,,Stajerc" kot lurski romar. ,,Stajerc" je Se vedno na romanju v Lurd. Tudi v številki z dne 12. anrila nadalju.je svojo romarslro poi. Pa jilkdar ne bo priSel r.a cilj, ker ne hodi po pravi poti. Nismo ml tejja krivi, ki smo mn razsvetlili edino pravo stezo, ki pel.ie v Liird, namreč pot iskrene vere In globoke^a IvTarijiniega ^ešfienja. Piujski nemškiiiarski list j^"1 v svoji neveri to pot trdovralno odklanja. Ker liodl po krivi poti, je hiili »ijegova lioja popolnorna nekrščajiska. Njegove poti ne spromlja milo in lepo uglaiono petje slovenskega romarja, temvefi snrova zabavljioa, kletev in psovka, 5zreSena v trdi, neolikani, spakedrani slo^nšfiinl, kateri se pozna, da jo je narekovalo namško miŠljenje. Zaninrivost ,,Stajer2ove2au romanja jo ta, da se je vendar začel sramovati ,,'v'odiško sveto Joliance" kot svoje sopotovalko. V zadnji številkl so lmdujo nad liami, zakaj mu vedno predbacivtinio ,,svcto Joiiar.co", ko pa ,,v predzadnji izdaji 111 jiiti besedo vcc 0 krajijsld sleparski sveti Johanci onienil". ,,žtaiorc" jo torej );sveto Jolianco" vrgel v s\xvjo iimazane in smrdeco papirnate enokolnicc ter iie mara vež za ,,kri švicajočo sveto" sopotovalko. Ko bi bilo v nas le količkaj .'jahavosti, bi lo zabcležili kot svoj uspeh.. Kot svoja sopotovalca pa oznacu]e ,,Stajerc" Ijubljanski ,,Dan" ia aražki nTa^blatL" ter nas z 0goreeiiostjo opomhija, ;ia] so vendar tucli lotlmo teh dveh listov. ujega pa naj pustirao pri miru. ,,Štajerčevi" želji po l,nbom miru .1:0 morcmo ustreci iz eno.slavnci:?. vzroka, kor nioranio pr^oli tiste^a sovražnika, k" r.ani jo najbližji. nDan" ;o kranjska prismo(l.i, ,,Štajcrc" jo štav'erska prismoJa, in ker nam je Stajorska vcndar bl.žja j:c;jo Kranjska, na.m jiaj 0prcsli ,.štajcro", (la so bomo, coprav z nevoljo, še daIjo pcoali /. nje^ovimi pnsaiodaciiam;. Ivar pa se dos:a> grnškc^a ..TagblaUa", lii jo pa Slovencem i*:ian- pod pač^malo čast:;Im, pn. zelo veliko zna.6ilr.im ii!!ono:n ..Sciniitonblatt", so ni troba še posetej ž ji.jlm pedat', T:or itak zajcma ,,ŠJa,;erc" svojo protilurnko klobasari,'o iz nie'ca i:i draglh protestantovsiih l.stov. Doccla protostantovski. i.n katoliški veri sovražen je duli, la prevzcma ,.Stajcrca". Njegov učitelj je svobodomiseln protostant dr.- Aigner, ki je kot tajnik neraške^a bogotajne^a društva plačan za svoje protii-iiSke agitacije, s kateriml pa*?ikjer ni i.nel sre^e. Ncdaviio je imel po nekaterili avstrijskih mestili proti Lurdu predavarija, ki pa nlso zanj prinesla nobenega uspelia, temveč so zagovorjiikom Lurda dala priliko, pobiti vsa Afignerjeva zanikanja in popolnoma kriva razlaganja. Celotno poražen se je Aigner vrnil v Nemcijo, od kofler na še vedno doplsuje v avstrijske protestantovske liste, kokor n. pr. v graški ,,TaŁ_bIatt" d?-e 28. marca. Njegova velika protcstantovska raodrost, ki jo je ,,Stajerc" iz ,,Tagblatta" prestavil ..("lobosedno", pa v grozovilo..slovei:sko besedo", se osredotočuje v zanikanju 'Marijipih prikazni v Tjiirdu in hiržkih ozdra-vljenj. Zanikati je lahko in zato ?ii treba, da je kdo kak nemški zdrav.nik in plafian uradnik bogotajnega nernškega društva, za to zadostuje, da je kdo neolikan i:i zagrlzen spodnještajerski nemškut.nr.