r^7 Fi /SMST¥CM LIST, UlitEMl: FL A Sta/ST ŠOLSKI RAVNATELJ ¥ nARIPORU. f " LETNIK II¥Il l#35>t m založba: mzaveze š JTO05>L©Y/fflJ>IIH ytlT. BRU&TEV' CELJU TUSK Z¥EIS«E TISKARNE ¥ CELJ^o H. D ' '.'• ' • . . : - ..' .:• .......'■ - ..-..i I. Pedagoško-didaktični in drugi poučni spisi. • i . -»Ki .I^ltta ' ••• Stran; Biti ali ne - biti? Košček odgovora — dr. Josip Tominšek ........ 200 Higijena pozornosti. Po A. P. Nečajevu Dragotin P. . . . . . . 299 Individualna stran vzgoje in pouka v ljudski šoli J.Zbroj — Dragotin Svoboda ...... . '. : ~fk V;:W, 271 Kaj znajo naši gimnazijci. Janko Bratina....................53 Kako je narisati šolsko okrožje na šolsko tablo. Prof. J. Koiuh . . : . 240 Kako in koliko se poučuj o deških ročnih delih na ljudski šoli. Ant. Maslo . 277 Kako je elementarno učiti stereometrijo, Jo$i Bez/aj.............171 Kernova teorija o predikatu «biti» nemogoča. Dr. Jos. Tominšek....... 73 Laž in resnica. Avguštin Požegar.............. - 257, 289, 321, 353 Nekaj o avtoriteti. Armin Gradišnik........ . , . . .. . ... . . . 194 O bistvu, pomenu in važnosti Kemovega določnega glagola. — O glagolu «biti» kot predikat in o povedju. Matija Heric ............ 102, 135, 165 Obiteljski večeri. Drag. Pribil................ 97, 129, 161, 296, 329 O estetiškem deklamovanju v ljudski šoli. Dr. J. Bezjak . . . 262, 305, 334, 358 O razpoloženosti otrok za pouk. Dragotin Svoboda ........... . 1 O reklih in njih uporabi v šoli. Jos. Brinar . .".............107, 139 O šolskih hranilnicah. J. St......... t ~ .,.. ............246 Pedagoški utrinki. Ivan Šega................ 19, 217, 281, 313, 376 Perspektiva v ljudski šoli. Jos. Bezla/,.*?. ^.J................. 15 Podrobno stopnjevanje pri računskem pouku. L. Lauter...........205 Poezija v slovenski uri. Dr. K- Ozva/d..................• 173 Pomožnik «biti» pa predikat. Dr. Jos. Tominšek............... 13 Pouk v gluhonemnicah. Anton Arko....................225 Podvedkovih zavisnikov ni. Matija Heric..................209 Redka književna starina. Ante Beg...................88, 116 S 1. mednarodnega kongresa za šolsko higijeno v Norimberku 1. 1904. Fr. Kocbek in M. J. Nerat................ 50, 82, 143, 274, 308, 340, 368 Stvarna in jezikovna preosnova oblikoslovnih pravil o izračunanju ploščin in prostornin na naših ljudskih šolah. Matija Heric..........5, 39 Šola v gozdu. Iv. Šega................................... 17 Šolske bolezni. Ant. Leban........................ . 244 Umetniška vzgoja v šoli z ozirom na učno snov. F. V. KrejČi-Drag. Svoboda 33, 65 Veljavnost Kernove teorije o predikatu «biti» je dokazana. Matija Heric . . . 233 V obrano predikata «biti». Dr. Janko Bezjak...................46 II. Književna poročila. A. Ocene. Alfabetisch geordnete Schlagworter zum Aufsuchen der Bestimmungen der Schul- und Unterrichtsordnung vom Jahre 1805. Ant. Leban . . .... 350 Friese Georg: Jahrbuch fiir den Zeichen- und Kunstunterricht. K■ Humek . . 214 Gruber J: Erprobter Lehrgang fiir das moderne Zeichnen. K■ Humek......215 Hauptmann Fr.: Računica za meščanske šole. 1. del. (?)...........348 Knjige «Slovenske Šolske Matice« za I. 1905. (-/-.)...... 120, 150, 175, 213 Maier Ant.: Učne slike iz zemljepisja. Vojvodina Kranjska. (~ibi—).....345 Majcen Gabr.: Metodika zemljepisnega pouka v ljudski šoli, razkazana na svojem razvoju. (—b—)................................................91 Mešiček Jožef: Domovinska dežela Štajerska. A. Leban...........349 Micholitsch Adalbert: Der moderne Zeichenunterricht. K■ Humek........180 Ressel Andr.: Handbuch zur Fiihrung der Amtsgeschafte der Schulleitungen an Volks- und Biirgerschulen. A. Leban.................251 «Sachweiser iiber die Fiihrung der Berufs- und Amtsgeschafte fiir Lehrer und Schulleiter der offentl. Volks- und Biirgerschulen«. A. Leban......250 Schmeil Dr., Naturgeschichte. Fr. Fink.......................373 Šket dr. Jakob: Slovenska slovstvena čitanka. I. Bratina......................22 B. Novosti. Aškerc Anton: Junaki ...........................350 Aškerc Anton: Mučeniki .............................24 Beg Ante: Slovensko-nemška meja na Štajerskem............................25 «Časopis za zgodovino in narodopisje«...................253 Dolar, dr. A.: Ilustrovani nar. koledar 1907 ..................374 Iz naroda za narod.................. ....................25 Kaj je torej z alkoholom? .........................253 Kapitan Žar ali kleč v Tihem morju ....................285 Knjige družbe sv. Mohorja .........................351 Knjige «SIovenske Šolske Matice« za L 1905 ..................................57 Koledar družbe sv. Cirila in Metoda..........................................25 Kosi Anton: Šopek šolskih pesmi.....'