»DOM IN SVET« V LETU 1933. vLetos stopa »Dom in svet« v svoje 46. leto in obenem prehaja tudi v novo založništvo. Jugoslovanska knjigarna, ki je že nekaj let osrednja naša založnica, je sedaj prevzela tudi založba »Doma in sveta«, kar bo olajšalo upravo revije in kar bo za marsikaterega naročnika knjižnih zbirk nedvomno tudi priročneje glede naročnine. S to zunanjo spremembo je nujno v zvezi še druga, važnejša. »Dom in svet« je doslej večkrat menjal svojo obliko, različno po časovnih zahtevah in svoji notranji ureditvi. Ker je v dosedanjih pet in štiridesetih letnikih zunanja oblika tako različna, da je knjižničarsko nadležna, je založnica nujno sklenila, to raznolikost dokončno zaključiti in uvesti običajno revijalno obliko, s tem pa začeti tudi novo štetje »Doma in sveta«. »Dom in svet« bo sicer neprekinjeno nadaljeval svoje dosedanje kulturno izročilo in bo ostal po vsem isti list ko doslej. Le zaradi tega, ker se hoče danes tudi v svoji zunanji obliki utrditi, je sprejel ime »Dom in svet nova knjiga« in začel šteti letnike znova. Zategadelj založba upa, da bodo list podprli vsi dosedanji naročniki in da pridobi tudi novih. Med današnjimi slovenskimi revijami najrazličnejših orientacij zavzema »Dom in svet« zaradi svoje izrazite idealistične usmerjenosti posebno mesto. Nobena doba ni tako ostro zahtevala jasne ideje, nego jo zahteva naša, ki pomeni doslej morebiti največjo krizo neomejenega individualizma, golega umetnostnega esteticizma, življenjskega in svetovno nazornega relativizma. Danes so najboljši duhovi prepričani, da svoboda ni v osamitvi, marveč v občestvenosti, ne v razvezanosti, marveč v duhovni službi resnici in v pokorščini ukazom vesti, zato znova poudarjajo potrebo trdnih duhovnih temeljev za življenje in kulturo. Ta najbolj živa sodobna problematika je našla v »Domu in svetu« svoj zvesti izraz. Prav zaradi tega je za sotrudnike »Doma in sveta« nujna resnična strnjenost duhovne volje in kulturnih ciljev. Ker vsi priznavajo skupne, nadindividualne duhovne vrednote, ne morejo razlike poedinih osebnosti nikoli zanikati skupnega ideala, ki pomeni slej ko prej borbo za skladnost kulture in religije. Ta idejna sklenjenost, ki svobodno veže krog sotrudnikov »Doma in sveta«, je izraz njihovega organičnega gledanja na svet in življenje. Po tem naziranju je življenje celota, in kakor vsak drug kulturni pojav, mu more tudi umetnost pomeniti samo eno izmed premnogih oblik življenja. Zato se bo »Dom in svet« skušal čim bolj približati življenju in ga zajeti v vsej polnosti in problematiki ter tako postati široka kulturna revija; poleg književnosti in umetnosti bo vobče posvečal pažnjo vsem pomembnim vprašanjem sodobnosti. »Dom in svet« se prej ko slej zaveda, da kultura ni sama sebi namen, po drugi strani pa tudi ni samo sredstvo za zmago življenjskega naziranja, marveč predstavlja lahko samo popolno in živo spojitev duha in oblikovanja. Kakor »Dom in svet« odklanja izključno tostransko pojmovanje življenja in kulture, tako mu je tuj vsak neživi jen jski apriorizem in neduhovni utilitarizem. Zakaj tudi iz r e 1 i -gijoznih osnov je kulturni napredek možen le tedaj, če so njegovi glasniki tvorne osebnosti. Kakor doslej bo »Dom in svet« tudi poslej zvesto služil ideji naše narodne skupnosti s tem, da bo poudarjal vezi, ki nas vse, ki smo ene krvi, podtalno vežejo med seboj tudi tam, kjer se sicer razhajamo v pojmovanju duhovne svobode. Vse naše delo nam mora biti radosten izraz slovenske kulture, mora biti volja, boriti se za zmago tega ideala iz vseh moči, ki so vsakemu dane iz svete zakladnice našega narodnega genija, da se tako tudi v sedanjosti razodene njegov živi, stvariteljski obraz. Zato je »Dom in svet« danes potreben vsakemu Slovencu. Naj bi ne bilo med nami takega, ki ga ne bi poznal, imel in ljubil. In če nam naše delo ničesar drugega ne daje nego zavest, da smo, da se borimo in da to hočemo dokončati iz vseh svojih moči, nam zadostuje, da ne klonimo. In naj bi se zavedal vsak Slovenec, da pomeni tak list najmočnejši, z bolečino duha potrjeni dokument naše besede, naše edinstvene podobe, in da nam je zato bolj potreben nego vsakdanji kruh. Uredništvo novega »Doma in sveta« so prevzeli France Koblar, dr. France Štele in France Vodnik. Uredniki bodo skušali pridobiti čim širši krog sotrudnikov.