih podjetij po svetovanju, informacijah.. .najbolj potrebne in najpomembnejše. Prisotni so se seznanili še z dnevnim redom 113. redne seje UO OZS in razpravljali o tistih točkah, za katere je bilo gradivo na razpolago. Naslednje regijsko srečanje bo v Ajdovščini. Adela Cankar 50. MOS izpolnil pričakovanja V družbi Celjski sejem so bili s sejemskimi dnevi na 50. MOS zelo zadovoljni. Sejem kot uspešen ocenjujejo tudi v OZS, ki je že vrsto let zvest partner, z MOS pa je zadovoljna tudi prva država partnerica, Hrvaška. »Zadovoljni smo, da je letos veliko več kot minula leta naših obrtnikov in podjetnikov s svojimi predstavitvami sodelovalo na sejmu. Ponosen sem, da je sodelovalo 11 naših območnih zbornic, kar je največ doslej, pa tudi naše branžne sekcije. Organizirali smo več b2b obsejemskih dogodkov, kjer so se lahko naši obrtniki in podjetniki iz oči v oči srečali s podjetniki iz drugih držav. Izredno sem zadovoljen tudi, da smo Ulico obrti letos organizirali malo drugače. Na bolj sodoben način smo skušali prikazati, kaj je obrt, kaj je podjetništvo in se spoznali z različnimi poklici. V teh dneh jo je obiskalo več kot 2000 osnovnošolcev in drugih obiskovalcev. Letos smo jo prvič tudi popestrili z vajeniško pisarno, kjer so se obiskovalci seznanili z vsemi podrobnostmi glede vajeništva,« je povedal predsednik OZS Branko Meh. K dobremu obisku je pripomogla tudi država partnerica Hrvaška. »Medijski odziv je bil letos res dober, prav tako pa je bilo na sejmu rekordno število spremljajočih poslovnih srečanj in prireditev, ki so bile zelo dobro obiskane. Obiskalo nas je veliko ministrov, v soboto tudi evropska komisarka za promet mag. Violeta Bulc,« pojasni Otorepec. Prvi odzivi razstavljavcev kažejo, da se jih bo približno dve tretjini MOS-a udeležilo tudi prihodnje leto. Hrvaška se je letos po 21 letih sodelovanja na MOS, prvič predstavila kot država partnerica. Z udeležbo je zadovoljna. »S tem, kar smo naredili, smo zelo zadovoljni. Vreme ni bilo lepo. To je po eni strani slabo, po drugi strani pa dobro, saj so se vsi obiskovalci dlje časa zadrževali pri nas, v naši dvorani. Naši razstavljavci so zelo zadovoljni, izmenjali so dosti kontaktov, zanimanja je bilo veliko, razdelili so veliko katalogov in informacij,« je poudarila svetovalka predsednika Hrvaške obrtne zbornice (HOK), ki je organizirala nastop države partnerice, Sanja Želinski Matunec. Povzeto po OZS Oddam poslovni prostor V poslovno-stanovanjskem objektu v Logatcu, Stara cesta 10, oddam opremljen lokal v velikosti 20 m2. V lokalu je pult, omara za prodajne eksponate in stroj za izdelavo ključev, zato je primeren za izdelavo ključev, urarstvo, zlatarstvo ali pa tudi za pisarno, obrt, trgovino, agencijo,. Prostor ima WC, centralno ogrevanje, telefonski priključek, protivlomno roleto in alarm. Info: 040 222 321 oktober 2017 7 Obvestila OOZ Vrhnika LONA za kmeta! Zaključen projekt Lokalna samooskrba (nadaljevanje in konec članka izpejšnje številke glasila) Z omenjeno problematiko so se ukvarjali študentje Fakultete za logistiko Univerze v Mariboru (Katja Plesnik, Dejan Toplak, Igor Grofelnik), Fakultete za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani (Tim Rudolf, Blaž Čar) ter Fakultete za elektrotehniko in računalništvo Univerze v Mariboru (Kle-men Arzenšek, Ljubomir Ristikj, Filip Gjojnarič) v projektu »Vzpostavitev oskrbovalnega kroga z lokalno pridobljenim lesnim gorivom«. Projekt je bil izveden v okviru razpisa »Javni razpis projektno delo z gospodarstvom in negospodarstvom v lokalnem in regionalnem okolju - po kreativni poti do znanja 2016/2017«, ki ga sofinancira Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. Cilj projekta je bil koncipirati poslovni model platforme za oskrbovanje z lokalnimi dobrinami in izdelki s poudarkom na lesnem gorivu. Kot informacijsko podporo so testirali oblačno rešitev poimenovano LONA, ki je namenjena povezovanju kmetov/obrtnikov in kupcev. Sistem temelji na standardu Enostavna pridobitev novih/stalnih kupcev brez posrednika Preprost sistem, ki pomaga planirati dostavo izdelkov Brez papirno poslovanje Novi prodajni kanal Ukvarjajte s kmetovanjem, prepustite delo z naročili LOMI GS1 in je primeren tudi za trgovine in gostilne. Gre za spletno okolje v katerem se srečujeta ponudba in povpraševanje, omogočena je direktna komunikacija med naročniki in dobavitelji, kar ima za posledico manj telefonskih klicev. Kupec in ponudnik sama zapišeta pravila poslovanja. V projektu je pomembno vlogo imela tudi OOZ Vrhnika, ki je študentom omogočila povezovanje z lokalnimi podjetniki, da so se seznanili z njihovim delom, težavami in potrebami. Pedagoška mentorja doc. dr. Brigita Gajšek in asist. dr. Ciril Bohak ter delovna mentorja Uroš Oštir iz Prologa ter Adela Cankar iz OOZ Vrhnike se strinjajo, da so študentje bili deležni dragocene izkušnje, saj so delali v uspešnem podjetju in imeli možnost vpogleda v primere dobrih praks na terenu. Ključna ugotovitev je, da so priložnosti za trženje v lokalnem okolju velike, da se kmetje in obrtniki ne bi smeli bati prelaganja opravil logistike in transporta na zunanje izvajalce in da odlična informacijska podpora lahko bistveno prispeva k bolj učinkoviti porabi razpoložljivega časa vsakega kmeta in obrtnika. Besedilo in foto: doc. dr. Brigita