Polemika. — Mnente k »Odkriti tovariški beSedi« in »Brez zamere«! (Dalie.) Kakšen Da ie nouk ča. misli užiteli na nedelto ki fo bo oresameval? Da sp Pa dobe šp liudie. ki izrečeio be.sede: »Ko sem iaz bodil v šolo sem ver. znal. Da ip bil pn sam učit-eli. danes Da zna moi paelavec mani čeprav ie. 8 učiteliev(ic)!« ie riokaz nomatiikania izobrazbe in \»i h> takp lindi orimemo rjodučil ria nisno sedai v časih, kn sp io n<*il samo »i« fn »u« malo računstva itd. Slučaii na so lahko na šolah da |p otroV nesnosoben za višii razred. sedi v istem razredu toliko časa. da ie star 12 let in kai sp nauči v ponavlialni šoli ie tudi znano. Verietno Da ie, da znaio stareiši liudip ver kot mladina in teea np bo 17 lo^ičnib vzrokov nihče nePiral! Kar se i>. zeodilo na eni šoli eledp zborovani t.o ie rnt vesti in teea ne bi iaz iavno napisal to so izredni slučaii! Pač Da bi bilo posebno poplavip 0 kulturnem delovaniu učitelia izven šole in tu cn si mnenia obeh tovarišev kontrerna. Tov. Laiovic zastopa stališče. »da mladi učitelii- 7. malimi izjemami ne uživaio tisteera sDOŠtovania ki bi zvl morali imeti. tov. Šegula na povdaria, da trpi pri tem oouk če učiteli dela izven šole in ravno v tpm ozirn le treba odkrite tovariške besede: Mladi učitelii smo že dostikrat slišali in čitali. da nri mladih učiteliih ni ODaziti oneea veselia za izvenšolsko delo. kot zn imaio stareiši, kar moramo odločno zavrniti! Resnica ie da ie učiteli nastavljen za šolo ne za kulturno deln izven šole, in dolžnost naša ie v Drvi vrsti šola in učiteli bo Drosti čas posvetil tudi Drosvetnemn delu v tem ali onem smislu. sai sp bn brezdvomno Dri ,tem delu sam izobražpval in izpoDolnieval in šel z duhom časa naprei. za kar vidi zmožnost in veselie. sicer ie tak učiteli za šolsko sobo ne. Da vzeoiiteli mladine ali naroda! NalleDša orilika \* rtri Podmladku Rdečeea križa, ki ima ža.iboe takn miaio zaslombe! Gotovo pa ie da naide učitelj Dri Drosvetnem delu svoio zabavo izobrazbo in duševno brann in teea np bo nihče oporekal- Tov. Šegula ie za svojo osebo. da šolska oblast preoove učiteliu vsako kulturno delo dokler ni v vestnosti nedotakliiv in temu mislitn nihčp izmed nas ne. bo oporekal, samn vnrašanie ie v koliko ie to mnenie upravitelia upravičeno!! Možno Da ie da učiteli v UDraviteliu ne dobi vzsrieda za eno ali drueo panoeo izvenšolske^a delovania! Ce pa ie v nekaterih 'kraiih ukoreninicno mnenie. da ie. učiteli nrimoran za izvenšolsko delo ie Da PODolnoma drueaČjp in v teh slučaiih bo vsak sam uvidevno usmeril korak. Gotovn oa ie. nai ne bomo samo nčitelii. atnoak bodimo iz Jastne volfe vzprmitelii mladitio in na)s"oda in ne oriousčaimn naŠA mladine do izstodii iz šoIp iz evidence nudimo tudi svoie zmožnosti oreDrostemu narodu vkliub tenm da ie fn delo neolačann in nehvaležno. Imeimo na zavesf da smo koristili tiarodu in du smn v naislabših časih oHranHi vsai trohico idealizma! — lesenice. v oktobru 1926. — Sl. Mrovlie.