NAŠA SKUPNOST LJUBLJANA 20.JULIJA 1971 Na podlagi 114. člena ustave SRS (Uradni Iist SRS, št. 10'63) in 166. člena statuta občine Ljubljana Moste-Polje (Uradni list SRS, št. 17"J0) je svet krajevne skupnosti Moste na' svoji seji, dne 10. maja 1971, sprejel STATUT krajevne skupnosti Moste, Ljubljana I. del Temeljne določbe 1. člen Krajevna skupnost Moste (v nadaljnjem besedilu kra-jevna skupnost) je samoupravna skupnost občanov naselja Moste, ki so jo na podlagi 158. člena statuta občine Ljublja-na-Moste-Polie ustanovili občani s sklepom na zboru volivcev dne 19. decembra 1966 in ga je potrdila skupščina občine Ljubljana-Moste-Polje z odlokom o potrditvi krajevnih skup-nosti in o določitvi pristojnosti abmočij (Glasnik št. 21/65). 2. člen Območje krajevne skupnosti omejuje: na severu železni-ška proga Ljubljana—Zalog, na vzhodu meja z bivšo občino Ljubljana-Podje (Fužine), na jugu Ljubljanica in na zahodu železniška proga Ljubljana—Novo mesto. Znotraj te mejne črte pa obsega še naslednje ulice: Zaloško c. od železniške proge Ljubljana—Novo mesto do konca (do št. 213), proti Polju — Fužine, Vodmat&ko, Društveno, Pod ježami, Na klanč-ku, Ribniško, Ulico Vide Pregarčeve, Prvomajsko, Ulico 15. aprila, Partizansko, Rojčevo, Proletarsko, Pokopališko (od Zaloške do železniške proge Ljubljana—Zalog), Ulico bratov Rozmanov, Zakotnikovo, Poljsko pot, Kajuhovo (od Zaloške do podvoza Ljubljana—Zalog), Pot na Fužine in Potrčevo (med podvozoma LjubLjana—Zalog in Ljubljana Novo mesto). 3. člen Krajevna skupnost je pravna oseba in ima svojo štem-piljko. Stempiljka je okrogle oblike. V krogu ima napis: »Kra-jevna skupnost Moste«, v sredini pa »Ljubljana«. Sedež krajevne skupnosti je v Ljubljani, Proletarska 1. 4. člen - Krajevna sfcupnost je bila ustanovljena z namemom, da občani v njej organizdii-ajo komunalne, gospodarske, socialne, zdravstvene, vzgojnovarstvene in druge skupnostd za nepo-sredno zadovoljevanje svojih potreb ter potreb svojih di*u-žin in gospodinjstev,. kaikor •tudi za razvoj naselja in zato, da prek nje aiktivno ter neposi-edno sodelujejo v odločanju v skupnih zadevah v občind in mestu. 5. čden Pri uresničevanju pravic in dolžnosti sodelujejo občani krajevne skupnosti z občino in skupščino mesta ter njiho-vimi organi — kakor tudi s posameznimi od.borniki občine in mesta, republiškimi in zveznimi poslanci z območja skupnosti, z organi svoje kraj©vne skupnosti, z organi drugih krajevnih skupnosti in s krajevno konferenco SZDL, dru-glmi družbenopolitičnimi ofganizacijami, službarni in društvi, delovnimi organizacijami, katerih namen je zadovoljevanje splošnih dnjžbenih potreb (šole, vzgojno-varstveni zavo,di, komunalne delovne organizacije) in tistimi, ki lahko prispe-vajo ali so dolžne prispevati k uresničevanju nalog krajevne skupnosti in boljšemu zadovoljevanju potreb občanov. 