Resolucija kongresa SKOJ-a in Ljudske mladine o osnovnih bodočih nalogah Ijudske mladine Potem, ko je poshišal, vcestrausko obravnaval in v celoti sprejel poročilo Centralnega komiteja SKOJ-a in Cen-tralnega sveta Ljudske mladine Jugo-slavije, referat »Peti kongres KPJ in maše naloge«, Statut Ljud6ke mladine in potem, ko je združil SKOJ lc Ljud-sko mladino v eno organizacijo — Ljud-sko mladmo Jugo«lavije. je kongres SMOJ-a :n Ljudske mladine 6prejel tole ' RESOLUCIJO o osnovnlh bodočib nalogah LJudske mladine Jugoslavije I. Skupni kongr« SKOJ-a isn Ljudske mladine postavlja pred Ljudsko mladi-no Jugoslavije naslednje organizacij6ke naloge: 1. Izpolniti vse sklepe kongre«a SKOJ-a in Ljudske mladine. Dosledno v celoti uveljaviti Statut Ljudske mla-dine Jugoslavije o delu in življenju vseh organizacij in vodstev. Seznaujati slehemega člana Ljudske mladine s Sta-tutom Ljudske mladine Jugoslavije, z njentm značajem, nalcnjami in vlogo v graditvi socializma v naši državi. 2. Nenehno 6e boriti za razširjenj« Ljudske mladine, za to, da se zajaine tudi tisti del mladine, ki je bil doslej izven organizacije, ki pa je pripravljena sodelovati v naši sodalistični graditvi. Posebno pozornost je treba poevetiti nadaljnjemu zbiraiiiu kmečke mladine, dalje ženske mladine in ml/idine nacio-nalnih manjšin. Nepreetano &e )« treba boriti proti vsem poskusom, da bi «« orgaiuzadja zožila, kakor tudi proti pri-zadevajiju 6ovražnih elementov, da bi 6e vrmili v Ljudsko mladino. 3. Nenehno in rztrajno delati za , okrepitev množične organizacije — | aktdva Ljudske mladlne. Aktiv mora kot oelota obravnavati vsa vprašanja živ-ljenja in dela mladine, sprejemari na-loge ter razvijati kritiko in samokritiko lan injciativo mladine. Sleherni članLjud-ske mladine mora v okviru aktiva in njegove dejavnosti sprejemati nalocje in : obveznosti ter razvijati svojo dejavnost. ¦ 4. Po Staratu Ljudeke mJadin« izvo- | Eti sekretariat aktiva Ljudske mladine in. vsa vodstva. Volitve skrbno politično ' in organizadjsko pripraviti. Kongrese ! Ljudske mladine v ljudskih republika.h 1 sklicati v prvi polovici 1949 in na njih izvoliti vodstva. 5. Nenehno delati za graditev stila ra j metode dela vodstev Ljudske mladine in njlhovega Todenja o«novnih organi-zacij. Vodstva Ljudske mlsdine morajo posvetiti mnogo ve<čjo poromost vode-nju preko plenuma, ne pa uma preko biroja, v celoti se morajo otresti ozkeg« prakticizma in k«mpa.njskeq« obTama-vanja nalog, zgraditi «voj «ist«m pl«ni-ranja dela in v©dno ime*i pred očmi osnovne naloge Ljudske raiadln«, kl j* je ;>ostavil V. kongre« KPJ. 6. Nenehno «e je treba bf>rit! z« prt-vilno kadrovsko politiko, za prtrilta© razdelitev in boljSo «vid«nco kadror za njihovo vsestransko poglabljaaj«, po-gnjnnejš« dviganje, krepitev diaciplfri« in odgovomosti v delu. Posretiti T^llko skrb )dflo]cv^ko-7x>1itičn«B«i dvigflmj-a ka-drov, njihovemu pohajanjti partiiskth in mladinskih žol, tečajev, «eminarj«v, krožkov itd., da bodo lahko usp«štv© vodili organizacijo. Ve« sistem ideolo-ško-politične vzgoj« kadrov je treba do kraja okrcpiti, zboljšati in kont.rolirati. Slehemi mladin6ki voditelj «e mora učiti, obiekovati srtdni« in druge iole, večer-ne tečaje ali t«fa|e splošne irobr«xbe, mora se s.;nmr«toJTio učiti In vod«tvo Ljudske mladine mon to v polni neri kontroliratl. 