OKRAJNEGA LJUDSKEGA ODBORA LJUBLJANA-OKOLICA IN MESTNEGA LJUDSKEGA ODBORA LJUBLJANA ŠTEVILKA 3. — LETO IL LJUBLJANA, 14. JANUARJA 1955 NOVODILA ZA SESTAVO ZAKLJUČNIH RAČUNOV FINANČNO SAMOSTOJNIH ZAVODOV V LETU 1954 V smislu določil 47. člena Temeljne uredbe o finančno samostojnih zavodih (Ur. L FLRJ št. 51/53) morajo finančno samostojni zavodi predložiti zaključni račun o svojem finančnem poslovanju po odobrenem Predračunu in skladih v roku enega meseca po preteku računskega leta predsedniku pristojnega ljudskega odbora. Mestni ljudski odbor glavnega mesta Ljubljane in okrajni ljudski odbor Ljubljana-okolica potrebujeta podatke o izvršitvi proračunov MLO, OLO in obč. LO in predračunov finančno samostojnih zavodov letos čimprej, saradl česar je nujno potrebno Pospešiti sestavo zaključnih računov za leto 1954 in pospešiti Poravnavo obveznosti, izvirajočih iz minulega leta. Zato Je Potrebno takoj vskladltl poslovne knjige z Narodno banko ter jih zaključiti! Za sestavo zaključenih računov veljajo še določila pravilnika o predlaganju zaključnih računov zavodov s samostojnim finansiranjem, ki je bil dostavljen vsem finančno samostojnim zavodom (to je nekdanjim predračunskim in gospodarskim ustanovam s samostojnim finansiranjem! z okrožnico MLO z dne 23. feb. 1953, G Št. 1209 53 oz. OLO z dne 17. feb. 1953 št 110VII. Navodilom za leto 1952 oz. 1953 dodajamo še naslednje: Vsi zavodi brez izjeme, ne Blede na to, ali imajo knjigovodstvo urejeno po sistemu proračunskega evidentiranja ali pa Po sistemu dvojnega (kopirnega) knjigovodstva po določenem kontnem načrtu, morajo sestaviti v okviru zaključnega računa obračun dohodkov in izdatkov s planiranimi zneski in 1 zneski izvršitve po strukturi odobrenega predračuna (po partijah in pozicijah). Tu je treba razlikovati naslednja načeta: a) finančno samostojni zavodi, ki vodijo knjigovodstvo po sistemu proračunskega evidentiranja dohodkov In Izdatkov (otroški vrtci, jasli, manjši domovi, knjižnice itd.) smatrajo za Realizacijo dohodkov in Izdatkov tiste zneske, ki so bili demonsko sprejeti ali izdani bodisi t' gotovini (blagajniška knjiga). °odlsl po tekočem računu pri Narodni banki v času od 1. jan 31. doc. 1054 (25. jan. 1955). Tisti izdatki pa, ki se nanašalo na Investicije in velika popravila, izvršena v lastni ali tuji Miji. ne spadajo v ta obračun, ker so bili pokriti lz posebnih Pomenskih sredstev, ki Jih Je treba obračunati v posebnem Prikazu kot sestavnem delu zaključnega računa. Morebitni Presežek dohodkov nad Izdatki, * katerimi ti zavodi v razpre-?e,ku Izdatkov Izravnajo dotike z Izdatki, se mora skla-9al| e seštevkom gotovine in JPlda na bančnem tekočem ra-Pnu po stanju dne 31. dec. 1054. r°vcčan za dohodke za leto 1954, •breje*® do 25. Jan. 1955 In Mnnjšan za Izdatke. Izvirajoče 10 Je za obveznosti naatale In fakturirane do 31. dec. 1954) iz leta 1954 in poravnane do 25. jan. 1955; do tega dne dovoljujemo poravnavo računov iz leta 1954. Zato je potrebno, da ti zavodi vodijo denarni in bančni promet v času od 1. do 25. jan. 1955 ločeno za proračunsko leto 1954 in za novo proračunsko leto 1955. b) Finančno samostojni zavodi, ki vodijo dvojno (dopično) knjigovodstvo, prikažejo v obračunu dohodkov in izdatkov po strukturi predračuna kot dohodek vse tiste zneske, ki so bili knjiženi na kontih realizacije in na kontu izrednih nepredvidenih dohodkov, kot izdatek pa vse tiste zneske, ki so bili knjiženi na kontih stroškov ter kontu izrednih stroškov po odbitku eventualnih stroškov nedokončane proizvodnje, polizdelkov In gotovih proizvodov. Te ustanove prikažejo pri obračunu dohodkov in Izdatkov presežek dohodkov, ki mora soglašati s presežkom (finančnim uspehom) po bilanci. Vsi zavodi brez izjeme morajo predložiti po stanju 31. dec. 1954 (oziroma tisti z enostavnim knjigovodstvom po stanju 25. jan. 1955) tudi bilanco, ki Jo je treba sestaviti po Istih načelih, kot so Jih zavodi sestavili za leto 1953, to Je po obliki knjigovodstva, ki so ga zavodi vodili v letu 1954. Kjer obstoja dvojno knjigovodstvo, mora bilanca prikazati bilančno stanje per 31. dec. 1953 ln per 31. dec. 1954. Vsako postavko v bilanci je treba dokumentirati z ustrezno prilogo (na pr. o gibanju osnovnih sredstev, o gibanju amortizacijskega sklada, o gibanju izločenih sredstev itd.). Prav tako morajo vsi zavodi priložiti bilanci inveturnl popis inventarja in vseh zalog. Kjer so osnovna sredstva že ocenjena po stanju 31. dec. 1952, je treba vnesti v ustrezno rubriko registra osnovnih sredstev vrednosti po revalorizaciji oz. nabavno vrednost po 1. januarju 1953. V nasprotnem primeru se izkažejo osnovna sredstva po nabavni ceni oz. za brezplačno odstopljena osnovna sredstva po interni ocenitvi. Povzetek vseh osnovnih sredstev mora soglašati z bilančno postavko v razredu 00. Opozarjamo na Uredbo o gospodarjenju z osnovnimi sredstvi, objavljeno v Uradnem listu FLRJ it. 52 1953. Materialna sredstva morajo zavodi prikazati na popisnih (inventurnih) listih. Količinske in vrednostne razlike med ugotovljenim in knjižnim stanjem morajo biti utemeljene. Kolikor niso utemeljene, jih Je treba pred predložitvijo zaključnega računa obravnavati z odgovornimi organi zavoda in eventualno predložiti sodišču zadevno prijavo. Opozarjamo na navodila za popis pri gospodarskih organizacijah v Uradnih listih FLRJ It. (KV 1952, 49-5111953. Zavodi morebitnega presežka (finančnega uspeha) ne razporejajo na posamezne sklade, ker bo razporeditev izvršena v letu 1955 po posebni odločbi MLO, OLO oz. obč. LO potem, ko bo zaključni račun pregledan po v ta namen postavljeni komisiji. Obratnih sredstev zavodi ne smejo trošiti za lastne investicije in to niti v izjemnih primerih, brez predhodnega formalnega pristanka proslojnega finančnega organa. Zaključnemu računu Je treba priložiti Se prikaz plačnega fonda s spiskom osebnih prejemkov po vrstah delavcev in uslužbencev v letnem