IZ VSEBINE: • NAJPOMEMBNEJŠI OBISK • NAŠA PRIHOONOST - SKUPNA ODGOVORNOST • VIZIJA RAZVOJA Predsednik države, Milan Kučan, sije s spremstvom z zanimanjem ogledal vse izboljšave v proizvodnji. Vedeli smo, da nas pozna, nas 460-članski kolektiv žena, toda presenetil nas je, da nas tako zelo pozna in, da je bil pripravljen prisluhniti našim največjim problemom. Nismo želeli tarnati, toda tudi nismo mogli iz svoje kože, da ne bi omenili težav, s katerimi se srečujemo na naši poti konfekcionarjev. Predsednik sprašuje - Marja odgovarja... Z njim sta našo družbo obiskala tudi načelnik upravne enote Darko Repenšek in župan naše občine Ivan Purnat. Prav prijetni sogovornici sta bili, seveda je predsednik države s svojo pronicljivostjo, duhovitostjo in iskrivostjo dominiral, njegovi sodelavki, gospa Olga Jakhel Dragan in gospa Špela Furlan. Predsednik pozna panogo... Prepričani smo, da predsednika nismo razočarali, saj pozna tegobe konfekcionarjev in trud, ki ga moramo vlagati, da ostajamo konkurentni na domačem in tujem trgu. ....in težko delo na vseh operacijah... Z zanimanjem si je ogledal naš računalniško podprt sistem proizvodnje, samo proizvodnjo in se nato pogovoril s predsednico uprave Marijo Vrtačnik in vodstvom podjetja o aktualni Elkrojevi in gospodarski situaciji v Sloveniji. NAJPOMEMBNEJŠI OBISK: PREDSEDNIK DRŽAVE MILAN KUČAN, V ELKROJU Predsednik države, Milan Kučan nas je obiskal 12. aprila 2001. ...in tudi v montaži. P 10 19 S DRUGAČEN ČAS ZA ELKROJ Ko vrednotimo sodobno podjetje novega gospodarstva, ne povprašamo več po vrednostih premoženja podjetja ali tehnološki opremljenosti. Vse pomembne pridobitve takšnega podjetja in njegov napredek se zadržujejo v glavah zaposlenih. Nova generacija je namenjena v svet, kjer so odločilni možgani, ustvarjalnost, sposobnost komuniciranja in povezovanja v mreže. Razvoju izobraževanja je vržena rokavica. Pričakovati je velike spremembe, potrebno je razumeti spremembe, videti priložnosti in se pričeti usposabljati na drugačen način za obvladovanje le-teh. Spremembe v Elkroju že več let kar korenito izvajamo ter so prisotne na vseh ravneh poslovanja in jih občutimo vsi zaposleni. Spreminjajo se izdelki, ljudje, podjetje in okolje, v katerem živimo. Že sedaj ugotavljamo, da reorganizacija proizvodnje, izvedena pred štirimi leti, danes zaradi malih serij v delovnem nalogu ni več optimalna. Iskati je potrebno nove rešitve. Enako se dogaja z izdelkom; vedno več prodamo proizvodov za prosti čas, čeprav je le-tega vedno manj. Pa vendar želimo biti vedno udobneje oblečeni. Spreminjamo se tudi ljudje, želimo vedeti več, iščemo vzroke za nastale probleme in ukrepamo za preprečitev napak. Postavljamo si limite, STOP aktivnosti in določamo AKCIJE. V načrtovanju smo zelo vešči v družinskem krogu, v podjetju pa ga prepuščamo vodji. Napačno! Če želimo dobro delati in biti zadovoljni z opravljenim delom, moramo tudi pri delovni obvezi narediti plan dela. Definirati moramo odgovore na vprašanja: KDO, KAJ, KJE in KOLIKO? Že zjutraj, ob pričetku dela in ob zaključku dela, ugotoviti uspešnost izvedbe. Odstopanj ni; če pa so, pa s pozitivnim »brainstormingom« opredelimo glavne vzroke. Natančno opredeljeni vzroki so že četrtina določanja ukrepov za dosego ciljev za naslednji dan. Podobno se dogaja s podjetjem. Leta 1996 določena dolgoročna strategija podjetja ELKROJ je bila uresničena že leta 1999. Postavili smo nove cilje, ki pa zopet prehitevajo čas, kajti globalizacija svetovnega trga zahteva hitro odzivanje, hitro prilagajanje in iskanje novih izzivov. Strateški cilji in usmeritve za prihodnje petletno obdobje so: strokovni in dolgoročni marketing, • tehnološka modernizacija podjetja ter optimizacija dela in usposabljanje zaposlenih; vse z namenom povečanja konkurenčne in fleksibilne sposobnosti podjetja. Bistvo razvoja je specializacija visoko kakovostnega produkta v lastni režiji ali v povezovanju z delno konkurenčnimi podjetji doma in v tujini. V panogi pa s skupnimi nastopi na trgu cenejše plasirati proizvod na trg. Povezujemo