7. Orgarsiracije Lhidcke mladin« se bodo formirale r Jiwo«lovamki anma-di. Osnovna nalofr« Ljudske mladin« r Jugofilovanski armadi mor« biti y tem, da poroagaio Partiji pri politifni vsgoji vojakov, pri njihovem kulturnem dvi-gan)-n, da si čiia uspešnejše o«v*j«jo vojsški pouk, da «e utrdi disctolin« ˇ enotah JA. n. V rzgojnem delti Ljudske mladdne pcrstarlja »kupni kongre« SKOJ-a in Ljudeke mladine te-1« *aloge: AGITACIJA IN PROPAGANDA 1. Osnovna nsloga vsed«loTiHija | v gospodarski fraditvi. Poeebno «kt1» )e treba po«vetiti razTljanjn agl1»clj« za sodelovanje mladSn« -v •ociaH»tl*»i re-konstrukciji vnsi. S se«tavlj«mj«aa agita-ci*«kih Bftfrtor, % o«po«ebljart)«iB po-tretoniih aktivo-r agitatorjev hi n«*el*no «krb>o rseh votJster za rpraianje mgi-tacije morairao TnpraTitt b*šo agrtacijo zi-v*1*no, rBraoTTrtBo ki akfetMlno. 7. M1»din«ld H«k Je tr»b« podr«<«ti aalogaflB in ˇIcmjI Lrudck« mladlire, pr«d-ˇ•e« gl«d« aplo*« rKfoj« mladia« i« uj«ie mobiliracij« za •odalistično jra-AiteT. Ml*di-n*kl tiA mora «m€lo in vse-stran«ko razrijati kritiko ki samofcrltifco t rpTaš«HJlh d«la orgftnezadj, trodrK) •pr«raljati fivljenje mladia«. ZboIjiHiti Js treba oprerao h» kakoTost ml»dhi-•kega tiAa, g* nttpra-riti žlv«li«*gar ra-nitnivega, polnega mladinskega duha. Po*»bno pozornost j« treba posvetiti Sirj€nju mladinskega ti«ka, ia «icer zla-*ti med kmacko mladifflo. SREDNJE IN VISOKE SOLE IN UNIVERZE 8. OecnovTia naloga •rganizacije Ljnd-ske mlactine na »rednjlh in vl»okih So-laii io univerzah je, da pomao za zboljSanje uspehov ioteike In študentovske mladi-ne, za dvlganje kvalitete znanja In kre-pitve šolske discipline. Iz tega dela je treba odstraniti vse forraalistične ovire in adiministrativne ukrep« in po«taviti ga kot vzgojno-politično nalogo ter mobi-lizirati zttnj v»o org*ntz«cijo. Osnovna oblika ačenja v šolah mora biti v bodo-če samostojno delo učencev in temu j« treba podrediti vse ostale oblike, kakor «o skupine za učenj«, izredne ure itd. Na visokih Solah in univerzah j« trcba posvetiti veliko skrb proučevaniu stro-kovnega gradiva in to delo povezaH « posameznimi instituti. V polni mari je trcba uporabljati strokovno prakso za 6trokovno dviganje študsntov. Na «red-njih strokovTiih šolah morajo orii1c:h iol, kl »o »* kti]-turno pT*ot)nezbo naie driave rel« vašne. Vodstra Ljudske mladine na un.lvensalh morajo vne«ti «iGtetn v svoj« d^lo. ga bolje orgmi*ir?5ti ter za izpotnjevaTije po-sameznih R-alog žbrati In angažiratl ši-roke maiožice študentov. ZVEZA PIONIRJEV 11. Osnovna naloga Ljudske miadirft v Zv&ri pionirjev je, da razvija in krepi picmirsko organizacijo tcr vzgaja otroke j v livtbezni do n«še so-cialiatičB« d-ome-j vine, KoT»Tml«tične partij« fm tova'1is j Tit«, do Jugo5lrT>Ti^c'» arma(6«, «lo *1st-*tfh reY'>luck*«arnfh trtdicij naiih emto-doT, rlftiti pa do aarcKteo-orvafcodiln« borbe, da r«Tij-a bot octeo« do (4ela Jn u6««j«? omi*el za kolektimo d«lo. Voi-•tra LJrjdtek« ml»d1ne Baorajo kot c«lota ma svojife cevtatikili obraTRA^ati po«c-Tnera** vpraisnja is (iejamosrl pionlrslt« orgTBviisciie in jl BtK?Itl TsaJtc^vtTtio pocnoč. Pioninftk« St«b*» pri rodstriii Ljucteke nsladine je treb« tpremenfcti v opffratiinna TCKjilHa teleu« t«r zbrefi okrog n^Jk r.» «xteloiranje rtat* pro-•Tft»« hi ped*g«o«lke dklarre. 