K tisočletnici smrti sv. Metodija. Apostola Slovaaov, sv. brata Oiril ia Metodij sta sicer velika dobrotaika cgIgbib slovaaskema aarodu, katerema sta prižgala luč sv. vgi-g ter položila tGmelj njegovi izobrazbi, ia zato sg letos tudi vsi Slovani tisočletaice smrti sy. Metodija maaj ali vee vdeložujejo; vcadar mi Sloveaci še imamo posGbae uzroke, spomia sairti sv. Metodija hvalGŽno obhajati in se te tisočletaice po mogoeaosti vdeleževati, kajti, kakor ustao izročilo trdi ia tadi zgodoviaski viri bg BasprotaJGjo, sv. Motodij j'g svojg dai po Baših krajih potoval, BaŠG prednike učil ia v aaši bližiai dalje easa stoloval; tudi jezik, katerega jg on govoril ia v katerern jg sv. knjigG pisa), jg aaši slovGaščiai aajbolj podobGB, zato ga Baš ačeai rojak dr. Miklošič y6dao staroslovGaščiao imeauje. Na doa smrti sy. MGtodija, ki se je letos Ba Velikonočai poadeljek dne 6. ~apri4a-4>p pretpčeaih 1000 lGtih aa aJGgovGm grobu v VelGhradu posebao slovesao obbajal, meBda Bi bilo aobeaega Sloveaca zravea, ker takrat ai bil za tako dalJBo božjo pot agodea čas; zato pa sg zdaj, kakor slišimo, maogo Sloveacey pripravlja Ba božjo pot v Velehrad, kder truplo sy. Metodija poeiva, da bi oadi 5. jalija aa god sv. Oirila ia Metodija, za se in za celi sloVGBski v.K>d sv. bratoma dolžao hvalo ia ČGŠčeaJG skazali. Mnogim drugim pa, ki bi tudi sreno radi to božjo pot opravili, ae dopasčajo okoliščifle, da bi na Metodijevem grobu sv. brata poeastili, kajti od nas jg aa Velehrad tako daleč, da je treba z.a to pot preeej easa ia denarja žrtvovati, česar pa mBOgi Slovenci bg zmorejo. Ia vendar bi se tadi ti radi to redke slovesaosti kakorkoli vdeležili. Ali jira jg sploh to mogoče ia kako ? V aasledBJGm podajam 1g nekatere osebae misli, kako bi sg naj tisočletniee sraiti sv. Metodija tisti Slovenci vdeleževali, katerim Bi mogočG Ba grbb sv. Mctodija v Velehrad in bodo toraj god sy. bratov Cirila ia Metodija doma obhajali. Srečen slučaj je, da sg bo ravno letos god sv. Cirila in Metodija v aedeljo obhajal. Ta okoliščiBa sama aa aebi je žg dovolj tehtea uzrok za dušne pastirje ia verno Ijudstvo, da ta dGii božjo alužbo v čast sv. CiriU ia Metodija slovGSBišo obhajajo, da dušai pastirji v pridigi vGraim razložijo poaiGB tisoeletaioG starti sv. Metodija, ia da se ta dea kot prazaik v cerkvGBem ia BarodaGm obzira obhaja. Kresi užgani aa predvečer goda sv. slovenskih apostolov, eerkveni obhodi pred božjo službo, proeesije Ba kakšao domačo božjo pot, sv. misijoBi po farah y čast sv. Cirilu ia Metodija z namenom. da bi se kmalu vsi Slovaai združili v Gdiao zveličalai katoliški eerkvi, bi gotovo veliko pripomagali, da bi se ta tisočlGtaica doitojao mGd SlovGaei obhajala, da bi sg češčeaje slovanskih apostolov med slovcaskim Ijudstvom bolj vdomačilo ia širilo. Pri tej priliki Baj bi se tudi zaaaa bratovščiaa sv. Cirila ia Metodija priporofala in BJeai naiaen razlagal ia v bodoue bi sg Baj spet vsako leto vsaj enkrat uspeh te bratovščine od BJGBib yoditeljev po easaikih naznanjal. Tudi bi bilo lepo, ko bi pri sv. krsta ali pri sy. birmi bolj pogostoma otrokom imeaa tGh dveh svetaikov dajali, saj ste irneni ,,0irilek" ali ,,Metodok" za Baš jezik ia uho ravao tako prijetni, kakor vpostavim Franoek ali Tonček. Ce bodo zaeeli staiiši svojim otrokom ta dva svetnika za patrone izbirati, tedaj bodo se tadi podobe teh slavnih svetaikov med Ijudstvom bolj širile ia s tGia tadi ajuao češčeBJG mBožilo. To bi bila samo nekatera sredstva, po katerih bi sg zamogli vsi Sloveaci tudi . doma vdeleževati redke pa imenitne tisočletaice srarti sv. Metodija Ba VGlehrada. Po takih ib enakih slovesaostih bi si ohranili živ spomia aa to velikansko cerkveno slovGsBost, spodbadili bi se k yeči hvaležaosti ia k vGeema čgščgbju do sv. Cirila \n Metodija, ki sta bila aa zGBilji Baša apostola ia sta zdaj y aebesih aaša priprošnika. +