URN_NBN_SI_DOC-JWEN6WVG

TRŽENJE ELEKTRONSKIH IN FO R M A C IJ S a š a Z u p an ič, Filozofska fa k u lte ta U niverze v Ljubljani, O d d e le k z a bib liotek arstvo UDK 339.138:002:659.2 339.138:025.4.036 Povzetek Članek govori o trženju elektronskih informacij, zajetih v računalniških podat­ kovnih zbirkah vseh vrst in na vseh elektronskih medijih. V uvodnih poglavjih podaja razlago osnovnih konceptov ekonom skega področja trženja, sledi prikaz značilnosti elektronskih informacij, ki bistveno vplivajo na strategije trženja, uporabne za tovrstne izdelke ozirom a storitve. Prikazu kom pleksnosti cenovne politike elektronskih informacij sledi opis dejavnosti organizacij, ki se ukvarjajo z elektronskim i informacijami. Zaradi sistem atičnosti je uporabljena delitev na proizvajalce elektronskih informacij (graditelje podatkovnih zbirk, elektronske založnike) in posrednike elektronskih informacij (online gostitelje, knjižnice in informacijske centre). Predstavljenih je pet osnovnih tržnih strategij, ki se v trženju elektronskih informacij najpogosteje uporabljajo: trženje z uvajanjem inovacij, trženje ključnim interesentom , trženje s prisotnostjo, promocijsko trženje in tržen­ je z vzpostavljanjem in ohranjanjem trajnih odnosov s kupci / uporabniki elektron­ skih informacij. Ključne besede: elektronske informacije, podatkovne zbirke, trženje, tržne strate­ gije, knjižnice, online gostitelji UDC 339.138:002:659.2 339.138:025.4.036 Summary This article describes the application of the marketing process to electronic infor­ mation products and services. Marketing is view ed as an essential part of the m anagem ent of databases and information system s today. As an introduction the global m arketing framework is given. The next section is an overview of the characteristics of the electronic information, database producers, online services and libraries. Electronic information marketplace is not hom ogenous, and special section is devoted to the differing requirements of the intermediary and end-user com unities. The final section explores the strategies and tactics w hich have been em ployed in reaching electronic information marketplace. Five distinct marketing strategies are presented: innovation marketing, key account marketing, presence marketing, promotional marketing and relationship marketing. Key words: electronic information, databases, marketing, marketing strategies, libraries, online services Z U P A N IČ , Saša: M arketing Electronic Inform ation. Knjižnica, Ljubljana, 40(1996)2, 33-61

RkJQdWJsaXNoZXIy