SKUPŠČINSKI DOLENJSKI LIST za občine ČRNOMELJ, KOČEVJE, KRŠKO, METLIKA, NOVO MESTO, RIBNICA IN TREBNJE Letnik XV. Novo mesto, 10. maja 1979 Št. 12 VSEBINA obCina Črnomelj 108. Odide o merilih za oceno razvitosti krajevnih skupnosti in o določitvi manj razvitih krajevnih skupnosti v občini Črnomelj 109. Odlok o opravljanju blagovnega prometa v imenu organizacije združenega dela in za njen račun 110. Odlok o spremembi odloka o pogrebnih svečanostih v občini Črnomelj 111. Odide o odpravi odloka o prispevku za financiranje skupnih in splošnih potreb ljudske obrambe v občini Črnomelj za leto 1979 OBČINA METLIKA 112. Odlok o pripravi in sprejetju družbenega plana občine Metlika za obdobje od leta 1981 do 1985 113. Odlok o pripravi in sprejetju dolgoročnega plana občine Metlika 114. Odlok o prenehanju sklada za umetno osemenjevanje govedi v občini Metlika OBČINA TREBNJE -» 115. Sklep o razpisu referenduma za uvedbo krajevnega samoprispevka v krajevni skupnosti Mirna Občina Črnomelj 108. Na podlagi 168. člena statuta občine Črnomelj in na podlagi predhodne analize stanja ter z namenom, da se zagotovi skladen razvoj občine, je skupščina občine Črnomelj na predlog izvršnega sveta na 29. skupni seji zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbeno političnega zbora dne 21.11.1977 sprejela ODLOK o merilih za oceno razvitosti krajevnih skupnosti in o določitvi manj razvitih krajevnih skupnosti v občini Črnomelj 1. člen S tem odlokom se določijo: 1. pokazatelji razvitosti KS (2. člen), 2. KS, id se smatrajo za manj razvite (3. člen), 3. način zagotavljanja skladnejšega razvoja občine (4. člen), 4. cilji ukrepov za pospeševanje skladnejšega razvoja občine (5. člen), 5. nosilci ukrepov (6. člen), 6. načela ukrepov (7., 8., 9., 10., 11. in 12. člen). 2. člen Stopnja razvitosti krajevnih skupnosti v občini Črnomelj po tem odloku se ugotavlja z naslednjimi pokazatelji: 1. gibanje prebivalstva od leta 1948 dalje po krajevnih skupnostih, 2. bilanca gibanja prebivalstva v zadnjem letu pred analizo, 3. bilanca gibanja prebivalstva v letu pet let pred analizo, 4. delež prebivalstva do 14. leta starosti po krajevnih skupnostih, 5. delež prebivalstva nad 60 let starosti po KS, 6. delež kmečkega prebivalstva po krajevnih skupnosnostih, 7. delež zaposlenega prebivalstva po krajevnih skupnostih, 8. delež gospodinjstev s trifaznim električnim priključkom po KS, 9. delež gospodinjstev z vodovodom po KS, 10.prometna oddaljenost krajevnih skupnosti od občinskega središča — po KS, 11.delež regionalnih cest z moderniziranim cestiščem po KS. Pri ugotavljanju prometne oddaljenosti se upoštevajo modernizirana cestišča v realni dolžini, makadamska pa v realni dolžini, pomnoženi s faktorjem 2, 7, kar ustreza sorazmerno manjši potovalni hitrosti po tem cestišču. Upošteva se pot do največje oddaljenosti naselja v krajevni skupnosti. Uspešnost ukrepov za pospeševanje skladnejšega razvoja ob- ■ čine se ocenjuje na podlagi primerjave vrednosti pokazateljev v času analize z vrednostmi iz prejšnjih obdobij. 3. člen Na podlagi analize pokazateljev razvitosti se smatrajo za manj razvite naslednje krajevne skupnosti, ki se razvrstijo v dve prednostni skupini: I. skupina 1. KS Stari trg 2. KS Vinica 3. KS Adlešiči II. skupina 1. KS Dragatuš 2. KS Talčji vrh 3. KS Griblje V I. prednostno skupino spadajo KS, ki so vsaj v dveh od 4 lestvic pokazateljev pod 1., 2., 3. in 4. točke 1. odstavka 2. člena tega odloka uvrščene na eno izmed zadnjih treh mest. Ne glede na določbo 2. odstavka tega člena se lahko kot manj razvite po tem odloku opredeli največ 6 krajevnih skupnosti. 