se s podjetji v Zavodu IRCKON, povezujemo se z belgijskim podjetjem za namensko proizvodnjo, povezujemo se doma in v tujini s trgovino za zagotovitev prodaje. Sprememba smeri razvoja podjetja, ki pomeni »grozdno« povezovanje, zagotovo vpliva tudi na strukturo prihodka, ustvarjanje profita in tudi na odločitev lastnikov podjetja. Cilj je zagotovo stabilnejši jutri, malo manj odvisen od sezonskih ciklov, kupne moči, uspešnosti prodajnih kolekcij, pa vendar vedno odvisen od ponudbe in povpraševanja na trgu. Torej v vsakem primeru »ODLIČEN IZDELEK« , izdelan z ljubeznijo za KUPCA. Marija VRTAČNIK USTVARJATI VAM POMAGA VA[Q KARIERO! POSLOVNI REZULTAT ZA PRVO POLLETJE 2001 Poslovanje družbe El kroj, d.d., v prvem polletju letošnjega leta je potekalo v znamenju uresničevanja ciljev iz sanacijsko-planskega načrta za leto 2001. Poglejmo nekatere pomembnejše značilnosti po posameznih količnikih in vrednostnih pokazateljih. pri teh dodelavnih storitvah in uresničen količinski plan proizvodnje in prodaje. V najslabšem položaju se nahaja blagovni izvoz, ki seje v strukturi čistih prihodkov od prodaje tudi povečal in dosegel 45,6 % plansko postavljenega cilja. PROIZVODNJA Presegli smo letni plan za 3 %. Za potrebe domačega trga in blagovnega izvoza je bilo proizvedenih 29 % vseh proizvedenih količin, za potrebe izvoza 71 % vseh izdelkov. STRUKTURA PROIZVODNJE lastni izdelki 29% IZKAZ USPEHA Iz izkaza uspeha so razvidni naslednji poudarki polletnega poslovanja: Čisti prihodki od prodaje so za slabih 25 % večji v primerjavi z enakim obdobjem leta 2000 in dosegajo 50 % letnega plana, kar daje dobro osnovo za drugo polletje in smerokaz za 100 % uresničitev sanacijsko-planskih ciljev za leto 2001. V teh čistih prihodkih je 52 % takšnih, ki so doseženi na slovenskem trgu in 48 % takšnih, ki smo jih dosegli z izvozom. Kljub nekoliko nižjemu planskemu cilju prodaje preko lastnih maloprodajnih trgovin (izpadla je trgovina v Mariboru), je pomembna ugotovitev, da se je zastopanost teh prihodkov v strukturi čistih prihodkov od prodaje na domačem trgu povečala od 24 % na 33 %. Še bolj pomembna je ugotovitev, da smo s prodajo lastnih proizvodov na domačem trgu presegli planska pričakovanja. Čisti prihodki od izvoženih dodelavnih storitev, ki so zastopane v strukturi čistih prihodkov od prodaje s 33 %, so za 18 % večji kot leto poprej in presegajo planska predvidevanja ter dosegajo 60 % letnega planskega cilja. To kaže na nekoliko višje cene USPEŠNOST PRODAJE v polletju Kosmati donos iz poslovanja je rezultat vpliva večjih ali manjših zalog nedokončane proizvodnje in gotovih izdelkov glede na stanje 1.1.2001. Na koncu prvega polletja so se zaloge gotovih izdelkov in nedokončane proizvodnje nekoliko zmanjšale in za prav toliko seje zmanjšal tudi kosmati donos iz poslovanja ter dosegel slabih 49 % letnega plana. Stroški za obdobje januar-junij so za 15 % večji kot enako obdobje leta poprej in dosegajo 48 % letnega plana, so torej obvladani. Dobiček iz poslovanja, kot razlika večjega kosmatega donosa nad stroški, je bistveno večji kot leto poprej in presega planska pričakovanja ter daje osnovo in optimizem za nadaljevanje pozitivnega poslovanja družbe. Dobiček iz rednega delovanja je manjši od dobička od poslovanja zaradi revalorizacijskega primanjkljaja, ki spremlja Elkroj, d.d., že vrsto let in večjih odhodkov financiranja nad prihodki financiranja. Še vedno je precej večji od lanskoletnega in dosega 45 % planski cilj. Celotni dobiček kot rezultat vseh prihodkov nad odhodki je v absolutnem znesku sorazmerno majhna vrednost, vendar pa veliko večja, če jo primerjamo z enakim obdobjem lanskega leta in še pomembnejšega dejstva, da uresničujemo sanacijske cilje, ki so sprejeti za to leto. kM 4 Na osnovi navedenih podatkov, ki so spremljali poslovanje družbe v prvi polovici letošnjega leta, lahko zaključimo naslednje: Družba Elkroj d.d., Mozirje uresničuje sanacijsko-planske cilje za leto 2001. Investicijska vlaganja v preteklih letih v širitev lastne maloprodajne mreže in nakup trgovin