27 Sodobni vojaški izzivi, november 2019 – 21/št. 4 Contemporary Military Challenges, November 2019 – 21/No. 4 ZNAČILNOSTI DELA SKOZI OČI GENERACIJE MLADIH: RAZISKAVA MLADI IN MOTIVI ZA VOJAŠKI POKLIC Nataša Troha, Nuša Gorenak JOB CHARACTERISTICS THROUGH THE EYES OF THE YOUNG GENERATION: SURVEY RESEARCH YOUTH AND THEIR MOTIVES FOR MILITARY PROFESSION niso med najbolj zanimivi motivi. Analize razlik med spoloma, vrsto srednješolskega zanimivejše moškim, dijakom poklicnih programov, predvsem pa tistim, ki so izrazili In the Slovenian Armed Forces, we conducted a survey research entitled Youth and their motives for the military profession to determine the characteristics of a generation of young people. The questionnaire, which was designed for the purpose of the research, used various questions to examine the interest of young people to work in the military and in the Slovenian Armed Forces. We aimed to identify the characteristics. Povzetek Ključne besede Abstract DOI:10.33179/BSV.99.SVI.11.CMC.21.4.2. 28 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges Nataša Troha, Nuša Gorenak job characteristics. We were interested in what is more attractive and what is less attractive to them at work. The results show that the youth’s main motives for work are related to pay, good relationships, promotion opportunities, job security and orderliness. Family also the skills that can come useful in their lives. The characteristics of the military profession are not among the most interesting motives. An analysis by gender, type of the high school programme, and the interest in the military work show that the characteristics of the military profession are more attractive to male students, students of vocational programmes, and especially to those who have expressed a desire to work in the military. vzrokov. Ob takšen stanju je seveda na mestu vprašanje, kaj je vzrok, da se mladi ki ga bodo mladi z veseljem opravljali? Na ta vprašanja smo poskušali odgovoriti z raziskavo Mladi in motivi za vojaški srednješolce obeh spolov, vseh vrst srednješolskih programov, vseh letnikov šolanja in vseh regij. S posebej izoblikovanim vprašalnikom smo poskušali odgovoriti na tri in motivi za vojaški poklic. Slovenski srednješolci so s svoje trenutne perspektive opravljati svoje delo. Še pred vstopom v organizacijo si mladi izoblikujejo svoja Key words Uvod 29 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges ZNAČILNOSTI DELA SKOZI OČI GENERACIJE MLADIH: RAZISKAVA MLADI IN MOTIVI ZA VOJAŠKI POKLIC 1 TEORETIČNI OKVIR 1.1 Organizacijska kultura skupina usvojila ob reševanju problemov zunanje adaptacije in notranje integracije – naravo (katere so temeljne lastnosti), dejavnosti (katero vedenje je ustrezno glede – – – organizaciji; – – krepi vrednote v organizaciji; – ima kontrolno funkcijo pri oblikovanju vedenja (Quick, 2009, str. 550–551). pomembna je tudi organizacijska socializacija. To je proces, skozi katerega pomen promocija organizacije in komuniciranje organizacije z zunanjim okoljem. 1.2 Odnos med posameznikom in organizacijo iskal zaposlitev v tistih organizacijah, katerih temeljne organizacijske vrednote bodo podobne njegovim individualnim vrednotam. 