poročilo O DELU komisije za volitve in imenovanja ter kadrovske zadeve skupščine ob-čine Ljubljana Vič-Rudnik Skupščina občine Ljubljana Vič-Rudnik je imenovala komisijo za volitve in imenovanja ter kadrovskezadeve na skupnem zasedanju vseh zborov dne 12. aprila 1978. Sestav in delovno področje komisije je določeno z odlo-kom o stalnih delovnih telesih skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni list SRS št. 27/74). Komisija ima pred-sednika in 8 članov, ki so delegati delegacij krajevnih skupnosti, združenega dela, družbenopolitičnega zbora in delegati družbenopolitičnih organizacij v občini. Za doslednejšo uveljavitev družbeno dogovorjene ka-drovske politike v občini je komisija pri svojem delu te-koče spremljala in vnašala v svoje rešitve predvsem dolo-čila Družbenega dogovora o uresničevanju kadrovske po-litike v SR Sloveniji, družbenega dogovora o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike na območju Ijubljanskih občin, zakona o združenem delu ter druge formalno-pravne predpise, ki nalagajo, glede na opravljanje nalog, določene obveznosti in postopke.' Komisija je pri obravnavanju pomembnejših dokumen-tov na področju kadrovske politike sodelovala z občinsko komisijo za spremljanje izvajanja zakona o združenem delu, komisijo za organiziranost in kadre pri občinskem svetu ZSS in komisijo za izobraževanje pri občinskem svetu ZSS. O vseh kadrovskih rešitvah, ki so bile v pristoj-nosti komisije oziroma je bila komisija predlagatelj za sprejemanje na sejah občinske skupščine, je predhodno razpravljal in zavzemal stališča, mnenja, predloge in pri-pombe koordinacijski odbor za kadrovska vprašanja pri občinski konferenci SZDL Ljubljana Vič-Rudnik. Na po-dročju določanja osebnih dohodkov in drugih povračil ter stroškov delegatom in voljenim ter imenovanim funkcio-narjem v organih občinske skupščine je komisija sodelo-vala s komisijo podpisnikov družbenega dogovora o os-novah in merilih za delitev OD voljenim in imenovanim funkcionarjem. Komisija je v skladu z določili družbenega dogovora o osnovah in merilih za določanje osebnih dohodkov in drugih povračil ter stroškov delegatom in voljenim ter imenovanim funkcionarjem v občini določala osebni do- hodek imenovanim in voljenim funkcionarjem v skupščini občine ter izvršnemu svetu SO, trimesečno obravnavala poročila o delu posameznih funkcionarjev in glede na delovno uspešnost povečala osnovo mesečnega oseb-nega dohodka do največ 10%. Polletno in letno je obrav-navala tudi poročila o delu občinskih komisij in predse-dnikom priznala za posebno angažiranost občasno na-grado v skladu s 13. členom navedenega dokumenta. Največ pozornosti je komisija posvetila temeljiti obrav-navi pri sprejemanju osnutkov in predlogov Družbenega dogovora o uresničevanju kadrovske politike v SR Slove-niji in dogovora o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike na območju Ijubljanskih občin. V fazi osnutka slednjega dokumenta je komisija oblikovala vrsto vsebin-skih predlogov za spremembo in dopolnitev, ki so bili kasneje v predlogu akta v pretežni meri tudi upoštevani. Komisija je imela v tem mandatnem obdobju (od 12. 4. 