Občinska revija pihalnih orkestrov Grosuplje Bilo je lepo, koristno in uspešno! Tako je v najkrajših besedah mo-goče opredeliti dogajanje na občinski reviji pihalnih orkestrov Grosuplje, ki je bila 26.11.88 v Jakličevem domu v Vidmu-Dobrepolje. Lepo zato, ker so lahko obiskoval-ci s posebnim zadovoljstvom in pri-jetnimi občutki poslušali, gledali in doživljali mlade glasbenike, ki so se po svojih najboljših zmožnostih tiudi-li, da bi iz svojih instrumentov izvabi-li najlepše tone za hvaležno občinstvo. Koristno zato, ker se je revija odvi-jala prav v Vidmu-Dobrepolje, kraju, v katerem občinstvo zelo dobro spre-jema glasbene prireditve. Najbrž so to vnaprej ocenili tudi organizatorji pri-reditve — in niso se ušteli — da so prav manjši kraji še bolj potrebni kul-turnih dogodkov in da so zanje tudi bolj odzivni. Uspešno zato, ker se je tudi tokrat izkazalo, da vodi prava glasbeniška pot v pihalni orkester samo preko glasbene šole. Le glasbena šola da mlademu človeku primerno osnovo in mu razvije občutek za glasbene vrednote. Na reviji so nastopili štirje orkestri: — Pihalni orkester Videm-Dobre-polje, dirigent Albano Persi — Pihalni orkester Stična, dirigent Viktor Kavalič — Pihalni orkester Grosuplje, dirigent Marjan Sajovic — in kot gost Pihalni orkester Tre-bnje, dirigent Ivo Matoš. Ocenjevanje kakovosti posamez-nih orkestrov ni primerno, saj priredi-tev ni bila tekmovanje, temveč revija. Zato bo ocena splošna, bolj kot na-svet za prihodnje delo. Vsi štirje orkestri tako po kakovo-sti izvajanja kot po programski ravni sodijo v III. kategorijo slovenskih pi-halnih orkestrov. V prihodnje naj dirigenti predvsem pozorno šolajo impostacijo tona, ta-ko pri pihalih kot pri trobilih. S tem v neposredni zvezi je namreč intonacija v vseh instrumentih in v vseh regis-trih, pa tudi v pogledu uglaševanja posameznih skupin med sebpj in z drugimi. Prav to smo, pri enih bolj.pri drugih nekoliko manj, precej pogre-šali. Najbolj neuglaleni so bili visoki instrumenti, predvsem pikolo, tudi trobente. Poleg tega je treba, zlasti mlade glasbenike, navajati na oblikovanje lepega tona in na dinamiko, pa na občutek za frazo, ritem, orkestisko disciplino itd. Nepogrešljiv je obču-tek za skupno igro. Sele poznavanje celotne gradnje skladbe, agogično modificiranje in optimalna zvočnost pa lahko obrodijo pravi izraz in uči-nek pri poslušalstvu. Tega se dirigenti seveda zavedajo, pa vendar kaže na to še enkrat opomniti. Kakovost iz-vedb in muziciranja je bila na dostoj-ni ravni. Poslušalci so bili z izvedbami skladb, še posebno koračnic, zelo za-dovoljni, kar je spodbudilo tudi nekaj dodatkov. Nedvomno pa imajo poleg diri-genta, GŠ Grosuplje in strokovnih sodelavcev za uspešno delo orkestra zasluge tudi občina Grosuplje, pa njena Zveza kulturnih organizacij. Organizacija prireditve je bila do-bra. Vse je potekalo brez zatikanj. Po koncertu je bil razgovor z dirigenti, ki so se strinjali z gornjim oz. so tudi sa-mi imeli podobne ugotovitve. V celo-ti je torej mogoče zapisati, da je bila 1. revija pihalnih orkestrov občine Gro-suplje uspešna in jo kaže obdržati kot tradicionalno predstavitev rasti in razvoja glasbene dejavnosti v svojem okolju. Pavle Brzulja