Izhodiščem izobraževale politike ob rob Pri obravnavi izhodišč izobraževalne politike v Slo-veniji smo celovito podprli republiška stališča. saj me-nimo. da je izobraževalna politika ena od preizkusnih kamnov vsake, pa tudi strankarske politike. Socialistična stranka se bo še naprej zavzemala za demokratizacijo šolskega sistema. Menimo, da je to v času. ko se povsem zanemarja strokovno javnosl in dvilno družbo. ko se ponujajo modeli povsem podržav-ljenega izobraževanja. še posebej pomembno. Vladno koalicijo podpiramo v prizadevanjih. da se ustvarijo pogoji za kvalitetno državno šolo. dostopno vsem. po možnosti dmbolj brezplačno. Vendar terjamo. da se zagotovi ustrezna strokovna avtonomija šol. saj je to eden izmed bistvenih pogojev za hitrejše spreminjanje šolstva. Zavzemamo se za povečanje deleža družbene-ga proizvoda za izobraževanje. ker je potrebno pred-vsem okrepiti vlaganja v razvoj izobraževanja. ob tem pa je treba vsaj ohraniti sedanjo raven vlaganj v razvoj izobraževanja. ob tem pa je treba vsaj ohranili sedanjo raven zagotavljanja socialnih funkcij šole. Smo za defi-nicijo na temelju znanja in uspešnosti. rtismo pa za diferenciacijo z golo selekcijo predvsem na socialni podlagi. Cilj izobraževalne politike na Slovenskem mora biti zviševanje izobrazbene ravni prebivalstva. uveljavlja-nje evropskih standardov znanja. uveljavitev koncepta permanentnega izobraževanja, izgradnja sistema izo-braževanja, ki bo omogočal vsakemu posamezniku. da razvije svoje sposobnosti in da doseže najvišje stopnje izobrazbe. ki jo je sposoben doseči. To pa bo mogoče. če bo šola bolj strokovno avtonomna in zato odgovorna za svoje delo in stimulirana za inovacije. To preprosto pomeni. da bi Slovenija z dvemi milijoni prebivalcev ne more privošdti slabega šolstva z nizkimi standardi in zahtevami šolstva. ki bi bilo zgolj v funkciji socializa-dje. Za doseganje teh dljev bo potrebno vzpostaviti si-stem eksternega ocenjevanja kot preverjanja rezultatov izobraževanja namesto dosedanjega nadzorovanja pe-dagoškega procesa, v vzpostavitvi sistema izpopolnje-vanja in napredovanja učiteljev ter v večjih vlaganjih v razvoj izobraževalnja in zagotavljanja učne opreme, učbenikov in učne tehnologije s kalero bo mogoče posodabljati učni proces.