Gajšek, Univerza v Mariboru Predstavitev Predstavitev rezultatov projekta bo na OOZ Vrhnika, 10. oktobra od 17. - 19. ure. Vabljeni obrtniki, podjetniki, ki vam bo praktično prikazano, kako deluje sistem online. Prvi sistem povezuje obrtnike in kupce preko spleta na napreden način. Uporabnikom pa omogoča enostavno trženje ter povezovanje z obstoječimi strankami. Drugi sistem, ki bo predstavljen pa je evidenca prisotnosti na delu in pokriva vse zakonske obveznosti podjetja in obrtnika. Sistem omogoča uredite evidenc dela, dopustov, bolniških... Podjetje Prolog bo predstavilo še rešitve v oblakih, primerne za manjša in srednja podjetja in obrtnike. Kotizacije ni, prijave obvezne do 6. oktobra. Zadovoljstvo ob sklepu projekta Jesenski izlet V prejšnjem KG smo najavili jesenski izlet. Nadrobnejši program objavljamo na tokratni 11. strani. Vabljeni. december 2017 8 Pripravlja Adela Cankar I Novoletna prireditev za otroke 16. december 2017 Decembrska prireditev za otroke na naši zbornici je že dolgoletna tradicija. Tudi letos bo v goste prišel Dedek Mraz obdarit otroke. Prireditev bo v soboto, 16. decembra 2017 v veliki dvorani Doma obrtnikov na Vrhniki. Starši oz. delodajalci, ki želite, da se otroci srečajo z Dedkom Mrazom, prispevate za posamezno darilo 25 €, za vse ostalo bomo poskrbeli na zbornici (prostor, animacijo, izbor daril...). Prijave za prireditev pričakujemo najkasneje do 15. novembra 2017, da bomo lahko pri dobavitelju pravočasno naročili primerne igrače oz. darila. Otroci do vključno 6. leta starosti bodo prejeli darilo (skupine so naslednje: do 1 leta, 1 — 2 leti, 3 — 4 leta in 5 — 6 let), starejši otroci (do 10 let) bodo prejeli darilni bon, ki ga bo mogoče unovčiti v trgovinah Kocka (igrače, vse za šolo.), Blago mix (igrače, oblačila.), Molek servis (vse za šolo, računalniške igrice.). Ob prijavi navedite ime, priimek ter starost otroka, da ga bomo uvrstili v pravo skupino. Varstvo pri delu - 20. oktober Za člane in zaposlene delavce ponovno organiziramo usposabljanje in izpit iz varstva pri delu in požarnega varstva in sicer za delodajalce in delavce v petek, 20. oktobra, z začetkom ob 7.30 uri. Usposabljanje s preizkusom znanja traja do cca 9.30. Cena usposabljanj in izpita je za člane in pri njih zaposlene delavce 25 €, za nečlane je cena 35 €. Prijavite se po tel. 01 755 77 40, 051 619 215 ali po e-pošti: adela.cankar@ozs.si Udeleženci usposabljanja, ki vplačujete prispevek v Sklad za izobraževanje pri OOZ Vrhnika, imate možnost, da z vlogo za povračilo stroškov izobraževanja, te dobite (za namen VPD in VPP) povrnjene v celoti. Usposabljanje in izpit bomo ponovno organizirali v novembru. Kadrovske evidence 25. oktober Z Združenjem delodajalcev obrti in podjetnikov Slovenije GIZ organiziramo seminar z naslovom Delo s kadri, predpisi in kadrovske evidence. Seznanili se boste tudi z ostalimi opravili, ki jih mora poznati vsak delodajalec, ki zaposluje delavce. Seminar bo v sredo, 25. oktobra z začetkom ob 16. uri in bo trajal do cca. 19. ure (4 šolske ure). Vsak delodajalec bi se moral zavedati, da je v vsakem podjetju delo s kadri zelo kompleksno in pomembno. Prične se že pred sklenitvijo pogodbe o zaposlitvi, saj je potrebno najti ustreznega delavca in se nadaljuje s sklenitvijo pogodbe, obveznostmi delodajalca in obveznostmi delavca. Za zakonito izvajanje postopkov zaposlovanja je potrebno upoštevati kar nekaj predpisov, s katerimi se boste seznanili na seminarju. Vsebina delavnice: zakonodaja, kolektivne pogodbe, akti delodajalca, vodenje kadrovskih evidenc, postopek zaposlovanja. Seznanili se boste z različnimi vrstami pogodb o zaposlitvi (nedoločen čas, določen čas, krajši delovni čas, delo na domu..), izvedeli kaj pomeni poskusno delo, pripravništvo, kako razporediti delovni čas, kaj je nadurno delo, vse o odmorih in počitkih, letnem dopustu in njegovem določanju, drugih odsotnostih z dela in vse o vrstah prenehanj pogodbe o zaposlitvi. Tematika je zanimiva za vse, ki zaposlujete ali to šele nameravate, zato ne odlašajte s prijavo. Kotizacija za člane s plačano članarino znaša 20 €, za zunanje udeležence znaša 50 € - plačate po prejemu računa. Prijave so možne do torka, 24. oktobra po tel. 755 77 40, 051 619 215 ali na mail: adela.cankar@ozs.si Ročne spretnosti 17. in 24. oktober, 7. november Vas zanima delo z glino? Naravni material, ki kar vabi h gnetenju, oblikovanju.. Suzana Buček Rožmanc (Trgovina Levček) bo delavnice za oblikovanje gline vodila v prostorih OOZ Vrhnika. Delavnice bodo 17. in 24. oktobra ter 7. novembra od 17. - 20. ure. Na delavnici boste spoznali material in z gnetenjem, valjanjem, rezanjem, lepljenjem, odtiskovanjem izdelali kakšen uporaben ali okrasni predmet. Zaželeno je, da na delavnico prinesete valjar in kakšne modelčke za odti-skovanje na glino. Participacija udeleženca je 15 € za material. Prijave sprejemamo na zbornici: 755 77 40 ali 051 619 215. oktober 2017 9 Sekcije PREVOZNIKI Obnova licenc - opomin Večini prevoznikov v novembru poteče veljavnost licence za opravljanje prevozov v cestnem prometu. Za podaljšanje veljavnosti morajo pravočasno oddati vlogo; rok je dva meseca pred iztekom. Vse, ki jim bo veljavnost licenc potekla, je OZS o tem že obvestila. S tem opominom le spodbujamo k upoštevanju roka, da bi ne zašli