Predlogi za varno ureditev prometa na obnovljeni Tržaški cesti od Viške do Gregorinove Krajevna skupnost Stane Sever leži ob odseku Tržaš-ke ceste, ki je že obnovljen in razširjen ter v neposredni bližini odseka med Viško in Gregorinovo ulico; ta odsek je za razširitev in prenovitev prvi na vrsti. Da bi čimveč prispevali k skupnim prizadevanjem za promet-no varnost na tem področju, posebej pa še za varnost šolskih in predšolskih otrok ter srednješolske mladine. vas želimo pred začetkom obnove omenjenega odseka opozoriti na nekaj problemov in dati ustrezne predlo-ge. V nadaljevanju bomo najprej opisali trenutne pro bleme, potem pa podali nekaj konkretnih predlogov za prihodnjo ureditev. Ob omenjenem odseku Tržaške ceste je na skupni razdalji okrog 200 metrov tik ob cesti porazdeljenih kar pet ustanov, ki jih obiskuje veL kot 3000 otrok in srednješolcev. Na sevemi strani enota VVZ Malči Be-lič, Partizan Vič, Osnovna šola Marjan Novak-Jovo in Srednja šola za računalništvo, na južni pa viška župnij-ska cerkev. Za popolnejšo sliko lokalne frekventiranosti tega odseka ceste moramo ob delavnikih dodti še odrasle delavce v teh ustanovah in upoštevati, da je tik ob cesti še gostilna Ribničan, cvetličarna, frizer in optik, pa tudi obisk cerkve je v določenih dnevih precej številen. Teh 3400 otrok in nekaj sto odraslih (med tednom) občuti sedanjo pomanjkljivo prometno ureditev pred-vsetn pri prečkanju ceste peš, vključevanju v promet in izključevanju iz prometa z motornimi vozili ter pri parkiranju. Prečkanje ceste je zelo nevamo, vendar za večino od teh otrok nujno vsaj enkrat (ali pri prihodu ali pri odhodu - odvisno iz katere smeri prihaja). WZ Vič ima na Tržaški 79 ob prostorih uprave lepo zavarovan vrt. ki lahko služi kot igrišče cicibanom. Le-li so v stavbi VVZ Malči Belič na Tržaški 78. Da bi se šli igrat na vrt, bi morali dvakrat prečkati Tržaško. Ker je pri prečkanju tveganje preveliko, vrta ne uporabljajo. Vrt ostaja prazen, 200 malčkov pa preživi ves dan v zaprtih prostorih tik ob prometni cesti. Vključevanje in izključevanje iz prometa je trenutno zelo pomanjkljivo urejeno in je po našem nmenju vzrok številnim prometnim prekrškom in nesrečam. Občan, ki pripelje otroka, ali pride v službo iz vrhniške smeri, tnora za dovoz pred WZ, Partizana, OŠ ali SŠR peljati do Postojnske in tam obrniti nazaj proti Vrhni-ki; prej ni dovoljeno zavijati levo. Lahko zavijejo levo tudi na Viško, vendar morajo na cilj skozi Rožno dolino pri tem pa morajo dvakrat prečkati železniško progo. V obeh primerih je odvečne poti približno dva kilometra. nekoliko pomaga možnost. da tisti. ki pripe-ljejo otroke, ustavijo pred cerkvijo ali pred cvetličarno in pošljejo otroke ali jih spremijo čez cesto. Približno enak problem imajo tisti, ki parkirajo pri cerkvi in se želijo peljati proti Vrhniki; kajti tudi zavijanje desnoje možno šele pri Vrhovnikovi ulici. ki je malo pred Postojnsko. Velik ovinek zahteva pristop k cerkvi iz smeri centra in vključitev v promet v smeri centra za tiste, ki so na severni strani ceste (obe šoli, vrtec in Partizan). V obeh primerih do Tbilisijske, ali skozi Rožno dolino preko železnice. Zaradi navedenih pomanjkljivosti prometne uredi-tve so pešci pri prečkanju ceste v veliki nevarnosti, obenem pa ovirajo motorni promet; voznike taka ure-ditev vzpodbuja k prekrškom in ogrožanju varnosti; otroci v WZ ne morejo koristiti vrta. Zgodilo se je že več prometnih nesreč, nekaj zelo hudih. podrobnejše evidence nesreč ne navajamo; podatke o tem ima PM Vič. O teh problemih vas obveščamo, da bi jih upoštevali in se rešili ob razširitvi in rekonstrukciji Tržaške ceste na tem odseku. Kot najnujnejše predlagamo naslednje: 1. Na tem odseku naj se zgradi pohod za pešce. S tem bo zagolovljen varen prebod pešcem, cestne povriine pa bodo razbremenjene in tako olajšan promet molornih vozU. 2. Omogočiti je treba varao zavijanje levo in dostop na parkirišča na obeh straneh ler vključevanje v promet v željeni smeri brez velikih obvozov in ovinkov. 3. Površine za parkiranje in ustavljanje se ob razširi-tri ne smejo zmanjšati.