KATOLJSK CERKVEN LIST. „Danica" izhaja vsak petek na celi poli. in velja po pošti za eelo leto 4 gl. 60 kr., za pol leta 2 gl. 40 kr.. za četert leta 1 gl. 30 kr. V tiskarniei sprejemana za celu leto 4 gl., za pol leta 2 gl., za četert leta 1 gl.. ako zadene na ta dan praznik, izide „Danica" dan poj rej Tečaj XLI. V Ljubljani, 30. susca 1888. List 13. Veliki petek. Serce groze težko bije, Temni plašč nebo pokrije, Solnce zlato otemnelo, Se etermenje splošno vnelo. Zemlja grozno se potrese. Grobov krila proč odnese; Mertvih trupel mnogo vstalo, V templju poči zagriojilo! Vsa narava omedljuje, Jok in stok se razleguje; Zemlja in nebo žaluje; Greh iiudobni vse to kuje. Jezus Kralj, Gospod vesoljni Pije kelih žali polni, Na Kalvariji umira, Sulica serce odpira. Človek! kaj ga je umorilo? Serce tvoje greh ljubilo, Čednosti pa je zaterlo, Sebi brezno je odperlo. Za-te terpel, za-te molil, V smert na križu je privolil, Odrešenje je doveršil In veži pekla prekršil. Grešnik, si ljubezen večo Videl kedaj, bolj plamtečo? Kaj pa ti ji povračuješ? Žalost z grehom ji še snuješ. Če kristjan si to pomisli — Glas si v serce živo vtisni, Ki ti s križa kliče milo: O da grehu bi odbilo! Z Magdaleno britko jokaj, Že iz greha se izkopaj; V zakramentu še pokore Se očistiti zamore. Jezus! ki za nas si umiral. S tim nebesa nam odpiral; Nam ljubezen daj spoznati, In za grehe zadost'vati! Grehi res so te križali, Greh te naš danes še zali; A usmiljenje nezmerno Dušo bo otelo verno. li—v—n. Vstajenje. Oj zgini noč. prisijaj dan vstajenja! O vstani Jezus, moj Zveličar ljubi, Da moja duša rane ti poljubi, Hvaležna, rešena zdaj pogubljenja. Glej! v Golgato, hrib smertnega terpljenja. — Presvitli zor tje h križu solnce snubi, Kjer dal življenje za me — zvest obljubi — Je sladki Jezus, večni vir življenje. Je v begu straža — rajski sel prihaja, In — Aleluja! slava: — Jezus vstaja — Častitljivo, v bliščobi neizrečeni! O naj s Teboj jaz revež z greha vstanem. Od tebe se, moj Jozus! več ne ganem. Skazuj mi milost, kakor Magdaleni. — Radoslav. Don Bosko. Opis njegovega življenja in delovanja. (Dalje.) IV. Don Bosko v bolezni. Vsled silnega napora se je bilo Boskovo zdravje jako pokerhalo. Zdravniki so mu svetovali, da naj z. pusti za dalj časa mesto ter se poda venkaj na dežel$ kjer bi si vterdil svoje oslabljeno telo. Ali serce ni dalo. da hi se ločil od svoje mlade družine. Toda nazadnje je bil k temu primoran. Sel je domu v svoj rojstni kraj — v Becchi (r. Beki). Ali še celo tamkaj si ni dal miru in počitka. Dečki iz mest so vedno prihajali k njemu — obiskavat svojega bolnega očeta. Bosko jih ni mogel odgnati. Kako neki, saj je videl, kako ga ljubijo in kako molijo zanj. Opravljali so devetdnevnice v čast M. B., da bi mili Bog kmalu povernil ljubo zdravie njihovemu dobrotniku. Kedar so prišli v Becchi, ostali so tamkaj po več dni, da je postal celo aa Boskovem domu majhen oratorij. Otroci so ga jako pogrešali v Torinu; zato je jeden rekel: »Ali se vernite v Torin, ali pa bomo ves oratorij prenesli semkaj v Becchi." Tudi Bosku je bilo dolg čas. ker ni mogel gledati in zbirati okrog sebe teh živahnih dečkov. Ko mu je nadškof torinski svetoval, da naj ostane celo leto na deželi, odgovoril mu je: »Pustite me tjekaj, kamor me Bog kliče! Ako Gospod hoče, obranil mi bo zdravje. Sicer pa — mi življenje moje ni dražje kanor moja služba. Ali bi mar ne spolni! svoje naloge, da umerjem služeč mladini?" — Ljubezen do otročičev ga je gnala, da je ob sobotnih večerih ae vračal nazaj v Torin. Tamkaj je spovedoval in v nedeljo opravljal božjo službo. Jednoč se je med potjo hudo prehladil (1. 