6. člen Posebna dolžnost krajevne skupnosti je tudi organizacija in priprava občanov za obrambo in zaščito pred elementar-nimi nesrečami, družbene samozaščite ter izvajanje ukrepov za delo v vojmih razmerah ali v primeru elementaraih nesreč. II. del Pravice in dolžnosti krajevne skupnosti 7. člen V krajevni skupnostl občani uresničujejo svoje naloge oziroma pravice in dolžnosti na naslednjih področjih: — na področju goapodarstva, stanovanjske in komunalne dejavnosti, — na področju zdravstva in socialnega varstva, — na področju izobraževanja, vzgoje in varstva otrok, — na področju prosvete, kulture, telesne vzgoje in re-kreacije, — na področju splošnega ljudskega odipora, enot teri-torialne obrambe, — na področju drugih dejavnosti, ki so pomembne za življenje občanov v oboinl in mestu. Pravice in dolžnosti krajevne skupnosti na področju gospodarstva, stanovanjske in komunalne dejavnosti 8. člen Na področju gospodarstva, stanovanjske in komunalne dejavnosti občani zlasti sodelujejo pri uresničevainju nasled-njih nalog: — skrb za gradnjo in vzdrževainje komunalnih objektpv in naprav krajevnega pomena, — skrb za vzdrževanje objektxDv in naprav, ki jih ob-činska skupš&ina s posebnim sporazumom prenese v njihovo upravljanje, ' — sodelovanje s komunalniirnd delovnimi oi-ganizacijami, ki se bavijo s kanalizacijo, javno razsvetljavo in vzdrževa-njem cest, kar je potrebno zato, da bi bide občinske ceste, krajevne ulice in pati pravilno vzdrževane in sodobno urejene. Nadalje: sodelovanje pri gradnji in vzdrževanju parkov in javnih zelenic ter urejanju zunanjega videza naselja in hiš v njem, — obravnavanje poslovanja delovnih organizačij, ki na območju krajevne skupnosti skrbijo za zadovoljevanje vsa-kodnevnih potreb občanov s področja trgovine, obrti in obra-tov družbene prehraine, pri čemer sodelujejo sveti potroš niikov in drugi predstavniki občanov, — upravljanje družbenega premoženja, ki je dano v upravljainje krajevne skupnosti, — sikrb za napredek in sodelovanje pri načrtovanju sta-novanjskega gospodarstva, pomoči hišnim svetom in obča-nom pri upravljanju in vzdrževanju stanovanjskih hiš, ob-ravnavanju poročila o go&podarjenju s stanovanji, ki jih kra-jevna skupnosti dostavlja stanovanjsko podjetje, ter dajanje predlogov in mnenj prek delegatov hišnih svetov in stano-valcev s tega področja, — organiziranje prostovoljnega dela in zbiranje finanč-nih sredstev v obliki krajevnega samoprispevka ter v drugih oblikah za urejanje komunalnih objektov in naprav na svo-jem območju, — skrb za razvoj turizma na območju krajevne skupnosti in v ta naman prireja turistične prireditve in propagira naravne, zgodovmske in kulturne znamenitosti v sodelovanju z zato usposobljenimi delovnimi in družbenopolitičnimi or-ganizacijami. Pravice in dolžnosti krajevne skupnosti na področju zdravstva in socialnega varstva 9. člen Na področju zdravstva in socialnega varstva sodelujejo občani prek krajevne skupnosti zlasti tako, da: — sodelujejo s strokovnimi službami občine in mesta pri reševanju skrbi za osebe, ki jim je potrebno družbeno var-stvo, pri čemer velja posebna skrb starim in onemogliin osebam, — razpravljajo in sodelujejo pri preventivnem zdrav-stvenem varstvu občanov ter nudenju pomoči pri organiza-ciji in izvajanju zdravstvenih preventivnih akcij in sodelo-vanju pri negi bolnikov na domu. V ta namen sodeluje kra-jevna skupnost s patronažno službo pri zdravstvenem domu, socialno-varstveno službo občine ter z delovnimi organiza-cijami, ki se ukvarjajo s temi dejavnostmi, — predlagajo pristojnim organom ukrepe s področja ži-vilske, komunalne in šolske higiene ter skrbi za higieno na javnih mestih, — sestavljajo svoj program socialnega varstva na ob-močju krajevne skupnosti in sodelujejo pri uresničevanju' programa