URN_NBN_SI_DOC-KSYX4SIA

BIBLIOTECNE i n s t r u k c i j e B re d a Filo višja b ib lio tek ark a specialistka, vo dja službe b ralcem , V isokošolska in štu d ijsk a kn jižn ica, M aribor U D K 028.8:002.004.14:378.18(497.12) FILO B red a: B ibliotečne in stru k cije. K njižnica, L jub ljan a, 19(1975)1—4, str. 71—84. Č lanek razp rav lja o pedagoškem delu visokošolskih k n jižn ic pri o b likovanju štud en to v k o t u po rab n ik o v k n jižn ičn ih in fo rm acij. G le­ de na tri tip ičn e zam isli o fu n k ciji k n jižn ice v un iverznem sistem u p rik azu je značilnosti b ibliotečnih in stru k cij v tradicio n aln em biblio- tečnem konceptu, v L ib rary College k o n ceptu in v M onteith koncep­ tu P atricie K napp. K ot sintezo posvetovanja DBS o teh konceptih n av aja osnovna izhodišča, sp rejeta za organizacijo, p rogram in izved­ bo bibliotečnih in stru k cij za štu d en te v S loveniji. U D C 028.8:002.004.14:378.18(497.12) FILO B reda: L ib rary in stru ctio n s. K njižnica, L ju b ljan a, 19(1975) 1—4, p. 71—84. The article deals w ith educational w o rk of u n iv ersity lib raries in advising stu d en ts as to th e use of lib ra ry inform ation. W ith re ­ gard to th ree typ ical ideas on th e function of lib ra ry in th e u n iv er­ sity system , it describes th e ch aracteristics of lib ra ry in stru ctio n s in trad itio n al lib ra ry concept, in L ib rary College C oncept and in M on­ teith C oncept by P atric ia K napp. As th e synthesis of th e con su lta­ tion of Slovenia L ib rarian A ssociation on th is concepts, th e au th o r quotes th e basic sta rtin g points, adopted fo r th e organization, p ro ­ g ram m e and realization of lib ra ry in stru ctio n fo r stu d en ts in Slove­ nia. Sposobnost, da za študij in lastno strokovno te r znanstveno delo uspešno uporabljam o knjižnico, njene službe, knjižnično gradivo in bibliografska pomagala, sk ratk a vse inform acijske vire, im enujem o bibliotečno kompetenco. Visoka stopnja organiziranosti sodobne druž­ be narekuje zahtevo, da vsi funkcionalno pism eni ljudje znajo upo­ rab ljati knjižnično inform acijski sistem. Ni čudno torej, da postajajo bibliotečne instrukcije obvezna dejavnost knjižnic v izobraževalnem sistem u na vseh stopnjah. Razum ljivo je, da so v zadnjem desetletju doživele instrukcije naj večji razm ah v knjižnicah univerznega siste­ ma. Od k ratk ih uvodnih predavanj ali ogledov knjižnice v začetku leta so univerzne knjižnice prešle na form alno izobraževanje, na se

RkJQdWJsaXNoZXIy