1846). Dobil je pljučnico. Nevarnost je bila velika; sami zdravniki so obupali. Neko noč — pričakovali so, da bo zadnja — reče Don Borelli, ki je bil pri bolniku: »Don Bosko! prosite vendar Boga, da ozdravite." — Bosko noče: »Vdati se moramo v božjo voljo, Bog bode naredil po svoji previdnosti, kar je prav." »Ali," odverne Borelli, »vendar ne smete tako zapustiti svojih otročičev; prosim vas še enkrat, v imenu vaših otročičev vas prosim: prosite Boga za zdravje!" Tedaj je Bosko spregovoril po tihem: »Da, Gospod ! ako je volja tvoja, prosim te, naj ozdravim! Non recuso laborem! (Ne branim se dela.) »Zmaga je naša!" vsklikne takoj Borelli, »ne dvomim, da ne bi ozdraveli." Vže drugi dan se je obernilo na bolje. Preteklo je vendar tri mesce, predno je okreval. Prebil je ves ta čas v svojem rojstnem kraji. Bilo je 3. nov. 1. 1846. Slaboten duhoven in poštama žena zapuščata samotno selo — Becchi. Duhoven derži pod pazduho brevir, žena pa nese na glavi jerbas, v kterem je naloženo različno kuhinjsko orodje. Bila sta — Don Bosko in njegova mati — Marjeta. Bosko je spoznal, da brez prave gospodinje težko izhaja v mestu. Dozdaj še ni stanoval v poslopji, kjer so imeli otroci svoje zbirališče. Od njegovega stanovanja do Pinardijeve hiše je bila precej dolga pot in naravno, da je n.* ta način zgubil veliko drazega časa. Zato je je najel pri Pinardiji še dve sobi, da si je tam blizu priredil svoje stanovanje. Za gospodinjo je vzel k sebi svojo mater. Ni se branila stara ženica zapustiti mirne domače hiše; tudi se ni ustrašila dela in sitnosti — smela jih je pričakovati; marveč pogumno se je oklenila svojega sina, da mu še na večer svojega življenja pomaga pri njegovem težavnem poslu. Spoznali bomo lahko v naslednjem, da je bila ta žena vredna svojega sina, kakor je bil Bosko po svojih lepih lastnostih vreden sin svoje matere. Bila je v resnici blagega, usmiljenega serca! Pa sej je tudi le taka žena zamogla odgojiti tako blazega sina. — V. Družba sv. Alojzija. Vredivši nekoliko zunanje stvari v oratoriju, kapelico in ostale prostore, hotel je tudi za to poskerbeti, da se njegova mladina 7adi v resnici pobožnega življenja. Izdelal je natančen hišni red za svoje gojence. Tu se govori, kakov namen imajo njihova zbiranja; kove se je treba vesti v cerkvi in zunaj cšrkve; ka-kake zapovedi imajo glede šole. Povdarja se, da mora salezijansko družino povsod prešinjati strogo verski duh. Da bi bili njegovi dečki vedno bolj pobožni in pridni, vstanovil je Bosko družbo sv. Alojzija, Sprejeti so bili vanjo le tisti gojenci, ki eo bili vseskozi lepega vedenja. Prestati so morali taki nekako preskušnjo, tako rekoč, novicijat. Med tem časom se je ostro pazilo nanje spolnujejo — li svoje verske dolžnosti, ali ne. Praznik sv. Petra in Pavla 1. 1847 je bil za oratorij posebno vesel. Nadškof je v kapelici birmoval. — Z veliko marljivostjo so gojenci olepšali svojo hišo božjo. Nanesli so cvetličja in listja in popolnem zakrili sicer nič kaj ravne in gladke stene svoje kapelice. Toda povsem niso mogli prikriti svojega siromaštva; storili so, seveda, kar je bilo v njihovi moči. Nizki strop je moral ostati, kaKoršen je bil; in nadškof sto-pivši na prižnico, ni mogel imeti mitre na glavi. Ali zavoljo tega, ker je škof odložil svojo škofovsko kapo, niso bile njegove besede nič manj goreče in iskrene. (Dalje nasl.) Mednarodni učenostni