30 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges vstopil v to organizacijo. Hkrati posameznik tudi presoja ujemanje med svojimi eden daje drugemu, kar potrebuje, ali b) imata oba podobne temeljne lastnosti in c) nanašajo na zaznavo teh norm pri posamezniku, in sicer, kako posameznik zaznava, kaj o njegovi zaposlitvi v vojski menijo drugi. Deskriptivne norme se nanašajo na zaznavo, kakšen je interes za zaposlitev v vojski pri pomembnih drugih (npr. vrstniki). mora svojo vlogo v organizaciji in vzpostaviti odnose. Kako ta proces poteka, je delom in je zavezan organizaciji (Quick, 2009, str. 559). 1.3 Značilnosti vojaške organizacije Nataša Troha, Nuša Gorenak 31 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges in se razlikujejo od drugih organizacij. – – – – centraliziranost; – – formaliziranost odnosov prevladuje nad osebnimi vezmi; – tudi z razvitim sistemom vrednot in profesionalno etiko; – (uniforma) ter z rituali in ceremoniali; – in usposabljanja, ki je nadgrajen z izkušnjami; – vojaški organizaciji in z organiziranostjo v posebne skupnosti in profesionalna – spremembe, ki so vojski namenile tudi druge naloge, ki niso namenjene le obrambi 1.4 Značilnosti mladih Mladi so razvojno v obdobju mladostništva, ki obsega obdobje med koncem v katerem se intenzivno razvija posameznikova osebnost, je obdobje dozorevanja. ZNAČILNOSTI DELA SKOZI OČI GENERACIJE MLADIH: RAZISKAVA MLADI IN MOTIVI ZA VOJAŠKI POKLIC 32 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges so za timsko delo, prevzemajo vodenje, potrebujejo takojšnjo zadovoljitev potreb, spremembe v organizacijah. – potrebno bo vzpostavljanje potrpljenja, razumevanja in empatije, – – spodbujanje medgeneracijske komunikacije in deljenja informacij, – – 2 METODOLOGIJA 2.1 Subjekti 1. programov2 in vseh regij. 1 2 Nataša Troha, Nuša Gorenak 33 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges . slovenskih srednješolcev. 2.2 Pripomočki 5 – – kolektivu (kolektiv), delo z ljudmi, timsko delo, urejenost, delo v uniformi – smiselnost dela (smiselnost), samostojnost pri delu (samostojnost), pridobivanje 4 interpretacijo. ZNAČILNOSTI DELA SKOZI OČI GENERACIJE MLADIH: RAZISKAVA MLADI IN MOTIVI ZA VOJAŠKI POKLIC 34 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges Na trditve so dijaki odgovarjali tako, da so izrazili svoje strinjanje s trditvijo na treba upoštevati pri interpretaciji. 2.3 Postopek srednješolski program in letnik šolanja). Sodelovanje dijakov je bilo prostovoljno. Anketa je bila anonimna. 3 REZULTATI Z INTERPRETACIJO razumemo kot motivacijske dejavnike (motive) za delo – dijaki bi se verjetneje se« . 6 7 Nataša Troha, Nuša Gorenak 35 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges 9. 9 Graf 1: Aritmetične sredine strinjanja dijakov s trditvami, ki se vsebinsko nanašajo na splošne značilnosti dela Rad bi imel redno plačo. 3,7 Želim si da bi imela moja služba ugled v družbi. 3,2 Želim se dobro razumeti s sodelavci. 3,5 V službi bi rad spoznaval ljudi iz drugih držav. 3,1 Rad bi opravljal delo v delo v tujini. 2,8 Rad bi imel dobro plačo. 3,7 V službi bi si želel izobraževati. 