Gibanje učiteljske omladine. —uč 8. sestanek učiteljskega naraščaja v Mariboru, ki se je vršil v soboto, dne 21. februarja t. 1., je vodil tovariš ¦Ramfl. Po otvoritvenem pozdravu ie dal besedo tov. Ant. Skali, ki je nadaljeval svoje zanimivo predavanje. »N e k a j konkretnih slučajev izzdravstvene pedagogike«. Dočim nam je v prvem predavanju na konkretnih slučajih pokazal, kako po razgovoru s starši in po zdravniškem izvidu lahko sklepamo na razne činitelje, ki povzročajo, da otroci tako v telesnem kakor v duiševnem razvoju zaostanejo, nam je v tem delu na kratko, pa vemdar dovolj jasno razložil duševne lastnosti in zmožnasti normalno razvitega m vzporedno duševno zaostalega otroka. Na podlagi te slike o vzporednem razvoju duševno zdravega in bolnega otroka, nam je predavatelj na slučajih iz prakse na pomožni šoli pokazal, kako je treba vsakega posameznega otroka preizkusiti a) v njegovem intelektualnem in moralnem razvoju, b) o njegovem šolskem znanju. Povdarjal je, da je treba vsa vprašanja staviti premišljeno. Upoštevati je otrokovo okolico, izobraževalna zmožnost, starost, razpoložeinje, .zmedeTiost, pazljivost in utrujenost. Vsa vprašanja, bodisi da iih rabimo po tem ali onem vzorcu. morajo biti zmiselna in individualna. Ko tako vsakega otroka preizkusiino glede na njegov intelektualen in moralen razvoj in njegovo znanje, se nam samaobsebi pokaže pot, po kateri naj hodimo in vodimo duševno zaostale. Seveda je treba vzeti s seboi na to pot mnogo ljubezni, potrpljenja m zatajevanja. Žanimanje med številnim poslušalstvom je bilo izredtio veliko. Cetudi je bilo predavanje nekoliko daljše, vendar se ni pokazala utrujenost, tovariši in tovarišice so temveč tekmovale med seboj z vprašanji. Vsak bi še rad izvedel to ali ono. Končno so prosili vodjo sestankov, tiaj bi se vršili sestanki s^piedavanjem vsak teden in ne šele vsakih štirinajst dni. Zato bo prihodnje predavanje že v so^boto 7. marca. Predava ravnatelj D. Humek: »Izobrazba učiteljeva je predpogoj za delo m e d n a r o d o m«. — Stante Albina — Stanič.