2 Romana Fekonja: Uvodnik na začetku smo namenili prostor odmevom s konference šolskih knjižničarjev, kjer smo na okrogli mizi obeležili tudi jubilej revije Šolska knjižnica – 25 let izhajanja. Veseli smo velikega števila udeležencev in prav tako dobrega odziva na povabilo k aktivni udeležbi – predstavitvi primerov dobre prakse. V rubriki Stroka dr. Katarina Švab in dr. Maja Žumer predstavljata raziskavo, s katero sta želeli pridobiti informacije o programski opremi, katalogu in bibliografskih podatkih. Prispevek je aktualen tudi zaradi prehoda šolskih knjižnic na sistem COBISS, ki je v polnem teku. V tokratni številki so še trije prispevki iz prejšnje tematske številke s področja forma- tivnega spremljanja. Kolegice so temeljito premislile, kako bi najbolj učinkovito in nika- kor ne za vsako ceno v ure KIZ-a vpeljale ele- mente formativnega spremljanja. Vsi primeri dokazujejo, da jim je to v največji možni meri uspelo. V prvem primeru so učenci aktivno iskali neznane besede po slovarju in tako bo- gatili besedišče, v drugem primeru pa so bili učenci 4. razreda postavljeni v vlogo avtorja pravljice. Spoznali so, kaj vse je treba upošte- vati ob pisanju pravljice. Učenci 2. razreda so spoznavali, kako si sami poiščejo gradivo v knjižnici. Kolegice, vključene v razvojno nalogo formativnega spremljanja, ugotavljajo, da je ta naloga v ospredje postavila učenca in njegovo aktivno vlogo pri poučevanju. Naloga učitelja oz. knjižničarja je skrbno načrtovati in voditi proces poučevanja. Prav posebne novosti so se lotile kolegice z OŠ Frana Albrehta Kamnik. Povezale so šport in branje. Malce nenavadna kombi- nacija, vendar zelo dobrodošla, saj so tako ozavestile, da je branje potrebno in pomemb- no prav povsod, tudi pri športu. Zanimiva izkušnja tako za sodelujoče učitelje kot za učence. Podobno zanimivo izkušnjo z branjem imajo predšolski otroci, za katere vzgojiteljice pri- pravljajo raznovrstne dejavnosti, ki spodbu- jajo jezikovno in književno vzgojo. Zanimivo je spoznati pogled vzgojiteljice, ki izpostavlja, kako pomembno se je z otrokom pogovarjati, mu brati zgodbe, ga primerno motivirati in s tem navajati na življenje s knjigo. Ob tem je pomembno sodelovanje s knjižnico, ki nudi strokovno podporo in ponuja veliko izbiro gradiva. V šolski knjižnici se srečujemo tudi z učenci s posebnimi potrebami, velikokrat pa ne vemo, kakšne prilagoditve potrebujejo. Posebno pozornost je kolegica namenila slepi učenki. V prispevku opisuje, na kaj je bila pozorna in kaj vse je storila, da ji je približala pravljico. Sklene z mislijo, ki odraža tudi formativno spremljanje. Slepa deklica je »sledila istim ciljem kot njeni sošolci, le njena pot je bila na nekaterih delih malenkost drugačna«. Želimo, da učenci dosežejo zastavljene cilje, vendar se moramo zavedati, da ni za vse ustrezna ena in edina pot. Moramo jim omo- gočiti, da zastavljene cilje dosežejo tudi po drugačnih ali pa prilagojenih poteh. Ob prebiranju prispevkov vam želim veliko novih idej za vaše delo. UVODNIK Pozdravljeni, spoštovani bralci in bralke, ROMANA FEKONJA, odgovorna urednica