katoliški shod v Pariza od 8. do 12. aprila 1888. Grof Igo Cborinsky je razposlal oklic silovite tehtnosti za katoliško Cerkev in posebej za katoliško vedo. Pojasnuje namreč učenostni mednarodni katoliški kongres, ki bode obravnaval v Parizu že bližnje dni od 8. do 12, aprila. Namen tega shoda je: zediniti katoliške učenjake v obravnavi in pojasnovanji naj tehtniših prašanj vsih učenosti, posebno pa tistih, ktere tičejo brambo katoliške vere. Ti skupni pogovori o glavnih nalogah katoliške vede ima vzvišeno tehtnost za vse, ki imajo še serce in občutek za višje misli in dobrote, kterim je do kerščanske vede in kerščanskega življenja ter do časne iu večne sreče človeštva. Ta shod bo velikansko izgledovanje za vesoljni svet. Zakaj med deležniki bodo naj slavniši učenjaki vesoljnega sedanjega sveta, kakor: J. B. Rossi iz Rima, Janssen iz Frankobroda, Kurth in Smed iz Brusselja, Canovas del Castillo iz Madrida, Perry iz Londra, pa d' Hulst, Domet des Vorges, Claudio Jannet, Marquis Nadaillac, Allard, Duc de Broglie, ter možje iz katoliške Francije, ktera dežela iz lastne darežljivosti vzderžuje petero katoliških vseučilišč. To misel in sklep učenih mož so sv. Oče Leon XIII že 20. majnika 1887 z navdušenimi besedami vzvišeno pohvalili. Pravijo med drugim: »Reč, ki ste jo sprožili, je že sama na sebi prelepa in Vašim imenom dela čast, utegne pa tudi za resnično ocenitev učenosti in za brambo katoliške vere biti zelo rodovitna." Pravijo dalje, da »to početje "je zdaj primerniše, kot je bilo kdaj v preteklosti. Pospeševalci racijonalizma in naturalizma namreč so bili overženi z metafiziko, so pa zdaj premenili način in kopito svojega bojevanja in priljubljeno jim je, od reči, ki se zgoli z umom razumevajo, stopati doli k vidnim stvarem, torej si pogosto zakone zgodovine po svoji samovoljnosti izmišljujejo in ni redko, da negotovo stavijo za gotovo, zlagano naznanujejo za resnico, svoja glavna natezanja pa obračajo proti Stvarniku in Začetniku natore..." Sv. Oče se torej nadjajo dobrega vspeha in pravijo: „Na taki način se Vašim prizadevanjem po Božji milosti ne bo pogrešal tisti vspeh, kterega Vam želimo; zopet bode jasno, da tiste resnice, ktere je Bog ukazal človeškemu rodu verovati in upati, bodo s tem poterjene, kar um iznajde, in da med razodenjem in umskimi resnicami nikakoršnega nasprotja ni.. .w Prašanja zdaj odmenjena za mednarodni katoliški shod v Parizu, so naslednja: 12 prašanj iz theodicejc. — 16 prašanj iz metafizike in kozmologije. — 12 prašanj iz psihologije in fizijologije. — 7 prašanj iz naravnega prava. — 7 iz primerjavne pravoslovne in iz narodopravne vede. — 10 vpraš. iz očituega javnega prava, pravoslovne zgodovine in osebnega prava. — 14 iz ka-noniškega prava. — 12 iz narodne ekonomije. — 18 iz matematike, mehanike in astronomije. — 11 iz fizike in kemije — 5 iz biologije. — 6 iz geologije in paleontologije. — 12 iz antropologije. — 12 iz bibl. zgodovine starega zavjeta. — 13 o začetju kerščanstva. — 10 iz cerkvene zgodovine. — 7 iz primerjavne verske vede. O redu tega preslavnega shoda naj povemo le nekoliko malo. Dopuščeni so k tej družbi le samo katoličani. Družbeniki ao djanski ali delavni in pa častni udje. Častni udje so. kteri to delo podpirajo s plačo, za oboje ude po 5 gld. (10 frankov) enkrat za vselej. Tudi častni udje imajo pravico vdeleževati se sej ter posameznih shodov, in kar je posebne cene: dobili bojo natianiena sejna poročila. Predsednik v velikem kongresu je pariški nadškof. Zbor prične