sistema ONA-ON kot solastniki, so se pokazala za pravilne. To nam dokazujejo povečani prihodki na domačem trgu, kakor tudi boljša tekoča likvidnost podjetja. Stroški so zaostajali za rastjo čistih prihodkov od prodaje, kar pomeni, da smo jih obvladovali. Pozitivni rezultati iz polletnega poslovanja, ki zajema sezono pomlad-poletje in je po vrednostnih merilih vsako leto slabša do 20 %, dajejo dobro osnovo za drugo polovico leta, ki zajema bogatejšo sezono in ocenjujemo, da bomo nadaljevali s takim trendom poslovanja do konca leta. Franc Finkšt, Vodja finančno-računovodskega sektorja DARJA STERMECKI JE VODJA PROFITNEGA CENTRA Vsem nam je znano, da smo v Elkroju lastniki kar nekaj trgovin in seveda solastniki trgovske verige ONA-ON. Za pretok naših izdelkov, za posluh in želje kupcev, poslovodkinj in prodajalk moramo imeti vedno čas in prijazno besedo. To ni vedno lahko, saj vedno in povsod, kjer se prodaja, največ dosežemo izključno z nasmehom in s prirojenim odnosom do kupca, ki mu moramo dati vedeti, da je le on edini in edinstven za nas! To zna narediti naše Darja Stermecki. Ve, kje so potrebe po modri, zeleni, črni ali sladoledni barvi, pozna, kje prevladujejo mladi, ki želijo svoj stil oblačenja; mnogokrat odločno pove, da se na tem območju Slovenije oblačijo »casual«, na drugem pa »klasično«. S pretanjenim posluhom koordinira delo vseh naših trgovin, da lahko zadovoljimo potrebam še tako zahtevnih kupcev. Seveda pa vemo, da ji pri tem pomagajo poslovodkinje in prodajalke, ki znajo prodajati po vseh naših prodajalnah in poznajo ponudbo našega skupnega Elkroja. Dekleta, le tako naprej, saj ste ravno ve naš največji in najzvestejši kupec. Vera Pečnik Naša optimistična Darja Stermecki ZAHVALA V ponedeljek sva se kot druge dni poslovita od sodelavcev “nasvidenje jutri”. Toda že prav zgodaj "tistega jutri” naju je prebudil klic soseda. Doletela naju je kruta resnica, hiša je bila v ognju. S hitro pomočjo sosedov in gasilcev smo ogenj pogasili. Že dopoldne pa so se pri naju oglasili tudi sodelavci z zbranim denarjem. Bila sva resnično presenečena nad pomočjo, ki ste nam jo nudili, zato se ob tej priliki prav vsem iz srca zahvaljujeva za hitro pomoč. Jožica in Jože KOSMAČ IZBRALI SMO NADZORNI SVET Na skupščini Elkroja, d.d., ki je bila 26.6.2001 je bil potrjen nov NADZORNI SVET za naslednje štiriletno mandatno obdobje. Ponovno so bili imenovani: Ciril ZAVOLOVŠEK, dosedanji predsednik mag. Irena LESJAK, s strani zunanjih lastnikov-že dalj časa članica nadzornega sveta Franc FINKŠT, vodja finančno-računovodskega sektorja-že doslej član nadzornega sveta Leon PEKOŠAK, vodja komercialnega sektorja - že doslej član nadzornega sveta Na novo so bili imenovani s strani delavcev: Breda FLUDERNIK iz proizvodne skupine M6 Ladislav KALUŽA, ki je predsednik območnega odbora sindikata in ga je predlagal sindikat Elkroja. Glede na čedalje ostrejšo konkurenco na trgu in glede na pogoje poslovanja njihovo delo ne bo lahko, čeprav so »kontrolorji in nadzorniki« dela uprave, so sočasno odgovorni za dobro delo in uresničevanje začrtanih ciljev delniške družbe. Poznati morajo panogo, začrtane cilje in možnost realizacije le-teh, saj se mnogokrat gospodarska situacija spremeni in s tem celotni pogoji delovanja sistema, v katerega je še kako vpeta naša družba Elkroj. Želimo jim kakovostno delo in čim bolj stabilno gospodarsko situacijo, da bodo skupno z zaposlenimi pripomogli v mandatnem obdobju v kakovostnem sodelovanju z upravo prebroditi težko pot »nadzornikov«. Predsednica uprave, Marija Vrtačnik in predsedniknadzornega sveta, Ciril Zavolovšek PRODAJA Prodaja je v prvem polletju dosegala planske cilje. Najboljše rezultate smo dosegali na področju eksterne prodaje in predelave, medtem ko so bili rezultati poslovanja lastnih prodajaln malce pod planiranimi. Skupna prodaja v Sloveniji v primerjavi s planom: Realizacija v lastnih prodajalnah 0 20 40 60 80 100 120 Najboljše prodajani izdelki so bile še vedno hlače, medtem ko je prodaja oblačil Delmod enaka kot lani. Prodaja