r>opisi. Iz Maribora. V nedeljo 10 t. m. bode v čitavaici beseda ia potem ples. Iz Itlaribopa. Iz Mariborskega okraja se je poslala žedruga prošaja soper koakordat. Podpisali so jo le aekteri župani, aienda zato, ker ai bilo časa, še drugib podpisov iskati, ali pa zato, ker se je bilo bati, da bi aaletela tudi aa take Ijudi, ki že dobro vedo, kaai pcs tao uioli. Slava toraj vaai, do kterib se ni upalo s prošajo, vam Rušance ta, Lem pahčanom, Šeat peterčaBom! Vzrok tej drugi prešaji je nasprotao piVrao, ,,ktero — kakor se bere v župaaski prošaji — vzdržanje koakordata zabteva, ia ktereniu (pisaiu) posebao duhovaištvo za podpise skrbi." — Kaj, ali ae smejo tisti, ki aiso v vašem taboru, svojib aiisli zastraa pogodbe odkriti; iaiate li vi sami privilegijo govoriti, a;i bi vam pa morali le prikiaiovati V Če res duhovaištvo oaej piošaji za podpise skrbi, je to vse hvale vredao, ker so vladika saaii aied tistimi škofi, ki so pismo aa cesarja za vzdržaaje koakordata podpisali, duhovaištvo pa ae more ia tudi ae saie v tej reči drugače misliti, kakor višji pastirje. Sicer je v Mariboru duhovaikov amogo, pa aobedea še oae prošnje videl ni, toraj ji tudi za podpise skrbeti ai mogel. V proŠBJi aa dalje pravite: nda tisti, ki pisati ia brati zaajo, od te (katoliške) adrese, uie slišati nočejo, toraj seje aapotila v gore, kjer se aamcsto s podpisi le s podkrižaujem uespodobao rogovili.'1 — Pravo! Po tem takem je meada tudi župan sleaieaiški naaiesto podpisa Ie križ aapravil, kajti je sreaja slemeBiška, ktera je prva podpisaaa, tudi v gorah? Če pa to ai, ampak zaa sleaieaiški župaa pisati, velja to tudi od drugib pošteajakov, ki v gorab prebivajo. Zakaj pa aiste šli aa S m o 1 b i k s svojo proŠB.jo za podpiseV Kaj li ste se pohorskega vetra bali? — Ia kako veste, da se v gorah le podkrižava, ker ae aasprotne kat. prošaje nihčer od vas videl ni, kakor sanii to v svojem drugem pismu trdite, ko pravite: ,,Nikjer ae leži (aasprotaa prošnja) očitno Ba ogled. ia skrivaaje, ki zakriva to počenjanje, je toliko nevarniše." Ali ai prav smešao to : prošnja vam je skrita, ia veadar veste, da se podkrižava, da se duhovništvo za-ajo pogaaja ia da vas vaši aasprotaiki grdijo, da ste ,,brezbožuiki in polai vaeh pregreb." Zares VVildbanserska logika to! Sledajič sklicujejo ti možje policijo ,,soper stranko aa tihem delajočo, ki ae pripoznava državaega zbora ia zdaj, ko so cesar škofom odgovorili, se kaže, da celo cesarja več prizaati aoče, ker oaa od svojega prizadevaaja ae odstopi." Na to grdo, aatolcivao dražeaje vam odgovoriaio le to: vi aam Sloveacem, ki ne tulimo z vami v ea rog soper sv. crkev, kakor tudi slovea^ki poročaiki vdržavaem zboru, razua eaega samega, ae držijo z naskakovavci ua koakordat, vi aam zavoljo tega spodtikate izdajavske nameae, za ktere je ječa ia železje! Kdor se z aasprotaikom tako bori, kaže, da ae more svoje reei z duševaim orožjem braniti, toraj bi aaj rajše, ko bi beriei aasprotaike pozaprli. To je slabo zaamuje za vas ia vašo stvar! Zastoaj se aaai tudi s cesarjevo zamero grozite. Cesar aiso rekli ne besede, da se mora koakordat odpravili; rekli so pa čisto odločao: ,,Zaupaai, da 80 si č. nadškofje ia škofje svesti, kako da vselej crkev braaiti vem" Naj vam bodo te ceaarske besede povoz za-to, da še aismo tako daleč telebaoli, da bi aekteri župaai s kat. crkvijo ia ajeaiaii pravicaaii poaietali, kakor jim drago, da bi ključi kraljestva božjega aa zemlji vradaikom se izročili! Te besede cesarjeve dado pa tndi dubovaikoai še popolao oblasr, po svoji dolžnosti braaiti resnico ia pravico! U. Iz JTIaribora 5. t. m. © — Braaje (trgatev) se je pri aas še le komaj pretekli tedea celo koačalo, ker nekiso iaieli tako polae gorice kakor že ae maogo let; splobje bilo letošaje braaje v Štajerski tako obilao, da ljudje morejo zadovoljai biti. Kar se veadar tiče novega viaa, je zlo različao; v aekib krajib je prav dobro, v uekih pa aiaogo slabeje od laajskega, zatoraj se tudi prodava po zlo različai ceai, naaireč, dobi se štrtinjak (10 veder) po 30 fl., neko pa se tudi plačuje po 60 fl. v. Ljutoaieru pa še tudi dražje. Vzrok, da vino letos ni jednake dobrote je v tem, da v nekih krajih grozdje ni jednako bilo dozorelo, daj