KATOLIŠKI miSIJOR11902 EL PAPA A LOS SACERDOTES DE AFRICA Discurso del Papa Juan Pablo II. a los sacerdotes y religiosos de toda el pals, en la parroquia del Sagrado Corazćn de Kinshasa, domingo 4 de mayo de 1980. Queridos hermanos sacerdotes: 1. He deseado vivamente este encuentro con vosotros. Los sacerdotes, lo sabeis, ocupan un lugar especial en mi corazön y en mi plegaria. Es normal: con vosotros soy sacerdote. Aquel que ha sido constituido Pastor de todo el rebano tiene sus ojos fijos, en primer lugar, en aquellos que soportan coti-dianamente “el peso del dia y del calor”. ;Y es tan importante vuestra mision en la Iglesia! El ano pasado, con motivo del Jueves Santo, tuve a bien dirigir una Carta especial a todos los sacerdotes del mundo a traves de sus obispos. En nombre de toda la Iglesia, os expresaba mis sentimientos de gratitud y con-fianza. Os recordaba vuestra identidad sacerdotal en relaciön con Cristo Sacerdote, el Buen Pastor; situaba vuestro ministerio en la Iglesia. Tambien mostraba el sentido de las exigencias inherentes a vuestro estado sacerdotal. Espero que hayäis leido esta Carta y que la volvereis a leer. No puedo tratar aqui de nuevo todos sus temas, ni siquiera brevemente. Mas bien dire algunos pensamientos que la prolongan. Queria sobre todo hablaros personalmente a vosotros, sacerdotes de Africa, sacerdotes en el Zaire. Es este uno de mis primeros encuentros en suelo africano, un encuentro privilegiado con mis hermanos sacerdotes. 2. Mas alla de vuestras personas, pienso en todos los sacerdotes del continente africano. En aquellos que vinieron de lejos para comenzar la evangelizaciön y que continüan aportando su ayuda preciosa e indispensable. No me atreveria mucho a decir “misioneros”, porque todos han de ser misio-neros. Pienso tambien —y muy especialmente en la presente alocucion— en los sacerdotes que han salido de los pueblos africanos: ellos constituyen ya una respuesta rica de promesas consoladoras; son la demostraciön mas con-vincente de la madurez que han adquirido vuestras jovenes Iglesias; son ya, y estän llamados čada vez mäs a ser sus animadores. Son particularmente numerosos en este pais. Se trata de una enorme gracia que agradecemos a Dios en este centenario de la evangelizaciön. Es tambien una gran respon-sabilidad. (Sigue.) Fotografijo na naslovni strani je poslal salezijanski duhovnik Pavel Bernik in predstavlja lepo skupino indijskih novomašnikov, ki jim je nudil v letih bogoslovja duhovno formacijo pred vsem naš gori imenovani rojak. Napravljena je lani ob mašniškem posvečenju v Shillongu na severu Indije. Bernik je v zadnji vrsti z sivo brado. storil Cluny? Kot v vsej zgodovini, so tudi velika gibanja propadla, ker se je Vanja zalezel materializem, posvetnjaštvo. Tudi benediktinci so izgubljali duha, čeprav so ohranjali pravila. Mrtva črka so bila. Pa se je v Clunyju na Francoskem začelo veliko gibanje v desetem stoletju, doseglo višek v enajstem, v dvanajstem pa zašlo v pozabo. Prapor benediktinskega preroda pa je vzel v roke sv. Bernard in je nastal v vsej Evropi nov vzpon. Če človek prebira to slavno zgodovino Clunyja, občuduje dvoje: velike može, ki so gibanje vodili, med njimi zlasti Odo, Odilon in Hugo, na drugi strani pa iskanje globine, ki je bila očvidna, saj je v enajstem stoletju imel Cluny po Evropi več kot dva tisoč samostanov in to v nekaterih s sto in tudi več sto menihi. Iz teh žarišč se je prerajala razkristjanjena Evropa in dobila nov zagon tudi v misijonskem poslanstvu. Ko sta si nekako podala roke zadnji klunijski opat Peter in sv. Bernard, so potem cistercijani storili isto. Dvajseto stoletje ni več klunijsko, ampak Bernardovo stoletje. Kakšna žarišča so to bila! Da prekvasi evangelij Afriko, Azijo, je treba takih žarišč. In morda