je bila najuspešnejša v mesecih ko smo izdobavili zaključene količine za pomlad-poletje 2001, kar je seveda razumljivo, saj se realizira trud vseh. Letos smo prvič organizirali tudi medsezonsko zaključevanje, kar pomeni, da smo v podjetje povabili kupce in jim predstavili novo kolekcijo za poletne mesece. Hkrati smo jim ponudili tudi svečani program - novoletni program, nad katerim je bilo kar precejšnje navdušenje. Prodaja na domačem trgu je bila uspešna tudi pri poslovanju s podjetjem Ona On. Naši največji kupci ostajajo nespremenjeni, mi pa se zavedamo, da so to naše največje vrednote. Eksterna prodaja junij ;.. maj _____________________n april t-1::—' : .--v.-? -r.— "1 Blagovni izvoz se poleg prodaje na Hrvaškem tržišču uspešno širi tudi na področju Črne Gore in Jugoslavije, povečuje pa se tudi prodaja v Leon Pekošak je najodgovornejši za prodajo. Blagovni izvoz v zahodno Evrope se zaradi zahtevnosti in velike konkurence ostaja na enakem nivoju. PRODAJNI PROSTOR MORA BITI PRIJAZEN UTRIP ELKROJEVIH TRGOVIN Gospodarska situacija v slovenskem prostoru je iz leta v leto slabša. Pada kupna moč prebivalstva in zato smo tudi v Elkroju ugotovili, da je zelo pomembno imeti dobrega in stalnega kupca. Ob splošni situaciji v trgovini, ko velike trgovske hiše kupujejo manjše, se nam je močno začel ožati krog naših kupcev. Da bi omilili te težave, že več let intenzivno odpiramo lastne prodajalne, kajti najbolj stalen kupec so naše lastne prodajalne. Od njih tudi najprej dobimo plačilo za izdobavljene izdelke. Drugi naši kupci iz leta v leto zahtevajo za nas manj ugodne plačilne in sploh pogoje poslovanja. Zaradi navedenega je v sklopu lastnih prodajaln že kar sedem trgovin: Nazarje, Celje, Velenje, Krško, Zreče, Ljubljana in Kranj. Planiramo tudi trgovino v Mariboru, ter prevzem franšizne prodajalne v Novem mestu. Poslovodkinje med seboj dobro sodelujemo. V vseh prodajalnah opažamo malenkosten padec prometa v primerjavi z lanskim letom. Vsak po svojih močeh si prizadevamo, da bi se nastala situacija pri nas čim manj poznala. V tem tednu se je situacija v vseh trgovinah izboljšala, saj je čas sezonskega znižanja. Opažamo pa, da se kar dobro prodaja tudi naš dopolnilni program Belika, Olimp in DELMOD. Seveda pa kljub temu, da je čas znižanja, se pozna, da je tudi čas dopustov in da je mnogo ljudi na zasluženih dopustih na morju ali kje drugje. Da pa od nas kupci odhajajo zadovoljni in se nas spomnijo tudi v dopustniških dneh, so dokaz kartice, ki jih dobimo iz raznih koncev sveta - med drugim tudi iz Namibije. Na dopust odhajamo izmenično tudi zaposlene v naših prodajalnah, v začetku avgusta se bo pričel tudi kolektivni dopust za naše zaposlene, zato ob tej priliki želim prijeten, miren dopust vsem ter, da bi se polni energije in novih moči proti koncu avgusta spet srečali v naših trgovinah, ali pa potem v mesecu septembru, ko bomo prejeli že novo - jesensko kolekcijo. Vsem sodelavkam tako v naši prodajalni v Nazarjah, kot v ostalih Elkrojevih prodajalnah pa želim seveda, da bi jim bilo vreme v jesenskih dneh za prodajo nove kolekcije za jesen-zimo čim bolj naklonjeno. Darja Stermecki kVi 7 TRGOVSKA MREŽA ONA ON Ona On je beseda, ki se v našem podjetju v letošnjem letu kar pogosto sliši. Elkroj je namreč v letošnjem letu postal solastnik trgovske mreže Ona On, ki so prisotne v celotni Sloveniji, v letošnjem letu pa so postale tudi eden največjih kupcev Elkrojevih izdelkov. Širi se na Hrvaško. Prodajalne v lanskem letu niso bile prisotne na zaključevanju kolekcije pomlad poletje 2001, zato smo v prodaji imeli kar pestro in zahtevno delo, da smo vse trgovine v Sloveniji oskrbeli z našimi izdelki. Pod spretnim vodstvom vodje komerciale nam je ta zahtevna naloga uspela, tako, da smo z našimi izdelki prisotni v vseh njihovih prodajalnah po Sloveniji. Podjetje Ona On je mesecu juliju odprlo svojo popolnoma novo poslovalnico v Zagrebu. S prisotnostjo te prodajalne se nam je odprla nova priložnost za lansiranje modernejših izdelkov na Hrvaško. V tem letu se načrtuje odprtje