| RAZREDNI POUK | 2017 | 3 | 34 Pedagoška digitalna pismenost VirtU aLni kotiček Rubriko ureja in piše Mojca Dolinar, Zavod RS za šolstvo Današnji svet od nas zahteva, da smo ustvarjalni in iščemo vedno nove, drugačne in izvirne rešitve. Družbene spremembe in razvoj tehnologije so nas ponesle v digi­ talni ocean sodobnega časa, kjer sta ustvarjalnost in enakovredna vključenost v družbo povezani z digitalno pismenostjo. n aloga šole je, da skrbno in odgovorno načrtuje razvijanje temeljnih znanj in spretnosti učencev za sodobne izzive. Digitalna pismenost obsega zmožnost obvladovanja informacij, komuniciranje in sodelovanje, izde­ lovanje digitalnih vsebin, varnost in reševanje problemov. k o bodo naši učenci razumeli, kako nas teh­ nologija lahko podpre, jo bodo znali uporabljati in z njo ustvarjati. Brez tega jih ne moremo enakovred no vključiti v našo družbo. Glede na to, da zaradi hitrih družbenih sprememb ne moremo napovedati, kakšne potrebe se bodo pojavile v prihodnosti, si ne moremo privo­ ščiti, da bi že danes postavili naše otroke v depriviligirani položaj v primerjavi z njihovimi vrstniki v družbi. Odgovornost slehernega učitelja med nami je, da razvija svoje pedagoške digitalne kompetence. t e razdelimo v štiri velike sklope. v prvem sklopu je digitalna pedago- gika, ki opredeljuje učiteljev odnos do sodobne tehnologije v učnem procesu ter zmožnost njene upora­ be za doseganje boljših učnih do­ sežkov učencev. Drugi sklop Upo- raba in izdelava digitalnih vsebin zajema kritično vrednotenje, izbiro in ustvarjanje digitalnih vsebin z upoštevanjem avtorskih pravic in licenc. t retji sklop digitalno ko- municiranje in sodelovanje osvetli sporazumevanje in sodelovanje s pomočjo sodobne tehnologije preko spletnih skupnosti in izob­ raževanj. in zadnji, četrti sklop, digitalno državljanstvo izpostavi znanje in veščine za varno spletno vedenje, spoštovanje zasebnosti ter varovanja zdravja in okolja. Od septembra lani je vsem učite­ ljem na voljo brezplačno spletno orodje POt OS (pedagogika, obogatena s tehnologijo, orodje za samopreverjanje). Po opravljenem samopreverjanju izveste, katera so vaša močna in šibka področja uporabe sodobne tehnologije pri vašem pedagoškem delu. Raznoli­ ko podporo pri strokovni rasti za področje kompetenc, ki ga želite izboljšati, vam med drugimi nudi tudi portal iekosistem, ki je na­ menjen podpori profesionalnega razvoja vzgojiteljev, učiteljev in ravnateljev na področju pedago­ ških digitalnih kompetenc. Orodje za samopreverjanje POT OS (http://mentep-sat-runner.eun.org) Portal iEkosistem (https://www.zrss.si/iekosistem) | 3 | 2017 | RAZREDNI POUK | 35 Razstava Zgoraj: V pravljičnem mestu (avtorji: tian Hasanović, Filip Buček, vid armič) v sredini: Dežnik (avtorji: Zara valetič, val Modic) Spodaj: Skačemo po lužah (avtorji: n ikola Mačkić, Zoja Sofija likar, lara šturm) Slike so prispevali učenci 2.a razreda Osnovne šole Brezovica pri ljubljani Mentorica: alenka kavčič