Stran 76_________ANGELČEK__________Leto 30 Ivan Langerholz Šola lepega vedenja. 11. Boj lažnivosti! §do laže? Na to vprašanje imajo izkušeni ljudie kratek odgovor: »Kdor krade.« Katekizem pa pove drugače: »Laže, kdor vedoma drugače govori, kakor misli.« To si dobro zapomnite! Nekai drugega je lagati, nekaj drugega spet' zmotiti se. Če pogledamo na oblake in pravimo: »Jutri bo pa dež!« — a ko se zjutraj prebudimo, je j>a nebo člsto in jasno — ali smo se zlagali? Nikakor! Pač smo se zmotili, ne pa zlagali. — Mnogi pripove-dujeio to, kar so od drugih slišali govoriti. Ne vedo pa, da so Hh drugi nalašč nalagali. Ali mar zdaj la-žejo? Nikakor nel Lažnivci so samo tistt »drugi«, ki so jih nalašč nalagali, sami so pa v zmoti, so zape-ljani. Pr\pi so vredni kazni, drugi pa samo pomilovanja. V prihoduje naj bodo pa bolj previdni! Laž obsoja že sveto pistno: »Grd madež je laž na človeku,« pravi modri Sirah. In spet beremo v Kniigi pregovorov: »Lažnive ustnice so Gospodu gnusob a.* Laž pa obsoia tudi človeška modrost v svojih pregovorih: »L a ž ima kratke noge.« To se pravi dnigače povedano: Laž pride hi'tro na dan. — »Kdor laže, ta krade.« — »M 1 a d lažnik, star t a t.« S tem hočejo ljudje povedati, da kdor ni zanesljiv v besedah, tudi ni v dejanju. Zakaj pa vendar Ijudje lažejo? In celov zago-varjaio se- Tfčasih: »Saj moram lagati.« Bežite no s Leto 30__________ANGELČEK__________Sttan 77 lako trditvijo! Moram lagatij Moram greh delatil Zakaj pa? Ivanka Klepetec laže kar tako, iz navade. Ce eno reč pove dvakrat, jo mora drugič že malo dru-gače povedati. Če jo pa spomniš, kako ie pravzaprav oilo in kaj je resnica, bo tmela pa hitro zagovor: »Malo se mi je nemara zareklo!« Tako dekle je na slabi poti! Laž se vsaka zvija kakor kača. Drugačen človek je pa Janko Bahatnik. Laže kar na debelo. Zeljnate glave so na njegovi njivi dvakrat tako velike kakor drugod; žita so pa pri-deiali njegov oče trikrat več kakor sosed; živine imajo pa desetkrat več ko drugod... Tako laže! Gorje tistemu, kdor mu veriamel Ljudje pa pravi;o: »Lastna hvala, cena mala.« Pa tudi tako: »Laže, kakor bi za repo gnoj vozil.« Vi pa dobro pomnite, da je velika baharija redkokdai brez laži. Janez Žurga je bil v šoli vprašan, pa ni arič znal. In kako bo ziial, če se ni nič učil! Ali svojo lcnobo je pa znal opravičevati! Moral je pestovati, moral je vodo nositi, moral je drva prinašati, Minka mu jc pa nagajala ... Izgovorov ic imel brez konca in kraja. Olajševalnih namreč, da bi ne bil zaprt. Ko se je pa vračal domov eno uro pozneje, kakor bi se bil mcra!, je pa ie spet ^uhlal, kako bi ;o doma tzvil: Kdo ga fe napodil, kdo lovif, koga se fe bal in tako dalje — da* ga ni bilo o pravem času domov. Same laži v sili! Kdo bi bil lako neumen, da bi mu verjel! Tak človek jo končno tako daleč pripelje, da mu ne verjameio ljudje niti takrat, ko govori resnico. Potem se bo pa jezil na ves svet... Kriv bo pa sam, da je prišlo tako daleč. Dorka Nosan pa celo rada vidi, kako drugi verjamcio njenim lažero. V zabavo ji ie laž Tma |t> Stran 78 . ANGELČEK Leto 30 samo za nedoižno Šalo. — Hm, hm! Ne vemo, če je talco prav. 0 pač, vemo! Kako je bilo pa takrat, ko je njo Bahatntk nekai nalagal? Verjela mu je, Ko je pa spoznala, da jo je nalagal, je bila pa huda! »Lagati je greh!« je vpila na vsa usta. Seveda je greh! Lagati je greh, pa nai kdo z lažjo baha ali pa naj laže samo za šalo. Naj omenimo še Mirka Bojaznika. On vedno strasi svofe bratce in sestricc: »Mož te bo vzel!" »Sova te bo snedla!« »Kri ti bom izpil!« Mali drobiž je pa ves preplašen, ko to čuje. Ivan vpije ponoci v saniah, Hanica si ne upa pogledati niti izpod odeje, da bi kje v temi ne zagledala divjega moža. Vsi mali otroci so zbegani, vsi preplašeni. Ali je to prav? In če Zorko napada božjast? Kdo )e tcmu kriv? Svcti apostol Janez pravi, da je sam hudoba oče Iaži. Lažnivci bi bili torcj vsaj njegovi pomočniki. AJi je to čast?Ali je častno lagati? Laž je prva stop-nica do vislic.