štirih novih prodajaln v Sloveniji. Ne smemo pa pozabiti fleksibilnosti proizvodnje. Polletni rezultat poslovanja Elkroja z Ona On je uspešen in poteka v skladu s planom, ki smo si ga zastavili. Tabelarični pregled realizacije v trgovski mreži ONA-ON , 1 11^ / / / / □ Ran m Realizacija V pogovorih s poslovodkinjami Ona On trgovin je prodaja naših izdelkov uspešna, saj so slovenski kupci zaradi kvalitete in dobrih krojev zadovoljni z našimi izdelki. Izziv prodaje je obdržati in še povečati nivo prodaje, hkrati pa poskusiti vpeljati v te prodajalne tudi modernejše izdelke, ki jih zahtevajo mladi kupci, da se počasi navadijo na nas za takrat, ko bodo pričeli uresničevati svojo kariero (CARIERISTI). Brigita Jerovčnik SONJA JURGELE in njena trgovina MISTER BLED Prvega julija je minilo tri leta skupnega sodelovanja s tovarno ELKROJ. Prav na začetku se moram zahvaliti vsem vodilnim v tovarni Elkroj, da so mi takrat prisluhnili in pomagali, da se ponudba ELKROJ-a razširi tudi na Gorenjsko. Trgovina se nahaja v strogem centru Bleda, na prav lepi lokaciji, neposredno ob samem jezeru. Začetek je bil tudi za mene težak, saj je bilo potrebno veliko volje in truda vložiti v trgovino, kakršna je danes. Specializirala sem se predvsem za moško modo, saj se mi zdi, da Elkroj nudi izredno ponudbo svojih izdelkov prav za gospode. Stranke, ki zahajajo v našo prodajalno so navdušene predvsem nad izredno lepo natančno izdelavo in seveda po lahkih materialih. Tujci, ki so velikokrat tudi naše stranke, se ne morejo načuditi, da prav v Sloveniji domujejo lepe hlače. Veliko jih sprašuje, če je to resnično slovenski proizvod in verjemite mi, s ponosom povem, kje se nahaja naša tovarna ELKROJ. Lahko povem, da smo hlače prodajali že različnim kupcem iz različnih koncev sveta. Kot sem že zapisala, se nahaja na sami blejski promenadi, zato je naš delovni čas prilagojen tudi temu. Ob sobotah delamo ves dan, saj se veliko ljudi prav ob sobotah popoldne nameni obiskat Bled in seveda ELKROJEVO trgovino. Trgovino sem poimenovala »MISTER«. Napis sam pove, da se tu dogaja nekaj prav za naše gospode. Imamo bogat asortiman moške konfekcije, srajc tovarne LABOD in zadnje čase OLVMP, pletenin BELIKA in tovarne ALMIRA, nogavic, spodnjega perila, kravat in seveda sem našla tudi kotiček za ženske hlače. Naše stranke so preprosti ljudje, ki prihajajo iz vasi in kmetij, pa tudi poslovni ljudje. Omenila bi tudi, da veliko oblačimo tudi slušatelje iz poslovne šole managementa, ki prihajajo iz vseh držav sveta. Pred letom dni se mi je pridružila tudi moja sodelavka JAGODA FURTULA, ki je tudi stalno zaposlena in tako skupaj nadaljujeva mojo pot do še večjega uspeha. Ponosna sem, da sem dosegla take rezultate, lahko povem, daje moj uspeh v prvi vrsti uspeh tovarne ELKROJ, ki jo spoštujem, zato še enkrat hvala. Tako pove o svoji trgovini naša Sonja. Želimo Vam prijazen dopust, poln nasmehov in sreče; pogum, da se odločite za vesele dni, da boste v sanjah ali pa dejansko počivali in si nabirali moči na prelepih planinah ali sinjih obalah. Želimo Vam dolge dneve in noči, da se boste prijetno razpoloženi in spočiti vrnili nazaj na delo. Predsednica uprave Marija Vrtačnik s sodelavci DELMODOVA KLASIKA V NOVIH ODTENKIH Delmod je brez velikih besed ohranjal svojo pozicijo na trgu kot tradicionalen ponudnik ženskih zgornjih oblačil za poslovne ženske v starosti od 40 - 50 let. V tem obdobju je vedno močnejšo konkurenco povsem ignoriral. Sedaj se želi podjetje odpreti. Tako vsaj obljublja Klaus Scherping, novi mož na vrhu. Njegova strategija se glasi: rast prodaje na osnovi shop in shop sistema, ponudbo dopolniti s pleteninami, izboljšati kolekcijo hlač in intenzivno komunicirati s kupci. Pred 6 meseci je Klaus Scherping prišel v Delmod. V tem času mu je že uspelo, kar se je pred desetimi leti zdelo nemogoče: zadržanega lastnika firme Delmod je prepričal s svojo strategijo o odprtosti. Podjetje je bilo do sedaj razvojno neaktivno. Uspešno strategijo iz 60-ih let so 40 let enostavno vodili naprej, neozirajoč se