Review/ Recenzij a Eva Klemenčič (ur.) (2015). Didaktična gradiva za predmet domovinska in državljanska kultura in etika za 7. in 8. razred. Ljubljana: Založba i2. Vsebinsko področje državljanske vzgoje je bilo v zadnjih nekaj letih v Sloveniji deležno številnih sprememb, katerih osrednji del je predstavljala razširitev ter posodobitev učnega načrta za to vsebinsko področje v okviru programa 9-letne osnovne šole. Ta sprememba je botrovala tudi vrsti pedagoških novosti na področju izobraževanja in stalnega strokovnega spopolnjevanja učiteljev ter didaktičnim gradivom na širšem vsebinskem področju državljanske vzgoje. Eno od teh novosti predstavlja publikacija založbe i2 Didaktično gradivo za predmet domovinska in državljanska kultura in etika. Že sama zasnova didaktičnega gradiva dokazuje, da gre za domišljen in skrbno načrtovan projekt, saj ga sestavljajo - kakor v uvodu opozarja urednica publikacije - a) didaktični priročnik za učitelje z didaktičnimi idejami, b) proso-jnice in delovni listi, c) navodila za uporabno delovnih zvezkov z rešitvami nalog ter d) program Volitve. Še posebej dobrodošla je zgoščenka z e-proso-jnicami za posamezne vsebinske sklope, delovnimi listi ter programom za t. i. »simulacijo« volitev. Didaktično gradivo za predmet domovinska in državljanska kultura in etika tako pomembno nadgrajuje tako učbenik kot tudi delovni zvezek založbe i2 in ga tudi celovito zaokroža. To potrjuje tudi celostna obravnava tem, vsebin in osnovnih pojmov, ki jih predvideva učni načrt za to vsebinsko področje. Prav s tem pa dokazuje, da t. i. »didaktizacija« oz. prenos v pedagoško prakso ne predstavlja sekundarnega (ali celo obrobnega) oz. nekakšnega »tehničnega« vprašanja implementacije. To ne nazadnje potrjuje tudi vrsta t. i. »empiričnih« problemov in izzivov, s katerimi se soočajo sodobne pluralne družbe, med katerimi ned- 157 ŠOLSKO POLJE, LETNIK XXvI, ŠTEVILKA 1-2 vomno izstopajo vse manjše zaupanje v institucionalni okvir sodobne pluralne družbe ter številne pojavne oblike nasilja, nestrpnosti, ksenofobije in diskriminacije. Prav zato, ker so možni odgovori na te probleme in izzive vse prej kot enoznačni, predlagane rešitve pa vse prej kot neproblematične, je pričujoče didaktično gradivo še toliko bolj dobrodošlo, saj na domiseln ter uporaben način omogoča celostno načrtovanje in izvedbo pouka za to vsebinsko področje. Publikacija Didaktično gradivo za predmet domovinska in državljanska kultura in etika torej ne predstavlja »zgolj in samo« novost med priročniki za učitelje pri uresničevanju ciljev, ki so zapisani v učnem načrtu predmeta Domovinska in državljanska kultura in etika, temveč tudi nepogrešljiv »pripomoček« za krepitev domovinske ter državljanske kulture tudi v neformalnih in priložnostnih oblikah vzgoje in izobraževanja. Mitja Sardoč 158