URN_NBN_SI_DOC-KNPGF3AO

ZNANJE ZA KNJIŽNIČARJA - ZNANJE ZA BRALCA. P ogled na iz o b ra že v a n je za razvoj mag. Alenka Šauperl-Zorko, Osrednja knjižnica Srečka Vilharja, Koper UDK 023 :377 UDK 027.022-052:37 Povzetek Avtorica prem išljuje o razkoraku med k u ltu rn o in inform acijsko vlogo splošnoi­ zobraževalnih knjižnic. Splošnoizobraževalna knjižnica navadno pomeni k u ltu r­ no ustanovo, čeprav ji sodobna tehnična oprema omogoča prevzem vloge in fo r­ macijskega središča. Splošnoizobraževalne in šolske knjižnice imajo veliko skup­ nih uporabnikov, zato je skupno delo p ri njihovem izobraževanju smiselno in koristno, šolske knjižnice so v zadnjih letih veliko truda vložile v bibliopedagoško delo. V nekaterih splošnoizobraževalnih knjižnicah z izobraževanjem uporabni­ kov zaostajajo, ker so pozornost predvsem usmerjali v avtomatizacijo strokovne­ ga dela. Posledice se odražajo v tem, da občani ne morejo izkoristiti možnosti, ki jih ponuja draga računalniška in kom unikacijska oprema. N ovi način dela pa odpira nove probleme in delovna področja. Predlaga tri delovne usmeritve: okrepitev medknjižničnega sodelovanja za zadovoljevanje potreb uporabnikov, izobraževanje uporabnikov šolskih in splošnoizobraževalnih knjižnic ter izo ­ braževanje knjižničarjev, da bodo tem nalogam kos. UDC 023 : 377 UDC 027.022-052:37 Sum m ary The author is rethinking the gap between the cultural and inform ation role o f the public library. Under the term "public library", we generally understand a cultural institution, w hile m odern technical means enable libraries to assume the role of inform ation centers. Public and school libraries share users. Tereforecooperation in user education is sensible and useful. In last years school libraries put a lot o f effort in user education, w hile some public libraries have been staying behind, for they have been more autom ation oriented. In consequence, users can not make use o f the opportunities offered by expensive com puter and inform ation equip­ ment. W ith the new way o f w o rk new problems and domains emerge. The author suggests that in order to satisfy users in te rlib ra ry cooperation should be fostered and education for users and librarians be provided. ŠAUPERL-ZORKO, Alenka: Knowledge for the Librarian - Knowledge for the User. A V iew on Education for Development. Knjižnica, Ljubljana, 38(1994)3/4, 129-134

RkJQdWJsaXNoZXIy