na konkurenco. Šlo je sicer kar dobro, toda sedaj je potrebno ofenzivno delovati navzven. Scherping je pravo nasprotje dosedanjega zadržanega vodstva firme in tudi lastnika samega. Je rojen govornik, veliko in rad govori, želi ven do kupcev, je vedno v gibanju in poskočnih korakov. Seveda si je že trenutno situacijo ogledal na trgu med kupci: mnogi so se pritoževali, da se jim posveča premalo pozornosti. Potrdilo se je dejstvo, da si kupci želijo več odprtosti, prilagodljivosti. Svojim kupcem moramo pokazati in obrazložiti kaj jim lahko ponudimo. Končno je Delmod edina firma, ki vsakega kupca enakovredno obravnava - tako velikega kot majhnega. V ta namen bo v bodoče šest novih uslužbencev obiskovalo kupce na tržišču do 10 tednov več v sezoni kot dosedaj. Njihov cilj je predvsem izboljšati stike do kupcev in preprečiti nesporazume. Trenutno Delmod sodeluje z 900 kupci v Nemčiji in 400 partnerji izven dežele. Prodajo bodo pospeševali z dodatnim urejevanjem kotičkov, stalnim DEPO servisom in reklamnimi artikli na prodajnih mestih (POS materiali). Trenutno imajo 40 shop in shop sistemov, 100 kotičkov in dve lastni trgovini v Berlinu in Hamburgu. Vse več naporov bodo vlagali v franchising sisteme, ker ravno na področju manjših trgovcev vidijo največje možnosti večanja prodaje. V mesecu maju smo imeli v Elkroju obisk na visoki ravni s strani Delmoda. Nova strategija vodstva se kaže v intenziviranju odnosov tudi z nami, kot zastopnikom blagovne znamke Delmod za slovensko tržišče ter trge bivše Jugoslavije. Prodaja Delmoda preko Elkroja poteka že 10 let in v tem času je kolekcija pridobila stalne kupce na naših tržiščih. V vseh letih prodaja raste in za nas pomeni dobrodošel delež povečanja skupnega prometa Elkroja. V naslednjih sezonah bomo pri nekaj naših največjih kupcih uredili kotičke ali shop in shop sisteme ter s promocijami v trgovinah neposredno komunicirali s trgovci ter tudi končnimi potrošniki. Pri tem bomo s strani Delmoda podprti tako po strokovni kot po finančni plati. Naši kupci so o tem načinu sodelovanja že obveščeni in so nad novo tržno strategijo navdušeni. Optimistično predvidevamo, da bo rezultat novega tržnega delovanja prinesel takšne uspehe, kot jih je v zahodni Evropi v preteklih dveh sezonah. Boštjan Erjavec Boštjan Erjavec stavi na DELMOD. RAZSTAVLJALI SMO V ST. PETERSBURGU V Rusiji, v St. Petersburgu, smo se skupno s podjetji Almira, Majšperk, Merinka in Svila predstavili na prvem skupnem nastopu slovenskih tekstilnih podjetij »TEXTILE&FASHION FOR21 CENTURV«. Zanimanje za nas in na splošno za slovensko tekstilno industrijo je bilo kljub jezikovni barieri in nekoliko slabi informiranosti s strani organizatorjev kar veliko. Razstavljalci predlagajo tudi skrajšanje sejma s 5 na vsaj 3 dni. Bilo je kar nekaj uglednih poslovnih ljudi, toda žal se pri njih na sejmih sklene zelo malo poslov. Če bi hoteli prodreti na to tržišče, bi to lahko realizirali preko predstavitve kolekcij direktno posameznim trgovcem in trgovskim hišam. Najti prave ljudi pa je najtežje - in le s svojim predstavnikom bi to bilo možno realizirati. Kupci znajo ceniti blagovno znamko, zato so bili naši izdelki dobro opaženi, saj imajo primerno ceno in modnost. Z izidom sejma smo lahko zadovoljni, toda glede na njihovo gospodarsko situacijo in velikost trga, mora biti naša srednjeročna poteza predvsem ta, da bi odprli skupno ali pa lastno predstavništvo-to pa bi bil pravzaprav prvi korak za dejansko osvajanje velikega ruskega tržišča. Res pa je, da bi slovenski tekstilci to zmogli le skupaj ali pa ob pomoči države, saj v tem trenutku ne premoremo sredstev, ki so nujna, da se projekt prične izvajati. Predstavili smo se na sejmu v St. Petersburgu PREDSTAVITEV LASTNIH PRODAJALN V LJUBLJANI IN KRANJU Mreža lastnih prodajaln Elkroj sedaj obsega že sedem trgovin, zato smo se odločili, da bomo v tem glasilu predstavili dve trgovini in naše ljudi, ki tam delajo in sicer v trgovinah Ljubljana in Kranj. LJUBLJANA Trgovina v Ljubljani posluje že od leta 1999 in lahko rečemo, da