v časovno stisko. Če ima kdo s tem povezano kakšno vprašanje, naj se obrne na svojo OOZ. PLASTIČARJI na sejem FAKUMA Sekcija plastičarjev pri OZS organizira 19. in 20. oktobra 2017 obisk strokovnega sejma FAKUMA 2017 v Friedrichafen. Sejem FAKUMA je eden pomembnejših sejmov za orodjarje in predelovalci plastike v Evropi. Že tradicionalno ponuja širok spekter idej oz. prihajajočih trendov na področju brizganja, ekstrudiranja, pa tudi strojne opreme in tehnologij za obdelavo in predelavo plastičnih mas. Poudarek je na praksi, saj cca. 1.700 razstavljavcev predstavlja tudi celotno procesno verigo za proizvodnjo plastičnih sestavnih delov. Dodatne informacije dobite pri sekretarki sekcije valentina.melkic@ ozs.si, 01 58 30 541. Dne 6. in 7. oktobra bo v Hotelu Convent v Ankaranu potekal kongres grafičarjev Slovenije. Gre za najpomembnejši dogodek za grafičarje v Sloveniji, ki bo ponovno združil strokovnjake s področja grafično papirnih dejavnosti in ga organizira Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije. Kotizacija za udeležbo na dvodnevnem seminarju je za člane sekcije pri OZS 29 €, za druge 69. V kolikor se bodo strokovnega seminarja poleg nosilca obrti udeležili zaposleni oziroma osebe iz vašega podjetja, ki je član OZS, za njih znaša kotizacija 15,00 EUR (ddv je že vključen v ceno). Kotizacija za udeležbo na strokovnem srečanju grafičarjev vključuje: dvodnevno udeležbo na predavanjih (6. in 7. oktober, ogled primera dobre prakse, pogostitev med odmori, kosilo, zbornik — strokovno gradivo srečanja ter udeležbo na večernem dogodku in večerjo. Prijave pošljite na adrijana.poljansek@ozs.si. Več informacij dobite pri sekretarki sekcij Adrijani Poljanšek, po tel. 01/58 30 826 ali gornjem e-naslovu. 10 SEKCIJA LESNIH STROK Ogled strokovnega sejma SASO v Splitu Sekcija lesnih strok pri OZS organizira tridnevno strokovno ekskurzijo in sicer ogled strokovnega sejma SASO v Splitu v terminu od četrtka, 26. 10. do sobote 28. 10. 2017. Gre za že 21. prireditev, na kateri kombinirajo več sejmov, ki so zanimivi za lesarje, tako za izdelovalce pohištva kot tudi gradbenih elementov. Naprošamo vas, da izpolnjeno prijavnico (dobite jo na spletni strani sekcije ali na vaši OOZ) pošljete ali na e-naslov iris.brkovic@ozs.si ali po faxu: 01 50 54 373 ali na naslov Obrtno podjetniška zbornica Slovenije, Sekcija lesnih strok, Celovška 71, 1000 Ljubljana, najpozneje do ponedeljka 9.10.2017 (zaradi potrditve rezervacije hotela) oziroma do zasedbe prostih mest. Kotizacija za enega udeleženca znaša 220,00 EUR (vključuje DDV), ki jo bo potrebno poravnati pred odhodom, vendar šele po potrditvi prijave! Verjamemo, da je interes, zato je število prijavljenih omejeno na dve osebi/podjetje. Strokovno ekskurzijo sofinancirata partnerja, Direktorat za lesarstvo pri MGRT in SPIRIT. Stroški odpovedi izleta po potrjeni prijavi znašajo 100,00 EUR z DDV (vključujejo stroške rezervacije hotela in organizacijske stroške). Še 30 milijonov za investicije Razpisane finančne spodbude SPS za financiranje investicij podjetij v letu 2017 so znašale 145 milijonov evrov. Do konca tega leta tako ostaja na voljo še 30 milijonov evrov, razpisi pa so odprti tako za garancije na bančne kredite kot za mikrokredite. Pri tej garancijski shemi sodelujejo vse banke v Sloveniji. Po besedah direktorice SPS je letos to podporo koristilo že okoli 600 podjetij. In še: »Želimo še zniževati obrestno mero, saj zagovarjamo tezo, da dokler naše obrestne mere niso tako nizke kot jih imajo konkurenti v najbolj razvitih državah, jih še lahko znižujemo«. 12 mio evrov je bilo letos namenjenih podjetjem iz problemskih območij. Novoustanovljena podjetja (start-up podjetja) pa lahko dobijo spodbudo za zagon inovativnih podjetij v višini do 40 tisoč evrov nepovratnih sredstev. Glavni produkt sklada so garancije za zavarovanje bančnih kreditov in za subvencijo obrestne mere, tako da znižajo stroške financiranja in hkrati olajšajo zavarovanje podjetniku, ki najema bančni razvojni ali investicijski kredit ali kredit za obratna sredstva. V zadnjih 10 letih je sklad podprl okoli 6000 projektov v višini 800 milijonov evrov. december 2017 KONGRES GRAFIČARJEV '•IJn!1-!.1^ nraa 6. in 7. oktober 2017 I.1.'..1:!.'* Hotelu Convent, Ankaran Napotila Zaposleni in njihove pravice Včasih med delodajalci in delavci prihaja do nesporazumov tudi zaradi neznanja. Priporočljivo je, da delodajalec pozna pravice delavca in se tako izogne neprijetnim in včasih tudi sodnim sporom, do katerih privedejo kršitve teh pravic. Delavec ima v vsakem delovnem razmerju pravico do plačila za opravljeno delo, da mu delodajalec zagotovi delo, za katerega sta se v pogodbi o zaposlitvi dogovorila (pomembnost pogodbe!!!), do varnih delovnih razmer, do varovanja svoje osebnosti in zasebnosti. V Zakonu o delovnih razmerjih so urejene naslednje pravice: Pripravništvo, ki je oblika izobraževanja in usposabljanja delavca za samostojno delo in lahko traja največ eno leto (če ni v zakonu določeno drugače). Pripravnik ni vajenec. Pripravnik je v delovnem razmerju, zato ima vse pravice, ki izhajajo iz takega razmerja. Poskusno delo je oblika dela, ki je dogovorjena v pogodbi o zaposlitvi. Namenjeno je preverjanju znanja in sposobnosti zaposlenega ter temu, ali delavcu delo ustreza. Poskusno