povprečju. Čeprav traja računsko leto do 28. februarja, odrejamo lz uvodoma navedenega razloga, da morajo biti pri vseh zavodih vse finančne in knjižne operacije »a leto 1954 Izvedene do 25. Jan. 1955, nakar se takoj pristopi k sestavi samega zaključnega računa za leto 1954. Zaključni račun obsega: a) obračun dohodkov in izdatkov (plan in izvršitev) po strukturi predračuna z utemeljitvijo odstopov od plana na posebni prilogi. b) bilanco s prilogami k posameznim bilančnim postavkam, to je popis osnovnih sredstev (nepremičnin, inventarja itd.) popis zalog, popis dolžnikov in upnikov, papis izločenih sredstev (skladov), povzetek izvršenih investicijskih (velikih) popravil, pregled ln naziv vseh računov pri Narodni banki ali drugih denarnih zavodih, specifikacijo izrednih in nepredvidenih dohodkov in izdatkov v letu 1954 ter c) poslovno poročilo z naslednjimi statističnimi podatki, ki jih je treba podati po značaju dejavnosti zavoda: kapaciteta zavoda, število učencev, gojencev, oskrbovancev, predstav, premi- Ne glede na določila 30. člena Temeljnega zakona o proračunih (Ur. list FLRJ št. 13-54), ki določa računsko leto do 28. februarja, bo treba letos posle glede sestave zaključnih računov za leto 1954 pospešiti in omogočiti MLO, OLO in občinskim ljudskim odborom čimprej pregled o izvršitvi proračuna za leto 1954. Zato odrejamo: 1. Vse šc neporavnane obveznosti, ki izvirajo iz preteklega leta (nabave In storitve, izvršene in fakturirane do 31. 12-1954) in ki obremenjujejo proračunska sredstva lz leta 1954, poravnajte najpozneje do 25. januarja 1954. Koliko obstoje res razlogi, da Jih v tem roku ne bi mogli poravnati, sporočite morebitne ovire odseku za proračun MLO, OLO Ljubljana-okolica in občinskim ljudskim odborom z obrazložitvijo. 2. Takoj je treba začeti z vsklajevanjem knjig z Narodno banko ter z razčiščevanjem morebitnih nesoglasij. 3. Potem ko je ustanova vse knjige formalno zaključila, sestavi zaključni račun, ki mora er, Izposojenih knjig Itd. (po dejavnosti zavoda) v letu 1953, v letu 1954, število osebja: prosvetno- vzgojnega, zdravstvenega, u-pravnega, administrativnega, tehničnega, pomožnega, honorarnega, kvalificiranih, polkvalifi-ciranih in nekvalificiranih delavcev itd. v letu 1953, v letu 1954, koliko odpade: a) od osebnih izdatkov, b) od materialnih izdatkov, c) od celotnih izdatkov (brez Inventarja), na enega učenca, gojenca, oskrbovanca itd. (po značaju dejavnosti zavoda) v letu 1953, v letu 1954. Te primerjave in podatke naj podajo zavodi po značaju svoje osnovne dejavnosti. Kakšno je stanje zgradb in inventarja ter katera večja popravila so bila morebiti izvršena v breme sredstev za redno vzdrževanje zgradb in inventarja, pa bi spadala po svojem obsegu med investicije ter koliko so znašala. Poslovno poročilo naj omenja morebitno drugo problematiko In eventualne težave v zvezi s proračunsko-finančnim poslovanjem, da bo zaključni račun podal popolno podobo gospodarjenja v preteklem poslovnem letu. Zaključni račun je treba predložiti z vsemi prilogami v treh primerkih preko Tajništva pristojnega sveta MLO, OLO, obč. LO, odseku za proračun MLO OLO. obč. LO ln sicer: a) do 31. jan. 1955 za zavode s proračunskim knjigovodstvom oziroma b) do 28. feb. 1955 za zavode z dopičnim knjigovodstvom. Predsednik MLO: dr. Marijan Dermastla, L r. Predsednik OLO: Miha Berčič, 1. r. obsegati vse dohodke (kolikor jih je zavod, oz. ustanova sploh imela) in izdatke po vrstah, razčlenjene po strukturi proračuna na partije in pozicije. Prikaz planiranih in doseženih dohod-kot ter planiranih in izvršenih izdatkov naj Ima tele razpredcl-ke: a) naziv partije in pozicije, b) z letnim proračunom odobreni zneski pozicij, c) med letom odobreni virmani (prenos kreditov, t. j. povečanje ali zmanjšanje), č) končno stanje letnega kredita, d) izvršitev plana, t. j. doseženi dohodki oz. Izvršen! izdatki, e) razlike med planom in izvršitvijo, t) utemeljitev eventualnega odstopa od plana, ki naj bo stvarna in izčrpna ter podana na posebni prilogi. Opozarjamo vse ustanove in zavode, zlasti pa prosvetne, da so bežni revizijski pregledi poslovanja ugotovili razne pomanjkljivosti v vodenju evidence o inventarju in da je treba prav zdaj, v času sestavljanja zaključnih računov, posvetiti posebno pozornost ureditvi inventarnih knjig oz. kartotek. Zato naj posebna komisija ustanove še v tem mesecu (prosvetne naj to store med semestrajnimi počitnicami) izvrši pregled inventarja. Ker inventarne knjige niso v tekočem, naj jih ustanove izpopolnijo na osnovi vpisov v dnevnik nabavk ali naj izvrše na novo popis vsega inventarja. Zaključnemu računu je treba priložiti poleg utemeljitve pod točko f) še posebno poslovno poročilo s statističnimi navedbami o značaju ustanove, n. pr. kapaciteto ustanove, število učilnic in oddelkov, postelj, število učencev, gojencev, oskrbovancev v letu 1953 in v letu 1954: število osebja: a) prosvetno-vzgojnega, b) zdravstvenega, c) administrativnega, č) tehničnega, d) honorarnega itd. v letu 1953 in 1954; koliko odpade: a) od osebnih izdatkov, b) materialnih izdatkov, c) od celotnih izdatkov (vendar brez eventualnih investicij iz posebnih investicijskih kreditov) na enega učenca, gojenca, oskrbovanca itd. v letu 1953, v letu 1954. Končno Je treba še popisati stanje inventarja in zgradb in omeniti eventualna večja popravila, ki jih ne moremo smatrati za redno vzdrževanje, pa so bila poravnana iz rednega kredita za vzdrževanje. Poslovno poročilo naj navaja tudi še eventualno drugo problematiko ter morebitne težave v zvezi s proračunsko-finančnim poslovanjem, da bo zaključni račun s poslovnim poročilom popolna podoba gospodarjenja v preteklem letu. Zaključni račun za leto 1954 je treba predložiti odseku za proračun MLO ln OLO preko pristojnega tajništva sveta MLO, OLO najpozneje do 31. januarja 1955, občinske ustanove pa pristojnemu občinskemu ljudskemu odboru prav tako do 