DELEGATSKA PRILOGA GLASILO SZDL OBČINE LJUBLJANA-ŠIŠKA SEPTEMBER 1979/št. 10 Gradivo za seje zborov skupščine občine Ljubljana-Šiška v mesecu septembru 1979 Predlog Na podlagi 6. točke prvega odstavka 107. člena zakona o Ijudski obrambi (Uradni list SFRJ št. 22/74), 52. in 201. člena zakona o Ijudski obrambi (Uradni list SRS št. 23/76) ter 51. in 189. in 256. člena statuta občine Ljubljana Šiška (Uradni list SRS št. 2/78) je skupščina občine Ljubljana Šiška na seji zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitič-nega zbora dne ... sprejela ODLOK O ORGANIZACIJI IN DELOVANJU CIVILNE ZAŠČITE I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen Ta odlok ureja ustanavljanje, organizacijo in delovanje občin-skih enot in občinskega štaba za civilno zaščito ter enot in štabov za civilno zaščito v krajevnih skupnostih, temeljnih in drugih organizacijafi združenega dela ter v drugih organizaci-jah in skupnostih 2-člen V občini Ljubljana Šiška se kot posebno organiziran ter tehnično in strokovno usposobljen del civilne zaščite usta-novijo združene, specializirane in splošne enote civilnezaščite, namenjene zaščiti in reševanju Ijudi in materialnih sredstev ob vojnih akcijah, ob naravnih in drugih hudih nesrečah ter v drugih izrednih razmerah. 3. člen Za organizirano usmerjanje m pnpravljanje delovnih Ijudi in občanov na samozaščito, za vodenje in usposabljanje enot civilne zaščite ter za odrejanje in usmerjanje zaščitnih in reše-valnih ukrepov se ustanovijo štabi za civilno zaščito. II. OBČINSKE ENOTE IN OBČINSKI ŠTAB ZA CIVILNO ZAŠČITO 4. dlen Zahtevnejše naloge in ukrepe pri zaščiti in reševanju prebi-valstva in materialnih dobrin izvajajo občinski združeni odred in občinske specializirane enote civilne zaščite. Te enote ustanovi izvršni svet občinske skupščine, delujejo pa pod vodstvom občinskega štaba za civilno zaščito. •„ . .^. ...... -. ... 5. člen Občinski združeni odred civilne zaščite sestavljajo naslednje enote: - poveljstvo, - komandni vod, ¦ ' - tehnično reševalne enote, - gasilske enote, - enote za prvo medicinsko pomoč, - enote radiološko-kemično-biološke zaščite (v nadaljnjem besedilu RBK) in - enote za oskrbo. Kadrovsko in materialno formaeijo občinskega združenega odreda sprejme i2vršni svet občinske skupščine na predlog občinskega štaba za civilno zaščito. Občinski odred sestavljajo vojaški obvezniki ustreznih spe-cialnosti in obvezniki civilne zaščite 6. člen Za skupne potrebe na območju občine se uslanovijo nasled-nje občinske specializirane enote civilne zaščite: - tehnično reševalne enote, - gasitske enote, < - enote za prvo medicinsko pomoč, "" . . . ., o enote za RBK zaščito, - enote za identifikacijo, - enote za zveze in ' - enote za uničevanje eksplozivnih teles. 7 7. člen Občinske specializirane enote iz prejšnjega člena ustanovijo tiste temeljne in druge organizacije združenega dela, ki jih določi izvršni svet občinske skupščine na predlog občinskega štaba za civilno zaščito. 8. člen V dejavnost civilne zaščite se za odpravljanje posledic vojnih akcij, naravnib in drugih hudih nesreč in v drugih izrednih razmerah vključujejo komunalne, zdravstvene, veterinarske in druge organizacije, ki so posebnega pomena za zaščito in reševanje Ijudi in imetja. Te organizacije določi mestni štab za civilno zaščilo in delujejo pod njegovim vodstvom. 9. člen Samoupravne organizacije in skupnosti morajo dati občin-skemu štabu za civilno zaščito na voljo strokovnjake, prostore in materialna sredstva za reševanje in odpravljanje posledic vojnih akcij ter naravnih in drugih hudih nesreč. 10. člen Za opravljanje nalog iz 3. člena tega odloka se ustanovi občinski štab za civilno zaščito. Imenuje ga izvršni svet občin-ske skupščine. Občinski štab ima poveljnika, načelnika štaba ter člane štaba, katerih število se določi ob njihovem imenova-nju. Štab je operativni in strokovni organ za organiziranje, pripravljanje in vodenje civilne zaščite v vojni in ob naravnih in drugih hudih nesrečah. Sodeluje s štabi za civilno zaščito sosednjih občin in štabom za civilno zaščito skupščine mesta Ljubljane. Za svoje delo je odgovoren izvršnemu svetu in svetu občinske skupščine za Ijudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito, v strokovnem pogledu pa mestnemu štabu za civilno zaščito. Štab opravlja svoje naloge na podlagi zakona o Ijudski obrambi (Uradni list SRS št. 23/76) in tega odloka. . ¦¦ ¦:-¦'¦¦ ¦;.