4. člen Ukrepi za pospeševanje skladnejšega razvoja občine se določneje opredelijo v družbenem dogovoru o ukrepih za pospeševanje skladnejšega razvoja občine Črnomelj v obdobju 1978 — 1985 (v nadaljnem besedilu: dogovor), ki ga na pobudo skupščine občine Črnomelj sklenejo še občinska konferen- ca SZDL, občinske oziroma regijske oziroma republiške samoupravne interesne skupnosti, Ljubljanska banka Črnomelj, Zavarovalna skupnosti TRIGLAV, Dolenjska območna skupnost Novo mesto in organizacije združenega dela, ki lahko vplivajo na razvoj občine. 5. člen Cilji ukrepov, dogovorjenih z družbenim dogovorom iz prejšnjega člena, so predvsem: 1. zavrtje procesa odseljeno-sti prebivalstva iz območij manj razvitih krajevnih skupnosti in izboljšanje starostne strukture prebivalstva. 2. Postopno izenačenje življenjskih pogojev delovnih ljudi in občanov v občini. 3. Pospeševanje gospodarskega razvoja posameznih krajevnih skupnosti v skladu z naravnimi pogoji in sprejetimi programi razvoja na posameznih oziroma določenih področjih. 6. člen Nosilci ukrepov, dogovoije-nih z družbenim dogovorom iz 4. člena tega odloka, so na področjih, ki so samoupravno organizirana v samoupravnih interesnih skupnostih, te samoupravne interesne skupnosti ter drugi podpisniki dogovora, vsak na svojem področju dejavnosti in v skladu s svojo ustavno vlogo- Določila tega odloka morajo v okviru svojih pravic in dolžno- sti upoštevati vse organizacije in skupnosti, kadar odločajo o ukrepih, s katerimi lahko prispevajo k skladnejšemu razvoju občine. 7. člen Podpisniki družbenega dogovora iz 4. člena tega odloka so pri dogovarjanju in izvajanju ukrepov dolžni upoštevati načela, vsebovana v 8. 9., 10., 11. in 12. členu tega odloka. 8. člen Merilo za izbor in učinkovitost ukrepov na območju manj razvitih krajevnih skupnosti iz 3. člena tega odloka je predvsem vpliv določenega ukrepa na pripravljenost delovnih ljudi in občanov, da hočejo živeti in delati v domačem kraju ter v izenačevanju življenjskih pogojev delovnih ljudi in občanov v Občini. Pri odločanju o ukrepih je treba upoštevati poleg merila iz 1. odstavka tega člena tudi že obstoječe naravne in gospodarske pogoje ter dogovorjene smeri razvoja posameznih krajevnih skupnostih. 9. člen Izbor ukrepov na območju KS iz II. prioritetne skupine je omejen na naslednja prednostna področja: I. KRAJEVNA SKUPNOST DRAGATUŠ: 1. kmetijstvo, 2. centralne dejavnosti in komunalna opremljenost v naselju Dragatuš. 3. elektrifikacija s kvalitetnim električnim tokom. 2. KRAJEVNA SKUPNOST TALČJI VRH: 1. prometna povezanost z občinskim središčem, 2. elektrifikacija s kvalitetnim električnim tokom- 3.KRAJEVNA SKUPNOST GRIBLJE: 1. kmetijstvo, 2. centralne dejavnosti, 3. prometna povezanost z občinskim središčem. Za ustanove in objekte CENTRALNIH DEJAVNOSTI po 1. odstavku tega člena štejejo n.pr. trgovina, gostinstvo, obrt, pošta, postajališča javnega prometa (takoimenovane terciarne dejavnosti) ter šola, zdravstvena postaja, krajevni urad, gasilski dom, večnamenski prostori za družbene aktivnosti (takoimenovane kvartarne dejavnosti). 