delo ni pripravništvo, saj delavec na poskusnem delu znanje že ima in ga mora dokazati v praksi. Lahko traja največ 6 mesecev in se lahko podaljša, če je bil delavec dalj časa odsoten z dela. V času poskusnega dela ima delavec vse pravice iz delovnega razmerja. Če delodajalec ugotovi, da zaposleni poskusnega dela ni opravil, mu lahko odpove pogodbo o zaposlitvi s sedem dnevnim odpovednim rokom. Delovni čas je čas, ko je delavec na razpolago delodajalcu. V delovni čas so všteti tudi odmori in upravičene odsotnosti z dela. Pravica do odmora je za delavca, ki dela polni delovni čas 30 minut/dan. Odmor se lahko določi šele po eni uri dela in najkasneje eno uro pred koncem delovnega časa. Delavec ima v dnevu pravico do počitka, ki mora trajati najmanj 12 ur in do 24 urnega počitka v obdobju sedem zaporednih dni dela. Delavec ima pravico do letnega dopusta. Zakon določa minimum v trajanju 4 tedne v letu. Delavec, ki ne dela celo leto, mu pripada sorazmerni del dopusta — 1/12 za vsak polni mesec dela. Nekatere skupine delavcev so upravičene do dodatnih dni. Daljše trajanje dopusta od minimuma, je določeno v kolektivnih pogodbah ali pogodbi o zaposlitvi. Delodajalec mora delavca do 31. marca pisno obvestiti o dolžini letnega dopusta za tekoče koledarsko leto. Regres za letni dopust se delavcu izplača najmanj v višini minimalne plače. Izplača se ga do 30. junija oz. do 31. oktobra, če ima podjetje likvidnostne težave. V naslednji številki glasila bomo objavili še nekaj pravic in tudi dolžnosti delavca. Jesenski izlet Rajhenburg, Krško, Brežice V soboto, 21. oktobra, jo mahnemo v Posavje. Program: Zbor udeležencev v Sinji Gorici na parkirišču P + R v jutranjih urah, ob 7. uri odhod avtobusa po stari cesti proti Ljubljani. Na avtobusnih postajah do Brezovice vstopajo potniki, ki ne bodo prišli na vstopno točko v Sinjo Gorico. Nadaljujemo po AC proti Novemu mestu. Prva postaja za kavico (v lastni režiji) na Otočcu. Po okrepčilu se odpeljemo proti Brestanici, kjer si bomo ogledali grad Rajhenburg. Ta se pne 60 m nad sotočjem rek Save in Brestanice. Grad je dal med letoma 1131 in 1147 pozidati mogočni lastnik posesti, salzburški nadškof Konrad. Skozi zgodovino so lastniki osrednji stavbi dodajali sodobnejše elemente, ki so gradu postopoma dali današnjo podobo. Leta 1881 so grad kupili menihi trapisti in ga preuredili v samostan. Ta je deloval do leta 1941, leta 1947 je bil grad nacionaliziran. Danes je v lasti Občine Krško, s celovito prenovljenim pa upravlja Kulturni dom Krško. V gradu so koncerti, gledališke predstave, predavanja....Imajo stalne in občasne razstave z zgodovino celotnega posestva, delujočo kavarno in slaščičarno. Po ogledu gradu se zapeljemo v Krško in si ogledamo znamenitosti v starem delu mesta. Potem bo že čas za kosilo, ki si ga bomo ob degustaciji vin privoščili v Vinski kleti Krško. Nadalje nas bo pot vodila v Brežice, kjer si bomo ogledali Brežiški grad z viteško dvorano. V gradu domuje Posavski muzej. Tudi ta grad ima pestro zgodovino, ki se je začela daljnega leta 1241. Po ogledu nas čaka še večerja na kmečkem turizmu Pri Martinovih v Globočicah. Povratek na Vrhniko v poznih večernih urah. Cena izleta je 54 €/osebo in vključuje: avtobusni prevoz, ogled gradu Rajhenburg, ogled starega dela mesta Krško, degustacijo vin s kosilom v Krški kleti, ogled gradu Brežice z viteško dvorano, degustacijo vin na kmečkem turizmu in večerjo, cestnino, DDV, organizacijo izleta. Prijave so mogoče do srede, 18. oktobra, oz. zasedenosti mest na avtobusu. Pokličite na zbornico. oktober 2017 11 Napotila Seminarji OZS - priporočamo Vsi spodaj navedeni seminarji so na sedežu OZS, Celovška 71 v Ljubljani. Prijavite se lahko prek spletne prijave na www.ozs.si/dogodki (kjer dobite tudi več informacij o seminarjih) ali pokličete na OZS. Ko vas obišče delovni inšpektor za področje varnosti in zdravja pri delu 4. 10. 9.00-12.20 Promocija zdravja za varno delo z azbestom 4. 10. 10.00-14.00 Obveznosti gradbincev in inštalater- jev glede skladnosti proizvodov 5. 10. 9.00-14.30 Nepremičnine z vidika DDV 5. 10. 10.00-13.15 Facebook oglaševanje 10. 10. 9.00-12.30 Šola izvršbe 19. 10. 10.00-13.15 Delavnica s Sašo Einsiedler — Dober prvi vtis za dobro poslovno sodelovanje 26. 10. 9.00-12.30 LinkedIn, tržno orodje številka 1 za obrtnike in podjetnike 9. 11. 9.30-12.45 Seminar moderne prodaje 23. 11. 9.30-12.45 Brezplačni dvodnevni seminar Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti s finančno podporo Evropske agencije za varnost in zdravje pri delu (EU-OSHA) v okviru aktualne kampanje organizira še zadnji brezplačni dvodnevni seminar »Kako z boljšo organizacijo dela in boljšim vodenjem do varnega in zdravega delovnega okolja« Seminar bo potekal 4. in 11. oktobra v Ljubljani. Število udeležencev je omejeno. Predhodna prijava je obvezna. Komu je seminar namenjen? Zlasti vodilnim in vodstvenim delavcem, pa tudi kadrovskim delavcem in strokovnim delavcem na področju varnosti in zdravja pri delu ter vsem, ki jih obravnavane teme zanimajo. Prijave. Gre za 2-dnevni seminar in od udeležencev pričakujemo, da se bodo udeležili seminarja v celoti, tj. 4. in 11. oktobra 2017. Prijave zgolj za en dan seminarja niso mogoče. Izpolnjeno prijavnico je potrebno posredovati najkasneje do ponedeljka, 2. oktobra 2017 na e-naslov: dogodki. mddsz@gmail.com Kotizacije ni. Seminar je brezplačen. 