12. Org*nin«»ci;e Zve%« pionirjrr »©-rajo «v-o'e d«lo ^e^no pove«atl z rrgoj-nks cV?o«n t Io!1, Tie^efcno cVel»tl ta a*x)lj5ar.je «»pehoT o-trok, d«lom* disot-plm«, praviln«-^ odiacna do u^it^l^eT itd. Zrea«. pionirjer roora potvet.ti poeffbno poiomoet igrl *n znbnvi otrok k.^cor twd1 njihoTi «^ilo«ni tele*rd Tstjoji, ds bo to po«t»lo #«?r9ta-nii d-el niihore •pla*n« ˇ»goje. Po»et-ninfce organteaci j« posvatiti delu c tmeč-kiTni tn jrvenšol«lckni otrokl. ObHke ^a vsefbino d«3a pionivslra orgwii?«ci] je troba prilagodiH 3m«f tya in »alogeaa, zla-«ti rzgojnlm nalog«aai picadnsJte orgml-zacije. 13. Lfaittoka mlisdln* mora po#yetltl večjo ipoiomoBt kbo:Ti in n^talU-rt rr^V n»ga kadra p*onirwke orgaTJharii« ta njegovi vrgoji. Vztrnjoo >« mora boriti za uitvariteT gmoteilh pocyo}«T *t *»lo osnovnih pionirdcih organizarij, l«*S in dmcfHni mno*i^nkn organhta^ifsm prl »dpiranju pioninritih domoT, parfcor, igrišč itd. FIZKULTURA IN PREDVOJASKA VZGOJA 14. Ljudska mladina mora neprestano delati za razvijanje fizkulturnega gibanja | t iirino. zlasti v delavsko in kmečko j mladir.o, da bodo najiirie nmoiice mla-dine pojmovale fizkulturo kot svojo nuj-no vsakadnevno potrebo. Vsestransko pomoč je treba nuditi fizkulturnkn zve-zam in organizacijam, zlasti pa Telovadni zvezi Jugoelavije. da bo zbrala najširše množic« mladine v šolah, podjetjih, - va- ¦ ««h ustanovah itd. Pomagati fizkulturnim organizacijam v množičnem organiziran;u ljudekega mnogoboja v vaseh m podjet-jih, kakor tudi srednješolskih. iger in tekmovani. 15. Organizacije Ljudske mladine mo-rajo posvetiti vsestransko pozorao«t živ-ljenju mladine, njenemu zdravju. počitkvu razvedrilu, široko jnorajo organizirati mrež« is^oviSf in drugih ustanov za po čitek. organizirati ekskurzije, Izlete ltd. 16. Vztrajno «e boriti proti vs«m po-javom brezidejnosti in apolitičnosti v fiz-kulturnih in kportnLb. organiTacijah ter po«taviti fizkulturno gibanje na čvrste idsoloike temelje, kar pomeni, da je tre-ba fizkulturo fvrsto povezati in podre-diti sploSniim nalogam na*e aocialistične graditve. 17. Organiracije Ljudske mladine m-o rsjo biti tudi v bodo^e iirok lzvor ka-droT sa v»« fizknltUTie organizacije in akrb«ti morajo sa njitiovo ideoložko-politidno in »troVovno dviganje. Prav tako mora Lmd»ka mladtna n«n»homa pom»(rafi Iji^deki oblasti, kakor tudi «a- 'E» raTvijati miciattvo, da se zagotovi gmotna podlag-a za fi^kulturno dejavncet mlad:n.e fgradltev stadionov, igri^č in druclh firkuHtrmth objektov, nabava re-kvizltov ltd.). 13. OsnovTia tfaloga Ljudske -mladine j glede predvoja?ke vzgoie ie, da preko r*nehne arrifacijsko-političjie dejavnooti | *e?m!!nja mJidhto s poramiCTn vojaško- ; e1rwJ:ome irobrtzbe rala-dJne izv??n voj- •!&.•, t bi«tTo« nredb« o pyedvoiaški j v*go}i, ki je Ttvo-enotnost« in stanovanjskth proeto-•ov v Beogradu. Treba je še nadalje razvijati in krepiti sietem mladinskiii ielovnih enot, da se bodo čimbolj uspo-lobil« za svoje naloge. 