URN_NBN_SI_DOC-KSYX4SIA
BIBLIOTECNE i n s t r u k c i j e B re d a Filo višja b ib lio tek ark a specialistka, vo dja službe b ralcem , V isokošolska in štu d ijsk a kn jižn ica, M aribor U D K 028.8:002.004.14:378.18(497.12) FILO B red a: B ibliotečne in stru k cije. K njižnica, L jub ljan a, 19(1975)1—4, str. 71—84. Č lanek razp rav lja o pedagoškem delu visokošolskih k n jižn ic pri o b likovanju štud en to v k o t u po rab n ik o v k n jižn ičn ih in fo rm acij. G le de na tri tip ičn e zam isli o fu n k ciji k n jižn ice v un iverznem sistem u p rik azu je značilnosti b ibliotečnih in stru k cij v tradicio n aln em biblio- tečnem konceptu, v L ib rary College k o n ceptu in v M onteith koncep tu P atricie K napp. K ot sintezo posvetovanja DBS o teh konceptih n av aja osnovna izhodišča, sp rejeta za organizacijo, p rogram in izved bo bibliotečnih in stru k cij za štu d en te v S loveniji. U D C 028.8:002.004.14:378.18(497.12) FILO B reda: L ib rary in stru ctio n s. K njižnica, L ju b ljan a, 19(1975) 1—4, p. 71—84. The article deals w ith educational w o rk of u n iv ersity lib raries in advising stu d en ts as to th e use of lib ra ry inform ation. W ith re gard to th ree typ ical ideas on th e function of lib ra ry in th e u n iv er sity system , it describes th e ch aracteristics of lib ra ry in stru ctio n s in trad itio n al lib ra ry concept, in L ib rary College C oncept and in M on teith C oncept by P atric ia K napp. As th e synthesis of th e con su lta tion of Slovenia L ib rarian A ssociation on th is concepts, th e au th o r quotes th e basic sta rtin g points, adopted fo r th e organization, p ro g ram m e and realization of lib ra ry in stru ctio n fo r stu d en ts in Slove nia. Sposobnost, da za študij in lastno strokovno te r znanstveno delo uspešno uporabljam o knjižnico, njene službe, knjižnično gradivo in bibliografska pomagala, sk ratk a vse inform acijske vire, im enujem o bibliotečno kompetenco. Visoka stopnja organiziranosti sodobne druž be narekuje zahtevo, da vsi funkcionalno pism eni ljudje znajo upo rab ljati knjižnično inform acijski sistem. Ni čudno torej, da postajajo bibliotečne instrukcije obvezna dejavnost knjižnic v izobraževalnem sistem u na vseh stopnjah. Razum ljivo je, da so v zadnjem desetletju doživele instrukcije naj večji razm ah v knjižnicah univerznega siste ma. Od k ratk ih uvodnih predavanj ali ogledov knjižnice v začetku leta so univerzne knjižnice prešle na form alno izobraževanje, na se
RkJQdWJsaXNoZXIy