Koper, 29. septembra 199% novice URADNE OBJAVE Št. 18 Občina Hirska Bistrica - Občinski svet - SKLEP o vrednosti točke za p!ači!o komunalnega prispevka za opremljenost zemljišča s komunalnimi napravami in objekti kolektivne rabe - ODLOK o začasnem financiranju proračunskih potreb občine Ilirska Bistrica v letu 1995 - ODLOK o ustanovitvi delovnih teles - STATUT Občine Ilirska Bistrica Občina Koper - ODREDBA o razporeditvi delovnega časa v upravnih organih Mestne občine Koper - ORDINANZA sull'arario di lavoro degli organi amministrativi del Comune Città di Capodistria proračuna občine za naloge oziroma namene kot v letu 1994. Financiranje občine se začasno nadaljuje preko ločenega računa proračuna občine. 2. člen Prihodki in odhodki po tem odloku so sestavni del proračuna občine Ilirska Bistrica za leto 1995. 3. člen Določila odloka o proračunu občine za leto 1994 se smiselno uporabljajo tudi v času začasnega financiranja . 4. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnih objavah, uporablja pa se od L do 31. oktobra 1995 . Številka: 012-2/93-8/8 Predsednik: Ilirska Bistrica, 21. 9. 1995 ZORKO ŠAJN, dipl. ing., 1. r. OBČtNA tURSKA BtSTMCA Občinski svet Na podlagi 7., 50. in 52. člena Zakona o stavbnih zemljiščih (Ur. list SRS, št. 18/84, 32/85, 33/89 in 14/92), Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o stavbnih zemljiščih (Ur. list SRS, Št. 33/89), Navodila o enotni metodologiji za pripravo investicijskega programa urejanja stavbnih zemljišč (Ur. list SRS, št. 33/89, 22/90 in 24/90), Odloka o stavbnih zemljiščih Občine Ilirska Bistrica (Ur. objave, št. 34/ 87), Odloka o spremembi odloka o stavbnih zemljiščih Občine Ilirska Bistrica (Ur. objave št. 13/94), Dogovora o usklajevanju meril za določanje območij, na katerih se plačuje nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča in meril za določanje višine tega nadomestila (Ur. list SRS, št. 19/86), Odloka o nadomestilu za uporabo stavbnih zemljišč Občine Hirska Bistrica (Ur. objave, št. 14/93) in na podlagi 8. člena Začasnega poslovnika občinskega sveta Občine Ilirska Bistrica, je Občinski svet Občine Ilirska Bistrica na seji, dne 21.9.1995 sprejel naslednje SKLEPE: I. Vrednost točke za plačilo komunalnega prispevka za opremljenost stavbnega zemljišča s komunalnimi napravami in objekti kolektivne rabe znaša v letu 1995 5,00 SIT. II. Vrednost točke za plačilo nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča zanaša v letu 1995: - za fizične osebe - za pravne osebe 0,2160 SIT 0,0864 SIT 11 sklepi se objavijo v Uradnih objavah in se uporabljajo za I. točko osmi dan po objavi, za II. točko od 1.1.1995. Številka 462-1/95-2 Predsednik sveta: !t. Bistrica. 21. 9. 1995 ZORKO ŠAJN, dipi, ing., i. r. Na podlagi 30. in 65. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list št. 72/93, 57/94 in 14/95) ter 8. člena poslovnika Občinskega sveta Občine Ilirska Bistrica je Občinski svet na seji, 21. 9.1995 sprejel naslednji ODLOK o ustanovitvi delovnih teles I. Občinski svet za opravljanje dela iz svoje pristojnosti ustanavlja naslednje 1. odbore: a) odbor za okolje in prostor, ki šteje 5 članov b) odbor za komunalo in promet, ki šteje 7 članov c) odbor za družbene dejavnosti, ki šteje 5 članov d) odbor za gospodarstvo,kmetijstvo, drobno gospodarstvo in turizem, ki šteje 7 članov e) odbor za davčno politiko, proračun in finance, ki šteje 7 članov f) odbor za lokalno samoupravo, ki šteje 5 članov g) nadzorni odbor, ki šteje 5 članov 2. komisije: a) komisijo za mandatna vpšrašanja, volitve in imenovanja, ki šteje 5 članov b) statutamo-pravno komisijo, ki šteje 9 članov c) komisijo za vloge in pritožbe, ki šteje 5 članov d) komisijo za mednarodno, medobčinsko in obmejno sodelovanje, ki šteje 5 članov 3. sklade: a) sklad stavbnih zemljišč, ki šteje 5 članov b) stanovanjski sklad, ki šteje 5 členov II. Pristojnosti in naloge delovnih teles bo Občinski svet opredelil naknadno. III. Ta odlok se objavi v Uradnih objavah in začne veljati takoj. Številka: 012-7/95-2 ^ Predsednik: Ilirska Bistrica, 21. 9. 1995 ZORKO ŠAJN, dipl. mg, 1. r. Na podlagi 44.člena Zakona o financiranju občin ( Unlist 80/94), 8.člena začasnega poslovnika občinskega sveta °b^*ne mv skladu z 2.č!enom statutarnega sklepa ( Ur.objave, št.27/94) je občinski svet občine Ilirska Bistrica na seji dne 21.9.1995 sprejel ODLOK O ZAČASNEM FINANCIRANJU PRORAČUNSKIH POTREB OBČINE ILIRSKA BISTRICA V LETU 1995 1. člen Do sprejetja proračuna občine Ilirska Bistrica za leto nidiaci financiranje začasno nadaljuje v mesečnih dvanajsti P 8 Na podlagi 29. in 64. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94 in 14/95) ter 8. člena Začasnega poslovnika Občinskega sveta Občine Ilirska Bistrica je Občinski svet Občine Ilirska Bistrica na seji, dne 21.9.1995 sprejel STATUT OBČINE ILIRSKA BISTRICA 1. SPLOŠNE DOLOČBE TER OBMOČJE IN DELI OBČINE 1. člen Statut Občine Ilirska Bistrica (v nadaljnjem besedilu: statut) določa temeljna načela za organizacijo in delovanje Občine Ilirska Bistrica (v 142 URADNE OBJAVE Koper. 29. septembra 1995 - št. 18 nadaljnjem besedilu: občina), oblikovanje organov, organizacijo občinske uprave in javnih služb. vanja občanov pri sprejemanju odločitev v občin! m druga vprašanja skupnega pomena v občini, ki jih določa zakon. 2 člen Občina varuje koristi svojih občanov. V okviru ustave in zakonov samostojno opravlja svoje zadeve in izvršuje naloge, ki so nanjo prenešene s področnimi zakoni ter naloge, ki jih s soglasjem občme prenese v občinsko pristojnost država. 3. člen Občani uresničujejo lokalno samoupravo v občini neposredno in prek organov občine.krajevne. vaške in četrtne skupnosti. Občina se lahko pri uresničevanju skupnih nalog povezuje m sodeluje s sosednjimi in drugimi občinami ter širšimi lokalnimi samoupravnimi skupnostmi v Republiki Sloveniji in izven nje. 4. člen Občina je pravna oseba. Sedež občine Ilirska Bistrica je v Ilirski Bistrici, Bazoviška 14. Občina ima svoj pečat s sledečo vsebino : Občina Ilirska Bistrica v zunanjem obodu, v sredini je občinski grb, pod njim pa napis župan oziroma občinski svet. 5. člen obsega območja naslednjih katastrskih občin in Območje občine naselij: K o. Bač K o. Brce k o. Čelje K o. Dobropolje K o. Dolenje K o. Dolnji Zemon K o. Gabrk K o. Gomji Zemon K o. Harije K o. Hrušica K o. Huje K o. Ilirska Bistrica K o. Jablanica K o. Janeževo Brdo K o. Jasen K o. Jelšane K o. Kilovče K o. Knežak K o. Koritnice K o. Koseze K o. Mala Bukovica K o. Male Loče K o. Mereče K.o. Novokračine K o. Ostrožno Brdo K.o. Pavlica K.o. Podbeže K.o. Podgrad K.o. Podgraje K.o. Podstenje K.o. Pregarje K.o. Prelože K.o. Prem K.o. Račiče K.o. Ratečevo Brdo K.o. Rjavče K.o. Sabonje