zaradi velike konkurence v našem glavnem mestu trgovina posluje dokaj uspešno. Trgovina se nahaja na eni od glavnih ulic v Ljubljani in sicer na Celovški 32. Čeprav se trgovina nahaja izven centra mesta, je kupcem lokacija dokaj poznana, saj se nahaja nasproti Tivolija. Prodajalna je opremljena z moderno opremo in rečemo lahko, daje ena lepših naših lastnih prodajaln. Poslovodkinja v naši prodajalni je ga. Jožica Grum, ki ima na tem področju že dolgoletne izkušnje. Pred zaposlitvijo v El kroju je namreč uspešno opravljala delo v ljubljanskem trgovskem podjetju. Kupci našega glavnega mesta so po besedah poslovodkinje izredno zahtevni, zato ji samozavest in izkušnje na tem področju resnično pomagajo pri delu, ki ga opravlja. Ga. Jožica je v mesecu juniju dobila tudi novo pomoč, Vranič Brigito, Lampič Renata pa je naša stara znanka. Skupaj so dobra, usklajena ekipa. Dekleta, čim boljšo prodajo - in le tako naprej. KRANJ Trgovina v Kranju se nahaja v centru mesta in sicer v »peš coni« Kranja. Prostor, kjer poteka prodaja naših izdelkov je specifičnega izgleda-narejena je v prav posebnem stilu. Trgovina posluje pod okriljem poslovodkinje ge. Valentine Hafner, katere zavzetost za prodajo se vidi takoj pri vhodu v trgovino. Založenost in pestrost asortimenta naših izdelkov lahko zadovolji še najbolj zahtevnega kupca. Brez sodelavke ne gre - pri delu ji uspešno pomaga Milena Bodiroža. izdelkov za moške in ženske. Najbolje prodajani izdelki so seveda hlače-moške in ženske, izredno pester pa je tudi izbor za najbolj zahtevne moške, saj se lahko v naših prodajalnah oblečejo od nog do glave. Moški asortiman smo v preteklem letu razširili in sedaj lahko poleg moških hlač, oblek, suknjičev, moški izbirajo tudi med pleteninami Belika ter srajcami Olymp. Dopolnilo k ponudbi pa so tudi moške nogavice in kravate. Verjetno pa je v Sloveniji malo oseb nežnejšega spola, ki v teh trgovinah nebi našle hlač, ki bi jim ustrezale. Nežnejši spol pa lahko v naših prodajalah izbira tudi med izdelki Combi programa Delmod, tako, da se tudi ženske lahko v naših prodajalnah oblečejo sebi primerno in lahko rečemo tudi od glave do pete. Izbira v trgovinah je seveda zasluga obeh poslovodkinj in vseh zaposlenih, ki kljub težkim časom prodajalni vodijo uspešno. S takšno mero veselja in zavzetosti do prodaje naših HLAČ, bo prodaja tudi v bodoče uspešna, zato le tako naprej punce - USPEH JE ZAGOTOVLJEN! Ml VAS MORAMO PA BREZHIBNO SERVISIRATI - TUDI NAŠA POMOČ J E ZAGOTOVLJENA. Brigita ZAČETEK NOVE SEZONE NA KOOPERACIJI S pričetkom nove sezone bomo v službi kooperacije uvedli ocenjevanje kakovosti posameznega kooperanta. Njihova odgovorna oseba za kakovost bo morala za vsak izdelek izdelan pri njih, izpolniti obrazec za kvaliteto izdelka, ki je izdelan tako, da vsebuje posamezne operacije in se bodo ocenjevale z oceno od 1 - 5. Na enak način se bo njihova kvaliteta izdelka ocenjevala tudi v matični firmi. Ob koncu sezone bomo imeli vizualni prikaz kakovosti kooperanta, hkrati pa tudi sliko, ali je ta primeren za izdelavo naših izdelkov, ali ne. V mesecu juliju bomo zaposlili novega delavca za delo na terenu, ki se bo začel usposabljati pri nas. Želimo si, da bi naš sodelavec Franjo Malekovič, ki je trenutno zaradi bolezni odsoten, čim prej vrnil nazaj na delo, kajti prihajajo meseci, ki so najbolj delovni na področju službe kooperacije in nam bo veliko pomenilo, da bo sodelavec Franjo prevzel svoje delo in ga še dolgo kakovostno opravljal. Popolni v vseh oblačilih Zvonka Napotnik PLAČE IN NAGRAJEVANJE V zadnji številki KROJA smo Vam opisali predvideni sistem plač in nagrajevanja, ki smo si ga zadali za cilj, da ga izpeljemo. Prvi del smo v celoti realizirali in sicer tako, da smo izvedli korekcije v skladu z vsemi zakonskimi in kolektivnimi zahtevami pri izhodiščni plači in izhodiščni vzpodbudi. Še več - dejansko smo v osnovi nagradili vse spretne sodelavce in sicer tako, da imajo tisti, ki obvladujejo največ operacij in sojih pripravljeni tudi delati, osnovo višjo za okoli 30 %, kar je zapisano