ï^eto 1888. 525 Državni zakonik za kraljevine in dežele v državnem zboru zastopane. Kos XLII. — Izdan in razposlan dne 28. julija 1888. 135. Ukaz ministerstva za trgovino od 1. julija 1888, s katerim se izdajö določila o privodništvu na avstrijskem morskem obrežji. §• 1. Ladjarju se prepušča presoditi, hoče li se ua avstrijskem morskem obrežji poslužiti privodnika (pilota), ali ne. §• 2. Nihče ne sme ponuditi se za privodnika ladji Poleg avstrijskega obrežja, kdor nima svedočbe c' kr. pristanskega in pomorsko-zdravstvenega kapi-tanstva, da je opravil preskušnjo za obrežnega privodnika. §• 3. Predmet preskušnje za obrežnega privodnika je natančna znanost vodovja, po katerem hoče kandidat biti privodnik ladjam, in ona obseza sosebno: 1. znanje pristanov (pristanišč), kotvišč, bregov, rejd ali zalivov, ožin in prelivov (kanalov) s posebnim ozirom na one, ki utegnejo o grdem vremenu služiti za pribežališče in pa glavnih toček na obali, s katerih se dâ izmeriti morje, da se ustanovi ladjišče (Schiffspunkt); 2. znanje vladajočih vetrov in tokov; 3. znanje sipin in plitvin, in pa trdnih ali plavajočih znamenj (signalov), ki kažejo, kje je katera; 4. znanje morskih svetilnikov in luči z njihovimi značajnimi belegi, in da se povedö meje razsvetljenega loka; 5. znanje znamenj dajanih o megli, in njihovih značajnih belegov; poleg tega je predmet preskušnje: 6. sposobnost, razločati barve; 7. znanje obračajev, ki jih je z ozirom na vreme in letni čas izvesti z ladjami, in meri, katere se je držati (s popravljeno in nepopravljeno busolo); 8. pravilnik, mereč v to, da se ubranijo take nezgode na morji, ko ladja na ladjo udari; 9. imena glavnih vetrov v angleškem jeziku. Ako je kandidat preskušen ladjar dalnje vožnje, oproščen je od preskušnje o točkah 5, 6, 7, 8. ' §• 4. Da bode pripUščen k preskušnji za obrežnega privodnika, mora kandidat izkazati: 1. avstrijsko državljanstvo; 2. svojstvo telesa, ustrezno privodniški službi; 3. življenje dobrega slova; 4. da je najmanj 10 let bil na ladji in žlužil na krovu (palubi), in izmed teh najmanj 5 let na ladjah daluje vožnje ali velike obrežne vožnje. §. 5. Preskušnja za obrežnega privodnika opravlja se pri c. kr. pristanskih in pomorsko-zdravstvenih kapi- (Sloveuibch.) 01 tanstvih pred posebno komisijo. Ta komisija sestoji 'z uradovega načelnika ali njegovega namestnika kot prvosednika, po tem iz enega izkušenega ladjarja dalnje vožnje in takega ladjarja obrežne vožnje, ki jima je obema znano ladjeplovstvo v onem posebnem delu obrežja in po onem vodovji, kjer hoče kandidat vršiti privodniški obrt. Komisijski udje, razven prvosednika, dobivajo za preskušnjo vsakega kandidata po dva goldinarja nagrade, iznos, katerega je kandidat dolžan položiti pri pristanskem in pomorsko-zdravstvenem kapi-tanstvu, predno bode pripuščen k preskušnji. §■ 6. Kandidati, ki ne obstojé pri preskušnji, smejo jo še samo enkrat ponoviti in to ne poprej nego ko pretečeta 2 leti. V slučajih posebnega ozira vrednih sme vendar pomorsko oblastvo na predlog preskuševalne komisije kandidata po krajšem roku pripustiti k ponovni preskušnji. §• 7. Kandidati, ki so preskušnjo prestali z dobrim uspehom, prejmejo od dotičnega c. kr. pristanskega in pomorsko-zdravstvenega kapitanstva svedočbo po priloženem obrazci, v kateri so izrecno imenovane one vode, za katere se je kandidat podvrgel preskušnji. §. 8. Dolžnost vsakega privodnika je, kadar stopi na krov kake ladje, ladjarju pokazati svojo svedočbo ter ne sme on nikdar v njem obujati te misli, kakor da bi ladjar bil dolžan vzeti si privodnika. §. 