K.o. Smije K.o. Snežnik K.o. Starod K.o. Studena Gora K.o. Sušak K.o. Šembije K.o. Tominje K.o. Topole K.o. Trnovo K.o. Trpčane K.o. Velika Bukovica K.o. Veliko Brdo K.o. Vrbovo K.o. Zabiče K.o. Zajelšje K.o. Zarečica K.o. Zarečje Bač Brce Čelje Dobropolje Dolenje Dolnji Zemon Gabrk Gomji Zemon Harije, Soze Hrušica Huje Ilirska Bistrica Jablanica, Vrbica Janeževo Brdo Jasen Jelšane Kilovče, Dolnja Bitnja Knežak Koritnice Koseze Mala Bukovica Male Loče Mereče, Podstenjšek Novokračine, Nova Vas Ostrožno Brdo Pavlica Podbeže Podgrad Podgraje Podstenje Pregaije Prelože Prem Račiče Ratečevo Brdo Rjavče Sabonje Smrje Snežnik-de! Starod Studena Gora Sušak, Fabci Šembije, Podtabor Tominje Topole Trnovo Trpčane, Kuteževo Velika Bukovica Veliko Brdo Vrbovo Zabiče Zajelšje Zarečica Zarečje, Rečica V občin! se lahko ustanavljajo krajevne, vaške in četrtne skupn 7. člen Za posebne dosežke na raznih področjih družbeneea živlipni pomembn. pnspevaj. k razvoju občine, daje občinski pnjjnan Postopek in merila za dajanje priznani in naprad t^r m višmo nagrad se določi s posebnim odlokom. ^ ^ P"' S. Člen Občinski svet lahko podeli naslov častnega občana občine Ilirska Bistrica osebam, ki imajo posebne zasluge za razvoj in napredek občine 9. člen V občini se praznuje občinski praznik Datum praznika določi občinski svet s statutarnim sklepom. 2. NALOGE OBČINE 10. člen Občina po svojih organih samostojno ureja in opravlja vse lokalne zadeve javnega pomena, določene s tem statutom in zakonom, zlasti pa: 1. na področju normativnega urejanja: - sprejema statut občine, odloke in druge občinske akte, - sprejema občinski proračun in zaključni račun, - sprejema načrt razvoja občine, - sprejema prostorske plane, - predpisuje lokalne davke, - ureja upravljanje z energetskimi in vodovodnimi komunalnimi objekti, - ureja javne ceste, javne poti, rekreacijske ter druge javne površine, - ureja javni red v občini, - ureja delovanje občinske uprave, - ureja javne službe, - ureja način in pogoje opravljanja s premoženjem občine, - določa prekrške in denarne kazni za prekrške, s katerimi se kršijo predpisi občine, - sestavlja premoženjsko bilanco, s katero izkazuje vrednost svojega premoženja, - ureja druge lokalne zadeve javnega pomena, - urejuje vse zadeve s področja varstva pred naravnimi in drugimi nevarnostmi ter obrambe; 2. pospešuje: - gospodarski razvoj občine, - urejanje zadev s področja socialnega skrbstva, predšolskega varstva, osnovnega varstva otrok in družine, socialno ogroženih, invalidov in ostarelih, - vzgojno, izobraževalno, raziskovalno, informacijsko dokumentacijo, društveno, turistično in kulturno dejavnost, - razvoj športa in rekreacije; 3. na področju upravljanja: - upravlja občinsko premoženje, - upravlja lokalne javne službe, - vodi javna in druga podjetja, - upravlja občinske javne površine in drugo javno dobro, - upravlja z lokalnimi javnimi cestami in javnimi potmi; 4. s svojimi sredstvi: - gradi in vzdržuje lokalne javne ceste in javne poti, rekreacijske in druge površine, - gradi komunalne objekte in naprave ter komunalne energetske naprave, - gradi stanovanja za socialno ogrožene, - zagotavlja delovanje lokalnih javnih služb, - zagotavlja delovanje občinskega sveta, župana in odborov ter občinske uprave, - zagotavlja izvajanje dejavnosti na področju osnovnega izobraževanja, raziskovalne dejavnosti, kulture, tehnične kulture, športa, socialnega varstva, otroškega varstva, zdravstvenega varstva in drugih dejavnosti, - zagotavlja subvencije in tekoče transferje v gospodarske javne službe (komunalna dejavnost, stanovanjska dejavnost, cestna dejavnost, gospodarjenje s prostorom, druge dejavnosti), - zagotavlja požarno varnost, - zagotavlja opravljanje pokopališke, pogrebne in mrliško ogledne službe; - mroi za varstvo zraKa. tal, vodnih virov, varstvo pred hrupom te urejeno zbiranje odpadkov, - zagotavlja delovanje krajevnih skupnosti; 5. zagotavlja in organizira: - pomoč in reševanje za primere elementarnih nesreč, - nadzorstvo nad krajevnimi prireditvami, - izvensodno poravnavo sporov; 6. pridobiva in razpolaga: - z vsemi vrstami svojega premoženja, -pridobiva sredstva za delovanje in razvoj občine; 7. sklepa: ' o koncesijah^ ^ Prebivanju in odtujitvi premičnin in nepremičnin te ^ r Pogoje za najemnine in zakupnine za oddajo občinski! zemljišč, stanovanj, lokalov in drugih objektov, reditne in druge pogodbe v zvezi s svojim delovanjem. m.* H člen Občina opravlja tudi zadeve, ki se nanašajo na: - vodenje evidence volilne pravice, - razgrinjanje volilnih imenikov, ^iLr ^ Predstavnikov lokalnih interesov v Državni svet, - občinsko upravno nadzorstvo, Koper, 29. septembra 1995 - Št. 18 URADNE OBJAVE phredhev'"'"^ .Minskih javnih služb in javnih - evidenco občinskih zemljišč in drugega premoženja - ugotavljanje javnega interesa za razlastitev za potrebe občine - določanje pogojev za uporabo stavbnih zemljišč - odločanje o rabi prostora, - gasilstvo kot obvezno lokalno službo, - civilno zaščito, opazovanje in obveščanje, - varstvo naravne in kulturne dediščine, - ukrepe za zaščito okolja, - sprejemanje prostorskih izvedbenih aktov, - odločanje o namembnosti urbanega prostora, . - izdajanje lokacijskih in gradbenih dovoljenj, - javno zdravstveno službo na primerni ravni ter lekarniško dejavnost, - določanje komunalnih dejavnosti, - organizacijo dimnikarske službe, - oskrbo naselij s toplotno energijo in plinom iz lokalnih omrežij, - odlaganje odpadkov in opravljanje drugih dejavnosti varstva okolja, - graditev in vzdrževanje vodovodnih in energetskih objektov, - pospeševanje razvoja kmetijstva in ohranjanje naravne krajine, - varstvo zraka, tal, vodnih virov, varstvo pred hrupom, - urejanje lokalnega prometa, - določanje pogojev za opravljanje obrti, gostinstva in turizma, - ustvarjanje pogojev za gradnjo stanovanj, - zagotavljanje javne službe za osebno pomoč ter za pomoč na domu, - upravni nadzor nad izvajanjem svojih predpisov. 12. člen Občina predpisuje pod pogoji, ki jih določa zakon naslednje davke in druge občinske dajatve: - davek od premoženja, - davek na dediščine in darila, - davek na dobitke od iger na srečo, - davek na promet nepremičnin, - druge davke in občinske takse. 3. ORGAN! OBČINE 1. Skupne določbe 13. člen Organi občine so občinski svet, župan, dva podžupana in nadzorni odbor. Organ občine je tudi občinska volilna komisija. Občinski svetniki, župan, oba podžupana in tajnik občine so občinski funkcionarji. 14. člen Organi občine se volijo za štiri leta. 15. člen Delo občinskih organov je javno. Javnost dela se zagotavlja z obveščanjem javnosti o delu občinskih organov, z navzočnostjo občanov in predstavnikov javnih občil na sejah občinskega sveta, komisij in odborov ter z drugimi načini, ki jih določa ta statut in poslovnik občinskega sveta. 