se 9. aprila po sv. maši k sv. Duhu. Spisi za ta kongres, ki so morali pa že do 31. pros. 1888 oddani biti, so ali v latinskem ali pa francoskem jeziku. V štirih mescih po kongresu se bodo sejna sporočila (v lat. ali franc. jeziku) razpošiljala vsim djanskim in častnim družbenikom. — Kdor želi kot častni ud pristopiti, pošlje 5 gld. a. v. z napisom: Hochgeb. Gr. Igo Chorinsky, zu Felso-Szemered, in Ungarn. Honther Comitat (ali pa tudi prečast. g. stoljnemu dekanu dr. Henr. Pavkar-ju, kte-remu so poslane zadevne pisma. Se ve, da reč je le za učene gospode, ki se pečajo s cerkveno vedo, torej za profesorje, duhovne sploh, zlasti mlajši, kterim utegnejo tvarine dobro služiti zlasti današnje dni v boju proti jažnjivi vedi in hudobnemu brezverstvu. Ogled po Slovenskem in dopisi. Iz Ljubljane. (Zopet shod v „Bierhalli!") Kakor predzadnjo nedeljo, tako hočejo menda velikonočni ponedeljek delavski liberalci sniti se v „Bierhalle" in tam najberž gobezdati zoper papeža in duhovne, kakor so zadnjič, in sicer tako, da je goap. vladni komisar bil prisiljen jih razgnati. Ali nimamo že doma dosti šun-tanja in nezadoljcev, da se še s tujega tako blago vabi?! Mi želimo mir imeti v deželi in nikogar ne potrebujemo, da bi hodil ljudi motit v spoštovanji do naše sv. Cerkve in duhovstva, kakor so zadnjič poskušali v nBierhalli!" Prav bi bilo, da bi se kaki spretni katoliški poštenjaki tega shoda vdeležili ter bi njih nealanosti in fraze overgli in dogodbe pojaanili; zakaj ti ljudje vae stare obrekovanja in psovke zoper katol. vero na novo pogrevajo in z vsim farizejatvom išejo naše ljudi napolniti a sovraštvom zoper našo sv. vero. Če ne druzega, že ravno taka hujskanja katoličanov zoper vero zadosti kažejo, kako potrebna je ravno verska šola, da bi se ne odgojevali burovži, ki so enako nevarni sv. veri kakor deržavi. Naše slovstvo. Knjiga z naslovom: ,Dnša popolna', ali molitve, pregovori in zgledi za dušo. hrepe-nečo po popolnosti, drugi natis je nedavno zveršen. (Konec.) Za ktere duše ho te bukve doveršene? Ne ustraši se, dragi čitatelj, naslova teh bukev: „Duša popolna", in ne misli, da so pisane le za duše že resnično popolne; ampak kakor razlaga naslova dalje govori, pisane so: „za duše hrepeneče po popolnosti." Torej so pisane tudi za tebe, dragi čitatelj, ki si morebiti še ves nepopolen, poln slabost in pomauikljivi at, ki se vsak dan v kaki reči nekoliko pregrešiš; pa v svojem sercu goreče želje po popolnosti imaš, ali če jih sedaj v sercu še ne občutiš, vendar jih imeti želiš, in za nje vedno ali vsaj pogostoma Boga prosiš. Če le želiš kdaj popolen, svet in zveličan biti, dragi prijatelj! za te so pisane, beri jih torej z dobrim sercem, iu pogostoma to branje ponavljaj; in z Božjo pomočjo boš zadobil tako hrepenenje po popolnosti, da se boš za njo močno prizadeval; in ravno v tem obstoji tista popolnost, ktero v sedanjem življenji doseči zamoremc. Naj ti služi, predragi čitatelj, branje teh bukev k pridobitvi pobožnosti ali popolnosti, kakor je služilo sv. Frančišku Salezijanu pisanje bukev o pobožnosti, imenovanih „Filoteja," k dosegi obilniši popolnosti ali svetosti; to nam sam naznanja v predgovoru k imenovanim bukvam, ki pravi: „Rad spoznam, dragi čitatelj, da pobožen še nisem, čeravno pobožnost popisujem; pa vendar priserčno želim pobožen biti, iu ravno ta moja zno-tranja želja mene priganja, priganja tudi, tebe učiti pobožno živeti; zakaj visoko učen in imeniten mož tako govori: „Dobro je pogostoma premišljevati reč, ktere se