.................374 «Leposlovna knjižnica«...........................350 «Ljudska knjižnica« ............................374 Maier Anton: Učne slike iz nazornega nauka za I. in II. razred........285 «Na divjem zapadu«. Tri povesti......................285 «Narodna Prosvjeta«...................................................25 Podkrajšek H.: Obrtno računstvo................ .....285 Poljanec Ljudmila: Poezije.........................182 Pospišil Konrad: Kaj manjka naši šoli...................182 Rohrman Viljem: Kmetijsko gospodarstvo za kmetijske šole in praktične gospodarje..............................316 Sistematisches Verzeichnis der in der k. k. Universitatsbibliothek in Graz be- findlichen Dissertationen padagog. Inhaltes. I. Bratina.........216 «Slovan»..................................375 Spilmannove povesti V.—VIII. zvezek....................182 Zupan Tomo: Prepovedi 1..........................252 Zupan Tomo: Zvonček................................................25 —■b: Der Panslavismus...........................316 III. Šolstvo v tujini. Berolinsko šolstvo, fvan ivanovič....................:-. 371 Bolgarsko ljudsko šolstvo leta 1903/1904. Prof. A. Bezenšek..................56 IV. Razgled. A. Listek. Analfabeti v državi New York ..................... . 317 Avstrijski sistem................................317 Dr. Barnardo, otec zapuščenih........................253 Bodoči književni program «Slovenske Matice« . ..................57 Brezvernost — blaznost...........................316 Celibat učiteljic ...........................................58 Češka deca na Dunaju...................<••• .......317 Delo otrok....................................58 Iščejo vero....................,..........;. 186 Izlikanje listov...............................254 Iz perspektive. J. /?— v...........................155 Izseljevanje.................................287 «Jezik očistite peg---» ....,..-..................................94 Kako dobiš denar za učila.........................317 Kako je češki oče opravičeval svojega sina..................................94 Kdo je Karol May?..........................................................28 Knjige in obrazba v Ameriki..............................................287 Koliko veroizpovedanj je na svetu .............................28 Korigendum................................220 Kupčija z nedolžnim mesom........................ . 157 Metodiško vprašanje našim jezikoslovcem .... -.............220 Mladi prodajalci v Lvovu..........................157 Nacijonalna blaznost...................................................94 Najmanjša šola na svetu..........................317 Najslabše se godi učiteljem v Meklenburg-Zverinskem............317 Najvišja avstrijska šola..........................220 Napredek..................................157 Narodna in gospodinjska šola v Št. Jakobu v Rožu na Koroškem ......220 Narodna prosveta v Galiciji........................ . 286 Naučni minister je postal zopet ljudskošolski učitelj .............317 Nobelove nagrade..................................................58 Nov pozdrav............................ . . . , 2? Odbor družbe sv. Mohorja..........................352 Odgovor na «metodiško vprašanje«.....................379 Plače nekaterih vladarjev......... .....,..........286 Plemenit dar...............................317 Popravek k članku «Veljavnost Kernove teorije«...............285 Popravek in dodatek k članku «Perspektiva» ....... ................59 Popularna čitanja..............................................................94 Poset avstrijskih vseučilišč................. .......185 Pozdrav novega učitelja ............................352 Prebivalstvo v Nemcih..........................186 Prebivalstvo Trsta..................,..........286 Pro domo...............................93, 157 Razpis častnih nagrad družbe. sy. Mohorja ......................28 Simon Gregorčič f ................ ...........379 Svatopluk Čech................. . v,. . V v ... v : 124 »Slovenska Šolska Matica«...................... 27, 351, 379 Šolska tabla iz papirovine . .. -vi-v ti'L.%'/t ■ ...............317 Število angleških voJilcev.........................286 Število razmerja učiteljev in učiteljic ....................................59 Učiteljski dnevnik................... ..............157 Učiteljstvo in poslanstvo......................- . i ... 317 Univerzitetna biblioteka v Lipsiji........................317 Varčnost..................................................158 Vid otrok v lvovskih ljudskih šolah..................... • 157 Vseučiliščni profesorji................................28 Za tuberkulozo v Parizu................................94 Zdravniki v Avstriji............................286 Zmanjšana marljivost otrok.........................94 Ženske profesorice na gimnazijah.....................— 158 Ženski pedagoški institut................... ........95 B. Paberki Angleško šolstvo........................... , . . 