Stabilizacija je osnovni cilj in potreba nas vseh Zvezni Izvršnl svetje sprejel v okvlru svoje prlstojno-stl vrsto ukrepov s področja ekonomske politike. Po-trdill 8O jlh izvršni avetl vseh republik In avtonomlh pokrajln pa tudl predsedstvo CKZKJ. Zadnja se/a CK ZK Slovenijeje Še posebej razčlenila nekatera vpra-šanja In sprejela določene sklepe v zvezl a teml ukrepl. - Če skušamo širše razčleniti najnovejše ukrepe ZIS, vidi-mo, da gre za temeljite spre-membe inštrumentov eko-nomske politike, ki jih dejan-sko ni mogoče speljati brez odrekanja vseh subjektov. Ne gre namreč le za ref ormo ci-ljev ali reformo sistema, kot nekateri skušajo razlagati, marveč za dejansko reformo prakse, spremembe obnaša-nja. Kaj ti ukrepi pomenijo za gospodarstvo občine Center? Nedvomno bodo glede na strukturo poslovanja v naši občini, veliko razdrobl jenost in nepovezanost organizacij združenega dela, bistve-no vplivali na njihovo poslo-vanje. Že zdaj je jasno, da je preveč OZD in zastopstev, ki se ukvarjajo z zunanjetrgo-vinsko dejavnostjo in večino prometa ustvarjajo z uvo-zom. Prav te bodo ukrepi ZIS najbolj prizadeli, kot tudi nekatere turistične agencije. Naslednji problem je pove-zovanje. Zaradi učinkovitej-šega in boljšega poslovanja, specializacije in doseganja večjega dohodka je potrebno doseči, da se bodo sorodne or-ganizacije združenega dela, ki so delovno in poslovno soro-dne oziroma povezane, zdru-žile v večje in kompleksnejše organizacije združenega dela. Nekatere pobude skupščine občine in izvršnega sveta so bile že uspešno uresničene in nastale so močne in učinkovi-te delovne organizacije -Agrotehnika-Gruda, Sloveni-ja ceste-Tehnika in druge. V večini primerov pa se poslo-vodne strukture trdovratno otepajo povezav, kot na pri-mer v Mavrici, Opremotehni, Jugotekstilu, Tekstilu, Plete-nini in drugih. Večina teh or-ganizacij je nizko akumulativ-nih in slabo organiziranih, za-to je še toliko bolj težko ra-zumeti, zakaj se upirajo pove-zovanju. Posebno pozornost velja nameniti tudi že obstoje-čim sestavljenim organizaci-jam združenega dela, ki ne opravljajo nobene od nalog, za katere so bile ustanovljene. Tako obnašanje pa ima kaj težke posledice: - še vedno skoraj ni orga-nizacije združenega dela, ki bi svoje odnose s proizvod-njo zasnovala na osnovi do-hodkovnlh povezav; - z raznimi sporazumi, ki so sprejeti kot samoupravni, se povečujejo cene izdelkov in tudi reprodukci jskega ma-teriala tudi za 100 odstotkov, pri tem pa lahko ugotovimo, da gre za ponovne pritiske na cene mimo dogovorjenih in zakonsko opredeljenih dolo-čil, kar lahko označimo kot monopolne težnje in poskuse rušenja enotnosti jugoslo-vanskega trga; - v posameznih organiza- cijah združenega dela, kljub dogovorom, še vedno niso sprejeli potrebnih načel in ukrepov za uresničevanje politike ustalitve in hočejo še naprej na razne načine ne-racionalno poslovati. Zaradi takega stanja in po-skusov je še kako nujno, da vse subjektivne sile v občini, y sodelovanju s skupščino, izvršnim svetom in upravni-mi organi, namenijo vso po-zornost takim težnjam. Dose-či moramo tudi kar največje in najbolj odgovorno sodelo-vanje vseh OO ZK in sindika-ta v vseh organizacijah zdru-ženega dela. Le tako bo moč doseči, da bodo tudi bodoče planske usmeritve ustalitve-no naravnane; da se bodo ce-ne gibale v skladu s sistem-skimi ukrepi in zakonskimi določili; da bodo zaživeli in se razvili dohodkovni odnosi in povezovanje med organizaci-jami združenega dela; da bo nagrajevanje res upoštevalo delo; da bo stekel proces spre-minjanja sestave gospodar-stva; da se bo skupna poraba gibala v mejah družbenega proizvoda; da bo v zunanjetr-govinski menjavi dobila glav-no vlogo in težnjo izvozna usmeritev; da organizacije združenega dela, ki nenehno poslujejo na robu rentabilno-sti, odkrijejo vzroke za tako stanje in končno že ukrenejo vse potrebno, da same prema-gajo težave ih se prenehajo še naprej zanašati na pomoč od zunaj. Skratka, ustalitvena prizadevanja morajo postati osnovni cUj in potreba obna-šanja in dela nas vseh.Janez Jančar