3,2 Motilo bi me, če v službi med opravljanjem dela ne bi imel rednih toplih obrokov.* 2,9 Želim si varno zaposlitev. 3,5 V službi bi si želel fiksen delovni čas. 3,1 Pri delu bi rad vodil druge. 2,7 V službi bi si želel napredovati. 3,6 Želim si službo, kjer so priložnosti za pustolovščine. 3,1 Motilo bi me, če bi bilo moje delovno mesto preveč oddaljeno od doma.* 2,9 Želim si da bi si v službi pri delu med seboj pomagali. 3,5 Želim si službo za nedoločen čas. 3,0 Rad bi delal v pisarni. 2,4 ZNAČILNOSTI DELA SKOZI OČI GENERACIJE MLADIH: RAZISKAVA MLADI IN MOTIVI ZA VOJAŠKI POKLIC 36 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges Graf 2: Aritmetične sredine strinjanja dijakov s trditvami, ki se vsebinsko nanašajo na značilnosti vojaškega poklica Všeč mi je, da so stvari urejene. 3,5 Rad imam timsko delo. 3,1 Motilo bi me, če v službi ne bi imel svoje zasebnosti.* 3,2 Veseli me delo v naravi. 3,0 Rad bi bil član velikega delovnega kolektiva. 2,7 Motilo bi me, da bi bil zaradi dela veliko odsoten od družine in prijateljev.* 3,3 Rad bi delal z ljudmi. 3,0 Motilo bi me, če bi mi pri delu kdo ukazoval.* 2,9 Želel bi se sam odločati, kaj obleči za v službo. 3,2 Želim si delo, kjer je upoštevanje pravil pomembno. 2,9 Rad bi delal s tehniko. 2,7 Želim si, da bi služba poleg plače nudi še dodatne ugodnosti. 3,3 Všeč mi je disciplina. 3,0 Motilo bi me, če bi bilo delo zame nevarno.* 2,8 Všeč mi je, če bi lahko med službo skrbel za dobro telesno kondicijo. 3,1 Želim si dinamičnega dela. 2,9 Motilo bi me delo v težjih vremenski pogojih.* 2,6 Veseli me delo z orožjem. 2,4 Z delom v službi, bi rad skrbel za varnost države in državljanov. 2,6 V službi si želim služiti domovini. 2,6 Rad bi delal v uniformi. 2,3 Motilo bi me, če bi bila med opravljanjem dela uporaba telefona/računalnika omejena.* 2,4 Želim si takšno delo, kjer je pomembno slediti navodilom. 2,6 Od nekdaj sem si želel delati v vojski. 2,0 Nataša Troha, Nuša Gorenak 37 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges 10. za vojaški poklic. zaprtem prostoru) in disciplina. Graf 3: Aritmetične sredine strinjanja dijakov s trditvami, ki se vsebinsko nanašajo na značilnosti generacije mladih V službi si želim pridobiti veščine, ki mi pridejo prav v življenju. 3,5 delu dobil povratno informacijo, kako sem delo opravil. 3,3 Želim poznati smisel, zakaj nekaj počnem. Želim si, da bi bila družinsko 3,4 Želim si, da bi v službi delo opravljal samostojno. 3,2 življenje in služba usklajena. Želim si, da bi v službi po opravljenem 3,3 Želim si, da bi v službi od mene veliko pričakovali. 2,8 ZNAČILNOSTI DELA SKOZI OČI GENERACIJE MLADIH: RAZISKAVA MLADI IN MOTIVI ZA VOJAŠKI POKLIC 38 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges v organizacijsko kulturo. nadaljevanju prikazani analizi razlik med spoloma in med vrstami srednješolskega M SD U p pisarna m 2,35 0,91 6300784,5 0,003** ž 2,42 0,91 telefon* m 2,45 0,91 6287024,0 0,002** ž 2,38 0,83 orožje m 2,69 0,98 4020882,0 0,000** ž 1,97 0,99 tehnika m 3,03 0,78 2961237,5 0,000** ž 2,12 0,83 družina m 3,24 0,76 5556782,0 0,000** ž 3,45 0,68 kolektiv m 2,67 0,75 6357085,5 0,016 ž 2,71 0,71 napredovanje m 