za rešitev razkristjanjenega „krščanskega“ sveta spet potrebujemo podobnih žarišč. In nastajajo. Cela vrsta obnovitvenih gibanj, ne toliko meniških kot loiških: od ognjiščarjev do binkoštnarjev. Nič novega, da med mladim rodom vstaja zanimanje za kontemplativne redove, da nastajajo gibanja, ki zajemajo ljudi različnih veroizpovedi kot je Taize. Vsa dokazujejo, da svet s svojo potrošniško miselnostjo gre v prepad. Prižgati je treba spet duha. A kaj naj bi bilo tisto, kar bi tem gibanjem dalo garancijo obstoja in zagon. Treba je tistega, kar je dal Cluny in kar so dali cistercijani. Gibanja bodo živela, če se ne bodo zaprla vase in se bodo scefa dala v službo Cerkvi. Mnogi misijonarji vidijo tudi v misijonih, če ne rešitev, vsaj veliko pomoč, če tam nastajajo podobna središča kot v Indiji „ašram“, na Japonskem „zen“-samostani, v Afriki razni samostani klunijskega kova. Predpogoj, da danes katerokoli gibanje obstane, je dvoje: čist evangelij in služba Cerkvi. Če je to, je treba pozdraviti vsako gibanje. Verjetno Pa v taki razsežnosti ne bo vzvalovilo nobeno kot je Cluny, ker pač živimo v času individualizma in imamo strah pred uniformiranostjo. Nič zato: kar je opravil v 11. stoletju en sam Cluny, danes lahko opravi to delo nešteto gibanj, ki jih je treba vsa pozdravljati, če le ostane v njih la dvojni pogoj: evangeljski duh, služba Cerkvi. F. S. MISIJONSKI SIMPOZIJ Tretji dan, četrtek, 8. oktobra 1981, dopoldne Po somaševanju v kapeli „Slovenika“ in prijetnem okrepčilu smo se vsi ob 8.30 spet zbrali v predavalnici. Ta dan je bil vodja sestanka vodja misijonskega dela na slovenskem Koroškem, Jože Kopeinig. Predstavil nam je misijonsko osebnost jutranjega predavatelja mons. dr. Maksimilijana Jezernika, iniciatorja misijonskega simpozija. Povedal nam je, da je bil referent sam gojenec zavoda Propagande Fide, potem pa vicerektor istega zavoda ter profesor misiologije na Urbaniani, zadnja leta je ves posvečen univerzi pridruženim fakultetam v misijonskih deželah in pa tiskovnemu uradu Urba-niane. Obenem je pobudnik Slovenske bogoslovne akademije v Rimu, pa rektor papeškega zavoda „Slovenika“ - naš gostitelj. Predavatelj je med poslušalce razdelil glavno vsebino svojih izvajanj, ki jih je kajpada še zelo razširil in obogatil. V naslednjem to vsebino podajamo bralcem „Katoliških misijonov“: SODOBNA VZGOJA MISIJONARJEV Mons. dr. Maksimilijan Jezernik V tem predavanju gre za razpravljanje o kristoloških, eklezioloških ali duhovnih razsežnostih pri evangelizaciji. Prav tako so nam znana glavna načela duhovne vzgoje misijonarja, ki je istočasno Kristusov glasnik, odposlanec Cerkve in zato podkovan v dialektiki ter oborožen z ščitom duhovne teologije. Vse to zahteva, ali bolje vse to prepostavlja sodobna misijonarjeva osebnost, ki poleg vsega terja od vsakega oznanjevalca lepo merico ekumenskih darov. Bolj kot pogovor o principih, nam gre za efektivno ustvarjalnost odgovornih organov, ki vodijo misijonsko akcijo: — V Rimu Kongregacija za evangelizacijo narodov, ali na kratko Propaganda Fide; — širom po svetu višji predstojniki misijonskih institutov (v najširšem pomenu besede), ki pošiljajo misijonarje na teren; — škofje misijonskih dežel, ki usmerjajo in koordinirajo misijonsko akcijo v posameznih škofijah in indirektno v lastnem narodu. Razumljivo je, da so vsi trije činitelji med sabo povezani in jih je mogoče le miselno deliti. Ker je naš simpozij v Rimu, nas seveda najbolj zanima, pod kakšnim vidnim kotom Kongregacija za evangelizacijo gleda na ta problem. * * * Propaganda je posegla in še posega v formacijo misijonarjev na dva načina: Na podlagi svetega pisma in zgodovinske skušnje nakaže načela prave vzgoje. in nato pomaga z lastnimi ustanovami voditeljem misijonskih družb in škofom pri odgovornem