ŠOLSKO POLJE LETNIK XX (2009) ŠTEVILKA 5/6 str. 5 UVODNA NOTICA Igor Ž. Žagar Tole pisanje bo res zgolj uvodno, predvsem pa samo notica. Ruth Wodak namreč v svojem članku, Za kaj gre v KAD - pregled zgodovine, pomemb- nih konceptov in razvoja, precej natančno razloži, kaj je kritična anali- za diskurza, za kaj se zavzema (gre namreč za t.i. »angažirano« teorijo) in kako se je zgodovinsko in teoretsko oblikovala. Članki, ki sledijo, predstavljajo bodisi dodatne in drugačne osvetlitve kritične analize diskurza s teoretskih izhodišč bodisi konkretne analize z uporabo kritični analizi diskurza lastnega instrumentarija. V prvo skupino spadata članka Andreje Vezovnik in Igorja Ž. Žagarja. Andreja Vezovnik tako konceptualno primerja dve teoriji diskurza (in im- plicitno nakaže njun morebitni vpliv na analize diskurza), Foucaultovo in Laclauovo, Igor Ž. Žagar pa pokaže na nekatere teoretske nedomišljenosti KAD s stališča teorij(e) argumentacij(e), natančneje na nekonceptualizi- rano in nereflektirano rabo pojma/koncepta topos, kakor ga poznamo predvsem iz antične retorike. Članka Karmen Erjavec in Zale Volčič ter Danijele Majstorović predsta- vljata izvrstna primera kritične analize diskurza na delu, za nameček tudi na sorodnem področju: gre za vojno v BiH in za njene pravno-upravne posle- dice. Karmen Erjavec in Zala Volčič tako analizirata medijsko »pokritje« are- tacije Radovana Karadžića (predvsem analizo poročanja Televizije Srbije), Danijela Majstorović pa nekatere značilnosti retorike Urada visokega pred- stavnika mednarodne skupnosti v BiH med leti 1996-2005 (zanimivo, da se obe analizi ogneta uporabi KAD tako ljubih toposov...). Številko sklene analiza Primoža Krašovca o (slovenski) medijski kon- strukciji leta 1968, natančneje obeh ključnih »zgodovinskih« dogodkov: študentskega gibanja v Franciji in sovjetske zasedbe Češkoslovaške. In kaj ima vse to opraviti s šolstvom, se utegne kdo vprašati? S šol- stvom, kot ga poznamo in prakticiramo na Slovenskem, na žalost, ne kaj dosti. Bi se pa šolstvo iz kritične analize diskurza (njenega pristopa in me- todologije) lahko mnogokaj naučilo za svojo lastno prakso. Igor Ž. Žagar