že v pogodbi o zaposlitvi. Ravno tako brez odstopanj upoštevamo povprečja za vse vrste odsotnosti. Po 1.8.2001 pa predvidoma prehajamo še na II. del - nagrajevanje po profitnih centrih in doseženih učinkih, ki se dosledno nanaša na posamezne delavce in je izpeljano do zadnjega delavca na režiji. Poudarjamo: individualna norma, individualno dosežena kakovost se ne spreminjata, toda bodo pa vsi tisti, ki so vezani na to merilo posledično občutiti, če kaj v profitnem centru ni bilo vredu pripravljeno, da se določene naloge ni dalo v celoti realizirati. Obračun plač je v rokah Jane in Zofke Ravno tako bo vezana celotna komerciala na realizacijo prodajnega plana, na koeficient obračanja vseh zalog, na dobiček profitnega centra, vsi v pripravi dela, tehnologi, skupinovodje na realizacijo proizvodnih nalog v svojih skupinah, oziroma glede na skupine za katere delajo, na kakovost dela celotne proizvodnje in ponovno na profitni center; v finančno-računovodskem sektorju bodo poleg ostalih meril vezani še na časovno izdelavo bilanc, izterjavo in seveda kumulativni dobiček Elkroja. Spremljali se bodo doseženi rezultati v prodajalnah glede na uspešnost profitnega centra in bodo stimulativno vezani tako prodajalci, poslovodje in koordinatorka trgovin. Ravno tako je pripravljeno spremljanje doseženih rezultatov kreatorja in konstruktorja in sicer v skladu z uspešnostjo kolekcije, kot realizacijo plana razvojnega oddelka, sam razvojni oddelek je vezan na dnevni plan, ravno tako so izdelana merila za kemično čistilnico in popravljalnico, kot za direktorja invalidskega podjetja, sektor kakovosti in informatike, AOP, oddelek zunanje trgovine, kadrovsko splošni sektor s kuhinjo in hišnikom kot tudi uprave družbe. Začetek je pri Mariji. Z merili je vseskozi seznanjen delavski direktor in predsednica sindikata; merila pa so že bila obrazložena tako na sindikatu kot na svetu delavcev. Trenutno že 2 meseca poteka »uradno« testni obračun (maj, junij) za julij ga bomo ponovno izdelali in če bodo testi ponovno pravilni in spremljanje rezultatov poenostavljeno, bi lahko zgoraj na kratko opisani način stopil v veljavo. Prepričani smo, da bomo s tem sistemom dosegli kakovostno in dobro delo ter nagradili prizadevne in delovne sodelavce. Vera Pečnik INOVATORJI V DRUŽBI HREN FRANCI Je pri nas zaposlen polnih 22 let. Najprej je delal kot mehanik, od leta 1993 pa vodi službo vzdrževanja. Ja zanesljiv in marljiv sodelavec, z odgovornim odnosom do dela. Dopust bo preživel na več načinov, saj mu kljub obremenitvam, družina veliko pomeni. VIDMAR MATJAŽ V družbi je zaposlen 8 let kot elektronik. Inovacija, ki sta jo delavca predlagala je stiskalnica za likanje dolžin- test KAROSEL. Z uvedbo inovacije je dosežen velik prihranek časa, ker ni potrebno dodatno finiširanje hlačnic. Podobnih izboljšav bi bilo po mnenju delavcev še veliko več, če bi imeli več časa na razpolago za razmišljanje. Glede na to, da prihaja čas dopustov, smo delavca povprašali tudi po tem. Franci je počitek ob morju izrabil že v času prvomajskih počitnic in bo sedaj dopust preživel doma, ob bazenu. Matjaž bo dopust preživel ob morju v Piranu s punco Kristino. JANEZA TAVČARJA bi lahko šteli med »stare sablje« Elkroja, saj je pri nas zaposlen že polnih 27 let in je torej število koristnih predlogov in inovacij, ki jih je delavec predlagal zelo veliko. Pomembnejši v zadnjem času sta: izdelava avtomata za obšivanje drobnih delov, za katero je prejel delavec bronasto medaljo od GZ Velenje izdelava pripomočka za vpeljevanje traku v majhne rinčice - je že bila obravnavana in potrjena na komisiji za inovacije, ni pa še bila obravnavana na strokovnem kolegiju. Tudi on meni, da bi bilo inovacij še veliko več, če bi bilo več časa na razpolago. Dopust bo preživel delovno v krogu družine pri obnovi hiše. HOTEL KOROTAN • Aibertgcisse 48, 1080 Wien r-' Tel. 1 -403 41 93 • Fox 1 -403 41 93-99 oifice@koroton.com « http://www.korofan.com' ‘ MI t-1 * Zelo smo veseli kartic s podobno vsebino. i 'J j (3 ■tl i I EL«£o7 353? HoZUZlZ *5toi^e)u