9. Namorniki (morjeplovci), ki imajo svedočbo, smejo razpeti privodniško zastavo in s tem svoje pričujočnost (prisostvo) na znanje dati. §• 10. Ribiči in drugi namorniki, kateri nemajo sve-dočbe, smejo privoditev ladje prevzeti samö, kadar ni obrežnega privodnika, ki ima pravico za to, in samo, če jim ladjar dotične ladje takö reče, a mo* rajo vendar, čim pridejo na krov ladje, izreči, da nimajo svedočbe (§. 7). čim je namornik, ki ima privodniško svedočbo, vzprijet na ladjo, dolžnost je onega, kateri nima take svedočbe, voditev ladje prepustiti preskušeneinu pri' vodniku. §. 11. Privodnine (privodniško odredbine) navedene so na zadnji strani svedočbe. §• 12. Prestopki določil tega ukaza, kolikor jih ni kaznih po občnih kazenskih zakonih, kaznjujejo se po ministerijalnem ukazu od 30. septembra 1857 (Drž. zak. št. 198). §. 13. Postopek, kjer ne obveljâ pristojnost kazenskega sodnika (§. 12), pristojl c.kr. pristanskemu ali c. in kr. konzulskemu uradu tistega kraja, kamer pride ladja, ako je še na ladji človek okrivljen prestopka; a če ga m več, onemu pristanskemu uradu, v katerega okraji okrivljeni človek stanuje. §• H. Dokler traja čolna in trgovinska zveza z deželami ogerske krone, smejo avstrijski državljani usposobljenje kot obrežni privodniki tudi pri kraljevsko ogerskih pristanskih uradih in prav tako ogerski državljani isto usposobljenje pri c. kr. pristanskih in pomorsko-zdravstvenih kapitanstvih doseči. Svedočbe, ki jih ta kapitanstva izdadö, priznavajo se po deželah ogerske krone, in isto tako priznavajo se svedočbe izdane od kraljevsko ogerskih pristanskih uradov po kraljevinah in deželah zastopanih v državnem zboru. §• 15. Ta ukaz pride v moč 1. dne avgusta 1888. liacquehom s. r C. kr. pristansko in pomorsko-zdravstveno kapitanstvo v Namornik rojen v sin prestal je preskušnjo za obrežnega privodnika gledé naslednjih voda: / dne.....................18 . . Pristanski in poniorsko-zdravstveni kapitan: Opomnja. Tarifa bode se tiskala na zadnji strani te svedoêbe. Svedofba in tarifa bosta se tiskali v italijanskem, nemškem, francoskem in angleškem jeziku. Tarifa za obrežne privodnike. Parnice*) Daljava v morskih miljah na najkrajši plovstveni progi Držeče do 500 befiev Držeče od 501 do 1.000 befiev Držeče čez 1.001 befiev goldinarjev avstrijske veljave do 5 milj • 10 14 17 ,10 14 18 25 , 20 „ 20 26 35 » 30 „ 24 32 42 , 40 , 28 37 49 , 50 31 42 55 » 60 „ • . 34 46 60 » 70 , 37 50 65 , 80 • 40 53 70 , 90 42 56 74 . 100 „ 44 59 78 ,110 47 62 82 ,120 , 49 65 85 ,130 , 51 68 88 ,140 , 53 70 92 , 150 , 55 73 95 ,160 , 57 75 98 ,170 , 58 77 101 ,180 60 79 104 ,190 , 62 81 106 ,200 , 63 83 109 , 225 67 88 116 ,250 , 71 93 122 , 275 • . 75 97 128 ,300 . 78 102 134 1n 325 r 82 106 139 , 350 85 110 145 ,375 , 88 115 150 ,400 , 92 118 155 *) Pri jadrenicah povišuje se tarifa za 25%. V teli cenah je obsežena tudi kaka odplata za voditev ladje po pristanu in iz pristana. Za fias od 22. oktobra do 20. marcija zvišuje se tarifa za parnice in jadrenice za 20%. Pristojbina obrežnih privodnikov plafiuje se v avstrijskih pristanih v avstrijski veljavi, a v tujih pristanih v zlatu. Obrežnim privodnikom pristoji na ladji brez odplate hrana in stanišfie kakor oficirjem, kar jih je služefiih na ladji. Za vsak dan, ki ga mora privodnik prebiti z ladjo v kontumaciji, pristoji mu razven hrane in stanišfia 1 gl. 50 kr. mezde. Troški, ki jih ima privodnik s prihodom na ladjo in z odhodom z nje, kakor tudi s povratkom domov, zadevajo njega samega. Ribifiem in drugim namornikom brez svedofibe, kateri — fiim pride preskušen privodnik na ladjo — morajo temu prepustiti, da vodi ladjo, pristoji odplata, ki se določa po ti tarifi na podlogi prevožne daljave.