POROČILO 0 IZVAJANJU PROGRAMOV KOMUNALNE SKUPNOSTI LJUBLJANSKIH OBČIN Premalo podpisnikov sporazuma V petek, 10. aprila ob 9. uri se bo sestala na svoji 9. seji skupščina komunalne skupnosti Ijubljanskih občin. Med obsežnim gradivom je na dnevnem redu tudi poročilo o realizaciji programov komunalne skupnosti za leto 1986. Zaradi aktuatnosti objavljamo povzetek tega poročila: V letu 1986 - kot prvem letu tekočega srednjeročnega obdobja - smo se na področju komunalnih dejavnosti srečevali z vrsto problemov, predvem v zvezi s pravočasnim zagotavlja-njem sredstev za realizacijo programskih nalog, ki smo jih opre-delili in sprejeli za leto 1986. Kljub temu, da so bile sprejete širše aktivnosti v okviru KSLO, krajevnih skupnosti in združenem delu za pospešen sprejem Samoupravnega sporazuma o temeljih plana KSLO, z odstotkom podpisa samoupravnega sporazuma ne moremo biti zadovoljni, saj ga je podpisalo le 58% zave-zancev. Ustreznejša politika cen komunalnih storitev v letu 1986 in urejanje novih oblik združevanja sredstev za obnovo in nadome-stitev iztrošenih oziroma amortiziranih osnovnih sredstev (po samoupravnem sporazumu 0,30% od osnove BOD iz dohodka za obnovo in nadomestitev vodovodnega in kanalizacijskega sistema kolektivnega značaja ter 0,45% od osnove BOD za obnovo avtoparka v mestnem in obmestnemm promnetu) se rezultira v intenzivnejši realizaciji obnove in nadomestitve osnovnih sredstev vodovodnega in kanalizacijskega sistema ter obnovi avtoparka v TOZD MPP in TOZD OPP. Realizacija programa investicijskega vzdrževanja vodovod-nega in kanalizacijskega sistema je bila v letu 1986 za 27,1% večja od načrtovane. Nižjo realizacijo od načrtovane (za 13%) izkazujeta TOZD Mestni vodovod in TOZD Kanalizacija pti pro-gramu obnove in nadomestitve osnovnih sredstev. Tako sta temeljni organizaciji v letu 1986 namenili za te namene 498,3 milijona dinarjev sredstev amortizacije. Poleg sredstev amortiza-cije sta temeljni organizaciji namenili za obnovo in nadomestitev osnovnih sredstev še 170,5 milijona dinarjev sredstev povračila (0,30% od osnove BOD iz dohodka) - to je za 67% manj, kot sta načrtovali. Vzrok za izredno nizko realizacijo tega dela programa je v tem, da je bil večji del sredstev zagotovljen v decembru, ko ni bilo možno izvajati zemeljskih del. Program razširjene reprodukcije vodovodnega in kanalizacij-skega sistema, ki ga izvaja DO Vodovod-Kanalizacija, je bil za leto 1986 ovrednoten na 2.203,9 milijona dinarjev, od tega je bilo odobrenih sredstev 1.841 milijonov dinarjev, kar predstavlja 83,5% planirane vrednosti; porabljenih sredstev za realizacijo programa v letu 1986 pa je bilo 1.430 milijonov dinarjev oziroma 64,0% planirane vrednosti oziroma 77,7% odobrenih sredstev. Kljub vsakoletnim težavam pri pravočasnem zagotavljanju finančnih sredstev za reaiizacijo programa (zardi odsotnosti terminskih finančnih in izvedbenih planov), ugotavljamo, da je fizična realizacija programa dosežena v večjem obsegu od plani-rane. K temu je prispevala reaiizacija nalog, prenesenih iz leta 1985, za katere so bila finančna sredstva zagotovljena že v letu 1985, fizična realizacija pa se je izvajala v letu 1986. Po določilih Pravilnika o določanju vrstnega reda in pogojev . za izvajanje programov KS je nosilec vseh aktivnosti za realiza-cijo treh programov krajevna skupnost. Ker krajevna skupnost za te naloge še ni bila usposobljena, se je to odražalo v manjši realizaciji programa. Tako je bil program gradnje vodovodnega in kanalizacijskega omrežja v tetu 1986 realiziran v višini 911 milijonov dinarjev. Program nabave novih avtobusov v DO LPP je bil v celoti realiziran. Tako sta temeljni organizaciji MPP in OPP v letu 1986 nabavili 48 novih avtobusov, in sicer prva 30 in druga 18. Tudi drugi program (oprema postajališč z nadstreški, sanitarnimi kio-ski itn.) sta temeljni organizaciji zadovoljivo realizirali. Lani je bila realizirana IV. etapa gradnje sanitarne deponije Barje v planirani višni 441,8 milijona dinarjev: Pri realizaciji te velike Ijubljanske investicije smo se srečevali s problemi pravo-časnega zagotavljanja tistega dela finančnih sredstev, ki se zagotavlja s ceno odvoza komunalnih odpadkov, z dodatnimi sredstvi KSLO, s katerimi je TOZD lahko dokazala svojo kreditno sposobnost, in z zagotavljanjem potrebnih deviznih sredstev za uvoz opreme. Zaradi teh pa tudi organizacijskih in tehnoloških težav, ki bi jih moral operativno razreševati investitor, je pri realizaciji IV. etape prišlo do fizičnega odstopanja od plana. Tako lani niso bile montirane plinovodne naprave, ni bilo nabav-Ijenih 5 sond za odplinjevanje s spremljajočo opremo, ni bila zgrajena TP v VM 3/2. Opravljenih pa je bilo tudi nekaj več fizičnih del, ki niso bila planirana v tej etapi. Razširitev pokopališča Žale tudi v letu 1986 ni bila realizirana zaradi izpada namenskih sredstev, ki bi jih TOZD Žale kot investt-tor po srednjeročnem planu morala zagotoviti z najemnino za grobove. Tako je bila ta investicija v letu 1986 realizirana le v višini 38,6 milijona dinarjev, kar je bilo zagotovljeno iz sredstev nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča. Še vedno pa ostaja neurejeno in odprto vprašanje povračila preveč plačanih najemnin, ki so jih občani plačali v letu 1986. Realizacija programa vzdrževanja kolektivnih komunalnih objektov in naprav je bila v finančnem pogledu nominalno prese-žena. To nominalno povečanje sredstev je v glavnem pokrivalo rast materialnih stroškov in stroškov dela, ni pa vplivalo na povečanje obsega storitev oziroma njihovo kvaliteto.