hočeš naučiti še boljši je učenike poslušati, kteri o tiat: reči podučujejo, ali naj boljši je. tisto reč druge učiti, ktere se hočeš sam temelitejši naučiti " Tudi sv. Avguštin je pisal svoji duhovni hčeri Florenciji naslednje besede: „S tem, ker drugim darujemo, sami daru naj vredniši postanemo; in takrat, kadar druge podučujemo, se sami naj bolj naučimo." Tako je pisal sv. Frančišk Salezijan. in z njegovimi besedami je podperil tudi pisatelj svoj namen, namreč obilniši popolnost in svetost pri sebi iu čitate-ljih doseči s pomočjo te knjige. Družba sv. Viocencija priporoča imenovano knjigo vsim po popolnosti ali svetosti hrepenečim dušam, in izreče svoje želje in prošnjo z besedami, s kterimi jih je v naznanilu pervega natisa pisatelj izrekel tako: „Pomagaj, dobrotljivi Bog! na prošnjo Marije Device in sv. Jožefa, da knjiga vsim prejemnikom obilno koristi prinese vsakemu za se in za druge, ki jih bodo čitali za sedanji čas in za večnost" Tudi se še opomui, da sleherni kupec te knjige dar prinese ubogim 3irotam v Marijanišče. ker ves njen čist znesek s,e bo za njihove potrebe porabil. Da ai jo tudi nepremožni ložej omislijo, zato se bo, kar mogoče, po nizki ceni prodajala, in sicer v trojnem vezilu: v priprostem, v usnji, in v zlati obrezi. Lepše vezilo naj ima knjiga zlaati iz tega namena, ker prav dobro služi tudi za rabo pri Božji službi, ker ima vse navadne molitve za vse potrebe v cerkvi z večimi čerkami tiskane. Prčd ali pa po končani Božji alužbi, zlasti ob nedeljah in praznikih, se utegne maraikdo še nekoliko časa v cerkvi pomuditi, in tisti čas lahko jeden ali dva stavka iz knjige prečita in ae prečitane čednoati pozneje spominja. Tudi ae lahko po popolnosti hrepenečim dušam, ki čitati ne umejo, nekoliko glasno in pobožno prečiata in a tem duhom dobro do delo zverii. Cena knjige: V usnji 1 gld. 25 kr., po pošti 10 kr. več. • Iz ternomlja. 22. sušca. (f A. Adamič.) Nekako milo mi je bilo pri serci, ko sem pretočeni torek dopoldne iz podružne cerkve sv. Nikolaja korakal s sveto Popotnico k bolniku. Sedaj mi je jasna moja otožnost, kajti »Slovenec" mi je prinesel prežalostno novico, da je moj najboljši prijatelj sklenil 18. marca svoje mlado nedolžno življenje, in da so njegove telesne ostanke morebiti ravno tisti čas nesli v Zatičini k zadnjemu počitku v hladno zemljo. Gospoda Andreja Adamiča tedaj ni več med uami terpini v tej solzni dolini! Kdor je poznal pokojnega blago serce. moral ga je spoštovati iu ljubiti. Osem let na gimnaziji, med temi aedem let v Alojznici iu štiri leta v semenišči sem bival skupaj s to preblago dušo. O počitnicah sva se pogostoma obiskovala: do zadnjega sva bila v prijateljski pismeni zvezi. Zato me je novica o ločitvi prerano umerlega prijatelja jako užalostila. Nauj lahko po vsi pravici obernem svetopisemske besede: „Ljub je bil Bogu in ljudem; njegov spomin je v časti. Zavoljo njegove zvestobe in krotkosti ga je svetega storil in ga je izvolil izmed vsega človeštva. Zakaj uslišal ie njega in njegov glas in ga je peljal v oblak in mu je dal sam zapovedi in postavo življenja in modrosti."4 — Spominjajte se. dragi duhovni tovarši, blagega pokojnika pri daritvi svete maše in v druzih molitvah! M. K. Peš-poto vanje z Juga skoz Slovenijo v Rim. (Daije.) Opomnil sem zadujič. da sva septembra zaj»iovila proti Benedkam. Plovili smo po tokih morskih jelaribora so v sredo 21. marcija odpotovali v Rim ti le čč. gg.: Fr. Janežič, profesor na c. kr. učiteljišči. dr. Avg. Kukovič. podvodja v