288 Antiška in moderna izobrazba..................... . . 255 Besedna slepota...................................254 Berlinske, pariške in londonske narodne šole.......,......:. 382 Borba proti alkoholizmu....................................................61 Čitanje..............................., . , 158 Definicija socijalizma................................352 Delavnica za naloge..............................221 Deležnost žen v šolskem vodstvu......................318 Delo mozga in človeško življenje......................160 Deset zapovedi za učence.............................29 Dobra metla za okrajne šolske nadzornike ...................61 Enorazrednice ...............................159 Fonograf v šoli................................126 Oališko učiteljstvo......................................96 Gimnazij...................................380 Glasbeno-pedagoški kongres........................319 Gospodarsko šolstvo v kraljestvu Češkem . ,................287 Italijanska kultura..........................................................31 Izpiti zrelosti v srednjih šolah.......................188 Izpraševanje in klasifikovauje iz praktičnega stališča............381 Iz šlezijskega šolstva............................188 Kaj je ljudska šola.............................221 Kako je treba Citati.........»••...................221 Kitaj.........................' ...........186 Kmetijski pouk v Rumuniji.........................222 Koncert za mladino....................................96 K poglavju o maturi.............................188 Krvava literatura...................................60 Lepopisje .......................:... 159 Menjava otrok med Francijo in inozemstvom...............'. . 221 Metodiška igrača.......................:....... 319 Ministrska naredba..........................................................95 Mladinske igre na Wurtemberškem.......... ...................61 Mladi zločinci...............................126 Modelovanje pri prirodopisnem pouku........ - . • • • • . ■ • • • ■ ... 187 Nadaljevalne šole na Angleškem......................383 Naloga okrajnih šolskih nadzornikov..........................319 Napisi po šolah................. . ....... ■ • • • r- • 352- Narodne in mladinske igre....................-...........28 Narodni prazniki..........................................159 Naučna osnova v Bosni..................................• • Nedostatek učiteljstva na Pruskem........... ......... Nedovoljna hrana..................... . . . .............95 Nerazdeljeni pouk ....................................383 Novine v šoli....................................188 Novost v šolskem pouku............................™ Obramba otrok.....................................60 Obvezne igre za mladino..........................255 Obveznost šolskega pouka na Ruskem ...................188 O domačih konferencah.......................... • 94 O nazornem pouku.............................319 Osnova za pouk v materinščini.................... v . , 352 Osnutek pripravn. risb in načrtov v zemljepisnem pouku...........287 «Osterr. Rundschau® ..................................221 Otroci kot vrtnarji.............................188 JO") Otroci siromašnih staršev .......................... O vrednosti šolskih svetov................................318 •2-t O Pametna zahteva............................ : • Pedanterija v šoli ...........................................62 Pedagoška pomlad........................ .. . . • • 288 Pestalozzi o Slovanih.................................158 Počitnice...................................383 Pomožne šole za slabo nadarjene otroke ..................126 Poset berlinskih srednjih šol........................318 Poštne zadeve v ljudski šoli........................ Potrebe nazornosti............................. Pouk analfabetov ...........................................................96 Pouk domoznanstva.................................60 Pouk o spolih.....................................60 Pravo merilo povsod....................................59 Pravo učencev............................... Premeščenje učiteljev . . ......................... Preobloženje učencev............................^89 Prezident Roosevelt o učiteljih.................. • ' ' Proti alkoholu.............................221' 352 Proti konzervativnosti gimnazij...................... . 126 Proti mladinskim listom............................. Proti nadzorstvu na hodnikih . . . ................. -..........30 Proti šolskim darilom....................> • ' ' V. Proti tuberkulozi....................................352 96 Proti zgodovini..............................................................