2. Občinski svet 6. člen Občinski svet je naj višji organ odločanja v občini. Občinski svetniki opravljajo svojo funkcijo praviloma neprofesionalno. Občinski svet ima naslednje pristojnosti: - sprejema statut občine, - sprejema odloke in druge občinske akte, - sprejema poslovnik za svoje delo, - sprejema prostorske plane in druge plane razvoja občine, - potijuje začasne nujne ukrepe, - sprejema občinski proračun in zaključni račun, - ustanavlja občinske odbore in komisije ter voli in razrešuje njihove člane, - imenuje volilno komisijo za občinske volitve, - na predlog župana imenuje in razrešuje enega ali več podžupanov in tajnika, - imenuje in razrešuje člane nadzornega odbora ter člane komisij m odborov občinskega sveta, - nadzoruje delo župana, podžupana in občinske uprave glede izvrševanja odločitev občinskega sveta, - daje mnenje k imenovanju načelnikov upravnih enot, - imennje in razrešuje predstavnike občine v sosvetu načelnika upravne enote, - odloča o pridobitvi in odtujitvi občinskega premoženja, - imenuje m razrešuje člane sveta za varstvo uporabnikov javnih dobrin, - odloča o najemu občinskega posojila, - razpisuje referendum, - daje pobudo za sklice zborov občanov, . ^ . - dolo& nadomestilo oziroma plačo občinskim funkcionarjem ter nadomestila članov odborov, nadzornega odbora, skladov m komisij, - ustanavlja gospodarske in druge javne zavode ter javne gospodarske službe, - daje koncesije, - določa prispevke za opravljanje komunalnih storitev, - daje soglasje k prevzemu opravljanja državnih nalog, - odloča o drugih zadevah, ki jih določa zakon in ta statut, - zagotavlja obliko nadzora nad porabo proračuna. 17. člen Občinski svet odloča o vseh na občino prenešenih pristojnosti iz državne pristojnosti, če zakon ne določa, da o teh zadevah odloča drug občinski organ. Občinski svet lahko de! svojih pristojnosti prenese na župana. 18. člen Občinski svet ima 23 svetnikov. Župan, podžupan, člani nadzornega odbora, občinski in državni uradniki na delovnih mestih, na katerih delavci izvršujejo pooblastila v zvezi z nadzorstvom nad zakonitostjo oziroma nad primernostjo in strokovnostjo dela organov občine ne morejo biti občinski svetniki. 19. člen Občinski svet se voli na podlagi splošne in enake volilne pravice z neposrednim in tajnim glasovanjem. Volilno pravico imajo državljani, ki imajo v občini stalno prebivališče. Občinski svet se voli po proporcionalnem načelu v eni volilni enoti. Za volitve občinskega sveta se občina lahko razdeli na volilne enote, ki jih občinski svet določi s statutarnim sklepom. 20. člen Občinski svet se konstituira na svoji prvi seji. Prvo sejo občinskega sveta skliče dotedanji predsednik občinskega sveta. Do izvolitve novega predsednika občinskega sveta vodi sejo najstarejši član sveta. 21. člen Občinski svet izmed sebe izvoli predsednika in podpredsednika sveta. Predsednik sveta predstavlja občinski svet, ga sklicuje in vodi njegovo delo. Strokovno in administrativno pomoč pri pripravi in vodenju sej občinskega sveta, njegovih komisij in odborov zagotavlja župan z zaposlenimi v občinski upravi. Občinski svet za opravljanje teh de! lahko imenuje sekretaija občinskega sveta. Če sekretar opravlja svoje delo na podlagi delovnega razmerja, sklene delovno razmerje v občinski upravi. 22. člen Kandidata za predsednika občinskega sveta lahko predlaga najmanj četrtina svetnikov. Kandidat je izvoljen z večino glasov vseh svetnikov. Če pri prvem glasovanju noben kandidat ne dobi zahtevane večine, se glasovanje ponovi. Pri ponovnem glasovanju se glasuje o tistih dveh kandidatih, ki sta pri prvem glasovanju dobila največ glasov. Izvoljen je tisti kandidat, ki dobi največ glasov. Predsednik sveta je lahko razrešen na predlog najmanj četrtine svetnikov. Predsednik je razrešen, če za predlog za razrešitev glasuje najmanj polovica vseh občinskih svetnikov. Na enak način kot predsednik se voli in razrešuje tudi podpredsednik sveta. 23. člen Občinski svet se sestaja na sejah, ki jih sklicuje predsednik občinskega sveta na lastno pobudo, mora pa jih sklicati na zahtevo nadzornega odbora ali na zahtevo najmanj četrtine občinskih svetnikov. Predsednik mora sklicati sejo občinskega sveta tudi na obrazloženo zahtevo župana. Na vsaki seji občinskega sveta mora biti določen čas rezerviran za vprašanja, predloge in pobude svetnikov. 24. člen Seje občinskega sveta so javne. Če to terja javni interes, lahko svet sklene, da se javnost izključi. Člani občinskih odborov, komisij, župan in tajnik imajo pravico prisostvovati sejam občinskega sveta. Predstavniki občinskih odborov in komisij so se na zahtevo občinskega sveta dolžni udeležiti seje sveta in odgovaqati na vprašanja občinskih svetnikov. 25. člen Občinski svet veljavno sklepa, če je na seji navzoča večina svetnikov. Občinski svet sprejema odločitve z večino navzočih svetnikov, razen če zakon ali ta statut določa drugače. Glasovanje je javno. Tajno se glasuje le, kadar tako določa zakon ali ta statut, in kadar tako odloči občinski svet. 26. člen Občinski svet ima svoj poslovnik, s katerim podrobneje ureja način dela, postopek odločanja in razmerja do drugih občinskih organov. Svet sprejema poslovnik z dvotretjinsko večino navzočih članov. 3. Občinski odbori in komisije 27. člen Občinski svet ustanovi naslednje: 1. odbore: - odbor za okolje in prostor, - odbor za komunalo in promet, - odbor za družbene dejavnosti, 144 URADNE OBJAVE Koper. 29. septembra 1995 - Št. 18 - odbor za gospodarstvo, kmetijstvo, drobno gospodarstvo in turizem. - odbor za davčno politiko, proračun in finance, - odbor za !oka!no samoupravo; 2. komisije: - komisijo za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja, - statutarno-pravno komisijo, - komisijo za vloge in pritožbe; - komisijo za mednarodno, medobčinsko in obmejno sodelovanje; 3. sklade: - sklad stavbnih zemljišč, - stanovanjski sklad. 28. člen Število članov odborov, komisij ali skladov, njihove naloge in pristojnosti določi občinski svet z odlokom. 29. člen Občinski odbor, komisija in skladi v okviru svojega delovnega področja: - predlaga svetu sprejem odločitev iz njegove pristojnosti, - daje mnenja in predloge. 30. člen Občinski svet lahko ustanovi tudi druge komisije in odbore kot svoja delovna telesa. Člane komisij in odborov imenuje izmed članov občinskega sveta, lahko pa tudi izmed drugih občanov, razen komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja, ki jo sestavljajo samo člani občinskega sveta. 