10. člen Udeleženci družbenega dogovora iz 4. člena tega odloka bodo prispevali k skladnejšemu razvoju občine in k izenačevanju življenjskih pogojev delovnih ljudi in občanov predvsem s tem: 1. da si bodo prizadevali za spremembo že dogovorjenih prioritet v korist manj razvitih KS; 2. da si bodo prizadevali za uvrstitev v boljši prioritetni red investicije in akcije na manj razvitih območjih; 3. da bodo ob izvajanju letnih programov dela in tudi sicer ob bistveno enakih pogojih dajali prednost manj razvitih KS; 4. da bodo odobravali ugodnejše kredite za manj razvita območja oz. področja dejavnosti, ki so ključnega pomena za dosego ciljev, opredeljenih s tem odlokom (3. člen); 5. s takšno organizacijo delovnega procesa in strokovnih služb, da bodo delovni ljudje in občani iz manj razvitih KS oz. te krajevne skupnosti pri zadovoljevanju svojih potreb oz. pri urejanju skupnih zadev {udi v enakem oz. boljšem dejanskem položaju z drugimi delovnimi ljudmi in občani oz. KS v občini. Za bistveno enake pogoje pri investiranju ali izvajanju drugih ukrepov gre po tem odloku takrat, ko so pogoji investiranja (n.pr. komunalna oprema zemljišča. infrastrukturni pogoji, obrestna mera) v manj razvitih KS slabši, vendar je po oceni izvršnega sveta skupščine občine Črnomelj družbena korist takšne investicije večja. 11. člen Pri investicijah v nova delovna mesta na rnanj razvitih območjih imajo prednost investicije. ki zahtevajo po spolu in strokovnosti mešano delovno silo. 12. člen Kadar pri posameznih investicijah običajno sodelujejo tudi delovni ljudje in občani z lastnimi sredstvi, je višina udeležbe občanov v manj razvitih KS lahko nižja, kot je običajno za posamezno vrsto investicije. Manjša udeležba delovnih ljudi in občanov v manj razvitih KS, ki je pri tehtanju pogojev investicije in določanju prednostnega vrstnega reda enakovredna z običajno višino udeležbe delovnih ljudi in občanov, se opredeli z družbenim dogovorom iz 4. člena tega odloka. 13. člen Smotrnost investicij in drugih ukrepov, ki se izvajajo, da bi se zagotovil skladnejši razvoj občine, je treba presojati na S podlagi objektivnih potreb s stališča širših družbenih interesov in ne le na osnovi strokovnih normativov, ki veljajo za posamezne investicije. 14. člen V primeru, da je izvedba določenega ukrepa na območju manj razvitih KS vprašljiva, so odgovorni subjekti dolžni pretehtati vse možnosti, da se ukrep izvede v skladu z načeli, navedenimi v tem odloku. 15. člen Naloge izvršnega sveta skupščine občine Črnomelj v zvezi z izvajanjem ukrepov, dogovorjenih z družbenim dogovorom iz 4. člena tega odloka, so predvsem : — da usklajuje in pospešuje izvajanje ukrepov med posameznimi podpisniki družbenega dogovora; — da sodeluje s koordinacijskim odborom za spremljanje izvajanja družbenega dogovora iz 4. člena tega odloka; — da vsako l_eto poda pred občinsko skupščino primerjalno poročilo z analizo o uspešnosti ukrepov in prizadevanj za skladnejši razvoj občine ter predlaga občinski skupščini ustrezne ukrepe; — da pri izvajanju politike občinske skupščine v okviru svojih pristojnosti in pooblastil tudi sicer upošteva širši družbeni interes po skladnejšem razvoju občine. 16. člen Opravljanje analitičnih in administrativno-tehnični h opravil v zvezi z izvajanjem družbenega dogovora iz 4. člena tega odloka zagotovi izvršni svet preko strokovne službe občinske skupščine. 