• Psihiatrija in pedagogika.....................: ' i«? Razglednice v ljudski šoli...................' ' ' ' ' ' Reforma početnega risanja...................... • • ■ • ! ' Reforma pouka v čitanju.......................... Sedanji Statut za učiteljišča......................... 29 Skupna priprava za vse visoke šole..................... 95 Skupni pouk na meščanskih šolah .....................187 Skupni pouk v višjih šolah.........................382 Socijalna vzgoja..............................159 Statistiški podatki o ljudski šoli na Bolgarskem...............383 Svarilne številke..............................222 Šol a v prirodi ..............................................................64 Šole na Četinju............................................................32 Šolska higijena..............................................................95 Šolska obveznost na Japonskem .......................................63 Šolska stega................................................................60 Šolske počitnice na Pruskem........................126 Šolski izleti . . . •............................187 Šolski učebniki...............................188 Španjolska.................................186 Švedska..................................186 Telesna vzgoja v Italiji....................................................30 Tolstoj in otroška vzgoja..........................255 Uvod v čitanje..............................................................29 Vaška šola.................................159 Vaške ljudske visoke šole v Šlezvigu in Holštajnu..........................30 Važnost telovadbe.............................382 Več telovadbe..............................................................96 Vpliv alkohola............................. .383 Vrednost plakatov v ljudski šoli ......................126 Vsprejem v ženska učiteljišča........................318 Vzgoja in umetnost.............................319 . Vzgoja volje................................................................60 Zabavišča za mladež.................. . . . .......382 Zabranjujte mladini kaditi!.........................383 Začetek pisanja s peresom.........................160 Za pravo telesne kazni...........................187 Zavodi za slepce..............................159 Zbirke prirodnin.............................158 Zgodovinski pouk..............................187 Žalostna statistika.........................*. . . . 318 C. Kronika. Ameriška samopomoč ...........................191 t Anton Jukič...............................223 Bedno gmotno stanje učiteljstva v Galiciji .................320 Biblioteka za slepce v Curihu........................190 Bolnišnice v gozdu.............................128 Bosensko-hercegovsko šolstvo........................223 Cerkev proti šoli..............................224 Časopis za ljudske šole ..........................383 Češki šolski muzej............. . .............................63 Češki učitelji na delu ...........................222 Češko dijaštvo za prostost učiteljev.....................127 Četrti univerzitetni tečaj za učitelje v Turnovu...........• . . . . 190 Čuden samomor učenca .......................... 64 Čudni šolski izleti..........................................................63 Darovi ameriškim šolam..........................320 Dne 15. marca...............................191 Društvene globe.................................64 Duhovniki za odpravo krajevnega nadzorstva v ljudski šoli.........224 Dunajska učiteljska akademija.......................127 Dunajsko šolstvo..............................189 Francoski pravopis.............................128 Funkcijska doklada za voditelje enorazradnic................................62 Gledališča za otroke............................128 Gozdna šola v Srbiji............................191 Gozdna šola v Šarlotenburgu.........................320 Hans Sachs revidius............................190 Hranitev šolskih otrok...........................223 Hrvatska in Istra............................................................31 Hrvatski ljudski učitelj — doktor filozofije.................320 Hud tuš......................•............191 f Jan Woldfich ..............................127 Italija...................................189 Izdatki za šolstvo .............................223 Iz Tirolskega...................................384 Kdo naj plača škodo, ki jo narede učenci........................384 Kolegijalnost................................................................63 Koroško šolstvo..............................320 Krivično obsojen..............................191 Kulturni škandal............................................................64 Letno poročilo o moravskem šolstvu........................................31 Ministrova žena — učiteljica................................................32 Modrost .šolskih odborov.......................- . . 