31. januarja 1955. Ustanove, ki so finansirane iz proračuna občinskih ljudskih odborov na območju OLO Ljubljana okolica morajo dostaviti 1 Izvod zaključnega računa pristojnemu občinskemu ljudskemu odboru, 1 izvod pa odseku za proračun OLO. Predsednik MLO: Dr. Marijan Dermastla 1. r- Predsednik OLO: Miha Berčič 1. r. OPOZARJAMO BRALCE »GLASNIKA«. DA BOMO V PRIHODNJI ŠTEVILKI OBJAVILI PREDLOG ZA FORMIRANJU KOMUN. KAKRŠNEGA JE DOKONČNO OSVOJIL INICIATIVNI ODBOR OLO IN MLO NA SEJI DNB it JANUARJA 1KI NAVODILA ZA SESTAVO ZAKLJUČNIH RAČUNOV PRORAČUNSKIH USTANOV IN ZAVODOV ZA LETO 1954 MESTNI LJUDSKI ODBOR LJUBLJANA POROČILO FINANČNE INŠPEKCIJE MLO O DELU V LETU 1954 (Nadaljevanje iz 2. št. Glasnika) 2. Dohodek podjetij je bil izkazan po zaključnih računih višini 23.187.573.000 din, ugotov ljen dohodek po finančnih komisijah in finančni inšpekciji pa znaša 23.274,724.000 din, kar pomeni, da je bil povišan za 87.151.000 din. Podjetja so se v letu 1953 obvezala prispevati MLO določene prispevke iz sredstev sklada za prosto razpolaganje, vendar pa teh prispevkov niso plače' vala med letom, niti jih niso v smislu danih obvez obračunavala v zaključnih računih. Ob pregledu zaključnih računov s> se te obveznosti razčistile in so se obveznosti zvišale za 34.203.000 din. V tem pogledu je bilo s pregledi bilanc dosežen za MLO lep rezultat in zbrana sredstva predstavljajo vir za komunalno dejavnost mesta Ljubljane. 3. Razdelitev zaslužkov po zaključnih računih podjetij in po ugotovitvah bilančnih komisij zopet kaže znatne razlike. S povečanim dohodkom so se seveda zvišali tudi doseženi zaslužki, in sicer znaša razlika, ugotovljena po bilančnih komisijah, 77,128.000 din. Podrobna analiza finančne inšpekcije je ugotovila, da Imajo industrijska podjetja sorazmerno še malo preplačil plač, nasprotno pa kažejo trgovska podjetja močno tendenco na izplačilu plač po vsaki ceni, pa čeprav s tem preidejo v preplačilo. Ravno tako je korektura preveč izplačanih plač najbolj občutna v trgovini. 4. Davek od plač so podjetja obračunala v znesku 1.151,353.000 dinarjev, po obračunu bilančnih komisij pa so obveznost na davku od plač dvignila za 91.686.000 din, t. j. na 1.243,039.000 dinarjev. 5. Republiški investicijski sklad se je vzporedno s korekturo davka na plače presežkov za izplačilo ter dotiranjem skladu za prosto razpolaganje znižal od obračunskega zneska 300.950.000 din na 251,485.000 din. Ta prispevek so v smislu 13. člena Uredbe o zaključnih računih plačala le trgovska grosistična podjetja in podjetja za izvoz-uvoz. 6. Prometni davek so podjetj i po bilancah obračunala v viši -ni 1.295,817.000 din, dočim so komisije ta obračun povečale na 1.308.500.000 dinarjev, to je za 12.683.000 din. 7. Tečajne razlike za republiški investicijski sklad znašajo po obračunu podjetij 142.539.000 din, po obračunu komisij pa so se zvišale za 18.772.000 din, t. j. na 162,311.000 dinarjev, 8. Obveznosti do proračuna *o komisije ob pregledu zaključ nlh računov Iz leta 1953 dokončno razčistile in so se zvišale za 147,384.000 din. 9. Skladi podjetij po zaključnih računih so se v splošnem po izvršenih komisijskih pregledih znižali. Namembni skladi so se znižali poleg korektur iz nove razdelitve dohodka In zaslužkov, kakor tudi zaradi kritja Investicij iz lastnih sredstev. Tako so podjetja prikazala sklade v skupnem znesku 25.761.717.000 din, medtem koso bilančne komisije pp dokončnem razčiščen ju namembne sklade dokončno utrdile na 25.145.146.000 din. Kljub temu pa je ostalo še nepokrito finansiranje investicij iz lastnih sredstev v znesku 433,796.855 din, od česar odpade na Litostroj 421,675.802 din. Finančna inšpekcija je v letu 1954 poleg že navedenega dela sodelovala tudi z ekonomsko-planskim sektorjem glede ugotavljanja kreditne sposobnosti gospodarskih organizacij. To delo je vršila v 32 primerih. Prav tako je bilo na predlog finančne inšpekcije izdanih 189 odločb glede uporabe skrajšanega kontnega plana ter 318 odločb knjigašem glede obveznega vodenja knjig (21. člen Uredbe o prometnem davku). Skupno s trgovinsko inšpekcijo je finančna inšpekcija delala na analizi cen tako v trgovini kot v proizvodnih podjetjih. Izvršila je tudi pregled vseh podružnic narodnih bank na področju mesta glede družbene evidence in regresov. Finančna inšpekcija je pri svojem delu v tesnem sodelovanju s trgovinsko, kakor tudi delovno inšpekcijo MLO, prav tako pa tudi z republiško devizno inšpekcijo. Tesna je tudi povezava z obrtno, trgovsko ;n gostinsko zbornico, kakor tudi z revizijskim tehničnim zavodom. Stalen kontakt z javnim pravobranilstvom, javnim tožilstvom in pristojnimi sodišč: omogoča finančni inšpekciji kvalitetnejšo inšpekcijsko službo. Finančna inšpekcija pa je često zadolžena tudi z nalogami, ki niso povsem finančno inšpekcijskega značaja, kar pa ima svojo dobro stran v tem, da se finančni inšpektorji seznanjajo z drugimi gospodarskimi problemi. Finančna inšpekcija Je dosegla najboljše uspehe z ukrepanjem na samem mestu, t. j. v podjetju, in z odločbo, da se takoj odpravi ugotovljeni nedo-statek. Tako je bilo v letu 1954 izdanih 182 takih odločb. Iz tega poročila je razvidno delo finančne Inšpekcije v letu 1954 na območju glavnega mesta Ljubljane. Nesporno ima služba finančne inšpekcije še veliko pomanjkljivosti, vendar sc prvi uspehi zadovoljivi. Finančna disciplina v gospodarskih organizacijah se nenehno ječa, spoštujejo se gospodarsko finančni predpisi. h ovc, dr. Jože Pretnar, dr. HeJI Modic, Franc Sitar, dr. Marijan Demastia, Franc Pipan, Marijan Jenko, Jože Gasparič, iing. Ivo Klemenčič in ing. Sonja Oblaik-Lapajne. Za odlok, kot je bil predla- gan, je glasovalo od mestnega zbora 29 odbornikov, od zbora proizvajalcev pa 25; ostali odborniki so glasovali za omilitev člena 9. Predlog je bil tako sprejet * večino1 glasov. POROČILO MANDATNO-IMUN1TETNE KOMISIJE MESTNEGA ZBORA Tov. Marijana Drakslar, predsednik