DIvAG. HUMEK: Udeistvimo rokotvorni pouk- (Dalje.) Pri vseh teh vajah stnp se naučili toliko, da laliko ppizkusimp zvezati knjigp. Kol:ko knjig bi bilo lahko po naših dpmovih, kp bi bila vtzane, ne pa sanio zložcne tako, da i/padajo listi in izgine koncno dragocena knjiga. ki bi jo lahko čital rod _a rpdom. Pri rokotvoruem pouku nečemo posegati v 'ajnosti knjigoveške unietnosf; ž nje težkimi okraski, napisi in obrezami. tiočemo letrdno vezano knjigp. In to dosežomo z ueverjetno lahkoto. V doma.cn; življenju potrebujemo Oesu> i.rimernth posod za razno drobnjav. Našc žens^- skrbno spravljajo škatlje za gumbe. semenje itd. J^delovanje preprostih kvadrastih škalelj ni težavno. Pozneje lzdciano celo škatl]e raznih oblik in s pokrovi pa tudi s predali. Kjer je tp mpžnp, naj učenci takc izdelke okramijo s papirnatimi izstrižki ali z risbami, ki sp jih udslaii pri risanju. V takih slučajih upo^ievaiito narcdno prnamentiko. Vrsto izdelkov iz papirja in lepenke 'ahko po pottebi pomnožimo ali skrčimo. Ta lahko Kaj izpusti, oni pridene. Veliko ?lav. veliko misli. Tudi je umljivo, da mo?amp učiio snpv r.i/.deliti na ppsamezne razr.dc. Liin višji jc razred. tem več laliko dosežciii«1 in tem tcžjc izdelke snicmo zalitevati uu učercev. To pa le, če smo jih vzgajali v pvavem smislu izppčetka. () potrebni opremi za razna dela ')om govoril poz^eje. Omcniti pa moram že na tem tncstu, da si mora učitelj pomagati satn. Poinagali niu bojo tudi učenci. Ncverjetno je koliko šare navlečejo v šolo, če imajo potrebnp /aiiimanje za stvar ln zaniinanjc moraino vzbuditi. Tudi si inora potreben načrt dcla ustvariti vsak učitelj sam, računajoč s krajevniini in šolskimi razmerami. Ni vsc za vaško šolo kar je za inesto, in narobc Po niojem innenj-i jc obdelovanje lcsa iiajvaziiejša naloira rokotvoniegn. pouka. Po naših šolah je pa žal v dosedanjil; razmerah tak pouk neizvcdljiv.. Navzli'j teniii b(»ii obravnaval prir.rosto mi'arstvo kolikor moči izčrpno, ker dclarno inil; ?a priliodnjost kot za scdanjost. !Jredno se pa lotim tega vprašanja. !.om na kratko opisal delo v rokotvornem ¦ečaju za poiiavljalne učence. ki scni ';i itnel v Krškem. Radi pičio odmerjenega prcstora navajani samo načrt, v kolikor sem ga z učenci praktično izvcdel. Načrt je obsegal nastopna za gospodarsko življenje im kmctili pomeinbna in važna dela. '•