Izreden prispčvelt za prehomerno nporaHo ar/avnifi cesf. Čl. 22 zakona o državnih cestah z dne 8. maja 1929 določa: »Kdor povzroča znatno večje stroške za vzdrževanje 'državnih cest nego ostali (interesenti), mora plačevati vsako leto izreden prispevek za vzdrževanje prekomerno ukoriščane ceste. Ta prispevek se dolo;ča sporazumno med gradbeno sekcijo in onim, ki cesto ukorišča. Prispevek mora biti tolik, da se z njim po možnosti pokrivajo vsi večji stroški. Ta sporazum postane pravomočen, ko ga odofcri gradbena direkcija. Če se sporazum ne doseže, določi višino prispevka grad fcena direkcija. Ta prispevek se polaga jv denarju ali v materialu pri pnstojni gradbeni sekciji ter se mora uporabljati za vzdrževanje samo onih cest in njih delov, za katere je bil pobran.« Z ozirom na to zakonsko določbo je ininister za javne gradbe izdal 1. julija it. 1. okrožnico na vse gradbene direk- cije o plačevanju tega izrednega prispevka, v kateri nareja: »1. Prispevek niora plačati vsaka oseba ali ustanova, ki prevozi na 1 km več ton blaga ali potnikov, kakor pa v primeru normalnega prometa na tem delu ceste. 2. Prispevek mora plačati tudi oni, čigar transport po toni in km ni izjemoma večji od normalnega, ako pri tem transportu uporablja prevozna sredstva, ki se razlikujejo od normalnih v prometu in ki s svojo težino, konštrukcijo ali brzino posebno kvarijo ceste. 3. Gornji prispevek morajo plačati i oni, ki prepeljujejo svoje blago po drŽavnih cestah le v jesenskem in zimskem času, ker ni vseeno, ali se gotovo količino blaga prevaža v teku vsega leta, ali pa samo v vlažnem času. 4. Prispevek plačajo: a) industrijska podjetja, ki uporabljajo ceste za prevoz svojih sirovin in izdelkov, pa najsi vrše ta prevoz z lastnimi ali tujimi sredstvi. b) osebe, ki se bavijo z izkoriščanjem gozdov in rudnikov ali temu podobnim in ki se poslužujejo cest za prevoz svojih proizvodov. c) Osebe, ki se bavijo s prevozom pot nikov ali blaga, v kolikor razpolagajo z organiziranim delom in s prometnlmi sredstvi, kakoršna so avtobusi in tovorni avtomobili s prikolicami ali brez njih. d) Vsi oni, ne glede na količino prevoženega blaga in prevoženih potnikov ki uporabljao nedovoljena vozila, to se pravi vozila, ki zaradi svoje teže ali $ svojo konštrukcijo ali brzino na poseb no hud način kvarijo cesto. Od tega prispevka so oproščeni: a) potniški avtomobili in druga potniška vozila, ki služljo za osebno uporabo. b) potniški avtomobili ter tovorna In navadna vozila, ki se uporabljajo za prevoz potnikov, ako lastnik z vozilona vzdržuje sebe in svajo rodbipo in ako je to prevažanje glavni poklic (na primer fijakar ali šofer). c) Vsa tovorna, konjska ali volovska, kmečka ali špediterska vozila, ki se u* porabljajo za lastno potrebo ali za pqtrebo drugih, ako žlvi lastnik od tefi vozil in ohranja svojo rodbino. Ako pa ima nekdo več potniških avtomobilov za prevoz potnikov ali uvede organizlrani potniški promet s potniškimi avtomobili med posameznimi kraji, plača prispevek kakor potniški avtomobili. Prispevek se plača tudi od tovornega avtomobila, s katerim se prevaža lastno blago med posameznimi krajl. Prispevki po tem zakonu se morajo odmerjati najdalje do 1. julija in izter jati do 1. oktobra vsakega leta. Prispevki se odmerijo v prvi vrsti \ naturi, a šele nato v denarju. Gradbene direkcije morajo najdalje do 15. decembra predložiti ministrstvu poročila o odmerjenih in izterjanih pri spevkih po posameznih sekcijah za tekoče leto.«