4. Nadzorni odbor 31. člen Nadzorni odbor: - opravlja nadzor nad razpolaganjem s premoženjem občine, - nadzoruje namenskost in smotrnost porabe sredstev občinskega proračuna, - nadzoruje finančno poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev. Nadzorni odbor najmanj dvakrat letno poroča občinskemu svetu o svojih ugotovitvah. 32. člen Člane nadzornega odbora imenuje občinski svet izmed občanov. Člani nadzornega odbora ne morejo biti člani občinskega sveta, delavci občinske uprave ter člani poslovodstev organizacij, ki so uporabniki proračunskih sredstev. 5. Župan 33. člen Občina ima župana in enega ali največ dva podžupana. Župan je izvoljen na neposrednih volitvah, podžupana pa voli občinski svet z večino glasov vseh svetnikov. Župan opravlja svojo funkcijo praviloma profesionalno. 34. člen Župan opravlja naslednje naloge: - predstavlja in zastopa občino, - skrbi in odgovaija za izvajanje odločitev občinskega sveta, - skrbi za objavo statuta, odlokov in drugih splošnih aktov občine, - skliče sejo sveta, če jo na njegov predlog ne skliče predsednik sveta v roku enega meseca od podanega predloga, - zadrži objavo splošnega akta občinskega sveta, če meni, da je neustaven ali nezakonit, in predlaga občinskemu svetu, da o njej ponovno odloči na prvi naslednji seji, pri čemer mora navesti razloge za zadržanje, - opozarja pristojna ministrstva na nezakonitost oz. nepravilnost odločitve občinskega sveta, če se odločitve nanašajo na zadevo, ki je z zakonom prenešena na občino, - vodi, nadzoruje in usmerja delo občinske uprave, - predlaga občinskemu svetu v sprejem proračun občine in zaključni račun proračuna, odloke in druge akte, - ima pravico udeleževati se sej občinskega sveta, razpravljati, predlagati sklic redne ali izredne seje OS ter predlagati obravnavanje določenih zadev na seji občinskega sveta; sej nadzornega odbora pa le na njegovo povabilo, - določa sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi, - odloča o imenovanju oziroma sklenitvi delovnega razmerja zaposlenih v občinski upravi, - opravlja druge zadeve, ki jih določa zakon in ta statut. Občinski svet lahko določi, da bo določene naloge iz pristojnosti občinskega sveta opravljal župan. 35. člen Župan mora zadržati izvajanje nezakonite odločitve občinskega sveta ali občinskega odbora. Če to stori, mora navesti razloge za zadržanje take odločitve na seji občinskega sveta oziroma občinskega odbora. 4 NEPOSREDNE OBL!KE ODLOČANJA OBČANOV 37 Člen Neposredne .Mike odločanja občanov o lokalnih zadevah so zbor občanov, referendum in ljudska iniciativa 38. člen Zbor občanov se !ahk. skhče za vso obč.n. a!, pa za en. ah več mestnih četrti oziroma krajevnth skupnost). 39. čien Zbor občanov v občini razpravija in daje mnenja o: ! povMov^ut&ug^'oMinami v širše samoupravne iokaine skupnosti, ! de!uobčiMkc^"sve'ta. župana in drugih občinskih organov, - poročilih občinskih organov o njihovem delu, - spremembah območja občine, - zadevah iz prejšnjih alinej. 40. člen Zbor občanov skliče župan na lastno pobudo, na pobudo občinskega sveta ali na zahtevo najmanj pet odstotkov volilcev v občini, zbor občanov v krajevni skupnosti oziroma mestni četrti pa tudi na pobudo najmanj pet odstotkov volilcev v tej skupnosti ali na pobudo nieneea sveta. Občinski svet lahko o kakšnem svojem aktu ali drugi odločitvi razpiše referendum na lastno pobudo, mora pa ga razpisati, če to zahteva najmanj deset odstotkov volilcev v občini. Pravico glasovati na referendumu imajo vsi občani, ki imajo volilno pravico. ... Odločitev na referendumu je sprejeta, če zanjo glasuje večina volilcev, ki so glasovali. 42. člen Postopek za izvedbo referenduma vodijo organi, ki vodijo lokalne volitve. Glede glasovanja na referendumu in drugih vprašanj, ki niso urejena v tem statutu, veljajo določbe zakona o referendumu in ljudski iniciativi, na njegovi podlagi pa se smiselno uporabljajo tudi določbe zakona o lokalnih volitvah. 43. člen Najmanj pet odstotkov volilcev v občini lahko zahteva izdajo ali razveljavitev splošnega akta ali druge odločitve iz pristojnosti občinskega sveta oziroma drugih občinskih organov. Če se zahteva nanaša na razveljavitev splošnega akta občinskega sveta, mora ta obravnavo zahteve uvrstiti na prvo naslednjo sejo, o njej pa odločiti najkasneje v treh mesecih. Če se zahteva nanaša na druge odločitve občinskih organov, mora pristojni organ o njej odločiti najkasneje v enem mesecu. Glede postopka vložitve zahteve iz prvega odstavka tega člena se smiselno uporabljajo določbe zakona o referendumu in ljudski iniciativi, ki urejajo ljudsko iniciativo. 5. OBČINSKA UPRAVA Organizacija občinske uprave 44. člen Organizacijo in delovno področje občinske uprave določi občinski svet na predlog župana. Sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi določi župan. O imenovanju oziroma sklenitvi delovnega razmerja zaposlenih v občinski upravi odloča župan oziroma po njegovem pooblastilu tajnik občinske uprave. 45. člen Občinsko upravo vodi župan in je odgovoren za zakonitost njenega poslovanja. Župan je za izvajanje občinskih predpisov in odločitev občinskega sveta odgovoren svetu. 46. člen Za neposredno izvajanje nalog uprave skrbi tajnik občinske uprave, k' predlog župana imenuje občinski svet. poslovanja pooblasti tajnika za podpisovanje določenih aktov Tajnik opravlja svojo funkcijo profesionalno. iih °d!oke, odredbe, pravilnike in navodila, k jrh izdajata občinski svet in župan. zakone in druge predpise države, kadat državne phst 'jMsd " ' °"'"'' ° "^".h stvareh k 36. člen Podžupan pomaga županu pri njegovem delu in ga nadomešča v odsotnosti. Župan lahko pooblasti podžupana za opravljanje posamičnih nalog v zvezi z delom občinske uprave in drugimi nalogami, ki jih določa zakon in ta statut. v x 48. člen oristoinò^b in i^^ ^ posameznimi akti o upravnih stvareh iz lastne pnst^nosti in iz prenesene državne pristojnosti. občinska^unravR^^f^^ občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji določeno. ^ stopnji pa župan, če ni z zakonom drugače Koper, 29. septembra 1995 - Št. 18 49. č!en O izločitvi župana odloča občinski svet. O izločitvi tajnika odloča župan. O izločitvi uradne osebe odloča župan če na ^ pooblastilu župana tajnik, odloča o izločitvi uradnih oseb tajnik ^ 50. člen Zupan se je dolžan odzvati na vloge in pritožbe občanov ter jih posredovat! ustreznim organom. J " 6. OBČINSKE JAVNE SLUŽBE 51. člen Občina organizira javne službe na področjih: - oskrbe s pitno vodo, - odvajanja in čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda - ravnanja s komunalnimi odpadki, - odlaganja ostankov komunalnih odpadkov, - javne snage in čiščenja javnih površin, - urejanja javnih poti, površin za pešce in zelenih površin - urejanja lokalnih cest, - pregledovanja, nadzorovanja in čiščenja kurilnih naprav dimnih vodov m zračnikov zaradi varstva zraka, - oskrbe s plinom iz javnega plinovoda, - javne razsvetljave, - plakatiranja in okraševanja naselij, - urejanja pokopališč ter pokopališke in pogrebne dejavnosti, - deratizacije in dezinfekcije - in drugo. 