socialnega varstva občine in mesta, — razpravljajo in predlagajo obseg in višine di-užbene pomoči pristojnim arganom občine in mesta. Pravice in dolžnosti krajevne skupnosti na področju prosvete, kulture, tclesne vzgoje in rekreacije 11. člen Na področju prosvete, kulture, telesne vzgoje in rekre-acije sodelujejo občani zlasti pri uresničevanju naslednjih naiog: — sodelujejo pri načrtovanju in vzdrževanju telesno-vzgojnih in kultumo-prosvetnih objektov ter naprav ter upravljanju s tovrstnimi objektl, ki so dani krajevni skup-nosti v upravljanje, — podpirajo prizadevanja za kultiornoprosvetno dejavnost na območju krajevne skupnosti ter dajejo v okviru možnosti sredstva za ustanavljanje klubov in društev, rekreacijskih Ln zabavnih prostorov in podobno, — podpirajo prizadevanja za ohranitev prirodnih lepot in zgodovinskih posebnosti zlasti pa spominskih obedežij NOB, — podpirajo razne športne in druge prireditve v sodelo vanju s telesnovzgojnimi organizaciiami, — razpravljajo o delu kulturne skupnosti in dajejo ustrezne predloge. Pravice in dolžnosti krajevne skupnosti na področju splošnega ljudskega odpora, enot teritorialne obrambe 12. člen Na padročju splošnega ljudskega odpora, enot teritorialne obrambe in civilne zaščite sodelujejo občani v svojem inte-resu in interesu širše skupnosti zlasti pri uresničevanju naslednjih nalog: — sodelujejo pri ustanavljanju enot teritorialne obrambe in enot civilne zaščite na območju krajevne skupnosti, — sodelujejo pri organizaciji in izvedbi pouka občanov za splošni Ijudski odpar in civilno zaščito, — nudijo poimoč stanovanjskemu podjetju pri ustanav-ljanju, organizaciji in urejanju civilne zažčite v stanovaniskih in drugih stavbah, —¦ sodelujejo z delovnimi in drugimi organizacijami pri načrtovanju in. izvajanju ukrepov za zaščito in reševanje ljudi in materialnih dobrin, — zagotavljajo javni red in mir v izrednih pogojih in skrbijo za zaščito dmžbene in privatane lastnine v izrednih pogojih, — ohranjujejo apremo enot civilne zaščite, — sodelujejo pri pripi-avi načrtov za evakuacijo in izvr-šitev evakuacije oziroma nastanitev otrok, onemoglih in sta-rih oseb, — sodelujejo pri opravljanju drugih nalog pri pripraivah na splošni ljudski odpor, družbene samozaščite, enot teri-torialne obrambe in civilne zaščite. Pravice in dolžnosti krajevne skupnosti na področju izobraževanja, vzgojc in varstva otrok 10. člen Na področju izobraževanja, vzgoje in varstva otrok ob-čani zlasti sodelujejo pri uresničevanju naslednjih nalog: — organizdranju posameznih predavanj, ki imajo namen izobraževati odrasle in mladino na posameznih področjih, — neposrednem sodelovanju s šolarni in vzgojnovarstve-nimi zavodi ter povezavi prizadevanj samoupravnih skup-nosti, delovnih orgainizacij in društev za organizirano otroško varstvo, kot pomoč zaposleriim ženam in družinam pri vzgoji, vzreji in varstvu otrok, celodnevnem bivanju v šolah itd., — sodelovanju pri načrtovanju, ustanavljanju in delo-vanju vzgojnovairstvenih ustanov in šolskih ustanov ter po-gojih njihovega dela, — sodelovanju pri ureditvi, urejanju, vzdrževanju otro-ških igi-išč in njihovem načrtovanju, — razpravljajo o delu temeljne izobraževalne skupnosti in skupnosta otrošfeega varstva ter dajejo ustrezne predloge. 13. «len Poleg pravic in dolžnosti iz 8.