1978 dalje) 23 sej. Na sejah je obravnavala in predlagala delegatskim zborom občinske skupščine v sprejem: - razrešitev dolžnosti dveh ravnateljev osnovnih šol, - imenovanje 7 ravnateljev osnovnih šol in vzgojnovar-stvenih zavodov, - imenovanje 6 komisij, odborov in žirije, - razrešitev dolžnosti in imenovanje posameznih čla-nov stalnih delovnih teles občinske skupščine. V lastni pristojnosti je obravnavala in imenovala v 55 razpisnih komisij za imenovanje individualnih poslovo-dnih organov oziroma delavcev s posebnimi pooblastili skupno 125 predstavnikovdružbeneskupnosti iz posebne liste, ki jo je sprejela na predlog Občinske konference SZDL Ljubljana Vič-Rudnik, občinska skupščina v skladu z določili zakona o volitvah in odpoklicu organov uprav-Ijanja ter o imenovanju poslovodnega organa v organiza-ciji združenega dela (Uradni list SRS št. 23/77). Posa-mezni predstavniki družbene skupnosti so sodelovali v večjem številu razpisnih komisij. Komisija je dvakrat letno obravnavala informacijo o poteku mandatov poslovodnih organov v organizacijah združenega dela na območju občine Ljubljana Vič-Ru-dnik, obravnavala ter sprejela stališča, predloge in pri-pombe na pregled ter stanje poslovodnih organov v OZD na območju občine. Problematika kadrovanja poslovodnih organov in de-lavcev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi v OZD na območju občine ter ugotovitve, stališča, komisije za voli-tve in imenovanja ter kadrovske zadeve. Sodelovanje komisije za volitve in imenovanja ter ka-drovske zadeve v OZD pri kadrovanju poslovodnih orga-nov je v tem mandatnem obdobju dokaj aktivno in pove- zano. Komisija za volitve in imenovanja imenuje predstavnike družbene skupnosti v razpisne komisije pri izvedbi kon-kretnih razpisnih postopkov, ob samem postopku pa se seznani z nastalimi razmerami in problematiko kadrova-nja poslovodnega organa. Komisija ugotavlja, na podlagi posebne kadrovske evi-dence o poslovodnih organih in delavcih s posebnimi poblastili, da le malo organizacij izvaja v celoti določilo zakona o združenem delu, glede pričetka postopka za imenovanje poslovodnega organa. Samo v 8 primerih je organizacija združenega dela sporočila oz. obvestila ko-misijo za volitve in imenovanja o poteku mandata in pri-četku postopka tri mesece pred iztekom mandata. OZD imajo »navado«, da postopek pričnejo zelo kasno, neka- tere 14 dni ali pa celo teden pred potekom mandata poslovodnemu organu. Ta ugotovitev ni samo formalna ugotovitev, ampak ima za seboj posledice, ki so največ-krat povezane prav z izbiro kandidata oz. kvaliteto kadro-vanja. OZD in družbenopolitična skupnost naj bi se skupaj dogovarjali o kadrovanju poslovodnih delavcev, vendar je to v primerih, ko OZD ne izvaja zakonskega določila, zelo težko, s postopkom se hiti, da se le zadosti zakonskim predpisom. Komisija za volitve in imenovanja ter kadrovske zadeve bo na podlagi ugotovljenega stanja ter na podlagi po-sebne evidence o stanju poslovodnih organov ter delav-cev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi ter sprot-nega spremljanja in sodelovanja pri kadrovanju teh delav-cev pismeno obveščala vsako OZD glede pričetka po-stopka za imenovanje poslovodnega organa z namenom izboljšati in tudi časovno pridobiti pri samem postopku kadrovanja oz. iskanja za opravljanje takih del. Komisija ugotavlja, da se v OZD oz. v vodstvih družbenopolitičnih organizacij v posameznih OZD premalo zavedajo svoje funkcije in vloge pri kadrovanju oz. izbiri poslovodnega organa. Družbenopolitične organizacije, zlasti zveza ko-munistov bi morale oceniti dosedanje delo poslovodnega organa in ugotoviti ali ima moralno etične ter družbeno-politične kvalitete ter sposobnosti za nadaljnje vodenje delovne organizacije ter se dogovoriti in predlagati svo-jemu dosedanjemu poslovodnemu organu ponovno kan-didiranje, ne pa čakati ali se bo ali se ne bo »direktor javil«, do zadnjega dne razpisa. Največjo aktivnost ob razpisnem postopku znotraj OZD je zaslediti pri delu osnovne organizacije sindikata, ki je tudi po družbenem dogovoru o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike na območju Ijubljanskih občin pri-stojna posredovati o