Neodrešena domovina in oDmeino šolstvo. —ob Obmejno šolstvo. V »Učit. Tov.« z dne 10. januarja t. 1. je pisal tovariš severne meje o obraejneni šolstvu ter o nalogi UJU, o C.-M. družbi in Jugoslov. Matici do obinejnega šolstva. K članku priponiinjam saino to, da se je o tern vprašanju zelo obsežno razrnotrivalo na LJJU skupščini v Ptuju. Podpisani sem imel sestanek z navzočimi obmejnimi učitelji, katerim sem obrazložil delovanje C.-M. družbe za obmejno šolstvo ter obenem razvil program, kako naj bi se sistematično to delo vršilo. Priporočal sem učiteljstvu. da naj povsodi ustanove C.-M. podružnice, da se po njih vzgojuje ljudstvo v narodni zavesti. Te podružnice naj bi bile nekake nacijonalne trdnjavice na severni meji. Od njih ne zahteva družba morebiti kakih posebnih dohodkov. bilc naj bi marveč moralna družbina opora. Iz tega je razvidno, da se je družba. že temeljito zainteresirala za severno mejo. Pripoinniti nioram dalje, da je družba podprla v tekočem šolskem letu obmejno šolstvo s šolskimi knjigami, z denarnimi podporami in z božičnicami. Izdalo se je do 100.000 Din — drugi jasen dokaz, da družba vrši na severni meji svoie delo, v kolikor ji pripuščajo gmotna sredstva. Glede severne meje sem podpisani stavil pri višjem šolskem svetu več predlogov, kateri so se po večini sprejeli in se deloma že tudi udejstvili. P. n. učiteljstvo na severni meji prosim vljudno, da se načrt o ustanovitvi podružnic udejstvi, ker bi se s tem olajšalo družbino obrambeno delo na meji. Vse potrebne podatke daje družba sv. Cirila in Metoda. Fran Skulj.