I^eto 1884. 87 Državni zakonik za kraljevine in dežele v državnem zboru zastopane. Kos XTI. — Izdan in razposlan dne 1. aprila 1884. 4l. Ukaz mi nisi cisto v za finance in trgoviuo «d 1. aprila 1884, o zapovedani rabi železnocestnih voznih listov z vtiskanim štempeljskim znamenjem. 1. Od 1. dne januvarja 1885 počenši smejo se. — z izimki, ki jih določa »tempeljska postava, — po kraljevinah in deželah zastopanih v državnem zboru, ln to, kadar se kaj oddaje v odpravo do kake avstro-ogerske postaje, v vseh okolnostih, in če se oddaje v odpravo do kake zunaj Avstro-Ogerskega ležeče postaje, vselej, kjer koli niso za neke zvezne proraete z odobrenjem železno-oestnega nadzornega oblastva vvedeni obrazci, ki se ločijo od občno propisanih, uporabljati samo vozni listi z vtiskanim štempeljskim znamenjem. 2. Ti vozni listi so tiskani na papirji 87 centimetrov širokem in 29 centimetrov visokem, kateri je za nakladno blago bel, za brzovozno blago rudeč. 3. Stempeljsko znamenje po 1 krajcar in po 5 krajcarjev je izvedeno v črnem tisku z orlom en relief’ ter nameščeno na levo od napisa „Frachtbrief“ (vozni list) ali „Eilfrachtbrief“ (brzovozni list). 4. Voznim listom je na levi strani nad oznamenilom voza kot firmni štem-Pelj za železnocestne uprave natiskan c. kr. orel z opisom: „Für die österreichischen Eisenbahn-Verwaltungen. Von der k. k. Hof- und Staatsdruckerei“ (Za avatrijske železnocestne uprave. Iz c.'kr. dvorne in državne tiskarnice). 5. Vsacemu je na voljo, po c. kr. dvorni in državni tiskarnici dati si na v°znih listih, brž kadar si jih naroča, nameščati svoje ime ali svojo firmo in svojo adreso, in sicer, ali na mestu, katero je določeno za pošiljateljev podpis, ali po Zeleznocestnem vršbenem (kretnem) pravilniku, §. 50, točki 7, odstavek 3, na zadnji strani voznega lista, ne krateč prostora železnocestnemu obravnavanju močenega, po tem adreso prejemnikovo, vsebino in znamenja kosov (colli) po-' atvenib, naposled po zakonu ali pravilniku dopuščena izrecila, poslednje vse na Uolučenib v to mestih. Jlov«»U«h.) 6. Tudi je dopuščeno, na voznih listih ime ali firmo in adreso oddajateljevo, adreso prejemnikovo, vsebino in znamenje posamičnih kosov poslatve pozneje s tiskom (kamenotiskom, stampiljo ali drugače) nameščati. 7. Vozni listi z vtiskanim Štempljem bodo se prodajali v železnocestnik odpravništvih blaga in pa v drugih prodajalnicah, katera se po potrebi na znanje dadö. 8. Ceno imajo, brez razločka, naj bodo nemški ali v dveh jezikih, naj bodo beli ali rudeči, brez ozira na štempeljsko pristojbino: a) posamič prodajani, pri čemer se brezizimno samo ena in ista vrsta papirja uporablja, po 7* krajcarja en list; b) če se jih vzame najmanj po 1000 listov na papirji, kakeršen je propisan za posamezno prodajo, iznaša cena po 4'/a gld. in če se omislijo po posebni želji na močnejšem papirji, po 5 gld. za vsakih 1000 listov. 9. Voznini listom, ki se nabavljajo v razdelih od 1000 listov najmanj, pri-dodaje se, ako se poprej naročč v kateri prodajalnici (točka 7) ali na ravnost v c. kr. dvorni in državni tiskarnici, v tisku še tudi pošiljateljevo ime ali njegova firma z adreso vred na mestu, katero je določeno za njegov podpis. 10. Za tisk imena ali firme in adrese pošiljateljeve na mestu za njegov podpis določenem, kadar se naroči po manj nego 1000 listov, in pa za tisk drugih dopuščenih pristavkov, kakor so znamenja posamičnih kosov, prejemnikova adresa, za tisk imena ali firme in adrese pošiljateljeve na zadnji strani voznega lista itd-računi se posebej po tarifi za to veljajoči. 11. Kadar si naročniki od 1000 voznih listov najmanj dadö tiskati na njih svoje ime ali svojo firmo in adreso na mestu, katero je določeno za pošiljavčev podpis, uživajo po 17*% «tempeljske provizije. To provizijo uživajo tudi železnocestne uprave v oziru na vozne liste, ki jih prevzamejo v razprodajanje. 12. Pokažene vozne liste moči je zamenjavati ne za štempeljske znamk*-“ (marke), nego samo za nove golice (blankete), plačujoč po '/2 krajcarja od lista- 13. Novi vozni listi začnd se 1. dne julija 1884 izdajati, da se smejo rabit’: ter se posebej naznani, kdaj in kakö imajo iz uporabe stopiti vozni listi z vtiskanim štempeljskim znamenjem, katere je c. kr. dvorna in državna tiskarnica doslej izdala. 14. Vozne liste, kateri po zakonu uživajo prostost od pristojbine, naj gra' janska in vojaška oblästva itd. dobivajo na naročbenico od štempeljsko prodajnih založišč dotične dežele ali od c. kr. dvorne in državne tiskarniee. Kadar se poslatev v odpravo oddaje, treba je v voznem listu izrečno omenit1 zakoniti razlog oprostitve. 