0 nalogah šolskega radiaKo se je pri nas ustanavljal šolski radio, ki ga sedaj že deveto leto vodi poseben odsek pri ljubljanski sekciji JUU, mu je bil namenjen mnogo širši delokroj! nego ga ima dancs. Že naslov te ustanove mu označujc njcgovo prvenstveno nalogo, podpirati, poživIjati in spopolnjevati šolsko učno in vzg©jno de!n. Oddaje so sc nameravalc prirejati za ljudsko, meščansko in srednjo šolo. Dvc tcdenski oddaji sta se uvedli lc kot nckak poizkus, kajti ustanovitelji šolskega radia so ob njegavih prvih odda.jah upali, in bili so povsem prepričani, da si bo večina šol kaj kmalu nabavila šolske radio aparate, nakar bi bilo omogočeno postaviti to, takrat novo ustanovo v službo širših plasti našega naroda, ki na.j bi mu postala splošna izobraževalnica. V dopoldanskih urah naj bi bili dve tedenski uri prirejeni za ljudsko in ena za srednješolsko mladino, a v večcrnih' urah naj bi sc prirejale najrazličnejše oddaje za izobrazbo našega podeželskcga ljudstva. Tako bi se v najzakotnejših vasch, kjer koli je šola, zbirali Ijudje vsaj enkrat tcdensko v šoli in poslušali razna strokovna predavanja in druge zanimive oddaje, ki bi bile prirejene s prav posebnim ozirom na določcn krog poslušalcev. Koliko poučnega, koliko vzgojnega b\ se na ta način razširjalo med naše ukaželjno — a na žalost zelo zapuščeno preprosto podeželsko ljudstvo. Toda ostalo je pri nameri, šolski radio služi po dcvetih letih še vedno le samo dclu ljudskih šol, kajti komaj desetina naših šol je tako srečna, da razpolaga z radio aparati. V drugiH državah, kjer so spoznali velik pomen modernih učnih sredstev za šolo in njen dvig, so že zdavnaj uvedli v prav vsc šole radio aparate. To je n. pr. izvedla Italija. Tudi v isvobodni Češkoslovaški so se v tem pogledu že bližali višku. a pri nas so ravno na odločujočih mestih zavrli razmah šolskega radia. Namesto priporočila krajevnim šolskim odborom, naj skušajo najti sredstva za nabavo šolskih radio aparatov, je pred lcti, kmalu po uvedbi šolskih oddaj, izšla prepoved nabave radio aparatov za šole. Čeprav je bil ta odlok izdan zaradi štednje, vcndar ga nihče, ki mu je bilo do dviga našega šolstva, ni mogel odobravati. In čeprav je bil ta odlok po nckai letih ukinjen, vendar je skoraj povsem onemogočil uresničenje prvotnega programa šolskega radia. V tem času je bil izvršen prcnos vzdrževanja ljudskih šol na banovino, ki prav tako ne more na.jti v svojem proračunu zadostnih sredstcv, da bi vsaj sukcesivno nabavila primcrno število radio aparatov za naše šolc. Scveda je treba tu naglasiti tudi dejstvo, da bi mnoge šolske občine že zdavnaj nabavile aparate, pa tudi mnoge šolc bi same zbrale sredstva za to, če bi ne bili aparati tako dragi. Toda ker smo v tem pogledu navezani le na uvoz iz inozemstva, moramo pač čakati na oni ugodni trenutek, ko bodo na pristojnih mestih zmogli žrtvovati tudi tako vclike vsote. da bodo šole opremljene z lastnimi, za našc razmere mnogo predragimi radio aparati. Odseku šolskega radia je uspelo spopolniti šolsk,e oddaje tako zelo, da smo na to ustanovo v tem pogledu lahko ponosni. Naš program ne zaostaja prav nič za programi v drugih tudi večjih državah. In ker smo s tem dosegli tako lepe uspehe in tudi priznanja, mora iti naše stremljenje za tem, da spopolnimo to ustanovo tudi v drugem, v uvodu članka označenem namenu, postaviti jo v službo najširših plasti našega ljudstva. Že večkrat smo na tcm mestu naglasili, kako zelo se opaža med našim narodom pomanjkanje pravega narodncga ponosa in samozavesti, a še pred vsem pomanjkanjc iskrene in požrtvovalne Ijubezni do domovine. — O tem smo razpravljali tudi v uvodniku »Učiteljskega tovariša« od 18. januarja, kjer smo med drugim ugotovili tudi sledeče: »Nihče mu ne govori o tem, kdo bo v primeru potrcbc branil domovino, kako mora biti tudi vse ljudstvo pripravljeno sodelovati pri aktivni obrambi in zaščiti lastnega doma — ni predavanj odnosno propagande za nesebično in požrtvovalno Ijubezen do domovine. Manjka vzpodbude za samozavest in resnični narodni ponos, pomanjkljiva je vzgoja k pripravljenosti na žrtve v obrambi lastne svobode...« Če bi bil celotcn program šolskega radia izveden že v začetku, bi danes prav gotovo ne mogli zapisati tako težkih ugotovitev. Predavanja. ki bi jih pri šolskih aparatih ljudje poslušali po vsej Sloveniji bi vzgojnovplivala na širše plasti našega ljudstva in odstranila mnogc nedostatkc. In čc hočemo vsaj v skrajnem času popraviti to zlo, jc nujno potrebno oskrbeti vse šole z radio aparati. Ko bo to izvedeno, teda.j — zaključujemo z besedami omenjenega uvodnika — »naj sc začne za vzgojo našega ljudstva tudi posebna akcija, ki mu bc> dvigala narodni ponos. samozavest, ki bo usmerjala vsc njegove sile v pozitivno smer ter utrdila njegovo voljo in pripravljenost doprinašati tudi največje žrtve, če bo treba braniti svobodo domovinc«