3,55 0,59 6335368,0 0,004** ž 3,59 0,56 urejenost m 3,40 0,62 5549939,5 0,000** ž 3,58 0,57 teren m 2,99 0,81 6180778,5 0,000** ž 2,91 0,84 Tabela 1: Neparametrični Mann- Whitneyjev U-test11 za ugotavljanje statistično pomembnih razlik med spoloma 11 Nataša Troha, Nuša Gorenak 39 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges M SD U p samostojnost m 3,18 0,69 6550504,5 0,962 ž 3,19 0,63 smiselnost m 3,37 0,64 5758145,0 0,000** ž 3,52 0,57 pomoč m 3,39 0,61 5644978,0 0,000** ž 3,54 0,57 delo z ljudmi m 2,84 0,79 4752575,0 0,000** ž 3,24 0,74 ugodnosti m 3,27 0,71 6431795,5 0,132 ž 3,26 0,67 varnost m 3,37 0,68 5416622,0 0,000** ž 3,59 0,57 ugled m 3,22 0,70 6548978,0 0,947 ž 3,23 0,69 redna plača m 3,70 0,54 6073333,0 0,000** ž 3,79 0,44 veščine m 3,44 0,62 5966091,5 0,000** ž 3,55 0,57 timsko delo m 3,07 0,72 6321469,0 0,004** ž 3,02 0,76 vreme* m 2,50 0,95 5651940,0 0,000** ž 2,74 0,87 vodenje m 2,72 0,81 6436272,5 0,160 ž 2,69 0,79 oddaljenost* m 2,84 0,86 5957575,0 0,000** ž 2,98 0,79 fiksni dč m 3,05 0,86 6026996,0 0,000** ž 3,19 0,78 uniforma m 2,32 0,89 6390401,0 0,054 ž 2,28 0,87 navodila m 2,59 0,74 6325059,0 0,005** ž 2,55 0,72 prehrana* m 2,90 0,87 6357288,0 0,020 ž 2,87 0,83 želja m 2,06 0,72 5384823,0 0,000** ž 1,79 0,63 dinamičnost m 2,92 0,69 6158144,0 0,000** ž 2,83 0,72 nedoločen čas m 2,98 0,93 6349633,0 0,016 ž 3,01 0,99 ZNAČILNOSTI DELA SKOZI OČI GENERACIJE MLADIH: RAZISKAVA MLADI IN MOTIVI ZA VOJAŠKI POKLIC 40 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges M SD U p pustolovščine m 3,12 0,74 6218394,5 0,000** ž 3,18 0,76 dobra plača m 3,71 0,51 6445421,0 0,116 ž 3,73 0,47 služenje domovini m 2,60 0,86 6214229,0 0,000** ž 2,53 0,81 šport m 3,17 0,75 6033224,5 0,000** ž 3,06 0,70 odsotnost* m 3,20 0,84 5735410,0 0,000** ž 3,39 0,75 ukazovanje* m 2,80 0,84 6019822,5 0,000** ž 2,93 0,78 zasebnost* m 3,12 0,72 5856022,5 0,000** ž 3,28 0,63 spoznavanje tuje države m 2,99 0,75 5435850,0 0,000** ž 3,23 0,70 nevarnost* m 2,67 0,93 5075066,0 0,000** ž 3,05 0,84 izobraževanje m 3,11 0,68 5811750,5 0,000** ž 3,26 0,62 skrb za državo m 2,58 0,84 6311302,0 0,004** ž 2,52 0,81 povratna info m 3,22 0,67 6156560,5 0,000** ž 3,30 0,65 upoštevanje pravil m 2,86 0,71 6354126,0 0,012 ž 2,91 0,70 obleka m 3,13 0,78 6010207,5 0,000** ž 3,26 0,72 tujina m 2,76 0,84 5952393,0 0,000** ž 2,90 0,89 disciplina m 2,96 0,72 6458810,0 0,231 ž 2,98 0,72 dobri odnosi m 3,47 0,60 5766237,5 0,000** ž 3,61 0,52 visoka pričakovanja m 2,85 0,72 6444738,0 0,177 ž 2,83 0,72 Nataša Troha, Nuša Gorenak 41 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges gimnazijski program. N % Poklicni program 1630 22,0 Srednjetehnični program 3285 44,3 Gimnazijski program 2503 33,7 Tabela 2: Prikaz deležev dijakov glede na vrsto srednješolskega programa ZNAČILNOSTI DELA SKOZI OČI GENERACIJE MLADIH: RAZISKAVA MLADI IN MOTIVI ZA VOJAŠKI POKLIC 42 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges M SD 2 df p pisarna poklicna šola 2,29 0,96 54,749 2 ,000**srednja tehnična šola 2,46 0,91 gimnazija 2,33 0,86 telefon* poklicna šola 2,43 0,90 16,573 2 ,000**srednja tehnična šola 2,46 0,90 gimnazija 2,37 0,84 orožje