52. člen Za izvajanje nalog iz prejšnjega člena ustanavlja občina javna podjetja in javne gospodarske zavode, podeljuje koncesije in oblikuje režijske obrate v okviru občinske uprave. 53. člen Občinski svet z odlokom o gospodarskih javnih službah določi vrste javnih služb ter načine in oblike njihovega izvajanja. Občinski svet z odlokom ustanovi posamezno javno podjetje ali posamezni javni zavod. 7. KRAJEVNE SKUPNOST! 54. člen Krajevna skupnost se ustanovi v naselju, za več naselij ali zaselkov, ki so med seboj gospodarsko, urbanistično in komunalno povezana in kjer so podani še drugi pogoji, ki zagotavljajo možnosti za uresničevanje skupnih interesov. 55. člen Pobudo za ustanovitev, združitev krajevnih skupnosti ali priključitev dela krajevne skupnosti k drugi krajevni skupnosti lahko dajo: - 50 krajanov ali večina krajanov,ki živijo na območju, za katero se predlaga ustanovitev, združitev ali priključitev dela krajevne skupnosti k drugi krajevni skupnosti oz. 5 % krajanov, ki živijo na območju, za katero se predlaga združitev ali priključitev. Pobudo za združitev dveh ali več krajevnih skupnosti ali priključitev dela krajevne skupnosti k drugi krajevni skupnosti morajo podati krajani z območja vsake krajevne skupnosti, ki se želi združiti. Pobudo za priključitev k drugi krajevni skupnosti pa morajo podpreti tudi krajani iz tiste krajevne skupnosti, h kateri se namerava priključiti del območja druge krajevne skupnosti. 56. člen O ustanovitvi krajevne skupnosti, združitvi in izdvojitvi odločajo krajani na referendumu, ki ga razpiše krajevna skupnost. Zbori krajanov veljavno sklepajo o ustanovitvi krajevne skupnosti, če je na njih navzočih vsaj 5 % krajanov krajevne skupnosti oz. območja, za katerega je zbor sklican. 57. člen Krajevna skupnost je pravna oseba. Podrobneje o krajevni skupnosti določa statut krajevne skupnosti. 58. člen Krajevna skupnost razpolaga s svojimi sredstvi samostojno in jih razporeja s finančnim načrtom v skladu s svojim delovnim programom. Del sredstev za potrebe krajevne skupnosti zagotavlja občina. Namenska sredstva se razporejajo za namene, za katere so bila dana. Občinski svet sprejema poseben akt, ki ureja razdeljevanje sredstev, ki so namenjena krajevnim skupnostim. 59. člen Občinski svet mora predhodno dobiti mnenje organov krajevne skupnosti, kadar odloča o zadevah, ki bistveno prizadenejo interese prebivalcev te skupnosti. 60. člen V mestu se lahko ustanovijo mestne četrti, ki imajo enake naloge in status kot krajevne skupnosti. Organi krajevnih skupnosti in mestnih četrti 61. člen Organ krajevne skupnosti oziroma mestne četrti je svet krajevne skupnosti oziroma mestne četrti. Svet volijo volilci s stalnim prebivališčem v krajevni skupnosti oziroma mestni četrti za štiri leta. 62. člen Svet odloča o vseh zadevah v okviru nalog, ki jih samostojno opravlja krajevna skupnost oziroma mestna četrt. 63. člen Svet izvoli izmed sebe predsednika, podpredsednika in ostale člane sveta. Neposredno odločanje v krajevni skupnosti 64. člen Zbor krajanov v krajevni skupnosti oziroma mestni četrti razpravlja - problematiki v svoji skupnosti, - delu svojega sveta oziroma o njegovem poročilu, - delu svojega predstavnika v svetu krajevnih skupnosti in mestnih četrti, - delu občinskih organov z vidika interesov svoje skupnosti, - samoprispevku in uvedbi referenduma, - daje mnenja o zadevah iz prejšnjih alinej. 8. PREMOŽENJE IN FINANCIRANJE OBČINE 65. člen Premoženje občine sestavljajo nepremične in premične stvari v lasti občine, denarna sredstva in pravice. Občina mora voditi evidenco premoženja in z njim gospodariti kot dober gospodar. Občinski svet odloča o pridobitvi in odtujitvi premičnin in nepremičnin. 66. člen Občina pridobiva prihodke iz lastnih virov in iz davkov, taks, pristojbin in drugih dajatev v skladu z zakonom. 67. člen Prihodki in izdatki za posamezne namene financiranja javne porabe so zajeti v proračunu občine. Proračun občine sestavljata bilanca prihodkov in odhodkov ter račun financiranja. V bilanci prihodkov in odhodkov se izkazujejo načrtovani prihodki iz davkov, taks, pristojbin, drugih dajatev in drugi dohodki ter prihodki od upravljanja in razpolaganja z občinskim premoženjem in načrtovani odhodki. V računu financiranja se izkaže odplačevanje dolgov in zadolževanje občine. 68. člen Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s proračunom. V imenu občine se smejo prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene. Sredstva proračuna se lahko uporabijo, če so izpolnjeni vsi s statutom in z zakonom predpisani pogoji za uporabo sredstev. 69. člen Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine, če ni z odlokom občine drugače določeno. 70. člen Če se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov proračuna izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko za začasno kritje odhodkov uporabijo sredstva rezerve občine ali najame posojilo največ 5 % sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta. O najetju posojila odloča župan in o tem obvesti svetnike na prvi seji. 71. člen Občina oblikuje svoje rezerve, v katere izloča de! skupno doseženih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov, ki se določi vsako leto s proračunom, vendar najmanj 0,5 % prihodkov. Odstotek izločanja sredstev določi občinski svet na predlog župana. Izločanje v rezervo se izvrši vsak mesec. Izločanje prihodkov v rezerve preneha, ko dosežejo rezerve občine 2 % letnih doseženih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov za zadnje leto. 72. člen Rezerva se uporablja: 1. za odhodke, nastale kot posledica izrednih razmer, kot so zlasti suša, potres, požar, poplave in druge naravne oziroma ekološke nesreče, epidemije oziroma preprečevanje epidemij, živalske kužne bolezni in rastlinski škodljivci; 2. za zagotovitev sredstev proračuna, kadar prihodki pritekajo neenakomerno; 3. za kritje proračunskega primanjkljaja. Sredstva za namene iz 1. in 3. točke prejšnjega odstavka se dajejo praviloma brez obveznosti vračanja, sredstva iz 2. točke morajo biti vrnjena v rezerve do konca leta. O uporabi sredstev iz 1. in 3. točke prvega odstavka odloča občinski svet. Z odlokom občine je lahko določeno, da župan odloča o uporabi sredstev za namene iz 1. točke prvega odstavka do zneska, določenega v proračunu za tekoče leto. URADNE OBJAVE Koper, 29. septembra 1995 - št. 18 73. č!en ... . . Po preteku leta, za katero je bi! sprejet proračun, sprejme občinski svet zaključni račun proračuna za preteklo !eto. V zaključnem računu proračuna se izkažejo predviden! m dosežem prihodki, predvideni in doseženi odhodki, ter predvidena in dosežena izvršitev računa financiranja. .. Občinski svet sprejme hkrati z zaključnim računom proračuna tuoi premoženjsko bilanco občine na dan 31. decembra leta, za katerega se sprejema zaključni račun. Zaključni račun se predloži občinskemu svetu do konca marca tekočega leta za preteklo leto. 74. člen Občina se sme zadolževati z izdajo vrednostnih papirjev ali z najetjem posojil. Občina izda vrednostne papirje v skladu z zakonom. Občina se ne sme zadolževati v tujini, razen na podlagi zakona. 