12 Vabljeni k ogledu podjetniških TV oddaj Slovenski obrtniki in podjetniki imajo svojo televizijsko oddajo. Na televizijske zaslone je septembra prišla nova TV oddaja IZZIVI — obrt in podjetništvo. Na sporedu je vsak petek ob 20. uri na TV Maribor, ponovitvi pa sta v nedeljo ob 16.30 in v torek ob 13.20 na TV Maribor, ogledati pa si jo je mogoče tudi na MMC portalu RTV Slovenija. Pobudnica in glavna partnerka nove televizijske oddaje je OZS. »Obrtniki in podjetniki smo želeli imeti oddajo, ki bi celostno predstavila teme s področja obrti in podjetništva. Če imajo kmetje svojo oddajo, zakaj je ne bi imeli tudi mi?«, je razloge za začetek nove TV oddaje pojasnil predsednik OZS Branko Meh. Oddaja bo informativno-izobraževalnega formata, v njej pa se bomo lotili aktualnih tem s področja obrti in podjetništva, svetovali obrtnikom in podjetnikom, jih izobraževali in informirali o aktualnih dogodkih, zakonodajnih spremembah, predstavljali dobre prakse slovenskih obrtnikov in podjetnikov in še mnogo več. Arhiv TV oddaj si lahko ogledate na http://www.ozs.si/ Ponudba/Novice/TVoddajaIzzivi.aspx. 13.000 € za zaposlitev starejših Zavod RS za zaposlovanje je objavil javno povabilo Trajnejša zaposlitev za aktivne starejše do upokojitve oz subvencija za zaposlovanje starejših brezposelnih. Subvencija 13.000 evrov za zaposlitev starejših brezposelnih iz ciljne skupine za nedoločen čas oziroma do izpolnitve pogojev za predčasno ali starostno upokojitev. Povabilo je odprto najdlje do 13. 10. 2017 do 14.45. Na voljo je skupaj 1,43 milijona EUR iz slovenskega proračuna, za subvencionirano zaposlitev 110 starejših brezposelnih iz vse Slovenije. Na kratko o povabilu: namenjeno je spodbujanju trajnejšega zaposlovanja starejših brezposelnih za nedoločen čas oziroma do izpolnitve pogojev za predčasno ali starostno upokojitev. Delodajalci lahko pridobite subvencijo za zaposlitev brezposelnih, ki ustrezajo ciljni skupini programa in smo vam jih napotili na objavljeno prosto delovno mesto. Subvencija se izplača v dveh delih: • 10.000 EUR takoj po zaposlitvi osebe, ob pogoju, da njeno zaposlitev ohranite najmanj 24 mesecev; • največ 3.000 EUR po izplačani plači za 30. mesec zaposlitve, ob pogoju, da zaposlitev osebe po 24 mesecih ohranite še vsaj 6 mesecev, to je skupaj 30 mesecev. Zaposlitev mora biti s polnim delovnim časom. Pri zaposlitvi invalida, ki mu je z odločbo priznana pravica do dela s krajšim delovnim časom, uveljavljate subvencijo v sorazmerni višini. Delovno razmerje mora biti sklenjeno za december 2017 Napotila nedoločen čas oziroma za obdobje do izpolnitve pogojev za predčasno ali starostno upokojitev. Dodatne informacije so na spletni strani ZRSZ www.ess. gov.si ali obiščite vaš Urad za delo. Konferenca o izzivih poslovanja v tujini V hotelu Radisson Blu Plazza, Bratislavska cesta 8, 1000 Ljubljana bo 7. novembra med 9. in 16. uro Prva konferenca o izzivih poslovanja v tujini. Program 9.20 - 9.30 Uvodni pozdrav Branko Meh, predsednik Obrtno-podje-tniške zbornice Slovenije 9.30 - 10.30 Novosti Zakona o čezmejnem izvajanju storitev Grega Malec, Direktorat za trg dela in zaposlovanje, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti 10. 30 - 11.30 Poslovanje v Nemčiji in Avstriji Zdenka Bedekovič, svetovalka - specialistka za poslovanje v tujini, Obrtno — podjetniška zbornica Slovenije 11.30 - 12.15 Poslovanje v Italiji Ivan Perčič, direktor Servis d.o.o. - S.r.l., Trst Dr. Boštjan Starc, zunanji sodelavec Servis d.o.o. — S.r.l., Trst 12.15 - 13.45 Odmor za kosilo 13.45 - 14.30 Posebnosti pogodbe o zaposlitvi za opravljanje dela v tujini Polona Fink Ružič, odvetniška kandidatka, Odvetniška družba Rojs, Peljhan, Prelesnik & partnerji, o.p., d.o.o. 14.30 - 15.15 Poslovanje na Hrvaškem Janja Starc, direktorica Območne obrtno-podjetniške zbornice Krško Cena: 150,00 € + 22 % DDV - 183,00 €, za člane OZS in njihove zaposlene (popust 33 %) - 100,00 € + 22 % DDV - 122,00 €. Prijavite se lahko po e-pošti na naslov jana.golic@ozs.si ali pa prek e-prijavnice. FURS poostreno nad neplačevanje prispevkov Finančna uprava RS bo (je) v drugi polovici septembra 2017 izvajala poostrene aktivnosti nadzora pri delodajalcih, ki za svoje zaposlene ne oddajajo obračunov prispevkov za socialno varnost (v nadaljevanju: REK obrazci) in tako za njih ne plačujejo prispevkov. Že izvedeni nadzori oktober 2017 141 v zadnjih letih so bistveno pripomogli k večjemu številu oddanih REK obrazcev (v zadnjem letu 15 % manj nepredlagateljev, kot leto poprej). Ker gre za občutljivo področje kršenja temeljnih pravic delavcev in pereč problem vsakega posameznika, ki se v takšni situaciji znajde, bo FURS izvedel še dodatne nadzorne aktivnosti. Davčnim zavezancem (delodajalcem), ki za pretekle mesece ob izplačilu plač niso predlagali REK obrazcev, na podlagi katerih FURS evidentira obveznost plačila prispevkov, v izogib tovrstni obravnavi svetujemo, da to storijo čim prej. V drugi polovici septembra bodo namreč uslužbenci mobilnih enot FURS izvajali obsežne aktivnosti nadzora na tem področju. V okviru teh aktivnosti načrtujemo več sto nadzorov po vsej Sloveniji. Mobilne enote FURS bodo na terenu preverjale ali delodajalci, ki REK obrazcev niso