17. člen Izvršni svet bo prevzel skrb, da v imenu občinske skupščine kot predlagatelja družbenega dogovora iz 4. člena tega odloka in po predhodni javni razpravi pripravi predlog družbenega dogovora za podpis. Rok za predložitev predloga v podpis je 60 dni po uveljavitvi tega odloka. 18. člen Ta odlok se objavi v Skupščinskem Dolenjskem listu in stopi v veljavo osmi dan po objavi. Številka: 025-2/77 Datum: 21. 11. 1977 Predsednik skupščine občine Č momelj : dipl. ing. MARTIN JANŽEKOVIČ, l.r. | - 109. Na podlagi 46. člena zakona o blagovnem prometu (Uradni list SRS, št. 21/77) in 176. člena statuta občine Črnomelj (Skupščinski Dolenjski list št. 20/74) sta zbor združenega dela in zbor krajevnih skupnosti skupščine občine Črnomelj na skupni seji dne 28. 12. 1978 sprejela ODLOK o opravljanju blagovnega prometa v imenu organizacije združenega dela in za njen račun 1. člen S tem odlokom se ugotavlja družbeni interes za opravljanje blagovnega prometa v imenu organizacije združenega dela in za njen račun. 2. člen Na območju občine Črnomelj lahko delovni ljudje sami ali skupaj s člani svoje družine opravljajo prodajo na drobno živil, časopisev, knjig, papirja, vžigalic ter galanterijskih izdelkov in drogerijskih proizvodov na podlagi pismene pogodbe o delu z organizacijo združenega dela, ki izpolnjuje pogoje za prodajo s temi proizvodi. 3. člen Vrsto proizvodov in način prodaje določi organizacija združenega dela s samoupravnim splošnim aktom. 4. člen Občan, ki opravlja blagovni promet v imenu in za njen račun organizacije združenega dela, je dolžan pri opravljanju te dejavnosti imeti pri sebi pooblastilo z navedbo proizvodov, ki jih je pooblaščen prodajati. Pooblastilo izda organizacija združenega dela, v imenu katere se opravlja blagovni promet. 5. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Skupščinskem Dolenjskem listu. Številka: 330-5/78 Datum: 28. 12. 1979 Predsednik skupščine občine Črnomelj: dipl. ing. NIKO POŽEK,l.r. 110. Na osnovi 176. člena statuta občine Črnomelj (Skupščinski Dolenjski list št. 20/74) je skupščina občine Črnomelj na seji Zbora združenega dela in -k cg Is IT) IT) •S F 6 zbora krajevnih skupnosti dne 2. 4. 1979 sprejela ODLOK o spremembi odloka o pogrebnih svečanostih v občini Črnomelj 1. člen V odloku o pogrebnih svečanostih v občini Črnomelj (Skupščinski Dolenjski Ust št. 11/75) se za 3. členom dodasta 3.a in 3.b člen, ki se glasita: 3.a člen Pogrebne svečanosti za pokojnikom, ki ga imajo svojci namen pokopati na pokopališču v Vojni vasi pri Črnomlju, se lahko odvijajo le na tem pokopališču. Organiziranje pogrebnega sprevoda skozi mesto Črnomelj ni dovoljeno. 3.b člen Pokojnika, ki leži na domu, v individualni hiši, je treba prepeljati v mrliško vežico na pokopališče v Vojni vasi, najmanj 3 ured pred najavljenim pogrebom. V blokovnem stanovanju, ne glede na lastništvo, lahko ostane pokojnik le tako dolgo, da se uredi najnujnejše, oz. najdalj 4 ure. Skupnost krajevnih skupnosti v Črnomlju mora organizirati pogrebno službo v skladu z določili tega odloka. 2. člen Ta odlok stopi v veljavo osmi dan po objavi v Skupščinskem Dolenjskem listu. Številka: 352—7/75 Datum: 2.4. 1979 Predsednik skupščine občine Črnomelj: POZEK NIKO, dipl.ing., l.r. »s