75. člen Občina se lahko zadolži le za financiranje investicij v infrastrukturne objekte in naprave, namenjene za opravljanje gospodarskih in drugih javnih služb. O zadolžitvi odloča občinski svet. O zadolžitvi občina obvesti Ministrstvo za finance v osmih dneh po prejetju odločitve. 76. člen Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja. O soglasju odloča občinski svet. Občina sme dajati poroštva za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je, vendar največ do 5 % zagotovljene porabe v letu, v katerem se daje poroštvo. 77. člen Prihodki občine za financiranje zagotovljene porabe so: - davek na dediščine in darila, - davek na dobitke iger na srečo, - davek na promet nepremičnin, - upravne takse, - posebna taksa za uporabo igralnih avtomatov zunaj igralnic. Prihodki iz prejšnjega odstavka pripadajo občini v višini, ki je določena z zakonom o njihovi uvedbi. Za financiranje zagotovljene porabe pripada občini tudi de! prihodkov od dohodnine, v višini določeni z zakonom. 78. člen Prihodki občine za financiranje drugih nalog so: - davek od premoženja, - nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča, - krajevne takse, - komunalne takse, - pristojbine, - odškodnina zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zemljišča in gozda, - prihodki uprave, - drugi prihodki, določeni s posebnimi zakoni. Prihodki iz prejšnjega odstavka pripadajo občini v višini, ki je določena v aktu o njihovi uvedbi. Ne glede na določbe prejšnjega odstavka lahko občinski svet predpiše, da se davek od premoženja plačuje v višini, ki je do petkrat večja od višine, ki je določena z zakonom. 79. člen Sredstva za tekočo finančno izravnavo se zagotavljajo za primer, če občina ne more zagotoviti zagotovljene porabe. 80. člen Finančno poslovanje vodi in izvršuje knjigovodska služba. Delo knjigovodske službe nadzorujejo župan ali tajnik in nadzorni odbor. 9. SPLOŠNI IN POSAMIČNI AKTI OBČINE 1. Splošni akti občine 81. člen sveta^*"^* sprejme statut občine in poslovnik za delo občinskegi Občinski svet sprejema odloke, odredbe, pravilnike in navodila ko splošne pravne akte. Občtnski odbor in komisija lahko sprejmeta poslovnik za svoie deh in izdajata pravilnike. Občinski svet sprejema prostorske in druge plane razvoja občine občinski proračun in zaključni račun. ^ 82. člen Statut je temeljni splošni akt občine, ki ga sprejme svet dvotretjinsko večino glasov vseh članov občinskega sveta. 83. člen $ Pivnikom, ki ga sprejme občinski svet z dvotretjinsko večini navzočih članov, se uredi organizacija in način dela občinskega sveta te uresničevanje pravic in dolžnosti članov občinskega sveta 84. člen Z odlokom ureia občina na splošni način zadeve iz svoje pristojnosti, ustanavfja organe občinske uprave in določa način njihovega dela ter ustanavlja javne službe Z odlokom ureja občina tudi zadeve iz prenesene pristojnosti, kadar je tako določeno z zakonom. . 85. člen Z odredbo občina uredi določene razmere, ki imajo splošen pomen ali odreja način ravnanja v takih razmerah. 86. člen S pravilnikom se razčlenijo posamezne določbe statuta ali odloka v procesu njunega izvrševanja. 87. člen Z navodilom se lahko podrobneje predpiše način dela organov občinske uprave pri izvrševanju določb statuta ali odloka. 88. člen S proračunom občine se razporedijo vsi prihodki in izdatki za posamezne namene financiranja javne porabe v občini. Občinski proračun se sprejme za proračunsko leto, ki se začne in konča hkrati s proračunskim letom za državni proračun. Občinski proračun je sprejet, če zanj glasuje najmanj večina navzočih članov občinskega sveta. 2. Postopek za sprejem odloka 89. člen Odlok lahko predlaga vsak član občinskega sveta, župan, občinski odbor ali najmanj pet odstotkov volilcev v občini. Predlog odloka pošlje predlagatelj predsednika občinskega sveta. 90. člen Predlog odloka mora vsebovati naslov odloka, uvod, besedilo členov in obrazložitev. Uvod obsega razloge za sprejem odloka, oceno stanja, cilje in načela odloka ter oceno finančnih in drugih posledic, ki jih bo ime! sprejem odloka. 91. člen Predlagatelj določi svojega predstavnika, ki bo sodeloval v obravnavah predloga odloka na sejah občinskega sveta. Župan lahko sodeluje v vseh obravnavah predloga odloka na sejah občinskega sveta, tudi kadar on ni predlagatelj. 92. člen Predsednik občinskega sveta pošlje predlog odloka članom občinskega sveta in županu, kadar ta ni predlagatelj odloka, najmanj 7 dni pred dnem, določenim za sejo sveta na kateri bo obravnavan predlog odloka. Občinski svet razpravlja o predlogu odloka na dveh obravnavah. V prvi obravnavi se razpravlja o dopolnitvah in spremembah odloka, ki jih svetniki podajo na seji. 93. člen V drugi obravnavi predloga odloka lahko predlagajo njegove spremembe in dopolnitve svetniki in predlagatelji z amandmaji. Župan lahko predlaga amandmaje tudi, kadar ni sam predlagatelj odloka. Amandma mora biti predložen svetnikom v pisni obliki pred sejo, na kateri bo obravnavan predlog odloka, h kateremu je predlagan amandma. Na sami seji lahko predlaga amandma najmanj ena četrtina svetnikov. 94. člen Kadar zahtevajo izredne potrebe občine, naravne nesreče ali kadar gre za manj pomembne spremembe na prvi obravnavi odloka, lahko občinski svet sprejme odlok po hitrem postopku. Pri hitrem postopku se združita prva in druga obravnava predloga odloka na isti seji. Pri hitrem postopku je mogoče predlagati amandmaje na sami seji vse do konca obravnave predloga odloka. O uporabi hitrega postopka odloči občinski svet, predlaga pa ga lahko vsak predlagatelj odloka. A 93. člen Amandma, člen odloka, in odlok v celoti je sprejet, če je zanj glasovala večina prisotnih svetnikov. 96. člen Statut, odloki in drugi predpisi občine morajo biti objavljeni v uradnem glasilu in pričnejo veljati 15 dan po objavi, če ni v njih določeno drugače. r ; * obr^vn^^^ ob&ne ^ odločbe in sklepi in se obravnavajo na eni S posamičnimi akti - sklepom ali odločbo - odloča občina o upravnih javnih p^btastl ^ prenesene pristojnosti ter na podlagi ^ . 