mandatno-imunitetne ko misije mestnega zbora, je predlagala v imenu komisije, da sprejme Mestni ljudski odbor odlok o razpisu nadomestnih volitev za 68. volilno enoto, kef je tov. Ivan Skrjanc, odbornik za to enoto umrl (odlok bo objavljen v prihodnji številki). Predlog je bil soglasno sprejet. RAZPRAVA IN SKLEPANJE O PREDLOGU ODREDBE O POPISU ŽIVINE NA OBMOČJU MESTA LJUBLJANE Odbornik Stane Vrhove, član vrstah, sprejme odredba o po- mestnega zbora, je predlagal, da se z namenom, da se dožene točno stanje živine, tak0 številčno, kot tudi po posameznih pišu živine. (Odredba je objavljena na drugem mestu.) Predlog je bil soglasno sprejet. RAZPRAVA IN SKLEPANJE OPOROCILU O DELU KOMISIJE ZA KMETIJSKI ZEMLJIŠKI SKLAD IZ ZAPISNIKA 52. SKUPNE SEJE MESTNEGA ZBORA IN ZBORA PROIZVAJALCEV MESTNEGA LJUDSKEGA ODBORA GLAVNEGA MESTA LJUBLJANE, ONE 17. JANUARJA 1955 Sejo je vodil dr. Marijan Dermastja, predsednik MLO. Zapisnik seje je" vodil tovariš Silvo Sivic, tajnik MLO. Za overi telja zapisnika sta bila Izvoljena odbornika Andrej Kumar in Ivan Rožmane. Seja je bila sklepčna, ker je bilo od 65 odbornikov mestnega zbora prisotnih 53 In od 59 odbornikov zbora proizvajalcev 37. Zapisnik 51. skupne seje je bil soglasno odobren. Pred prehodom na dnevni red je tov. predsednik MLO obvestil odbornike, da je dne 25. decembra 1954 umrl tov. Ivan Skrjanc, odbornik 68. volilne enote mestnega zbora, In Je predlagal v počastitev njegovega spomina enominutni molk. Ljudski odborniki so počastili spomin umrlega tov. Ivana Škrjanca stoje z enominutnim molkom. Predsednik je predlagal naslednji dnevni red: I. Poročilo mandatno-imunitetne komisije mestnega zbora. 2. Razprava in sklepanje o predlogu odloka o zaščitnem pasu Mestnega vodovoda. 3. Razprava in sklepanje o predlogu odloka zaščite gozdnega zelenega pasu mesta Ljubljane. 4. Razprava In sklepanje o predlogu odloka o popisu živine na območju mesta Ljubljane. 5. Poročilo o delu komisije za kmetijski zemljiški sklad. 6. Razprava in sklepanje o predlogu Pogrebnega zavoda »Zale« za zvišanje pogrebnih in pokopaliških pristojbin. 7. Razprava in sklepanje o predlogu spojitve Študentovskega doma »Ivana Mojzerja« na Poljanski cesti s Študentovskim naseljem ob Levčevl' cesti. 8. Razprava in sklepanje o odsvojitvi nepremičnin iz sklada Splošnega ljudskega premoženja. Točka 9. predlaganega dnevnega reda, t. j. personalne zadeve, odpade, ker predlogi niso bili pripravljeni. Tako predlagani dnevni red je bil soglasno sprejet RAZPRAVA IN SKLEPANJE O PREDLOGU ODLOKA O ZAŠČITNEM PASU MESTNEGA VODOVODA Tov. OstoJ Tuma, predsednik Sveta za gradbene In komunalne zadeve MLO, je obrazložil predlog (objavljeno v »Glasniku« št. 25, dne 28. XII. 1954). O predlogu so razpravljali odborniki: dr. Jože Pretnar, Leo Kovačič, Lojze Matelič, Ostoj Tuma in ing. Sonja Oblak-La- pajne. Predlagani odlok je bil soglasno sprejet z naslednjo spremembo; vstavi se člen 9., ki se glasi: »Gradbena dovoljenja, ki bi bila Izdana v nasprotju s tem odlokom, bi bila neveljavna«. Člen 9. v predlogu odloka pa postane 10. člen. Odbornik Slame Vrhove je poročal o delu komisije za kmetijski zemljiški sklad. (Poročilo je bilo objavljeno v »Glasniku* št. 1, dne 7. jan. 1955.) O poročilu so razpravljali od- FranC Fram« borniki: Božo Mravlje, Žagar, Stane Vrhove im Sitar. Soglasno sta bila sprejeta poročilo in predlog o razdelitvi zemljišč v samem poročilu. RAZPRAVA IN SKLEPANJE O PREDLOGU POGREBNEGA ZAVODA »ZALE« ZA ZVIŠANJE POGREBNIH IN POKOPALIŠKIH PRISTOJBIN Odbornik Ostoj Tuma, predsednik Sveta za gradbene in komunalne zadeve MLO, je poročal: Svet za gradbene in komunalne zadeve MLO Je n., svoji 24. redni seji, dne 16. decembra 1954 sklenil, da sc odobri predlog po* grobnega zavoda »Zale« za zvi' šanje pogrebnih in pokopaliških pristojbin. Sprememba teh pristojbin bi bila naslednja: Pogrebi Dosed. cene din Cene po kalk. zavoda din Predlog novih cen din I. razred 10.000 12.100 13.000 II. razred 8.000 9.000 10.000 III. razred 6.000 7.200 6.600 IV. razred 4.500 6.300 5.000 V. razred 3.500 3.500 3.500 Otroški: 50— 70 cm 2.500 80—100 cm 1.500 3.500 3.500 110—130 cm 3.500 140—160 cm 4.000 Pokopališke pristojbine Dosedanje din Nove din I. razr. izkop in zasip 650 1.000 II. razr. izkop in zasip 500 800 III.—V. r. izkop in zasip 500 700 Otroške; 50— 70 cm izkop In zasip 250 300 80—100 cm izkop in zasip 250 400 110—130 cm izkop in zasip 250 500 140—160 cm izkop in zasip 250 600 Enkratna poglobitev I. razr. 250 500 Enkratna poglobitev II. razr. 250 400 Enkratna- poglobitev III. razr. 250 300 Dvakratna poglobitev bi se ra- Povprečje mezd 1951 čunala enako kot je izkop in za- din sip. Ekskremiranje enaka pri- Visoko kvalif. 44.51 stojbina kot za izkop in zasip, palkvolM, 34.— enako za odpiranje grobnic. nekvallf. 33.— RAZPRAVA IN SKLEPANJE O PREDLOGU ODLOKA ZAŠČITE GOZDNEGA ZELENEGA PASU LJUBLJANE O predlogu so razpravljali odborniki: Leo Kovačič, Ostoj Predlog je obrazložil tov. Franc Sitar, član Sveta za gospodarstvo MLO (objavljeno v »Glasniku« št. 25, dne 28. XII. 1954). Tuma, Jože FiltpHč, Jože Plev. nik, Bodo Mravlje, Stane Vr- Utemeljitev Pogrebni zavod Je po Izkazu cen za pogrebne usluge deflcl-ten. Vzrok temu je dejstvo, da so veljale do sedaj cene, ki so bile določene oktobra 1951. leta. Povišanje mezd znaša po sledeči razpredelnici: 1954 din 58 46 3» 33 Tudi cene surovinam so čutno porastle tako za les 0 15.000 na 20.000 do 23.000. Nadalje je znašal svoječa*n prispevek za social, zavarovanje 27 odstotkov na mezde, medte ko je sedanji prispevek 45-0 stolen. Tudi amortizacija se 1 zvišala od prvotnih 5 odstotke na 25 odstotkov. Zvišanje J predlagano v progresivnem P višanju in to tako, da bi zvišanje v I. in II. razredu krito Izgubo, ki nastane pri pokopih v nižjih razredih. Primerjava števila pogrebov po razredih prikazuje stalno zvišanje pogrebov v I. in II. razredu, kar izpričuje, da je cena pogrebov nesorazmerna z današnjimi dohodki, osobito če Se upošteva pogrebnina, katero Izplačuje Zavod za soc. zavarovanje svojcem. Pregled razredov po posameznih - pokopih 1. 