URN_NBN_SI_DOC-JRLD4FYM

OCENE IN POROČILA — REVIEWS A N D REPORTS Bibliografsko kazalo. Popotnik — Sodobna pedagogika 1880—1980. Ljubljana, Državna založba Slo­ venije 1983. Bibliografsko kazalo Popotnika in Sodobne pedagogike za leto 1880 do 1980 je delo, s katerim avtorji (Andrej Vovko: Oris zgodovine pe­ dagoških strokovnih revij Popot­ nik in Sodobna pedagogika, T atja­ n a Hojan: Bibliografsko kazalo Po­ potnika, Albina Perkič: Bibliograf­ sko kazalo Sodobne pedagogike) nadaljujejo vrsto svodih publika­ cij iz zgodovine slovenskega šol­ stva in pedagogike. Predvsem T at­ ja n a Hojan je s tega podiročja se­ stavila tudi že nekaj bibliografij (npr. bibliografijo slovenskih m la­ dinskih listov, bibliografijo za zgo­ dovino slovenskega šolstva, biblio­ grafijo slovenskih osnovnošolskih učbenjikiov 1869—19118)., tore« se razen n a stroko spozinia tudi n a bibliografsko delo. Po ureditvi bibliografije, opis­ nih enot in dodanih kazalih je ta ­ koj videti, da so bibliografijo se­ stavljali strokovnjaki. Uviod A ndre­ ja Vovka, ki prikazuje nastanek in razvoj obeh revij (Sodobna pe­ dagogika je pravzaprav n ad alje­ vanje Popotnika, ki je od 1950 iz­ hajal pod novim naslovom) daje publikaciji še večji pomen. Bibliografija Popotnika je u re­ jen a po geslih in podgeslih, v sku­ pinah pa po abecedi avtorjev. Član­ ki posameznega avtorja so v sku­ pini razvrščeni kronološko. Bibli­ ografija obsega 9733 enot. Dodana so tri kazala: predm etno imensko 298 kazalo, kazalo zemljepisnih imen in avtorsko kazalo. Avtorica v uvodu pojasnjuje, kakšne težave je imela pri uredit­ vi in uvrstitvi enot. Vsaj eno od njih sreča vsak sestavljalec biblio­ grafij, to je dvom glede uvrstitve prispevkov, ki posegajo s svojo vse­ bino na razna področja. P rav tako povzročajo skoraj vsakemu biblio­ grafu težave drobni prispevla, pri čemer se je Hojanova odločila ne­ katere nepomembne izpustiti (npr. razpise delovnih mest, nešolske no­ vice iz tujih krajev itd.). Take enote gotovo samo obrem enjujejo biblio­ grafijo in škodujejo njeni pregled­ nici. Morda jih je bibliografka upo­ števala prej preveč kot premalo. Zanim iva je razlaga nastanka do­ datka. Sestavljalka je po naključ­ ju ugotovila, da so prispevki tis­ kani tudi na ovitkih revije (izvod, ki ga je popisovala, ovitkov ni imel) in jih je popisala dodatno posebej, Podobno kot bibliografsko kaza­ lo Popotnika je urejeno tudi k a ­ zalo Sodobne pedagogike. Skoda, da skrbno sestavljena bi­ bliografija ni grafično bolj p re­ gledna. Mogoče bi to dosegli s pol- krepko tiskanim i imeni avtorjev. Ko prelistavam o bibliografijo, je zanimivo ugotavljati, o čem so n a ­ šli pedagoški delavci razm išljali pred sto leti, kakšne probleme so reševali in kaj jih je vznem irja­ lo. Ze tedaj so ustanavljali učitelj­ ska društva in prirejali zborova­ nja in konference. Ivan Sukelj že 1. 1897 razm išlja o reformi šolstva. K n jižn ica 28(1984)3-4

RkJQdWJsaXNoZXIy