98. člen občine odločajo o pravicah in dolžnostih posameznikov ii /er, o njihovih pravnih koristih v upravnih stvareh upravnem postopku. Koper, 29. septembra 1995 - Št. 18 URADNE OBJAVE O pritožbah zoper posamične akte, ki jih izdajo organi občinske uprave v upravnem postopku, odioča na drugi stopnji župan O pritožbah zoper posamične akte, izdane v upravnih stvareh iz prenesene pristojnost), odioča državni organ, ki ga doioči zakon O zakonitosti dokončnih posamičnih aktov občinskih oreanov odioča v upravnem sporu pristojno sodišče. 10. VARSTVO OBČINE V RAZMERJU DO DRŽAVE IN SlRSiu LOKALNIH SKUPNOSTI 99. č!en Občinski svet aii župan iahko vioži zahtevo za presojo ustavnosti in zakonitosti predpisov države, s katerimi se posega v ustavni poiožaj in v pravice občine oziroma, če se s predpisi pokrajine, brez poobiastiia oziroma sogiasja občine, posega v njene pravice. 100. člen Občinski svet ali župan iahko začneta pred ustavnim sodiščem spor o pristojnosti, če Državni zbor aii viada s svojimi predpisi urejata razmerja, ki so po ustavi in zakonih v pristojnosti občine. Enako iahko postopa, če pokrajina aii druga občina posega v njeno pristojnost. 101. čien Župan oziroma občinski odbor po poobiastiiu občinskega sveta iahko kot stranka v upravnem sporu spodbijata konkretne upravne akte in ukrepe, s katerimi državni organi izvršujejo obiastni nazor. Upravni spor iahko sprožita tudi, če osebe javnega in zasebnega prava z dokončnimi upravnimi akti uveijavijajo pravice na škodo javnih koristi občine. * 102. čien Župan iahko vstopi v upravni aii sodni postopek kot stranka aii kot stranski intervenient, če bi iahko biie v teh postopkih oziroma, če so z že izdanimi akti prizadete pravice in koristi občine, doiočene z ustavo in zakoni. 103. čien Občinski odbori so doižni za potrebe občinskega sveta obiikovati mnenje giede pripravljajočih se predpisov, ki se tičejo koristi občine in pokrajine. Na tej podiagi obiikuje občinski svet svoje mnenje, ki ga pošije Državnemu zboru. Občina odioča s posamičnimi akti o upravnih stvareh in to: - o upravnih stvareh iz svoje izvirne pristojnosti, - o upravnih stvareh iz prenesene državne pristojnosti, - o upravnih stvareh na podiagi javnih poooiastii. 11. POVEZOVANJE OBČINE V POKRAJINO IN DRUGO SODELOVANJE 104. člen Občina se iahko poveže z drugimi sosednjimi občinami v širšo iokaino skupnost in pokrajino zaradi uresničevanja skupnih koristi svojega prebivaistva, zaradi urejanja zadev širšega pomena pa tudi v skupnost aii zvezo občin. Odiočitev o vkijučitvi občine v pokrajino aii drugo obiiko povezave sprejme občinski svet z dvotretjinsko večino vseh čianov sveta. O odiočitvi občinskega sveta se v občini izvede referendum. S statutarnim skiepom o vkijučitvi občine v pokrajino se doiočijo okvirne naioge, ki jih bo občina prenesia na pokrajino. S potrditvijo statusa pokrajine občinski svet dokončno doioči prenesene občinske pristojnosti pokrajine. 105. člen Na pokrajino prenesene iokalne zadeve širšega pomena, za katere občina daje sogiasje pokrajini in so doiočena s pokrajinskim statutom so: - doiočitev skupne lokacije odlagališča odpadkov na svojem območju, - gradnja medobčinskih komunalnih objektov in naprav, - gradnja in financiranje medobčinskih cest, - druge zadeve, za katere se odioči občinski svet. 106. čien Člane pokarjinskega sveta izvoli občinski svet izmed svojih čianov in župana s tajnim glasovanjem. Izvoijeni so tisti predlagani kandidati, ki so dobiii največ giasov. Med kandidati, ki so dobiii enako število giasov, se giasovanje ponovi. 107. čien Občinski svet iahko z dvotretjinsko večino navzočih čianov sklene, da se občina poveže v skupnost a!i zvezo dveh aii več občin, če je to koristno za urejanje in opravljanje zadev širšega pomena, pomembnih za občino. Če zahteva večina navzočih čianov občinskega sveta, se iahko o takem povezovanju izvede razprava med občani in ugotovi njihova voija. ............... . , Te določbe se ustrezno uporabijajo tudi v primeru sodelovanja obččine z iokainimi in drugimi skupnostmi v sosednji aii drugih državah. 12. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 108. člen Obstoječe krajevne skupnosti: Jeišane Knežak Koseze Kuteževo Novokračine Ostrožno Brdo Podgradj Janeževo Brdo Ratečevo Brdo Doinji Zemon Doinji Zemon Gomji Zemon Harije Harije Tornirne Zajeišje Hrušica Hrušica Iiirska Bistrica Iiirska Bistrica Tmovo Jeišane Veiiko Brdo Doienje Knežak Bač Koritnice Koseze Maia Bukovica Veiika Bukovica Soze Kuteževo Trpčane Novokračine Sušak Nova vas Fabci Ostrožno Brdo Podgrad Račiče Podbeže Sabonje Pregarje Pregarje Huje Gaberk Preiože Rjavče Prem Prem Smrje Čeije Rečica Rečica Zarečje Zarečica Brce Starod Starod Studena Gora Paviica Šembije Šembije Podtabor Topoic Topoic Mereče Podstenje Podstenjšek Vrbovo Vrbovo Jabianica Vrbica Jasen Zabiče Zabiče Podgraje nadaljujejo deio v skiadu s sprejetimi akti o ustanovitvi in delovanju krajevnih in vaških skupnosti. 109. člen Prve voiitve v svete krajevnih, vaških in četrtnih skupnosti se opravijo v enem letu po uveljavitvi statuta občine. Vse ostale zadeve krajevne, vaške in četrtne skupnosti urejajo v skiadu s tem statutom in svojim statutom 110. čien Predpise in druge spiošne akte, predvidene s tem statutom, je potrebno sprejeti in uskladiti v roku enega ieta po uveljavitvi tega statuta, posiovnik in določitve o podrobnem deiu pa v roku enega meseca po uveljavitvi tega statuta. 111. čien Postopek za sprejemanje sprememb in dopolnitev statuta je enak kot za sprejem statuta. Prediog za spremembo statuta aii njegovo dopolnitev iahko da najmanj četrtina občinskih svetnikov, župan ali 5 % voliinih upravičencev. 112. čien Z dnem uveljavitve tega statuta preneha veljati statut Občine Iiirska Bistrica (Uradne objave, št. 30/91 in 26/92). 113. čien Ta statut začne veijati petnajsti dan po objavi v Uradnih objavah. Krajevna skupnost naselje Bitnja Doinja Bitnja Gomja Bitnja Kiiovče Številka: 013-2/95-2 Občinski svet Občine Iiirska Bistrica Iiirska Bistrica, 21.9.1995 ZORKO ŠAJN, dipi, ing., i r. predsednik Koper. 29. septembra 1995 - Št. 18 MESTNA OBHNA KOPER ŽUPAN Na pod!agi 5. a!inee 50. člena Statuta Mestne občine Koper je župan Mestne občine Koper dne 1. septembra 1995 sprejel ODREDBO O RAZPOREDITVI DELOVNEGA ČASA V UPRAVNIH ORGANIH MESTNE OBČINE KOPER 1. člen Ta odredba določa začetek, konec in razporeditev delovnega časa v upravnih organih Mestne občine Koper. 2. člen Delovni čas v upravnih organih Mestne občine Koper je razporejen na pet delovnih dni in traja 40 ur tedensko. 