1953 1. 1954 I. razred 246 308 II. razred 288 340 III. raizred 156 110 IV. razred 45 73 V. razred 89 78 otroški 178 161 Upoštevaje utemeljitev, kote- ro je podal pogrebni zavod »Žale«, je Svet za gradbene im komunalne zadeve odobril predlog za povišanje In ga predlaga v odobritev Mestni skupščini. O predlogu so razpravljali odborniki: Henrik Zdešar, Leo Kovačič, Jože Plevnik in Ostoj Tuma. Soglasno je bil sprejet sklep, da se povišana tarifa začasno sprejme, Svet za gradbene in komunalne zadeve pa naj prouči ureditev mestnega central-Inega pokopališča na »Žalah* ter možnost upepeljevanja mrličev. RAZPRAVA IN SKLEPANJE O PREDLOGU SPOJITVE ŠTUDENTSKEGA DOMA »IVANA MOJZERJAu NA poljanski cesti s študentskim naseljem OB LEVCEVI CESTI Odbornik Anka Pernuš, predsednik Sveta za prosveto, je Predlagala, da se Študentski doma »Ivana Mojzerja« z vsem svojim premoženjem vključi kot Sestavni del v Študentsko naselje ob Levčevi cesti. Razlogi to so: Studentsiki dom »Iva-na Mojzerja« je nastanjen v maloustreznl zgradbi, s 1. majem 1954 je bila ukinjena menza v domu, ker je tedaj začela Poslovati osrednja študentska •nenza na Miklošičevi cesti, Študentsko naselje ob Levčevi cesti pa ima že tolikšno kapaciteto, da lahko sprejme študentke, ki so sštiaj v domu na Poljanski cesti. Soglasno so biti sprejeti naslednji sklepi: a) izvrši se spojitev obeh domov; b) ukine se mesto upravnika v domu na Poljanski c. In c) sistemizira se novo mesto pomočnika upravnika v spojenem zavodu. Razprava in sklepanje oodsvojitvi nepremičnin iz SKLADA SPLOŠNEGA LJUDSKEGA PREMOŽENJA Tov, dr. Jože Pretnar, predsednik komisije za pravne predle In organizacijska vprašanja MLO, je poročal: Tov. Milka Zupanc, žena podpolkovnika iz Postojne, in Pepca Udovič iz Ljubljane, sta z vtogo '• dne 27. februarja 1954 zaprosi, da se jima dodeli v last “epremičnine v k. o. Kapucinsko predmestje (enodružinska kiša v Staničevi ulici št. 3-a z vrtom) in v k. o. Gradiško predmestje (enodružinska hiša v “krabčevi ulici št. 7 z vrtom), katere sta dobili v uživanje za °obo 99 let, v zameno za svo-,e> v sklad Splošnega ljudskega Pfemoženja dane nepremičnine v Mleščevem pri Grosupljem. Vrednost nepremičnin, ki so “Ue dane prosilkama v uživale, znaša 1,586.370 din, vrednost nepremičnin v Mleščevem pa 1,982.268 din. Prosilki sta nosilki spomenic od leta 1941, nobena od njiju ne poseduje nepremičnin. Svet za gradbene in komunalne zadeve MLO je na svoji seji dne 15. julija 1954 sklenil, da se prošnji ugodi. Odbornik dr. Jože Pretnar je predlagal, da se sprejme tozadevna menjalna pogodba. Predlog je bil soglasno sprejet. Dnevni red je bil Izčrpan in predsednik je zaključil sejo. Predsednik MLO: Dr. Marijan Dermastla, I. r. Vodja zapisnika: Silvo Sivlc, L r. Overitelja zapisnika: Andrej Kumar, 1. r. Ivan Rožmane, 1. r. ODREDBA Na osnovi 19. člena zakona o Ikdskih odborih mest in mest-občin (Ur. list FLRJ 19-90' **> v zvezi z odločbo Zveznega **voda za statistiko In evidenco t,d»ic 8. decembra 1954 (Ur. list , 55-66554) Izdaja Mestni Ibdskl odbor glavnega mesta lubljane po sklepu 52. skupne mestnega zbora In zbora r°*zvajalcev z dne 7. Jan. 1955 ODREDBO Popisu živine na območju mesta Ljubljane *■ Od 15. do 20. januarja 1955 Izvede na območju mesta ^JUbljane anketa o številčnem t^iu živine, perutnine ln če-las h Ponjcv na dan 15. jan. 5' popis bo zajel: »5 6) vsa splošno-družbena, za-u*na In zasebna kmetijska gobarstva. v ’ državne, zadružne In druž-K-n'-> ustanove, podjetja ln or-k6t 8Cl*e' kl niso organizirane W kmetijski proizvajalci, a llvlno, perutnino ali če-ine Panje, to ' v*a gospodinjstva nekme-alcev, ki Imajo Živino, pe- rutnino ali čebelne panje, 3. Popis se bo Izvedel po obrazcih in navodilih, ki jih je predpisal Zvezni zavod za statistiko in evidenco. 4. Popisovalci in inštruktorji se morajo strogo držati navodil za Izvedbo tega popisa. 5. Odgovorni predstavniki splošno-družbenlh In zadružnih posestev, gospodarji kmetijskih gospodarstev, kakor tudi vsi drugi lastniki živine, perutnine in čebelnlh panjev, morajo dati popisovalcem točne odgovore na vsa vprašanja, kl jih vsebuje popdsnica ln so odgovorni ta pravilnost danih podatkov. 6. Kdor namerno onemogoča Izvedbo tega popisa ali ne da zahtevanih podatkov, ali ne da točnih podatkov, kakor tudi popisovalci, kl ne bodo opravili svoje naloge vestno, bodo kaznovani po predpisih temeljnega zakona o prekrških z denarno kaznijo do 5.000 din. 7. Ta odlok velja od dneva objave v »Uradnem listu« In »Glasniku MLO« v Ljubllanl. Predsednik MLO: dr. Marijan Dermastla, 1. r. 0 LETNI DAVČNI PRIJAVI ZA ZGRADBE označeno še nadstropje v ka-1 zgradbe oproščene dohodnine; terem stanuje oz. posluje. I prijaviti pa je treba dohodka Lansko leto so prejemali hišni lastniki različno visoke najemnine za oddane prostore. Skladno temu se je spreminjala tudi najemna vrednost stanovanj in lokalov, ki jih uporabljajo hišni lastniki zase ali jih brezplačno oddajajo drugim- Med letom nastale spremembe vrednosti najemnin povzročajo marsikomu v tem mesecu težave, ko mora sestaviti za preteklo leto davčno napoved. V ta namen rabijo hišni lastniki dve tiskovini; 1. obračun dohodkov zgradb (obr. 7,48) in 2- davčno prijavo (obr. 7,45). Obrazce imajo na razpolago uprave za dohodke (finančne uprave) ljudskih odborov. Najprej je potrebno izpolniti obrazec 7,48, ki nosi napis: Priloga k davčni prijavi za odmero dohodnine za leto 1954 — obračun dohodkov od zgradb. V vrhnjo tabelo vpiše hišni lastnik svoje ime ter navede ulico in hišno številko svoje zgradbe, oziroma vsake zgradbe posebej, če poseduje več zgradb. K vsaki zgradbi popiše število njenih prostorov. Imen solastnikov v tej tabeli ne navede, ker je za te podatke