kandidatu mnenje razpisnih komisij. Ugotavljamo, da se organizacija ZK, predvsem pa organi-zacija ZSMS v OZD povekod še premalo aktivno vključu-jeta v sam postopek, oz. gre pri mladini ponavadi le za formalnost. Komisija za volitve in imenovanja ugotavlja, da OZD premalo ali skoraj nič ne skrbijo za kadrovanje in priprav-Ijanje dobrih strokovnjakov, družbenopolitično aktivnih delavcev v svojih vrstah, ki bi jim lahko zaupali opravljanje del in nalog poslovodnega organa, ampak se celo zgodi, da ob primerih ko ne kandidira »dosedanji direktor«, iščejo zunanje kandidate in mirno čakajo, da mine prvi ali celo drugi neuspeli razpis. Organiziranega izobraževanja poslovodnih organov in delavcev s posebnimi pooblastili, ki jih vta namen organi-zira gospodarska zbornica, ki je po družbenem dogovoru o kadrovski politiki zadolžena za organizirano izvajanje stalnega izobraževanja poslovodnih s posebnimi poobla-stili premalo udeležujejo, ugotovili smo da je le 5 delavcev - poslovodnih organov in nekaj več delavcev s posebnimi pooblastili obiskovalo v zadnjih dveh letih »Šolo za poslo-vodne kadre« pri Gospodarski zbornici Slovenije. Ne smemo pa pozabiti, da je permanentno izobraževanje tudi eden izmed pogojev dobrega gospodarjenja in vodenja organizacije združenega dela. Kljub kritičnim ugotovitvam in stališčem, ki so podana v poročilu, pa komisija ugotavlja, da je stanje poslovodnih organov v OZD na območju naše občine, glede kadrovske strukture, dokaj zadovoljivo. Navajamo nekaj podatkov: Podatki glede mandatov v prvem mandatu 81 poslovodnih organov v drugem mandatu 37 poslovodnih organov v tretjem mandatu 17 poslovodnih organov v četrtem mandatu 9 poslovodnih organov v petem mandatu 5 poslovodnih organov v šestem mandatu 1 poslovodni organ Starostna struktura največ je poslovodnih organov, ki so stari do 49 let (35), do 54 let je 28 direktorjev, do 59 23 in več kot 59 11. Strokovna izobrazba visoko strokovno izobrazbo ima 75 poslovodnih orga-nov, višjo 36, srednjo 32, manj kot 4-letno srednjo 7. Evidenca kaže, da so 104 člani ZK, 46 jih ni organizira-nih v ZK. Ugotavljamo, da na območju občine Ljubljana Vič-Rudnik, na področju gospodarstva, nimamo nobene torarišice, ki bi opravljala funkcijo poslovodnega organa. Na področju družbenih dejavnostih, zlasti s področja vzgoje in izobraževanja ter zdravstva pa opravljajo funk-cijo poslovodnega organa predvsem tovarišice. Poleg zgoraj navedenih nalog, ki jih je komisija v tem času opravila, je potrebno poudariti njeno aktivnost pri obravnavi osnutkov in predlogov družbenega dogovora o uresničevanju kadrovske politike v SR Sloveniji in dogo-vora o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike na ob-močju Ijubljanskih občin. Komisija je skupaj s komisijo za spremljanje izvajanja družbenega dogovora o kadrovski politiki pripravila vse-binske pripombe in predloge za dopolnitev tega doku-menta, ki so se nanašale predvsem na naslednja področja družbenega dogovora o oblikovanju in izvajanju kadrov-ske politike: - načela in merila kadrovanja za opravljanje najodgo-vornejših nalog in funkcij, - razvid del oz. nalog - s poudarkom na opredelitvi delovne zmožnosti, - odgovornosti in naloge za izvajanje družbenega do-govora o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike. Predlogi in vsebinske spremembe, ki so bile dane ob pripravi omenjenih dokumentov, so bili v celoti sprejeti in so vgrajeni v novem družbenem dogovoru o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike na območju Ijubljanskih občin. Ljubljana, avgust 1979 Komisija za volitve in imenovanja ter kadrovske zadeve skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik