Otrok in njegove inisli. Ce odraščeai človek pomisJi aa svoje pretekle leta, na tisto srečao dobo, ko je naaireč še v sami srajčici okoli skakljal, ko je svoje ediao veselje le v kosu krulia, v mleku ali pa v nedolžnih igračah imel, zares, pri takih premišljevaajih marsikteremu solze v očeh igrajo. Xe le edea samo želi še eakrat v otročji starosti živeti! Kako nepremišljeni smo veadar nekdaj bili ia kako nespametao smo odgovarjali v olročjili letih! ,,Ali se res zdaj Bog aad aami krega?" sera večkrat bledih Iic mater prašal, ko je germenje po vseb štirih straaeh neba doaelo. Verjel sem Iahkomiselao vsakemu, če je Ie eao ped večji bil od mene ia mislil sem ga aaj bolj skušeaega človeka aa svetu. Kaj ae , dragi učilelj, da si mogel smejati se večkrat odgovorom aedolžaih otročičkov, ko so boječi šolo obiskovati začeli; kaj ne, da si spomail se v takih zadevah tudi svoje mladosti? Ali vidiš, kako se majliai učenki ročice tresejo in glas derhta, kadar jo kaj vprašaš in, če le količkaj zavpiješ, se revica joka. Bodi tedaj vsaj od začetka z otroci celd prijazen, že iz tega namena, da potem raji v šolo hodijo; premisli njih zmožnost in starost; ne žugaj in ne kaznuj otroka za vsaki nespa- metai odgovor, kakor je bila nekdaj aekterih po starem kopitu ravnajočih ,,lerarjev" slaba navada. — Vsak otrok (zlasti aa deželi) pridši pervikrat v šolo, ima skozi i'b skozi dobre misli; preaiišljuje Bamreč tega ali naega učeaega gospoda, ter terdao aiisli ia aadja se, da bo