predviden na drugi strani prostor v pripombi. Na vrhu še vpiše naziv občinskega in okrajnega ljudskega odbora, v katerega območju se nahaja popisana zgradba. Vsak lastnik večjega števila zgradb, nahajajočih se v enem in istem okraju, izpolni lahko samo eden obrazec 7,48, priporočljivo pa je, da izpolni zaradi večje preglednosti za vsako zgradbo poseben obrazec 7,48. Za zgradbo z zelo velikim številom najemnikov pa bo moral uporabiti dva ali več obrazcev, ker mu eden obrazec ne bo zadostoval. Kdor poseduje zgradbe v več občinah na področju enega okraja (mesta), sestavi davčno napoved tako, da najprej popiše zgradbo, v kateri stanuje oziroma katera se nahaja v občini njegovega bivališča. Kdor je lastnik več zgradb v različnih okrajih, sestavi za vsak okraj posebno davčno napoved na obrazcih 7.48 in 7,45. Za zgradbe v okraju izven bivališču hišnega lastnika ie za obdavčitev pristojen občinski ljudski odbor, na katerega področju ustvarja kot davčni zavezanec največ dohodkov v tistem okraju. Nadaljnji tabeli na obrazcu 7.48 sta označeni z I. in II. V I. tabelo vpiše hišni lastnik dohodke, ki so bili ustvarjeni od L januarja 1954 do dneva, ko so se najemnine spremenile. Ta dan je treba pri vrhu tabele označiti (n. pr »do 31. VIII- 1954«). Lastnik zgradbe vpiše v prvo vrstico Podatke za prostore, ki jih sam uporablja, ter oceni lc-teh najemno vrednost, primerno podobnim oddanim prostorom in izračunano za dobo od 1, 1. 1954 do dne spremembe najemnin. V naduljnih vrsticah Popiše lastnik vse ostale najemnike. ki so dolžni s svojim podpisom potrditi resničnost navedb o številu najetih prostorov in o višini za to dobo plačane najemnine ter sklada za vzdrževanje poslopij. Stanovalce popiše po posameznih zgradbah, tako da se naprej vpiše ulico in hišno številko zgradbe, nato sebe kot prvega stanovalca — če lastnik stanuje v tej zgradbi — potem pn ostale najemnike počenši od podstrešja proti Hom. Zaradi preglednosti naj bo poleg imena vsakega stanovalca II. tabela je namenjena samo za zgradbe, ki niso vključene v stanovanjsko skupnost, in velja za dohodke, ustvarjene od dne spremembe najemnin do 31- 12. 1954. Podatki naj bodo razvrščeni v enakem zaporedju kakor v predhodni tabeli, najprej za prostore, k: jih uporablja hišni lastnik, z navedbo najemne vrednosti, ekvivalentne novim najemninam podobnih prostorov; nato slede podatki ostalih stanovalcev, kateri so jih dolžni ponovno potrditi s svojim podpisom. Dohodke zgradb, vključenih v stanovanjsko skupnost, pa je treba vpisati pod III, kjer hišni lastnik vpiše, koliko znaša od dne vključitve zgradbe v stanovanjsko skupnost njemu pripadajoči del najemnine; prav tako navede poslovne in stanovanjske prostore, ki jih sam uporablja, njihovo najemno vrednost ocenjeno z ozirom na nove najemnine. Ni treba prijaviti dela najemnin, s katerim razpoki ga hišni svet, in tudi ne najemnin vrednosti kmečkih zgradb, ki se nahajajo v vaseh in zunaj okoliša mesi, toplic ter kopaliških, klimatskih in turističnih krajev pod pogojem, da se te zgradbe uporabljajo za stanovanje lastnikove kmečke družine, za njegovo živino orodje in pridelke- Kjer niso ljudski odbori določili mejš teh okolišev, so vse kmečke RAZGLAS Na podlagi člena 21 zakona o spremembah ln dopolnitvah zakona o volitvah in odpoklicu odbornikov ljudskih odborov razglaša Mestna volilna komisija v Ljubljani za nadomestne volitve v Mestni zbor mestnega ljudskega odbora glavnega mesta Ljubljane v 6. volilni enoti, kl bodo dne 30. januarja 1955, da je potrdila naslednjo kandidaturo: 1. Černivec Miroslav, geodet, Ljubljana, Ambrožev trg 10, 2. NEUMANN JOŽE, črkosta-vec, Ljubljana, Poljanska cesta št. 49. Ta razglas se pošlje Mestnemu ljudskemu odboru glavnega mesta Ljubljane z naročilom, da ga objavi. Predsednik: Jože Pernuš, 1. r. RAZGLAS Na podlagi člena 21 zolcona o spremembah In dopolnitvah zakona o volitvah ln odpoklicu odbornikov ljudskih odborov razglaša Mestna volilna komisija v Ljubljani za nadomestne volitve v Mestni zbor mestnega ljudskega odbora glavnega mesta Ljubljane v 2. volilni enoti, ki bodo dne 30. januarja 1955, da je potrdila naslednjo kandidaturo: 1. BOŠTJANČIČ Karin Dolf-ka, nameščenka, Ljubljana, Trg OF 14. 2. MIHELIČ Franca Stane, profesor, Ljubljana, Miklošičeva 10. Ta razglas se pošlje Mestnemu ljudskemu odboru glavnega mesta Ljubljane z naročilom, da ga objavi. Predsednik: Ježe Pernuš, 1. r. kmečkih zgradb, v kolikor se oddajo prostori v najem (n. pr. učitelju). Prijaviti je treba dohodke novih zgradb, čeprav uživajo začasno davčno prostost. Te podatke potrebuje finančni organ v primeru, kadar mora izvršiti idealno odmero zaradi davčnega cenzusu, po katerem priznava ali osporava skupnost poedincem določene pravice (na primer pravico do otroškega dodatka)- Za novo zgradbo, ki uživa davčno prostost, navede davčni zavezanec v pripombi datum in številko opro-stitvene odločbe finančnega organa. V IV. oddelku obrazca 7,48 vpiše hišni lastnik stroške, kl jih je imel leta 1954 v zvezi z upravljanjem in rednim vzdrževanjem zgradbe, amortizacijo zgradbe in zneske, ki jih je bil dolžan odvajati v sklad za zidanje hiš od oddanih lokalov. Stroški naj bodo navedeni v dejanski višini. Verjetno bo za leto 1954 odpadlo normiranje stroškov po Izvršnem svetu LR Slovenije- Zaradi tega nai bodo stroški dokumentirani s priloženimi računi. Za zgradbe pod stanovanjsko skupnostjo odpade prijava stroškov vzdrževanja za čas upravljanja po hišnih svetih. V pripombi obrazca 7,48 se mora čisti dohodek porazdeliti na vse solastnike. Za finančnega organa zadostuje, da je za vsakega solastnika navedeno ime, bivališče (kraj, ulica, hišna številka) In solastninski delež v razlomku. Obrazec 7,48 končno davčni zavezanec podpiše in priloži k letni davčni prijavi. Davčna prijava, ki se sestavi na obrazcu 7,45, je v bistvu rekapitulacija zgoraj obračunanih dohodkov. Najprej popiše davčni zavezanec svoje družinske člane. Kolikor bi bil kdorkoli rodbinskih članov tudi davčni zavezanec ali somooskrbovonec, mora v pripombi označiti, n. pr. delavec, zemljiški posestnik. hišni solastnik, nameščenec, družinski upokojenec ali podobno. Navedeni podatki so potrebni za presojo glede davčnih olajšav, ki jih predvideva 129- člen uredbe o dohodnini. Olajšav do 5% znižanja davka so deležni davčni zavezanci, katerih dohodek ne preseže 18.000 dinarjev letno rut družinskega člana, če vzdržujejo poleg dela zmožnih članov še nad troje bodisi mladoletnih otrok, bodisi odraslih, a dela nozmožn.h članov. Olajšav do 60% zn.žanja davka pa so deležni davčni zavezanci, katerih dohodek ne preseže 30.000 dinarjev letno na družinskega člana, če preživljajo samo dela nezmožne družinske člane. Prav tako so davčni zavezanec! upravičeni do davčne olajšave, če so imeli v 1- 1954 večje stroške za zdravljenje in pogreb družinskih članov ln to do višine davka, ki bi se sorazmerno plačal na tovrstne stroške. Take stroške naj davčni zavezanci utemeljijo na posebni prilogi. Stroški za zdravljenje in pogreb morajo biti dokumentirani z računi Kdor nima dohodkov od prostega poklica, obrtniške ati podobne dejavnosti, naj prečrta tabeli, označeni pod številko I. V tabelo pod številko II. m prenesejo podatki o dohoditik zgradb ie obrazca 7,48- Potrett-ao > se redi tega na posebnem listu sešteti letni brutto dohodek, preden ga v enem znesku vpišemo v obrazec 7,45. Podatkov o dohodkih zgradbe, ki je oproščena dohodnine V smislu 56. člena uredbe o dohodnini (nova stanovanjska zgradba), ni treba vpisati v tabelo II, ker so njeni dohodki oziroma njena zakupna vrednost ne vračunavajo v skupno davčno osnovo. V takem primeru se v II. tabelo vpiše: »Zgradba uživa davčno prostost z 'odločbo, ki je bila izdana dne......... pod števil- ko . • Na drugi strani tega obrazca vpišemo v zgornjo tabelo podatke o vseh ostalih virih dohodkov, kot so n. pr. presežek najemnine zemljišč nad katastrskim dohodkom, dohodki od ostalih najemnin in podobno- Vsi podatki se v poslednji tabeli seštejejo, tako da dobimo skupni brutto dohodek, skupne režijske stroške in skupni čisti dohodek. Za davčnega zavezanca je pod rekapitulacijo namenjen prazen prostor, kjer je dolžan podrobneje popisali vse okoliščine, ki so v letu 1954 brez njegove krivde vplivale na zmanjšanje dohodka, n. pr. elementarne nesreče- Davčno prijavo mora davčni zavezanec datirati, podpisati in ji priložiti izpolnjeni obrazec 7,48 in druge potrebne dokumente (račune, priznanice). Davčna prijava mora biti oddana pristojnemu finančnemu organu najkasneje do 31 januarja 1955. Vsaka zakasnitev ima za posledico, da se odmerjeni davek zviša za 3%. V kolikor pa ne bi bila davčna prijava niti na poziv oddana, se odmera izvrši po službeni dolžnosti ter se odmerjeni davek zviša za 6% Doslej je moral vsak hišni lastnik vpisati v davčno prijavo dohodkov od zgradb še dohodke od njemu lastnega zemljišča (hiši pripadajočega vrta) Ker se za leto 1954 računa davek od zemljišč po katastrskem dohodku, ki ga ugotavlja katastrska uprava, odpade prijavljanje teh dohodkov v letni davčni prijavi. Prijaviti je treba samo tisti del najemnine zemljišč, v kolikor presega ta najemnina katastrski dohodek tiste zemljiške površine- Kakor smo že omenili, se napove presežek najemnine nad katastrskim dohodkom samo na obrazcu 7.45 v tabeli III. Upamo da bo s temi pojasnili v dokajšnji meri olajšano hišnim lastnikom sestaviti letno davčno napoved Miloš Subič PREDLOG ODREDBE o rokih za zamenjavo, oziroma izdajo delovnih knjižic o rokih za zamenjavo oziroma izdajo delovnih knjižic. 1. Delovne knjižice, predpisane z uredbo o delovnih knjižicah (Ur. list FLRJ št. 7-65/52) morajo biti zamenjane oziroma izdane najkasneje do 1. aprila 1955 na vsem območju MLO glavnega mesta Ljubljane. 2. V mejah roka lz prvega poglavja te uredbe so za posamezne etape dela pri zamenjavi oziroma Izdaji delovnih knjižic naslednji roki: a) gospodarske In družbene organizacije, uradi in zavodi ter zasebni delodajalci morajo vložiti za vse svoje delovce tn uslužbence prijave za Izdajo delovnih knjižic obenem z vsemi predpisanimi dokumenti najkasneje do 31. jan. 1955. b) Biro za posredovanje dela v Ljubljani mora predložiti prijave z vsemi dokumenti pristojni posebni komisiji Zavoda za socialno zavarovanje za mesto in okraj v Ljubljani najkasneje do 20. februarja 1955. c) Komisija za priznavanje delovne dobe pri Zavodu za socialno zavarovanje za mesto in okraj v Ljubljani mora izdati po prijavah iz odstavkov a) tn b) tega poglavja odločbo o priznanju delovne dobe najkasneje do 15. marca 1955. Predsednik MLO: dr. Marijan Dermastia, 1. r. PREDLOG ODLOKA o uvedbi cbčinskega prometnega davke 1. člen Do izdaje nove tarife občinskega prometnega davka plačujejo zasebni obrtniki In druge privatne osebe ter samostojni poklici občinski prometni davek po stopnjah iz štev. 89 dela A ter štev. 10 in 11 dela B dosedanje tarife prometnega davka (Ur. list FLRJ, štev. 55,53, 13/54, 25'54 in 34/54) od prometa tistih proizvodov in storitev, ki v novi tarifi prometnega davka (Ur. list FLRJ, št. 55/54) niso posebej Imenovani ati pa so v njej izvzeti od plačila prometnega davka. 