Tudi pri nas potrebno. Ni bilo mkdar toliko umazanije in svinjarije v takozvani lepi kn.jiževnosti in umetnosti, kot je v sedanji povojni dobi. Ta žalostni pojav se opaža v vseh državah. V nekaterih državah se je začel energičen boj zoper take umazanije, ki razširjajo vonj hleva ter kvarijo in ponižujejo ljudi do stopnje prebivalcev hleva. V Zedinjenih državah so začeli katoličani s svojo vrlo mladino na čelu smotren in vztrajen boj zoper uma- zanosti, ki se predvajajo v kinogledališčih. Na Poljskem je uprizorila Katoliška akcija odločno agitacijo zoper umazane proizvode književnosti in umetnosti. Katoliški akciji je prišla na pomoč državna oblast. Ministrski predsednik general Slavoj Sladkowski je kot notranji minister izdal okrožnico vsern upravnim oblastim, v kateri jim naroča, da morajo z vso zakonsko strogostjo postopati zoper nesramno književnost (romane, povesti, drame, pesmi) in zoper nravno grde slike in oglase. Razširjanje takih povesti, romanov, slik in podob vpliva pogubonosno na moralno in fizično zdravje poljskega naroda. Tudi v naši državi, posebej v SloVeniji, se širi pornografija (umazanost, hesramnost, svinjarstvo) v književnosti in umetnosti. Primerno in potrebno je, da bi tudi pri nas državna oblast posegla vmes ter podvzela odločne korake zoper tako književnost in umetnost. Takšnega »književnika« in »umetnika« naj se požene tja, kam sodi: svinje past. Katolicizem v čehoslovaški napreduje od leta do leta. Bil je čas osobito pW zlomu prejšnje države in vzniku čehoslovaške države, ko je čehoslovaško svobodomiselstvo iz meščanskih in delavskih krogov se združilo v borbi zoper katolicizem. Bila je to težka doba za katoliško cerkev, ko so ti krogi, bodisi nacionalno bodisi internacionalno pobarvani, klicali k izstopu iz katoliške cerkve in za vstop v takozvano narodno cerkev, ali pa za odpad v brezkonfesionalnost (brezverstvo). čehoslovaški katoličani so ta hudi naval vzdržali in ga odbili ter so s smotrenim in vztrajtiim delom svoje postojanke utrdili. Sedanji predsednik čehoslovaške države dr. Beneš je izjavil, da na Cehoslovaškem ne bo več kulturne borbe; držaVna oblast bo spoštovala vse vere in cerkve, da bodo mogle razviti vse svoje sile na moralnem in kulturnem (prosvetnem) polju. To je velik uspeh katoličanov, ki so se zvesto ravnali po navodilu prejšnjega državnega predsednika dr. Masaryka: »Katoličani bodo v čehoslovaški državi uživali toliko pravic, kolikor si jih bodo priborili.« O notranjem napredku čehoslovaškega katolicizma in o poglobitvi verske misli med Ijudstvom pa spričuje rastoče število duhovniških in redovniških poklicev. I,cta 1935 je študiralo na treh ^geučiliščih in drugih 13 bogoslovjih v dr«svi 2255 gojencev, in sicer povečini Cehov in Slovakov ter Nemcev, pa tudi precej Madžarov, Rusinov in Poljakov. število kandidatov za duhovniški stan je proti letu 1934 naraslo za 160. Preko 300 sinov te države pa študira v inozemskih zavodih &.li samostanih. Število jezuitov je na Čehoslovaškem naraslo po koncu svetovne vojne od 153 do 353 (111 duhovnikov, 125 klsrikov in 117 bratov). Organizacije za bogoslovce. Krščanske organizacije na Irskem na svojski način sodelujejo pri tem, da se pomnoži število katoliškega duhovništva. Zbirajo namreč prostovoljne darove, ki služijo v svrho, da se more šolati kakšen dijak ali bogoslovec, ki namerava postati duhovnik. Večja društva vzdržujejo celo več takih dijakov, odnosno bogoslovcev. Tako je n. pr. Katoliška zveza trgovskih nameščencev v Dublinu (glavnem mestu Irske), ki šteje 3500 članov, zbrala potrebno svoto za šolanje 25 siromašnih bogoslovcev za misijone. Zveza irskih državnih uradnikov, ki ima 4000 članov, pa skrbi za vzdrževanje 38 siromašnih bogoslovcev. Takšno delovanje katoliških organizacij spada, kakor poudarja papež Pij XI. v svoji okrožnici o katoliškem duhovništvu, v sedanjem času med najbolj pereče naloge Katoliške akcije.