3. člen Delovni čas v občinskih upravnih organih se razporedi tako, da zajema čas obvezne prisotnosti ob ponedeljkih, torkih in četrtek od 08.00 do 15.30, ob sredah od 08.00 do 17.00, ter ob petkih od 08.00 do 13.30. Občinski upravni organi uvedejo premakljiv začetek in konec delovnega časa delavcev, pri čemer je možen čas za prihod od 7.30 do 8.00, za odhod pa od 15.30 do 16.00, oziroma ob petkih od 13.30 do 14.00, ob sredah pa je čas za odhod nepremakljiv in sicer ob 17.00. V okviru razpona delovnega časa, določenega za prihod na delo oziroma odhod z dela, morajo delavci upoštevajoč značaj upravnih nalog in način njihovega izvrševanja opraviti 40 umo tedensko delovno obveznost. Evidentiranje prihodov in odhodov, razporejanje dela v okviru razpona premakljivega delovnega časa in druga s tem povezana vprašanja za posamezni organ podrobneje uredi tajnik občinske uprave oziroma z njegovim pooblastilom predstojnik občinskega upravnega organa. 4. člen Župan Mestne občine Koper lahko za posamezno koledarsko leto določi, da upravni organi Mestne občine Koper delovni dan med praznikom in soboto (oz. nedeljo) nadomestijo z delom v soboto v istem mesecu, če se na ta način zagotovi večjo učinkovitost dela in zmanjša materialne stroške. Z razporeditvijo delovnega časa po prejšnjem odstavku mora biti zagotovljen enak obseg uradnih ur. Obvestilo o razporeditvi delovnega časa v upravnih organih Mestne občine Koper po prvem odstavku tega člena se pravočasno objavi v medijih. 5. člen Uradne ure za neposredno poslovanje upravnih organov Mestne občine Koper so: - v ponedeljek od 08.00 do 12.00 ure - v sredo od 08.00 do 12.00 ure in od 14.00 do 17.00 ure - v petek od 08.00 do 12.00 ure. 6. člen Za delavce, ki opravljajo tehnična opravila ali druga opravila, ki zahtevajo drugačno razporeditev delovnega časa, lahko predstojnik usteznega urada oziroma vodja samostojne službe, po predhodnem soglasju tajnika, določi drugačno razporeditev delovnega časa, kot je določeno v 3., 4. in 5. členu. 7. člen Izven delovnega časa, ki ga določa ta odredba, sprejema upravni organ stranke samo v nujnih primerih, ko je zaradi njihovih ali splošnih koristi neobhodno potrebno opraviti neko opravilo isti dan. 8. člen Razpored delovnega časa in uradnih ur upravnega organa mora biti objavljen in na primeren način označen v poslovnih prostorih upravnega organa. 9. člen Ta odredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnih objavah, uporabljati pa se začne s 1. oktobrom 1995. 10. člen Z dnem, ko začne veljati ta odredba, preneha veljati odredba o razporeditvi delovnega časa v upravnih in drugih organih občine Koper (Uradne objave št. 31/88). Št.: 152-1/95 Župan Koper, 13. septembra 1995 AURELIO JURI COMUNE C!TTA' D! CAPOD1STR1A 1L StNDACO Visto ii ouinto atinea deii articoio 50 detto Statuto det Comune citta di Candisti d Sindaco det Comune ctta di Capod-stna ha approvato in data de! primo settembre 1995 la seguente ORDINANZA SULL'ORARIO DI LAVORO DEGLI ORGANI AMMINtSTRA- Articolo 1 ....... Con la presente ordinanza vengono fissati l'mMno, la fine e la ripartizione dell'orario di lavoro degh organ! amministrativi de! CruTmnf* città di Caoodistria. Articolo 2 . La durata dell'orario di lavoro degli organi amministrativi del Comune atta di Capodistria è di 40 ore settimanali, ripartite in cinque giornate lavorative. Articolo 3 L'orario di lavoro degli organi amministrativi comunali viene ripartito in modo da garantire la presenza obbligatoria degli impiegati su! posto di lavoro nei giorni di lunedi, martedì e j-, ore 8.00 alle ore 15.30, il mercoledì dalle ore 8.00 alle ore 17.00 ed il venerdì dalle ore 8.00 alle ore 13.30. * t L'inizio e la fine variabili dell'orario di lavoro sono disposti fra le ore 7.30 e le ore 8.00 e le ore 15.30 e le ore 16.00, il venerdì fra le ore 13.30 e le ore 14.00 mentre il mercoledì la fine della giornata lavorativa è fissata alle ore 17.00. Nell'ambito dell'orario di lavoro definito in funzione del! ora dell'inizio e di quella della fine della giornata lavorativa, gli impiegati sono tenuti, tenendo conto della natura dei rispettivi compiti nonché delle modalità dell'espletamento dei medesimi, a rispettare l'obbligo di 40 ore settimanali. L'evidenza delle presenze, la distribuzione dei compiti nell'ambito dell'orario stabilito in funzione dell'inizio e della fine variabili ed altre questioni ad essa connesse sono oggetto di una definizione dettagliata da parte de! segretario dell'amministrazione comunale ovvero de! funzionario facente capo al singolo organo amministrativo il quale agisce in base alla delega conferitagli dal segretario comunale. Articolo 4 Ne! caso in cui vi sia tra il periodo delle festività ed il sabato (ovvero domenica) un singolo giorno lavorativo il Sindaco del Comune città di Capodistria può deliberare, per l'anno in corso, che il detto giorno venga sostituito con un sabato lavorativo da prevedersi nell'arco de! medesimo mese, ammesso che una simile decisione garantisca una maggiore efficacia del lavoro e contribuisca ad arginare le spese. I! ricorso al provvedimento di cui a! comma precedente non deve ridurre l'entità delle ore d'ufficio. L'avviso sulla distribuzione dell'orario di lavoro degli organi amministrativi de! Comune città di Capodistria di cui a! primo comma del presente articolo deve venir pubblicato in tempo utile dai mezzi di comunicazione pubblici. Articolo 5 Le ore d'ufficio durante le quali gli organi amministrativi del Comune città di Capodistria svolgono in maniera diretta i servizi destinati a! pubblico sono: - il lunedì dalle ore 08.00 alle ore 12.00 - il mercoledì dalle ore 08.00 alle ore 12.00 e dalle ore 14.00 alle ore 17.00 - il venerdì dalle ore 08.00 alle ore 12.00. Articolo 6 Per i prestatori di lavoro che svolgono mansioni di ordine tecnico ed altro e che richiedono una diversa distribuzione dello orario di lavoro il responsabile del singolo ufficio ovvero il dirigente de! servizio autonomo possono, previo assenso del segretario comunale, adottare oran di lavoro diversi da quelli definiti negli articoli 3, 4 e 5 della presente ordinanza. Articolo 7 Gli organi amministrativi possono ricevere le parti anche fuori orano per il pubblico qualora si tratti di casi urgenti ove gli interessi delle parti o quelli generali richiedano l'intervento immediato. La distribuzione dell'orario di lavoro nonché delle ore d'ufficic de" organo amm.n.strat.vo deve venir pubbticata e opportunamente indicata negli uffici dell organo amministrativo. La presente ordinanza entra in vigore il giorno successivo a quelle ^nicoio Con ! entrata in vigore della presente ordinanza cessa di avere valore ! ordinanza sulla distribuzione dell'oraro di lavoro degli organi u"e n 3L88) ne) Comune d, Capodistha (B.)ktt^ N.: 152-1/95 Capodistria, 13 settembre 1995 AURELIolum