7. Mladln5ke delovne akdje je treba ? sodelovanju z goepodaiskimi organi o jravem času in podrobno pripraviti, za-jotoriti načrte, material, strokovne ka-lre, da »e bodo dela plansko razvi^ala n da bodo delovne enote v celoti izpol-lile to nalogo m dosegle čim večji d&-ovni učinck Na deSovnih akdjah je treba posvetiti nnogo več pozornosti nastanitvi mladi-ie, pogoje-m njenega življenja in dela, srebrani, obleki, njeni preskrbi eploJL ^e!iko pozornost je treba posvetiti ideo-loško-politični kulturni vzgoji mladine la gradbiščih, odstraniti sleherni fonna-iizem v tem delu in mu dati polno vse-aino. Treba je zagotoviti gmotna sred-5tva za kulturno de^avnost mladine na ielovnih akcijah, kakor ttdi za fizkul-turo in zabavo. 8. O«novna naloga Ljudeke mladine na vasi je, da široko mobilizira Ljudsko mla-lino v borbi za socialistično rekon6truk-:ijo na vasi, ta razvoj kmeti/kkega zadni-tništva, kakor je to postavil V. kongres KPJ. Zato je treba odstraniti doeedanje pomsnjkl jivoeti v tem delu, kakor so po-»ploienje in rtckortkielno poetavljanje naloq ločeno od problemov zadrug in rasi. VaAko mladino je treba v6estranr sko vključiti v delo kmačkib. obdelo-Talniii zadrug, razviti široko gibanje prrvstovoljnega dola mladine n« vasi« asmer;eno r smeri razvoja km"ti;f?kega cadružniiJtva. za graditc -¦¦'-¦-lektov. obdelovanje z* :.\ arediter zadružnih ekoa,Li-:'ov, s-":Clov-ojakov, vinogrado-v rtd. kakor tu4i za aitivno ©odelovaTije v zadružnih odbo-rh.. Mnogo večjo pozom(>st je treba po »veliti strokovni vzgoji kmečke mladiB© in pomagati organom oblasti pri orga-niziranju strokovnih kmetijskih tečajev, člane Ljudske mladme za uporabo novih agrotehničnih ukrepov ter za uspešno rabo kmetijskih strojev in orodja- 9. Organizadje Ljudske mladin« na rasi morajo nuditi vse«tr?nsko pomoč naši Partiji va ljudeki oblasti pri ome-jevanju in izrivanju kapitalističnih el«-tnertov na rasi, v borbi za nadaljnjo krepite-v in povezanost d-elavskega raz-reda in delovnih kmetov, za uveljavlje-nje vseh ukrepov Partiie in ljudske ob-iaeti, kakor so plani ««tve, žetve. odkopa, kontrabiranja, odkrivanj-a špekulantor itd. 10. Organlzadj« Litidske mladine na r&ii imajo reliko stalno nalogo, da mo-bilizirajo delovno «ilo fe vasi za razne panoge našega gospodaretva, kakor so rudarstvo, gradbena stroka, industriia Itd. To je treba razumeti kot stalno po-litlčno nalogo. 11. Organizadje Ljudske mladine ino-ra}o biti inidatorji kulturno-izcbraževal-nega dela na vasi, kulturne p^eobrazba naše Tasi. Zato morajo razvitati in. aa-dalje odpirati knjižnice in čitalnice, usta-navljati kulturno iunetniška društva, vztrajno delati za likvidadio nepisme-nosti, razpečr.vati in uporablia.ti tiek. zla-stl vasi naraenjer.i tisk. Da bo lafako vaška mladina množično sodelovala' t »ocialistični rekonstmkciji y«ir jo j« trofca semaniti s pohni m probieml qra-ditre •ocinlizma, zlasti pa « poaoii in zakonitostmi »odalistične ^rekcHistrukcije vasi. rv. Kocvgrea ST€OJ-a m Ljodutke mTad**© postavlja pred mladino glede demokra-ličnega mladinskega gibanja v svetu te-le naloge: 1. Ljudska tnladina mora r bodoče'rra-diti rsestraneko poinoč Svetovni federa-dji demokjatične m.!adm« In Me