Vprašanja pri lctošnjcm konz. spraševanji. (Konec.) 14. Kako naj se v šoli berilni sostavki primerno obdelujejo, bi se lahko na dolgo in široko govorilo; tukaj pa le omenim naj potrebniše vodila: a) Učitelj naj pride vspIpj dobro pripravljen v šolo, t. j. berilni sostavek niora najpred sam dobro razumeti in vediti, kaj mu je še treba pristaviti in kako ga obdelovati. 6) V šoli naj učitelj pervič sam prebere berilni sostavek, in potem naj ga šc le berpjo bolj zniožni učpnci. c) Potem naj učitplj berilni spis od besede do bpsede, od stavka do stavka sprašuje in razlaga, da ga učenci popolnoma razumejo. rf) Ko učpnci vps spis dobro razumejo, naj jih učitelj napeljuje, da dobe v njem poglavitno mispl. <;) Xaj se učpncem razlaga nravna ali uioralna stran tpga, kar so brali in preiskovali, in sicer tako, da se jim nauk vtiskuje v glavo in sprcp, in prilirani za življpnje. Kaki cnaki primerni zgledi, ki sp spisu še pridpnpjo, vtprjujejo nauke in vneoiajo učpnce še bolj za dobro. f) Ko se je ves berilni spis, bi rpkel, že učpncem v kožo vrastel, naj zbuja učitelj pri njem še slovnično zavcst, t. j. naj obrača vse primprne besede in stavke na vodila, ki jih učenci morpjo in raorajo razumeti, da se vadijo prav govoriti in spisovati. #) Xa zadnjp naj učenci bprilui spis iz glave s svojimi besedami pripovedujpjo in potpm takpga v pisne knjižicp zapišpjo. 15. V mali šoli, ki ioia pn razrpd, se inora učiti toliko spisovali, da se učpnci vrndar toliko izurijo, da sp niorc polpm la nauk v nedeljski šoli nadaljpvati in da morpjo zapisovati naj potrebnpjše rpči in spisovati naj bolj navadne spise v življenji. Učitplj naj tpdaj vadi učpnce rpči oglpdovali. jib imenovati in od njib misliti in govoriti. Za ta nampn naj izbira najprpd reči, ki so v šoli, v domači hiši, v ccrkvi, v kraji (v nie.slu, tergn, vasi), ude človeškega telesa, reči na vertu, na travniku, na njivi, v gojzdu, na gorah, v vodi, v zraku, na nebu, dnpvne in štiri Iptne čase; naj se razlaga tudi, kaj se dpla iz Ipsa, platna, volne, usnja, papirja, ila, karnenja, stekla, žplpzai. t. d.; pogovarja in spisuje naj sp tudi o jedi, pijači, oblpki, stanovanji i. I. d. Toliko, ljubi mladi učitelj, spiii ti načprtal o omenjenih vprašanjili. Veni, da spm ti niarsikako rcč prpmalo obširno in na tanko popisal; pa nikar sc zavoljo tega ne jezi, raji popravljaj in razširjaj moj kratki spis s tem, kar boš sčasoma sam slišal, bral in skušal, da je bolje, ler stori da iz nialcga zraste veliko. Z Bogom! j. Kogej.