| RAZREDNI POUK | 2017 | 3 | 4 Biti vključen Kot aktivni državljani, zaposleni odrasli, meščani in vaščani smo v življenju vključeni v družino, različne stranke, skupnosti, svete, skupine, klube, time itd. Čemu si želimo biti vključeni? Ob besedi »biti vključen« imamo različne asociacije: - da nas okolica sprejema (takšne kot smo), - da zadovoljujemo svoje potrebe po druženju, - da prejemamo družbeno priznanje, - da smo med prijatelji – somišljeniki, s katerimi konstruktivno sodelujemo, - da razširjamo svojo socialno mrežo s sklepanjem različnih vezi in poznanstev, - da občutimo potrditev lastne vrednosti, - da smo slišani in opaženi, - … »Vklopi se!« Večini ljudi načini vključevanja v družbo niso tuji, ob robu pa še vedno ostajajo ranljive družbene skupine, kot so: migranti, revni, nezaposleni, invalidi, Romi, mladi, otroci ... Še nedavno so bile v ospredju zgodbe migrantov in tujcev, ki so bili prisiljeni iskati varnejše in boljše življenje na tujem. Kaj so nam sporočali v svojih zgodbah o sprejetosti oziroma vključenosti? Nekateri ljudje sledijo življenjskim ciljem in ne čutijo potreb, da so del neke skupine ali skupnosti. Drugim spet veliko pomenijo dobri medsebojni odnosi, vključenost v skupnost in družabno življenje. Mladi, ki stopajo na svojo življenjsko pot, še posebej izkazujejo potrebo in željo po vključenosti. Sprejetost vrstnikov in vzornikov krepi njihovo samozavest, spoštovanje, potrditev in socialne izkušnje. Kdo nas je že kot otroke spodbujal k vključevanju? V prvi vrsti so to bili naši starši, bratje, sestre, bližnji sorodniki, vzgojitelji/- ce, učitelji/-ce v šoli. Za nas »pomembni ljudje« so s svojim zgledom, načinom življenja in izraženimi pričakovanji močno vplivali na vključenost v družbo. Naše želje in pričakovanja, da bi bili deležni povabila v skupino, se niso vedno uresničila. Tako nam občutek izključenosti oziroma nesprejetosti ni tuj in nepoznan. Naj nas te izkušnje opomnijo v vsakodnevnih situacijah, ko smo v vlogi »močnejšega« in odločamo tudi o tem, kako se bodo počutili naši učenci v šoli in s kakšnimi občutki bodo odhajali dnevno iz nje. UVodnik | RaZReDni POUk | 2017 | 3 | 4 Vesna Vršič, odgovorna urednica