poklicna šola 2,72 1,03 423,603 2 ,000**srednja tehnična šola 2,51 1,02 gimnazija 2,08 1,00 tehnika poklicna šola 2,85 0,85 344,512 2 ,000**srednja tehnična šola 2,79 0,88 gimnazija 2,40 0,94 družina poklicna šola 3,22 0,77 61,323 2 ,000**srednja tehnična šola 3,31 0,75 gimnazija 3,40 0,70 kolektiv poklicna šola 2,75 0,77 64,566 2 ,000**srednja tehnična šola 2,73 0,74 gimnazija 2,60 0,70 napredovanje poklicna šola 3,46 0,64 75,025 2 ,000**srednja tehnična šola 3,61 0,55 gimnazija 3,58 0,56 urejenost poklicna šola 3,42 0,61 21,220 2 ,000**srednja tehnična šola 3,50 0,59 gimnazija 3,45 0,62 teren poklicna šola 3,09 0,81 78,448 2 ,000**srednja tehnična šola 2,97 0,81 gimnazija 2,87 0,83 samostojnost poklicna šola 3,14 0,71 3,871 2 ,144srednja tehnična šola 3,18 0,68 gimnazija 3,20 0,62 smisel poklicna šola 3,29 0,66 148,556 2 ,000**srednja tehnična šola 3,42 0,61 gimnazija 3,52 0,59 pomoč poklicna šola 3,42 0,63 9,216 2 ,010srednja tehnična šola 3,47 0,58 gimnazija 3,43 0,60 delo z ljudmi poklicna šola 3,02 0,79 1,616 2 ,446srednja tehnična šola 2,99 0,79 gimnazija 2,99 0,82 12 Tabela 3: Neparametrični Kruskal- Wallisov test12 za ugotavljanje statistično pomembnih razlik med vrstami srednješolskih programov Nataša Troha, Nuša Gorenak 43 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges M SD 2 df p ugodnosti poklicna šola 3,31 0,67 99,895 2 ,000**srednja tehnična šola 3,32 0,67 gimnazija 3,15 0,71 varnost poklicna šola 3,41 0,67 15,328 2 ,000**srednja tehnična šola 3,48 0,65 gimnazija 3,45 0,64 ugled poklicna šola 3,22 0,69 48,750 2 ,000**srednja tehnična šola 3,28 0,68 gimnazija 3,15 0,72 redna plača poklicna šola 3,67 0,57 35,473 2 ,000**srednja tehnična šola 3,76 0,49 gimnazija 3,75 0,49 veščine poklicna šola 3,48 0,62 28,278 2 ,000**srednja tehnična šola 3,52 0,59 gimnazija 3,44 0,61 timsko delo poklicna šola 3,15 0,72 130,399 2 ,000**srednja tehnična šola 3,10 0,73 gimnazija 2,92 0,74 vreme* poklicna šola 2,57 0,94 6,456 2 ,040srednja tehnična šola 2,58 0,93 gimnazija 2,64 0,92 vodenje poklicna šola 2,65 0,81 9,202 2 ,010srednja tehnična šola 2,72 0,80 gimnazija 2,73 0,79 oddaljenost* poklicna šola 2,86 0,86 3,478 2 ,176srednja tehnična šola 2,91 0,83 gimnazija 2,89 0,83 fiksni dč poklicna šola 3,16 0,81 120,103 2 ,000**srednja tehnična šola 3,18 0,82 gimnazija 2,96 0,84 uniforma poklicna šola 2,60 0,90 394,777 2 ,000**srednja tehnična šola 2,35 0,89 gimnazija 2,05 0,79 navodila poklicna šola 2,76 0,74 270,464 2 ,000**srednja tehnična šola 2,61 0,73 gimnazija 2,40 0,70 prehrana* poklicna šola 2,97 0,85 113,614 2 ,000**srednja tehnična šola 2,96 0,84 gimnazija 2,74 0,85 želja poklicna šola 2,25 0,94 386,679 2 ,000**srednja tehnična šola 2,00 0,89 gimnazija 1,70 0,76 ZNAČILNOSTI DELA SKOZI OČI GENERACIJE MLADIH: RAZISKAVA MLADI IN MOTIVI ZA VOJAŠKI POKLIC 44 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges M SD 2 df p dinamičnost poklicna šola 2,84 0,74 10,538 2 ,005**srednja tehnična šola 2,87 0,70 gimnazija 2,92 0,69 nedoločen čas poklicna šola 3,02 0,90 1,666 2 ,435srednja tehnična šola 2,98 0,95 gimnazija 2,99 0,98 pustolovščine poklicna šola 3,10 0,77 6,105 2 ,047srednja tehnična šola 3,16 0,73 