delu. I. SMERNICE. „Pojdite in učite vse narode in krščujte jih v imenu Očeta in Sina in Svetega duha“ (Mt). Ta Kristusova zapoved vsebuje v svojem jedru vsa navodila, vse nasvete, ki jih je zgodovina, por različnimi vidiki, prikazala po krajevnih potrebah tekom stoletij. Podčrtati pa je treba, da je Kongregacija Propagande prav od leta 1622 do zadnjih let posebno povdarjala tele mejnike: gorečnost in neoporečnost misijonarjev; spoštovanje domače kulture, kar predpostavlja znanje njihovega jezika; absolutna oddaljenost od politike in skrb za domači kler. Vse pa naj preveva ljubezen, ki je vez popolnosti in vsakemu misijonarju odkriva skrivna pota do src izročene božje črede. II. NEOPOREČNOST IN GOREČNOST MISIJONARJEV. Pavlove smernice sobratu Timoteju ostanejo za vse čase ideal misijonarja. V ustanovni listini Zavoda za širjenje vere je Urban VIII označil glavne poteze gojencev, k: seveda veljajo še v večji meri za druge misijonarje. Spoštovanje domače kulture. Misijonar je sin svojega naroda in je sprejel evangelij nekako v obleki avoje rodne kulture. Nevarnost, da istoveti razodeto besedo s primesmi svojih šeg in navad, je kar velika, eventuelno s posledico, da postane božja beseda novim misijonskim vernikom tuja, uvožena. Po nauku Cerkve pa mora biti vsepovsod doma, se nekako izcimiti iz domače kulture, jo poživiti in spopol-niti. Tako bo študij kulture, navad in šeg, filozofskih pogledov in verskih resnic za ncvodošleca iz kakršne, koli kulture najvažnejša naloga. Semkaj spada* poznanje domačega jezika. Kako so misijonarji postopali, nam je znano iz zgodovine. Tukaj naj samo pohvalim slovenske misijonarje, ki so se res odlično naučili domačih jezikov (Baraga, Knoblehar) in smemo tej njihovi pridnosti vsaj delno pripisati lepe uspehe. Da ni bilo pri vseh misijonarjih tako, je človek pač najlažje opazil po zadnjem koncilu, ko je bilo treba prevajati liturgične knjige v domače jezike. Oddaljenost od politike. Do nedavnega so bili v misijonskih deželah tuji vladarji; vsak ideološki stik z njimi so domačini smatrali za odobravanje tujih oblastnikov in bi senca kaj lahko padla na vero samo. Na žalost imamo v moderni zgodovini take Primere. Oddaljenost od politike velja tudi takrat, ko je politična oblast V rokah domačinov. Politika ima svoje cilje, svoje nestalnosti, svoje ideale, ki se z misijonskim poslanstvom često križajo. V teku stoletij se je Propaganda pogosto ustavljala pri političnem vprašanju, lahko rečemo, da ni važnejšega dokumenta, kjer ne bi ponovila pravilnega stališča misijonarjev do politike. Vzgoja domačih duhovnikov Sveti sedež je polagal posebno važnost na vzgojo domačega klera in ustanovitev domače hierarhije. Propaganda je insistirala “oportune et in-oportune”. Borila se je proti predsodkom, da domačini niso sposobni ali vredni duhovništva, proti zahtevam višjih redovniških predstojnikov, da naj bi bil škof eden od misijonarjev, proti kolonialnim oblastem, ki so zahtevale za škofa sonarodnjaka. Politični razvoj zadnjih let je olajšal delo Cerkvi in odstranil nekaj nepremakljivih zaprek, ki so ovirale normalni tek misijonarjenja. Nevarnost, da bi bila krajevna Cerkev še povezana v politiko, ostane, kot kjerkoli po svetu, tudi pri domači hierarhiji. Veselo dejstvo pa je, da danes vodijo Cerkev domači škofje, da so povsod domače škofovske konfe-rence, ki znajo braniti in še lažje branijo pravice Cerkve pred domačimi političnimi oblastmi kot pa tuji misijonarji. III. PRAKTIČNO DELO PROPAGANDE PRI VZGOJI MISIJONARJEV. Kongregacija za širjenje vere pomaga pri vzgoji misijonarjev s podpiranjem šol, redovnih ustanov, katehističnih središč in v prvi vrsti seveda semenišč. Naj omenim na primer šolstvo v misijonih. Vsi dobro vemo, kakšno vlogo so igrali pri šolstvu ravno misijonarji. Često s