oddali, dejansko tudi niso izplačali plač. Če bo v postopkih nadzora ugotovljeno, da so zaposleni prejeli plače (oziroma druga izplačila, ki dejansko predstavljajo plačo), prispevki pa niso bili obračunani in plačani, bo FURS zoper te delodajalce uvedel ustrezne postopke. Če pa bo v postopkih nadzora ugotovljeno, da plače dejansko niso bile izplačane in obveznost predložitev REK obrazca ni nastala, bo FURS informacije o neizplačilu plač posredoval Inšpektoratu RS za delo, ki je pristojen za ukrepanje zoper delodajalce, ki s tem, ko ne izplačajo plače svojim zaposlenim, kršijo Zakon o delovnih razmerjih. Zagrožena je visoka globa ali celo zaporna kazen Predvidene globe za neoddajo REK obrazcev ob izplačilu dohodka so od 800 EUR do 30.000 EUR za delodajalca in od 600 EUR do 4.000 EUR za odgovorno osebo. Neplačevanje prispevkov za socialno varnost pa lahko predstavlja kršitev temeljnih pravic delavcev in se obravnava kot kaznivo dejanje v skladu s 196. členom Kazenskega zakonika. Za to kaznivo dejanje je za odgovorno osebo delodajalca zagrožena zaporna kazen do treh let. Kljub nizkemu odstotku zaposlenih (manj kot 1,5 % vseh zaposlenih v letu 2017), za katere delodajalec ni oddal REK obrazca, gre za pojav, ki je nesprejemljiv. Temeljna pravica vsakega zaposlenega je, da mu delodajalec za njegovo delo izplača plačo in obračuna ter plača akontacijo dohodnine in prispevke. Če delodajalec za zaposlenega ob izplačilu plače ne predloži REK obrazca, se za to obdobje zaposlitve v evidencah FURS obračun prispevkov ne evidentira. Od leta 2017 dalje se podatki o pokojninski osnovi, ki jo za zaposlene tvori mesečno povprečje plač za posamezno leto, zbirajo izključno na podlagi oddanih REK obrazcev. Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije podatke pridobiva od FURS. Navedeno pomeni, da v primeru, ko je plača izplačana hkrati pa delodajalec REK obrazca ne predloži, se prispevki iz naslova izplačane plače delavcu ne vštevajo v pokojninsko osnovo, niti se mu to obdobje ne všteva v pokojninsko dobo. Vir: FURS 13 Prispevki, dajatve PRISPEVKI ZA »POPOLDANCE« Vsi, ki opravljate dejavnost kot postranski poklic — »popoldanci«, ste obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti. Mesečno morate plačevati določene obveznosti: prispevke za PIZ, ZZ in članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem. Prispevke plačate najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. Višina članarina je po sklepu skupščine 10, 18 ali 27 €, odvisno od dejavnosti in tega ali zaposlujete delavce ali ne (podatek zbornici posreduje ZZZS). Plačuje se ena članarina. Članarino plačate po prejetem plačilnem nalogu na račun pri Deželni banki Slovenije št.: SI56 1910 0001 0141 210, referenca je sestavljena iz davčne številke, številke zbornice in kontrolne številke. Pri plačilu preko elektronskega bančnega poslovanja morate navesti model 12 in nato referenco. S 1. 1. 2017 velja nova višina prispevkov za ZZ za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in je vezana na višino povprečne bruto plače v RS za oktober predhodnega leta (za oktober 2016 znaša 1.567,99 €). Od januarja 2017 do vključno decembra 2017 znaša prispevek za ZZ 0,53 % od povprečne bruto plače za oktober 2016 oz. 0,53 % od 1.567,99 €, kar znaša 8,31 €. Poleg tega, plačate še 6,36 % od 25 % povprečne bruto plače za oktober 2016 oz. 6,36 % od 392,00 €, kar znaša 24,93 €. Plačilo do 20. v mesecu za pretekli mesec. Od 1. 4. 2017 je pavšalni prispevek za PIZ za zavarovanje invalidnosti in smrti, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni povišan na 33,01 € (Ur. list RS, št. 14/2017). Obračun obveznosti PIZ in ZZ za september 2017: 1. položnica: prispevki za PIZ zavarovanje za osebe, ki so zavarovane za in- validnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni TRR: 0110 0888 2000 003, Sklic na št.: 19 DŠ - 44008 33,01 € 2. položnica: prispevki za ZZ za poškodbo pri delu in poklicno bolezen 0,53 % od PP oktober 2016 - 1.567,99 € 8,31 € 6,36 % od 25 % PP oktober 2016 - 392,00 € 24,93 € TRR: 0110 0888 3000 073, Sklic na št.: 19 DŠ - 45004 33,24 € 3. položnica: članarina OZS in OOZ Sklic na št.: 12 davčna številka + oznaka članarine Za uživalce pokojnine, ki ste ohranili status s.p. velja, da prejemate lahko največ % pokojnine in se obvezno zavarujete za najmanj % delovnega časa oz. za najmanj 2 uri/dan. Obvezno je plačilo prispevkov od najmanj % minimalne osnove za plačilo prispevkov. Za 2 uri - za september je izračun naslednji: 42 ur september: PIZ 55,95 €, ZZ 31,97 €, zaposlovanje in starševsko varstvo 0,92 €, skupaj torej 88,84 € prispevkov. Lestvica za polno zavarovanje s.p. - 8 ur, je objavljena na naslednji strani v tabeli. LESTVICA ZA DOHODNINO (mesečni izračun) - ZA IZPLAČILA V LETU 2017 V letu 2017 je sprememba lestvice v tem, da je dodan tretji razred in spremenjene stopnje davka v tretjem in četrtem davčnem razredu. Nad Do € + % nad € 668,44 16 % 668,44 1.700,00 106,95 + 27 % nad 668,44 1.700,00 4.000,00 385,47 + 34 % nad 1.700,00 4.000,00 5.908,93 1.167,47 + 39 % nad 4.000,00 5.908,93 1.911,95 + 50 % nad 5.908,93 MINIMALNA BRUTO PLAČA od 1. januarja 2017 znaša 804,96 € (Ur. list RS, št. 4/2017). Minimalna plača je mesečna plača za delo, opravljeno v polnem delovnem času. Zajema osnovno