320 Moravsko učiteljstvo............................224 Naučni minister na Hrvatskem................ ......288 Negovanje zob..................■ . ............223 Nekaj o pravnem stališču učiteljstva........................................30 Nemška lokavost..............................128 Nemška nasilnost.........•...................288 Nemške srednje šole v Pragi........................384 Nemško šolstvo ..............................191 Nemško šolstvo v tujini.....-t . .................320 Nizozemsko učiteljsko društvo............................223 . Novi list proti alkoholizmu na Hrvatskem......................189 Novi pokojninski zakon za učiteljstvo v Bukovini......................62 Novo učiteljišče..................................224 Obsodba zdravnika radi razžaljena učitelja ..................223 Odpravljeni izpiti.........................128 Ogrsko šolstvo...............................288 Okr. učit. konference . . ................................62 Organizacija nemškega učiteljstva......................224 Pariško učiteljstvo.........,...............223 Patrijarh Srbov..............................................127 Pedagoški kurzi v Petrogradu........................224 Pedagoški muzej za Zahodno Češko..........................32Q 25 letnica češke «Ustf. Matice Školske« . . ,....................190 Pevsko društvo moravskih učiteljev.....................127 Pisarjenje učiteljev pri okrajnih šolskih svetih.........^ Počitnice........................ • ,r 62 Podavanje mleka učencem med odmorom......,.,.:... . . . jj5t6 Pomadžarjenje slovaških šol.........•. • . • ■ • Pomnoženi šolski proračun v Franciji............ . . . . .3^ Politično nesoglasje v organizaciji bolgarskih učiteljev . . . .... . . 192 Posnemanja vredno............. . • ....... ... f« • ■ •.128 Potujoči učitelji za anafalbete..............1,92 Poziv na zborovanje...........................192 Pravični odlok..................................31 Pristojbina za uporabo vs.eučiliščne knjižnice . . . . . . . . .: .. •,-.,...• 317 Program češke socijalne demokracije.......................63 Proti klerikalni šoli.......................191 Proti obveznemu pouku o antialkoholizmu..............191 Prve češke profesorice......................127 Razmerje učiteljev in učiteljic v Evropi...............32 Redka svečanost........................127 Reforma ruskega šolstva.....................384 Risarski tečaj v Solnogradu.....................192 Rusko.......................... 32, 288 Samostanske in javne šole na Francoskem..............320 Sanatorij za jetične učitelje...................320 Socijalistiški šolski program...................352 Sposoben krajni šolski nadzornik.................63 Srbija............................32 Stara pesem......................... . 31 Statut za šolske nadzornike....................31 Šikaniranje učiteljev...................• ■ ■ 192 Šola ga je umorila..................... . . 192 Šola Komenskega na Dunaju...................31 Šole za analfabete.......................31 Šolska obveznost........................158 Šolski muzej zgorel.......................31 Šolski vrt v Hamburgu.......,.............191 Šolski zdravniki........................256 Šolstvo v Stokholmu......................383 Število učencev na Ogrskem...................222 4489 naročnikov ima «Vestnik»..................127 Štrajk učiteljstva v Črnigori........................192 Tajna kvalifikacija.......................128 Težka izguba češkega učiteljstva.................191 Učila se oddajajo v Moguču brezplačno...............222 Učitelj — častni doktor.....................128 Učitelj — član švicarskega združnega sveta.............63 Učitelj ljudske šole — deželni šolski nadzornik............128 Učitelji iz rajha v Avstriji.........................189 Učitelji v občinskem svetu................... . 190 Učiteljica — zastopnica učiteljstva v mestnem šolskem svetu......320 Učiteljska društva v Bosni....................32 Učiteljska socijalna organizacija na Bolgarskem............31 Učiteljska stanovanja......................384 Učiteljski dom na Dunaju....................384 Uradna tajnost v šoli......................62 Uravnava plače wiirttemberških učiteljev...............32 Vprašanje ventilacije......................223 V razpuščeni dumi.......................288 Vseobčni shod nemških učiteljev..................191 Vseslovanska učiteljska zveza...................384 Zakon moravskih učiteljic ročnih del................224 Zavod za eksperimentalno psihologijo in pedagogiko..........384 Za zdravje učencev.......................192 Zdravstveno razmerje učiteljev in učiteljic............................64 Zveza učiteljev srednjih in ljudskih šol...............190 Zveza prosvete.........................64 Žeja češkega učiteljstva po samonaobrazbi..............127 Žeje pruskega učiteljstva.....................223