^—12. člena statuta sode-lujejo oibčani pri uresničevanju še naslednjih dejavnosti: — organizaciji in po&peševanju vseh vrst dejavnosti zia pomoč v gospodinjstvu z ustanavljanjem ustreznih servisov, — dejavnosti občinske skupščine, mestne skupščine ter njihovih svetov in organov, ko opravljajo svoje naloge na območju krajevne skupnosti. V ta namen posredujejo občani preko sveta krajevne skupnosti ali svojih delegatov, mnenja in predloge prej naštetim organom in organizacijam, zlasti še v zvezi z vprašanji, ki jih je občinska ali mestna skup-ščina dolžna predložiti krajevni skupnosti v razpravo, kot tx> predvidevajo posamezjii statuti, — dedu drugih samoupravnih orgamov delovnih organi-zacij, družbenopolittčnih organizacij in društev za splošno korist občanov na območju krajevne skupnosti, — opravljanju vseh drugih zadev, ki jih je krajevna skupnost dolžna Oipravljati po ustavi, zakonih ter statutih mestne in občinake skupščine, če navedene skupščine za izvedbo posamezne naloge s posebno pogodbo pooblaste in so ji zagotovljena potrebna sredstva. III. del Materialna osnova in razvoj krajevne skupnosti. Razvoj in opravljanje nalog krajevne skupnosti. 14. člen Za uspešno opravljanje spredaj naštetih pravic in dolž-nosti, ki jih irna krajevna skupnost po statutu, sestavlja letne progi*ame dela za opravljanje tekočih nalog ter več-letne programe dela za perspektivni razvoj krajevne skup-nosti in bodočih nalog. Letne in večletne programe dela sprejme svet krajevne skupnosti po predhodni obravnavi občanov na zboru občanov v okviru materialnih možnosti. 15. člen Pri izdelavi programa razvoja sodeluje krajevna skup-nost z družbenapolitičruini organizacijami, delovnimi orga-nizacijami in društvi, ki delujejo na območju krajevne skup-nosti in upošteva njih rrmenja kakor tudi mnenja, smernice in predvidevanja oibčine in mesta. Programi razvoja krajevne skupnosti morajo biti uskla-jeni s programi občine in programom mesta. 16. člen Krajevna skupnost predloži sprejeti letni in večletni program dela občinski skupščini Moste Polje in skupščini mesta Ljubljane, da ga le-te upoštevajo pri izvrševanju svojih nalog, oziroma, da zagotovijo v svojih proračunih za kra-jevno skupnost posebna sredstva za naloge, ki jih iz nji-hove pristojnosti opravlja krajevna skupnost. Sredstva krajevne skupnosti 17. člen Krajevna skupnost ima za uspešno izvrševanje svojih nalog sledeče vire sredstev: — sredstva, ki jih dajeta občina in mesto za izvrševanje tistih svojih nalog, ki sta jih prenesli na krajevno skupnost s posebno pogodbo, — sredstva, ki jih zagotavljata občina Ljubljana Moste Polje in mesto Ljubljana iz proračuna in skladov za uresni-čevanje programa dejavnosti krajevne skupnosti, — del prispevka za uporabo mestnega zemljišča, — dohodke, ki jih krajevna skupnost doseže s svojimi dejavnostmi, — sredstva, ki jih za izvršitev določene naloge zberejo občani, •— druge prispevke občanov, delovnih in drugih orga-nizacij z območja krajevne skupnosti, — posojila, — druge dohodke. 18. člen Krajevna skupnost s svojimi sredstvi samostojno raz-polaga ter jih z letniml finančnimi načrti razporedi glede na potrebe in v skladu z Jetnim programom dela. Sredstva, ki jih krajevna skupnost zbere s samoprispev-kom in del sredstev od prispeviia za uporabo mestnega zem-ljišča so na