plačo, del plače za delovno uspešnost, del plače za poslovno uspešnost in dodatke. V minimalno plačo niso zajeta povračila stroškov v zvezi z delom (npr. povračilo za prehrano, prevoz na delo) in drugi osebni prejemki (npr. odpravnine, jubilejne nagrade). Delavec, ki dela krajši delovni čas, ima pravico do sorazmernega dela minimalne plače. Prispevke za socialno varnost za zaposlene delavce morate obračunati od zneska, ki v letu 2017 ne more biti manjši od 52% zadnje znane povprečne plače. Za izplačila od 1.1.2017 do 28.2.2017 se uporablja povprečna plača za leto 2015 (1.555,89 €; 52% znaša 809,06 €), za izplačila po 1.3.2017 se uporablja povprečna plača za leto 2016, ki znaša 1.584,66 € oz. 52% povprečne plače, kar znaša 824,02 €. POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM: Prevoz na delo: najmanj 70 % cene najcenejšega javnega prevoza, če se javni prevoz ne more uporabljati pa najmanj 0,18 € za vsak polni km razdalje med bivališčem, določenim v pogodbi o zaposlitvi do sedeža delodajalca oz. do mesta opravljanja dela (73. člen KP za obrt in podjetništvo); Prehrana: 4,90 €/dan prisotnosti, če delavec dela najmanj 4 ure na dan. Če dela 11 ur ali več na dan, mu pripada pravica do sorazmerno višjega (za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur v višini 0,76 €) povračila za prehrano. (72. člen KP za obrt in podjetništvo). Kilometrina na službenem potovanju: do 0,37 € za vsak prevoženi km ob uporabi lastnega vozila (75. člen KP za obrt in podjetništvo = zgornji znesek po Uredbi o višini povračil stroškov v zvezi z delom in drugih dohodkov, ki se ne vštevajo v davčno osnovo. Kilometrina v višini 30 % cene bencina v EUR (sprememba ob spremembi cene bencina) je glede na ceno bencina višja, vendar je davčno priznan odhodek le znesek, ki ga določa Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov.. .Presežek se všteva v davčno osnovo. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE DELAVCE ŠT. DELOVNIH UR v septembru 2017: redno delo: 21 dni: 168 ur; praznik: 0 dni: 0 ur; SKUPAJ: 21 dni, 168 ur. IZRAČUN DOHODNINE V LETU 2017 - lestvice veljajo od 1.1.2017 oz. za vsa izplačila v letu 2017!!! Olajšave pri izračunu dohodnine v letu 2017 so fiksni zneski in se med letom ne spreminjajo. Splošna olajšava (mesečni izračun): višina skupne splošne olajšave je odvisna od višine skupnega dohodka: Pri izračunu akontacije dohodnine od mesečnega dohodka iz delovnega razmerja se upošteva naslednja lestvica: če znaša mesečni bruto dohodek iz delovnega razmerja v evrih znaša splošna olajšava v evrih nad do 930,53 543,32 930,53 1.047,57 368,22 1.047,57 275,22 Če delavec ne želi, da se mu pri izračunu upošteva povečana splošna olajšava, se upošteva le splošna olajšava v višini 275,22 €. Posebne olajšave za otroke letna olajšava mesečna olajšava 1 otrok 2.436,92 203,08 2 otroka 5.086,16 423,85 3 otroci 9.504,70 792,06 Regres za letni dopust v letu 2017: najmanj v višini minimalne plače (804,96 €) povečane za 1% znaša 813,00 €. Izplačan bi moral biti do 1. julija tekočega koledarskega leta oz. v več obrokih, vendar najkasneje do 1. novembra, v primeru nelikvidnosti delodajalca. STOPNJE PRISPEVKOV: Vrsta prispevka Delavec Delodajalec Pokojninsko in invalidsko zavarovanje 15,50 8,85 Zav. za primer bolezni in pošk. pri delu 6,36 6,56 Zav. za pošk. pri delu in poklicne bolezni - 0,53 Za zaposlovanje 0,14 0,06 Za starševsko varstvo 0,10 0,10 SKUPAJ 22,10 16,10 Davek od osebnih prejemkov - dohodnina Po lestvici PRISPEVKI ZA DRUŽBENIKE ZASEBNIH DRUŽB - POSLOVODNE OSEBE Zavarovanci z zavarovalno podlago 040 - družbeniki, obračunate za januar 2017 prispevke od najmanj 75% povprečne plače 2015 (1.555,89 €; 75% je 1.166,92 €), za obračun prispevkov od februarja 2017 dalje uporabljate najmanj 75% povprečne plače za leto 2016. Povprečna plača za leto 2016 je 1.584,66, osnova za obračun v višini 75% te plače je 1.188,50 €. V nadaljevanju je primer obračuna prispevkov od najnižje možne osnove. 4 december 2017 Prispevki, dajatve Naziv prispevka Stopnja Za plačilo Skupaj prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 24,35 % 289,40 Skupaj prispevki za zdravstveno zavarovanje 13,45 % 159,86 Skupaj drugi prispevki: starševsko varstvo, zaposlovanje 0,40 % 4,75 PRISPEVKI SKUPAJ 38,20 % 454,01 PRISPEVKI SAMOSTOJNIH PODJETNIKOV Za samostojne podjetnike velja individualni obračun prispevkov (v letu 2017 je osnova dobiček za preteklo leto brez upoštevanja prispevkov ter znižanj in povečanj, preračunan na mesec, znižan za 25%). Za obračun prispevkov za januar 2017 je minimalna osnova 58% povprečne plače iz leta 2015 (1.555,89 €; 58% je 902,42 €) za obračun prispevkov za ZZ pa 60% povprečne plače iz leta 2015 (1.555,89 €; 60% je 933,53 €). Od februarja 2017 dalje je minimalna osnova 58% povprečne plače iz leta 2016 (1.584,66 €; 58% je 919,10 €), za obračun prispevkov za ZZ pa 60% povprečne plače za leto 2016 (1.584,66; 60% je 950,80 €). Davčni organ za vas sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in vam ga vroči elektronsko prek portala eDavki najkasneje do 10. v mesecu za pretekli mesec. Če podatki v POPSV, ki ga je pripravil davčni organ, niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV davčni organ v sistem eDavki ni odložil, morate sami predložiti OPSVZ obrazec najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Kot zavezanec morate sami v OPSVZ obrazcu posredovati tudi morebitne spremembe osnov, ki so posledica uveljavljanja določenih pravic (bolniški stalež, starševski dopust) ali če se odločite za spremembo (povišanje, znižanje) zavarovalne osnove. Za zavezance, za katere so predizpolnjeni podatki v POPSV pravilni in popolni, se dodatna aktivnost v zvezi z obračunom prispevkov ne zahteva. Po določbi šestega odstavka 353.a člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2 bo v tem primeru POPSV postal obračun prispevkov, ki bo tudi izvršilni naslov v skladu z drugim odstavkom 145. člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2. Prispevke pa je potrebno plačati do 20. v mesecu. VPLAČILNI RAČUNI: Za ZPIZ: 01100-8882000003; sklic 19 DŠ-44008 Za ZZZS: 01100-8883000073, sklic 19 DŠ-45004 Za PRORAČUN: 01100-8881000030 (akontacija dohodnine + starševsko varstvo + zaposlovanje) Prispevke lahko plačujete posamično ali zbirno. Od tega je odvisen tudi sklic na številko. Za zbirnik vedno velja: 19 dav. št. plačnika — 99996; za posamezne vrste davkov poglejte spletno stran DURS: www.durs.si DURS zaradi pravilnega knjiženja in prikazovanja stanja na karticah svetuje, da se pri plačilu na račun 011008881000030 ne uporablja sklic zbirnika 19 DŠ - 99996, temveč se plača vsak prispevek posebej: 19 DŠ - 40002 akontacija dohodnine 19 DŠ - 43001 za prispevke za starševsko varstvo 19 DŠ — 42005 za plačilo prispevkov za zaposlovanje. Če vplačujete obveznosti po upravnih aktih DURS (izvršba, odločba o odlogu, obročnem plačilu, plačilo globe.. .se uporablja model 21. Članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem plačate v enem znesku, ki ga OZS razdeli na članarino za OOZ in OZS. Članarino plačate na račun pri Deželni banki Slovenije št. SI56 1910 0001 0141 210. Plačilni nalog člani prejmete skupaj z revijo Obrtnik podjetnik po pošti. Na računu je naveden tudi morebitni dolg oz. znesek neplačane članarine, ki ga plačajte na isti račun, sklic pa je vaša davčna številka. Za morebitna pojasnila in uskladitve salda lahko pokličete svojo območno zbornico. Višino članarine je določila skupščina OZS in je za posamezno podjetje ali s.p. odvisna od dejavnosti (domača in umetnostna obrt) in tega ali zaposlujete delavce ali dejavnost opravljate brez zaposlenih. Če potrebujete v zvezi z obračunom članarine dodatne informacije pokličite svojo OOZ. Prispevki za socialno varnost samozaposlenih - SEPTEMBER 2017 58 % PP** 3,5 PP*** Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR 919,10 5.546,31 Osnova za prispevke ZZ, če je BZO nižja od 60 % od 1.584,66 EUR* Prehodni davčni podračun Referenca 950,80 Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 142,46 859,68 Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 81,34 490,85 Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 223,80 1.350,53 Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 60,47 352,75 Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 62,37 363,84 Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 5,04 29,40 Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 127,88 745,99 Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 0,92 5,55 Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 0,92 5,55 Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 1,84 11,10 Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,29 7,76 Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,55 3,33 Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 1,84 11,09 Skupaj drugi prisp. 3,68 22,19 PRISPEVKI SKUPAJ 355,36 2.118,71 DŠ pomenidavčnaštevilka zavezanca * Povprečnamesečnabrutoplačaza leto2016(PP):1.584,66 EUR ** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2017 znaša 58 % zadnje znane povprečne letneplače; *** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača največ od osnove, ki zna-ša3,5 PP (v skladuspetimodstavkom145.člena ZPIZ-2):1.584,66x3,5 = 5.546,31 EUR Davčni organ bo sestavil predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajobitiplačani najpoznejedo 20. v mesecuzapreteklimesec. oktober 20/7 15 Krpanov alas TOP - Teden obrti in podjetništva Od 18. do 21. septembra so se v organizaciji OOZ Logatec in soorganizatorjev zgodili dnevi obrti in podjetništva: od dneva odprtih vrat prek podjetniške ekskurzije, ulice obrti in podjetništva, logaškega podjetniškega foruma do male šole podjetništva, družinskega podjetništva in simbolnega zaključka, krvodajalske akcije. Nekaj utrinkov z dogajanja se je znašlo tudi v tem Krpanovem glasu. Sto trideset mladih seje udeležilo delavnic male šole podjetništva za učence OS Šolarji so z zanimanjem opazovali predstavitev dela snemalca Posadke obrtnikov so med prireditvami kuhale golaž in ga udeležencem ponudile v pokušino. Najboljši so bili nagrajeni. Med njimi je bil vrhniški. Chef je bil Ciril Molek, ki mu nadzornik komisije Marjan Markelj izroča nagrado. Direktor OZS Danijel Lamperger, član UO OZS Bogdan Oblak in predsednik OZS Branko Meh v pomenku z obiskovalci prireditve 16 Za glasnost vzdušjaje poskrbela Golažgodba, kije poslušalce spodbudila, da so se ob poskočnih vižah zavrteli. Iz narave vzeto v dobro človeka — ponudba zeliščnih pripravkov na Ulici obrti in podjetništva. december 2017