gimnazija 3,13 0,75 dobra plača poklicna šola 3,65 0,53 34,836 2 ,000**srednja tehnična šola 3,74 0,48 gimnazija 3,72 0,48 služenje domovini poklicna šola 2,76 0,86 174,910 2 ,000**srednja tehnična šola 2,59 0,84 gimnazija 2,42 0,80 šport poklicna šola 3,20 0,72 32,346 2 ,000**srednja tehnična šola 3,15 0,74 gimnazija 3,07 0,76 odsotnost* poklicna šola 3,19 0,83 27,312 2 ,000**srednja tehnična šola 3,29 0,82 gimnazija 3,31 0,78 ukazovanje* poklicna šola 2,86 0,87 0,941 2 ,625srednja tehnična šola 2,85 0,83 gimnazija 2,85 0,78 zasebnost* poklicna šola 3,13 0,75 8,328 2 ,016srednja tehnična šola 3,21 0,68 gimnazija 3,18 0,66 spoznavanje tuje države poklicna šola 2,97 0,81 51,875 2 ,000**srednja tehnična šola 3,07 0,74 gimnazija 3,16 0,70 nevarnost* poklicna šola 2,77 0,95 12,169 2 ,002**srednja tehnična šola 2,81 0,93 gimnazija 2,88 0,88 izobraževanje poklicna šola 3,10 0,71 34,841 2 ,000**srednja tehnična šola 3,16 0,66 gimnazija 3,23 0,62 skrb za državo poklicna šola 2,78 0,84 264,619 2 ,000**srednja tehnična šola 2,59 0,83 gimnazija 2,36 0,78 povratna info poklicna šola 3,25 0,67 25,411 2 ,000**srednja tehnična šola 3,29 0,67 gimnazija 3,21 0,64 Nataša Troha, Nuša Gorenak 45 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges M SD 2 df p upoštevanje pravil poklicna šola 3,02 0,70 158,717 2 ,000**srednja tehnična šola 2,91 0,69 gimnazija 2,76 0,70 obleka poklicna šola 3,02 0,79 114,423 2 ,000**srednja tehnična šola 3,18 0,75 gimnazija 3,28 0,71 tujina poklicna šola 2,78 0,87 3,568 2 ,168srednja tehnična šola 2,81 0,88 gimnazija 2,84 0,84 disciplina poklicna šola 3,03 0,72 57,524 2 ,000**srednja tehnična šola 3,00 0,72 gimnazija 2,89 0,72 dobri odnosi poklicna šola 3,45 0,62 29,826 2 ,000**srednja tehnična šola 3,53 0,58 gimnazija 3,57 0,54 visoka pričakovanja poklicna šola 2,88 0,76 7,665 2 ,022srednja tehnična šola 2,83 0,73 gimnazija 2,84 0,68 2 dela, pri katerem je pomembno sledenje navodilom in upoštevanje pravil, raje imajo vrste programa in spola. ZNAČILNOSTI DELA SKOZI OČI GENERACIJE MLADIH: RAZISKAVA MLADI IN MOTIVI ZA VOJAŠKI POKLIC 46 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges odgovorov. Graf 4: Deleži odgovorov na vprašanje »Ali bi želeli delati kot vojak?« DA 29 % NE 71 % Nataša Troha, Nuša Gorenak 47 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges po delu vojaka, in tistimi, ki ne. M SD U P pisarna DA 2,25 0,93 5038681,0 ,000** NE 2,43 0,90 telefon* DA 2,35 0,87 5275988,0 ,000** NE 2,45 0,88 orožje DA 3,18 0,79 2389554,0 ,000** NE 2,10 0,97 tehnika DA 2,91 0,82 4504943,5 ,000** NE 2,57 0,94 družina DA 3,26 0,75 5265039,0 ,000** NE 3,35 0,73 kolektiv DA 2,85 0,72 4719485,5 ,000** NE 2,62 0,73 napredovanje DA 3,57 0,57 5625890,0 ,882 NE 3,57 0,58 urejenost DA 3,46 0,62 5559979,0 ,298 NE 3,47 0,61 teren DA 3,29 0,70 3895258,0 ,000** NE 2,83 0,83 samostojnost DA 3,14 0,69 5399553,0 ,001** NE 3,20 0,66 smisel DA 3,43 0,61 5627504,0 ,904 NE 3,43 0,62 pomoč DA 3,49 0,59 5318571,5 ,000** NE 3,43 0,60 delo z ljudmi DA 3,08 0,77 5225674,0 ,000** NE 2,97 0,81 ugodnosti DA 3,28 0,69 5523645,0 ,135 NE 3,26 0,69 varnost DA 3,36 0,69 5071097,5 ,000** NE 3,49 0,63 ugled DA 3,27 0,69 