bogoslovji, in Fr. Dovoik. profesor bogoslovja. V spomin 40letnega vladanja presvitlega cesarja je deželni zbor. kakor je znano, odločil veliko svoto, ki pride v korist uoožnim. V Kočevji bodo v omenjeni spomin zidali ubožnico; na čelu društva so nekteri gospodje v Ljubljani, in blagajnik č. g. stolni kaplan Jož Erker: ljubljanska hranilnica je v ta namen darovala 10UU gld. Iz Sarajeva. (Poterdilo.) Poterjujem, da sem prejel 145 for.; vse sem oddal na dotična mesta. Lepa hvala darovateljem, Bog plati! — Danes začnem duhovne vaje z večimi otroci v našem zavodu, pa za to nimam časa na druge stvari misliti. Priporočam v molitev sebe in Bosno Vaš hvaležni V Sarajevu 24/3. 1888. dr. Anton Jeglič. Bremen. Na parniku „Trave." 24. marcija 1888. Naše potovanje bilo je do zdaj jako srečno. Ogledali smo si vsa bolj znamenita mesta v Avstriji in severni Nemčiji. — Vreme imeli smo prav neprijetno — skoro neprestano je snežilo in jako oster veter je pihal. _ Zaradi velikih žametov tudi vlak ni mogel iti iz Bremna v Bremerhaven in naš parni« „Trave" je zato nekoliko zakasnel. — Odriniti bi bili morali v sredo, 21. t. m.; ker je bila pa železnična proga zameteoa, šli smo še le v četertek popoldne na parnik. kjer smo potem prenočevali, ter drugi dan ob 7mih dopoldne odrinili proti Novemu svetu. Danes dopold ne o pol' jednajstih dospeli smo v angleško pristanišče Southampton. — Nekaj popotnikov se je podalo v mesto; mi pa tu na parniku pišemo poročila svojim drugim v domovini. — Vsi smo zdravi in veseli. Vreme imamo zdaj jako prijetno, — tako lepo solnce sije — kar se tu v kanalu ne vidi mnogokrat. Posebno lepo je bilo, smo se ob augleškera obrežji peljali. Povsodi se vidijo krasne vile, visoki stolpi, prelepi gozdi listnatih dreves. — Vidi se. da tu stanuje bogato ljudstvo ... Kak razloček od sosednjega zelenega otoka „tužne Irske"! Gospodu Franu se jako dopada potovanje — je prav dober mladenič in upam, da postane goreč in vstransko izobražen dubovuik, kakoršnih dandanes potrebujemo. Bodite serčoo pozdravljeni od nas vseh. Serčen pozdrav tudi preč. g. A. K. in vsem duhovnim prijateljem v domovini, od katerih se nisem mogel osobno posloviti. Iz Novega Yorka Vam bom bolj obširno pisal. Nocoj o polnoči zapustimo Southampton. Z Bogom! J. M. Solncef am. misijonar. V Rim. Dunajski romarski vlak s 1002 popotnikoma odrine v oddelkih 4. apr. o '/»12 opold z Dunaja. Zaslišanje pri sv. Očetu bo 15. aprila. Duhovske spremembe. V Teržaški škofiji: Preč. g. Karol Fabris, župnik pri sv. Jakobu v Terstu, je postal župnik pri sv. Antonu Pad. v ravno tem mestu. — Č. g. Fr. Nachtigal, oskerbnik v Valmovraži, bode oskerboval duhovnijo Sterno. — Č. g. Jož. Škerlj, duh. pom v Sežani je dobil privoljenje v pokoj iti za eno leto. Dobrotni darovi. Za dijaško mizo: Čast. gosp. kaplan Jož. Laznik 2 gld. — „Nehotečiimenovanbiti za pirhe" 2 gld. — Čast. gosp. kaplan V. Orehek 1 gld. — Prečast. gosp. župnik Mih. Tavčar 5 gld. — Ex amicis domestic. 4 gld. — A. V. I gld. Za sv. Očeta: P. Kamnik 10 gld. Za sv. Detinstvo: Po čast. gosp. župniku Greg. Jakeljnu 26 gld. — Čast. gosp. župnik Lor. Krištofič 1 gld. 60 kr. — Po č. g. kapi. Lazniku z Verhnike 15 gld. Za cerkev Jezusovega presv. Serca: Čast. gosp. kapi. V. Orehek 1 gld. Za varhe Božjega groba v Jeruzalemu: Iz Spodnje Idrije 5 gld. 70 kr. — Jesenice 5 gld. — Nabirke od Sv. Trojice pri Mokronogu 2 gld. (Drogi dar. prih.) Odgovorni vrednik: Laka Jeran. — Tiskarji in založniki: Jožet Blaznikovi nasledniki v LJubljani.