Zakaj tako V zvezi s pismom našega bralca »Železniške vozovnice«, iz druge le-tošnje številke Dogovorov, smo od Železniškega gospodarstva Ljublja-na dobili naslednje pojasnilo: Kakor druge transportne organi-zacije tudi Železnico tare pomanj-kanje kadrov. Tudi sprevodnikov je premalo- Če morajo v polnem vla-ku ie izdajatl vozovnlce potnikom, ki jlh niso kupili prf blagajni, ne utegnejo pregledatl vozovnic vaem potnikom. To pa so nekateri potnikl začeli izkoriščati. Da bi se temu vsaj deloma ognili in sprevodnikom omogočili hitrejše in bolj popolno opravljanje njlho-vega dela, smo na železnici v skla-du z zakonom uvedli plačllo dodat-ka, če potnik vstopi v vlak brez vozovnice. Za ZELENI VLAK pa to ne velja. Če so le na voljo prosti sedeži, lah-ko potniki vstopijo v vlak in pri ste-vardesi kupijo vozovnlco brez do-plačila. ZELEZNlSKO OOSPODARSTVO UIU»LJAHA Mnenje uredništva Nikakor se ne moremo strinjati z dokaj suhoparnim pojasnilom Ijub-Ijanskega Železniškega gospodar-stva. Predvsem naj povemo, da je res, kar pravijo v zvezi s kadri in pregledom kart. Pri tem pa pozab-Ijajo na dejstvo, da mora sprevodnik napisati potniku, ki vstopi na vlak brez na peronu kupljene vozovnice, tako vozovnico v poseben blok. To pa vzame kar precej časa. Po drugi strani je avtobusni sprevodnik opremljen s posebnim strojčkom, ki mu »vrže« karto v nekaj sekundah. Nemajhni so uspehi železnice na raznih področjih, o tem ni dvoma, res pa je, da je ravno izdaja železni-ških vozovnic ostala na ravni prejš-njega stoletja. Ko je bila vožnja z vlakom nekaj posebnega. Ne pa vsakdanja potreba kot je danes, ko človek nima časa, da bi najprej kupil karto in še enkrat prišel na kolodvor na vlak. Ovojna pot brez haska. Ali pa tik pred odhodom vlaka čakal trepetajoč v vrsti, ali bo še pravi čas prišel do blagajne ali ne. Zato se raje odloči za avtobus, kjer mu od-pade cel kup birokratskih skrbi. Ne bi želeli polemizirati z železni-čarji, raje naj premislijo, kako bi učinkoviteje organizirali prodajo kart. Mimogrede, pomanjkanje ka-drov ne pesti le železničarjev, am-pak tudi avtobusarje.