5376464,5 ,001** NE 3,21 0,70 redna plača DA 3,72 0,53 5518807,5 ,058 NE 3,74 0,50 veščine DA 3,60 0,56 4822145,0 ,000** NE 3,43 0,61 Tabela 4: Neparametrični Mann- Whitneyjev U-test13 za ugotavljanje statistično pomembnih razlik med tistimi, ki so pritrdilno odgovorili na vprašanje, ali bi želeli delati kot vojak, in tistimi, ki niso ZNAČILNOSTI DELA SKOZI OČI GENERACIJE MLADIH: RAZISKAVA MLADI IN MOTIVI ZA VOJAŠKI POKLIC 48 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges timsko delo DA 3,24 0,68 4561397,0 ,000** NE 2,97 0,74 vreme* DA 2,26 0,92 4066354,5 ,000** NE 2,73 0,90 vodenje DA 2,79 0,79 5188112,0 ,000** NE 2,67 0,81 oddaljenost* DA 2,69 0,88 4594643,0 ,000** NE 2,98 0,81 fiksni dč DA 3,03 0,85 5272176,0 ,000** NE 3,13 0,82 uniforma DA 2,85 0,82 2960484,0 ,000** NE 2,08 0,81 navodila DA 2,80 0,70 4326251,0 ,000** NE 2,48 0,73 prehrana* DA 2,84 0,88 5412000,5 ,004** NE 2,91 0,84 želja DA 2,83 0,73 1428927,0 ,000** NE 1,60 0,67 dinamičnost DA 3,10 0,60 4407498,5 ,000** NE 2,80 0,73 nedoločen čas DA 3,10 0,87 5197067,0 ,000** NE 2,95 0,97 pustolovščine DA 3,41 0,61 4128104,5 ,000** NE 3,03 0,77 dobra plača DA 3,68 0,52 5406400,0 ,000** NE 3,73 0,48 služenje domovini DA 3,04 0,71 3190986,0 ,000** NE 2,38 0,82 šport DA 3,45 0,60 3788215,5 ,000** NE 3,00 0,76 odsotnost* DA 3,07 0,83 4512040,0 ,000** NE 3,36 0,79 ukazovanje* DA 2,60 0,85 4331952,5 ,000** NE 2,95 0,79 zasebnost* DA 3,00 0,74 4575288,5 ,000** NE 3,26 0,66 spoznavanje tuje države DA 3,21 0,70 4905849,0 ,000** NE 3,03 0,75 nevarnost* DA 2,38 0,91 3559007,0 ,000** NE 3,00 0,86 izobraževanje DA 3,23 0,63 5283037,5 ,000** NE 3,15 0,67 Nataša Troha, Nuša Gorenak 49 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges skrb za državo DA 3,04 0,68 3072222,0 ,000** NE 2,36 0,80 povratna info DA 3,37 0,62 4949586,5 ,000** NE 3,21 0,67 upoštevanje pravil DA 3,06 0,65 4593799,0 ,000** NE 2,81 0,71 obleka DA 2,83 0,78 3690075,5 ,000** NE 3,32 0,69 tujina DA 2,98 0,81 4769443,0 ,000** NE 2,74 0,88 disciplina DA 3,20 0,64 4310730,5 ,000** NE 2,88 0,73 dobri odnosi DA 3,56 0,56 5426051,0 ,004** NE 3,51 0,58 visoka pričakovanja DA 2,98 0,67 4853737,0 ,000** NE 2,79 0,73 delati kot vojak. ZNAČILNOSTI DELA SKOZI OČI GENERACIJE MLADIH: RAZISKAVA MLADI IN MOTIVI ZA VOJAŠKI POKLIC 50 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges Med pomembnimi motivi mladih, slovenskih srednješolcev, še posebej izstopajo naslednji motivi oziroma urejenost. dela. Za delodajalce in organizacije je tako zelo pomembno, da te bistvene dejavnike ustrezno razvijajo kot del svoje organizacijske kulture in jih ustrezno promovirajo. smisla (kot del vodenja). bolj verjetno, da bodo iskali zaposlitev prav tam, proces organizacijske socializacije vstopijo. 14 Zaključek Nataša Troha, Nuša Gorenak 51 Sodobni vojaški izzivi/Contemporary Military Challenges Na daljši rok je neizogibno dejstvo, da se bo vojaška organizacija morala prilagajati avtonomiji pri delu, poznavanju smisla pri delu ter pridobivanju povratnih informacij prihodnost na trgu dela. 1. 2. 4. 6. 7. 9. 11. 12. Literatura ZNAČILNOSTI DELA SKOZI OČI GENERACIJE MLADIH: RAZISKAVA MLADI IN MOTIVI ZA VOJAŠKI POKLIC