Načrt nove ljubljanske potniške postaje Pred (kievi so v pavfljoou Jurček na Gospodankem nzstaviščn nzgrnili zazklalni načrt nove IjuMjanske pot-niške postaje. Razstava, ki bo odprta do 11. marca, je ¦vod v široko javno razpnvo o pribodnosti tega, po vojni največjega iffbuastičnega program, Id obsega kar 31 hektirov površm med Titovo cesto, Trgom Osvobodilne fronte, M«sarykovo, ŠourtiRsko in Vfflmrjevo cesto. V sklopu dolgoročnega programa reorganizacije Že-lezniškega vozlišča Ljubljana predvideva zazidalni načrt izgradnjo nove potniške postaje za mednarodni, medre-gionalni in pnmestni železniški promet. Tako se bodo v prihodnje lahko vazili ljudje z vlakom v mesto tudi z Viča, Šentvida, Bežigrada, Litije in Grosuplja. Načrt predvideva izgradnjo nove potniške postaje s skupno osrednjo dvorano za železniški in avtobusni promet, ki bo ležala nad tiri med podaljškoma Miklošičeve in Moše Pijadeja ulice. Pod avtobusno postajo, južno od Gospo-darskega razstavtšča, je predvidena zidava dvoetažne parkime hiše za približno 1.550 vozil. Nasproli podaljška Metelkove ulice ob Masarykovi oesti je predvidena zida-va brzovoznega skladišča in poslovnih prostorov Železni-škega gospodarstva Ljubljana. Vzhodno od podaljška Metelkove ulice bo predvidoma zrastel glavni poštni center. Na severnem delirso med Robbovo in Neuber-gerjevo ulico predvideni trije tiri za avtovlake, carinska služba ter milica irt poslovni prostori Železniškega gospo-darstva. Tudi prometna zasnova tega dela Ljubljane bo precej spremenjena. Na območju Trga OF je predvidena deni-velacija prometa in ureditev Trga OF za pešce in javni potniški promet. Masarykova cesta od Resljeve do Šmar-tinske oeste je zasnovana kot široka aleja s srednjo 12 metrov široko zelenico kot del obvozne ceste mestnega središča. Vilharjeva cesta je z več križišči namenjena predvsem zvezam z novim prometnim središčem. Tudi Vilharjeva cesta bo dobila podobo aleje z drevoredom in 12 metrov široko srednjo zelenico. Za pešce je predvide-na zidava petih nadhodov preko tirov, ki bodo hkrati tudi povezovali Center z Bežigradom. Drevoredi na severu in jugu ter parka ob Titovi in Šmartinski cesti pa bosta zastirala ostalo mesto pred hrupom in onesnaževanjem s postaje. Predvidena je tudi cestna povezava nove potni-ške postaje s Titovo cesto. »Zdnižitev vseh javnih prometnih sistemov - železni-ce, avtobusnega in letalskega prometa - na enetn mestu pomeni najkrajše poti in najbolj ugodno izbiro potovanj za liudi,« je dejal na pogovoru z novinarji MARKO MUSIČ, avtor zazidalnega načrta, ki bo korenito spre-menil podobo tega dela mesta. Celoto bodo najbrž doži-veli šele naši otroci in vnuki. Neubergerjeva vila, Navje in stara železniška postaja pa bodo tudi zanje ostali nespremjeni. Prva etapa izgradnje predvideva izgradnjo in ureditev najnujnejšega - prestavitev avtobusne postaje južno od Gospodarskega razstavišča, preureditev Trga Osvobodil-ne fronte nazaj v park, izdelavo nadhoda preko tirov v podaljšku Moša Pijadeja ulice z dostopi na perone, iz-gradnjo manjšega kraka nove skupne potniške postaje ter delno izdelavo brzovoza in PTT centra ob Masaiykovi cesti in krožnega dostopa v podzemna parkirišča na Vilharjevi cesti. Naložbena vrednost prve faze, ki bo razdeljena še v vrsto podfaz, znaša od 170 do 200 milijard dinarjev. Železna oesta, ki je bila na svojem začetku porinjena v mestno obrobje, se bo tako v prihodnje prepletala z urbanim tkivom v samem srcu Ljubljane in nudila vsem prišlekom prvi pozdrav z nami in našo kulturo. VIDA PETROVČIČ