15. Z dnem, katerega pride v moč ta ukaz, prestane veljavnost ukazov 29. decembra 187(3 (Drž. zak. od 1. 1877 št. 5) in od 8. oktobra 1878 (Drž. zak-Št. 128). l>uiiajewNki s. r. Pino s. r. Cenovnik štempljanih železnocestnih \oznili listov. Te- koče število Koliko listov V r s t a Cena pid. 1 kr. O p o m n j a 1 1000 1000 MIOO 1000 1000 Vlil vozni list za nakladno ali brzovozno blago brez firme voznih listov za nakladno ali brzovozno blago brez firme I v* 4 50 Brez ozira, ali so v enem ali v dveh jezikih voznih listov za nakladno ali brzovozno blago z dodanim krajem, firmo in prostim znamenjem posamnih kosov voznih lislov za nakladno ali brzovozno blago s krajem, firmo in poljubni in znamenjem kosov................. Prosta znamenja kosov n. pr. AE. BD. STE. itd. 5! • voznih listov za nakladno ali brzovozno blago s krajem, firmo in prostim znamenjem kosov, kakor pod št. II, vendar na boljšem papirji............................ voznih listov za nakladno ali brzovozno blago s krajem, firmo in poljubnim znamenjem kosov, kakor pod St. lil. vendar na boljcm papirji ....... Za a dr es e ali druge dopuščene pristavke na zadnji' strani voznih listov računi se za vsakih 1000 listov po 50 kr. vec Kadar se naroči manj nego 1000voznih listov s firmo, računi se za tiskanje firme po 1 gld. vec; torej bi na pr. stalo 500 voznih listov št. 11 . . 3 gld. 25 kr. 500 „ „ št. III . . 5 „ 50 „ 500 „ Št. IV . . • 3 „ 50 „ 500 „ „ št. V . • • 3 „ 75 „ Pristojbina za štampiljo od 1 kr., odnosno 5 kr. za list treba je posebej opravljati. Poljubna znamenja kosov T 7 Ö teljst ^arocbam voznih listov s firmo, katere je po prodajnlnicah ali pa neposrednje poštnine prosto pošiljati ravna-sj j-j J e' ^r- dvorne in državne tiskarnice na Dunaj, naj se prilaga en primerek voznega lista s pristavki .1—N, kakor ( 0 šeli, in pn iznos novcev, ki po tekodih številih 11 Vlil prihaja na zahtevano število. Dopuščeni pristavki na zadnji strani voznega lista. A. Od poslatve 1. 1. „brez obveznosti za železnico“. B. V nadaljšujo odpravo 1. I. „brez obveznosti za železnico“. C. Na razpolog I. I. „brez obveznosti za železnico“. D. Pod zavarovanjem I. 1. „brez obveznosti za železnico“. Draga po zakona ali pravilnika dopuščena izrecila. E. Ker ne dajani števila ... •.................................spremljalcev, kakor zahteva železnico, neg0 ne dajani nikakib ■ ...............................spremljalcev, to jemljem na se odgovornost za škodo, ki °' dajem samo utegnila nastati odtod, da živali nimajo dovoljnega nadzora. E. Izrekam svojo privolo, da bode železnico pri poslatvi, obstoječi iz.................................. katerem sem jaz oddal v odpravo gospodu ............................... . v.......................... vezala samo dolžnost odgovornosti, katera velja za živali (§§. 44, odstavek Z vršbeuega pravilnika). ...............................dne.........................18 . . Oddajatelj. Jaz priznavam Ml priznavamo oddaue brez ovoja...............z nedostatnim ovijalom, namreč ............. dne ......... 18 . . s tem izrečno, da so bile niže popisane s tvaf> H. Jaz izrekam svojo privolitev v to, da se poslatev, ako bi adresat. prejevši priznanilo, ne prišel po-njo v pr>1 šestili urah, ki padajo v postavljeni čas izročbe, vendar tudi ob nedeljah in praznikih, odda političnemu oblast*'0 za to, da se kakor bode moči lutro s kolodvora spravi in v nadaljšujo razpoložbo dostavi Oddajatelj. 1 1. Jaz izrekam svoje privoljenje v to, da se poslatev, ako bi adresat v Z4 urah po prejetji priznanila, katero se vroči precej po prihodu, ne prišel po-njo, meni o mojem trošku zopet vrne; dalje, da se blago, ako bi 111 bilo moči v treh dneh po prihodu v postajo namenišča nazaj poslati ga, ker ni pripravnega vlaka, odda politi0 nemu oblastni za to, da bode kar je moči hitro s kolodvornili prostorov spravljeno in v nadaljšnji razpok dostavljeno. Oddajatelj. K. Potrjujem, da železnica gori popisanega blaga, vzprijeniaje ga v odpravo, ni zvagala niti preštela, koli^ kosov obseza. L. Izrekam svojo privolo v to, da gori propisano blago ostane v hranišči dotle, dokler ga hode moči l,a'° žiti na voz. M. Izrekam svoje privoljenje v to, da se gori prepisano blago vozi v nepokritem ali v ne popolnem zapftem v0^ ter prevzemam odgovornost za škodo, ki bi utegnila nastati iz nevarnosti, kakeršna je združena s te načinom vožnje. N. Izrekam z le-tem, da sem jaz odgovoren za škodo, ki bi utegnila vsled mojega nakladunja ali odklndauja g° popisano robe uustati na ujej sami ali na vozilih žuleznucestnih.