2. člen Mestni prometni davek, uveden z odlokom o uvedbi mestnih taks in prometnega davka (Ur. list LRS, št. 35-147/53 tn št. 33-497/54) se poriba še nadalje. OBVrSCAMO ljudske odbornike Zbora proizvajalcev MLO glavnega mesta Ljubljane, da bo 27. seja Zbora proizvajalcev v torek 18 Januarja ob 16.30 v sejni dvorani Magistrata. — Dnevni red bodo prejeli odborniki na dom. 3. člen Ta odlok velja od dneva objave v Uradnem listu LRS, uporablja pa se od 1. januarja 1955 dalje. Predsednik MLO: dr. Marijan Dermastia, 1. r. OBJAVA Mestna volilna komisija v Ljubljani po ugotovitvi volilnih izidov pri nadomestnih volitvah v Mestni zbor mestnega ljudskega odbora, ki so bile dne 9. januarja 1955 v volilni enoti št. 51. in 55. objavlja volilne izide: Volilna enota št 51, ki je volila enega odbornika sta bila dva kandidata: PREMRU Ivana Stanko, profesor, Lj., Gorupova 10 OGRIN Aniona Bogo, uslužbenec, Lj., Groharjeva 21. Kandidat P r e m r u Stanko je dobil 428 glasov Ogrin Bogo je dobil 227 glasov Za odbornika je bil izvoljen v volilni enoti 51. PREMRU Stanko, profesor, Ljubljana, Gorupova 10. Volilna enota 55, ki je volila enega odbornika sta bila kandidata: VIDMAR Ciril, Lj. Večna pot 3 KOZAR Angela, Lj Cesto VI11-22 Kandidat Vidmar Ciril je dobil 1.018 glasov Kožar Angela je dobila 213 glasov Za odbornika v Mestni zbor meslnega ljudskega odbora je bil izvoljen v 55. voliui enoti VIDMAR Ciril, Ljubljana, Večna pot 3. S. f. — s ni Predsednik: Pemuš Jože 1. r. * ODLOK Na podlagi 20. in 117, člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o volitvah in odpoklicu odbornikov ljudskih odborov (Ur. 1. LRS št. 31-102/53) ter 6- točke 68. člena Zakona o ljudskih odborih mest in mestnih občin (Ur. 1. LRS št 19-90/52) je Mestni ljudski odbor glavnega mesta Ljubljane na 52. skupni seji mestnega zbora in zbora proizvajalcev MLO v Ljubljani z dne 7. januarja 1955 sprejel ODLOK o razpisu nadomestnih volitev 1. člen Ker je umrl odbornik mestnega zbora za 68. volilno enoto Škrjanec Ivan, Ljubljana, Brod št- 33, mu je prenehal mandat. 2. člen Eazpisujejo se nadomestne volitve v 68. vol. enoti za volitve v mestni zbor Mestnega ljudskega odbora glavnega mesta Ljubljane. 68. volilna enota obsega teren Vižmarje — Brod- Nadomestne volitve bodo v nedeljo dne 6. marca 1955. 3. člen Ta odlok se objavi v »Uradnem listu LRS«, v mestnem »Glasniku«, na oglasni deski MLO v Ljubljani in na krajevno običajen način v 68. volilni enoti- 4. člen Odlok začne veljati takoj po objavi Predsednik MLO: Dr. Marijan Dermastia, L r. POROKE Snažilec čevljev Hkram Redjept ln gospodinja Ana Mihovec; bolničar Franc Skrlep ln bolničarka Ana Zupan; kmet Ludvik Skrlep ln kmečka delavka Ivanka Balanti Šofer Albin Pacek In šivilj, pomoč. Olga Dolmovlč; elektrotnon-ter Atola Franz ln gospodinja Vekoslava Rozman; obrtnik Frane Vokač to obrtnica Ana Masek-Dvorak; mizar, pomoč. Edvard Cengle ln gospodinja Frančiška Trojer; strugar Edi KrlSJak ln delavka Veronika Bernik; stroj, ključavničar Anton Sapor ln delavka Rafaela Cilenšek; pod/flcir JLA Stanislav Parapot ln šivilj, pomoč. Julijana TcgeL V soboto, dne 8. Jan. l»55 so se v Ljubljani poročili; brivski pomočnik Jožo Novak to trg. pomočnica Otlllja Zadravec; profesor Primož Ramovš ln dijakinja Štefanija Schubert; mg. gozdar. Anton Po-člvavašck In nameščenka Anica Alič; voj. uslužbenec Jožef Barši in frizer, pomoč. Marija Bernik; pomoč, laborant Jože Medic in medicinska sestra Uršula Gornik, uslužbenec Jožef Kragolnik in delavka Marija Sluga; uslužbenec Ivan Avbelj m uslužbenka Milena Sagtneister; mizarski pomočnik Franc Ceglar In lov. delavka Pavla Mrzel, komercialist Emil Kuret ln knjlgovodkinja Nova* Milena; kovač Anton Novak ln delavka Antonija Lušteki elektrotehnik Milan Rahne ln trg. pomočnica Antonija Sojer; učitelj telovadbe Marko Porenta ln uradnica Darinka Parkelj; uslužbenec Ciril Judež In tov. delavka Karla Jančar; mag pharm. Anton Kosec ln farmacevt pomoč. Metoda Per; »troj. ključavničar Danijel Ušter ln snažilka Marija Prošti Ing. kentlle Anton Arzenšek ln Ing. kemije Štefanija Grabnar; nameščenec Anton Vcis ln perica Ivanka Rokavec: delavec Jožef Posavec in pletilja Ivana Omersa! avtomehanik Janez Setlna m kub-pomoč. Alojzija Lašlč. uslužbence Edvard Meke In uslužbenka Jurečič Marija; podoficir JLA Sve-tlslJv Spremič ln delavka Katarina Vaslljev: nameščenec Ded Friedl ln nameščenka Rajka P d* lanc. 0L0 Ljubljana - okolica LJUDSKIM ODBOROM MESTNIH OBČIN IN OBČINSKIM LJUDSKIM ODBOROM Svet za komunalne zadeve pri Okrajnem ljudskem odboru Ljubljana - okolica v Ljubljani je na svoji 10. seji med drugim razpravljal tudi o tem, na kakšen način bi bilo mogoče naselja olepšati v komunalnem, estetskem in higienskem oziru Ugotovljeno Je namreč, da so poedinl kraji zanemarjeni, kar kvari zunanjo podobo kraja ln okolice. Razna gnojišča In gnojne jame, večkrat tik ob javnih cestah, so neurejene. Prav tako so n. pr. ob javnih cestah postavljene na pol podrte ograje. Danes, ko Je minilo že deset let >d osvoboditve, stoje ponekod še vedno ruševine, ki kvarijo zunanje lice In ki nudijo leglo ter zavetje raznemu mrčesu. Pota so neurejena, potoki zanemarjeni. nove zgradbe pa po večini niso ometane. Več takšnih stvari bi se še dalo našteti. nakazane pa naj imajo ta namen, da bodo LOMO in ObLO sami ugotovili, katere tn kakšne pomanjkljivosti bi bilo treba odstraniti ter kakšen naj bi bil najboljši način za to. Poudariti je treba, da je celoten okraj Ljubljana - okolica smatran za turističen, zaradi česar je saniranje sedanjega stanja nujno. Zaradi odstranitve opisanega in nakazanega stanja Je bil na zgoraj označeni sejt tukajšnjega Sveta za komunalne zadeve sprejet sklep, naj se ljudskim odborom mestnih občin in občinskim ljudskim odborom priporoči v večjih krajih ustanoviti olepševalne odbore. Za ustanovitev odbora zadošča sklep Sveta za gospodarstvo pri LOMO oz. ObLO. Ti odbori naj napravijo najprej načrt, delo naj bo v glavnem Izvršeno udarniško, za prvi čas pa bo tukajšnji OLO dodelil potrebno finančno pomoč. Olepševalnim odborom bo nudena strokovna pomoč, 1° sicer po tukajšnjem gradbenem in sanitarnem oddelku ter P° cestni upravi In podobno. LOMO in ObLO naj tako! proučijo problematiko in naj 0 svojih ukrepih poročajo tajni' štvu za komunalne zadeve. Iz tajništva za komunalne zadeve Ob® RAZPIS OKRAJNI LJUDSKI ODlK>B LJUBLJANA OKOLICA razpisuje mcs(o urbanista za okrni Kandidat mora imeti teto za nrhilekturo in najno8"1 5 let prakse. Ponudbe je poslati Okrajni ljudski odbor .. ljana-okolico, Ljubljana. 4 pančičeva 8/II do konca J I mar ja 1955.