¦ ¦- 11. Člen jc • ¦ ¦'''',¦ ¦.'•: Če je obveznik civilne zaščite razporejen na dveh mestih, občinski štab za civilno zaščito odloči, katera razporeditev je bolj pomembna. Po tej odločitvi pristojni upravni organ črta manj pomembno razporeditev obveznika civilrre zaščite. III. ENOTE IN ŠTABI ZA CIVILNO ZAŠČITO V KRAJEVNIH SKUPNOSTIH 12. člen V krajevnih skupnostih ustanavljajo sveti krajevnih skupnosti praviloma naslednje specializirane enote: - gasilske enote, . - enote prve medicinske pomoči, . . - enote za RBK zaščito, v - enote za socialno delo, ' '., , ' - enote za prvo veterinarsko pomoč, ,, u^,;.'„„¦¦. - enote za zveze in ¦¦¦;' \^f .Cj>r nv,-' v> - enote za vzdrževanje reda. ~.\,!:r 13. člen Krajevne skupnosti, ki nimajo pogojev za ustanovitev specia-liziranih enot, ustanovijo splošne enote civilne zaščite. >x 14. filen Poleg specializiranih enot morajo krajevne skupnosti U3ta-noviti splošne enote civilne zaščite v posameznih stanovanjskih blokih ali skupinah stanovanjskih hiš, ulicah, vaseh in zaselkih na podlagi samoupravne organiziranosti stanovalcev in obča-nov. ^,-.. 15. člen Število in opremljenost specializiranih in splošnih enot v krajevnih skupnostih se določi v načrtu civilne zaščite v krajevni skupnosti, na podlagi ocene ogroženosti. ¦'..;..."¦-. :,/...;.,¦:...¦'.^— ; 16.člen -. ; r .. w. ,..,., :!J_V Svet krajevne skupnosti ustanovi štab za civilno zaščito. Štab je za svoje delo odgovoren odboru za Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito, ob neposredni vojni nevarnosti in )i vojni pa svetu krajevne skupnosti. V strokovnem pogledu je ta štab odgovoren občinskemu štabu za civilno zaščito. 17. člen Štab za civilno zaščito krajevne skupnosti vodi delo civilne zaščite na vsem območju krajevne skupnosti, skrbi za usposab-Ijanje in urjenje štabov in enot civilne zaščite in za usposablja-nje prebivalstva za izvajanje zaščitnih in reševalnih ukrepov ter opravlja druge naloge, določene z zakonom in drugimi pred-pisi. Štab za civilno zaščito krajevne skupnosti usklajuje, ob reše-valnih akcijah pa tudi vodi delo vseh štabov za civilno zaščito na območju krajevne skupnosti, sodeluje s štabi za civilno zaščito sosednjih skupnosti in službami za opazovanje, javljanje, obve-ščanje in alarmiranje v reševalnih pripravah in akcijah. 18. aien ' Štab za civilno zaščito v krajevni skupnosti ima poveljnika, načelnika štaba in določeno število članov. Število članov se določi ob imenovanju. IV. ENOTE IN ŠTABI ZA CIVILNO ZAŠČITO V ORGANIZACIJAH ZDRUŽENEGA DELA IN DRUGIH ORGANIZACIJAH IN SKUPNOSTIH 19. člen V temeljnih in drugih organizacijah združenega dela in dru-gih samoupravnih organizacijah in skupnostih ustanovi delav-ski svet oziroma drug pristojni organ upravljanja enote civilne zaš&ite na podlagi ocene ogroženosti. 20. člen ...¦¦- Temeljne organizacije združenega. dela, ki se povezujejo v organizacije združenega dela, praviloma ustanovijo specializi-rane enote civilne zaščite za skupne potrebe. .-.". :- - ¦..¦.'•¦ ¦ . - ' 21. eien ' - ; ^ ¦¦•¦-v- Temeljne in druge organizacije združenega dela praviloma ustanovijo naslednje specializirane enote civilne zaščite: - tehnično reševalne enote, - gasilske enote, - enote za prvo medicinsko pomoč, ' ; - enote za RBK zaščito, ' ' - enote za vzdrževanje reda in ;- : - enote za zveze. ¦¦-¦ v.- ¦¦. • ¦•¦•• ¦: '¦ 22. aien . --.-• -•¦'-v- .•¦¦.'• ..< •>, Temeljne in druge organizacije združenega dela ter samo-upravne organizacije in skupnosti lahko ustanovijo posamezne specializirane enote civilne zaščite na podlagi ocene ogroženo-sti, morajo pa jih ustanoviti, če je tako predvideno v občinskem načrtu civilne zaščite. ¦'' :.'¦¦¦'¦• :''':'¦¦' '¦••/';¦' 23. Člen \ ¦;; ' '_.:,'";'>' ' ','H^Ž' Manjše samoupravne organizacije in skupnosti se samou-pravno dogovorijo o ustanovitvi skupnih splošnih enot v okviru stanovanjskega ali posfovnega objekta. Na podlagi ocene ogroženosti se morajo samoupravne orga-nizacije in skupnosti samoupravno dogovoriti o ustanovitvi $pecializiranih enot ter skupnega štaba za civilno zaščito. Nosilci organiziranja civilne zaščite iz prejšnjih odstavkov so upravljalci in uporabniki družbenega premoženja ter lastmki in uporabniki zasebnih nepremičnin. . . ¦ • ; • ; ... . .., 24. člen ¦':¦¦'¦-¦¦¦,¦.;;¦ / .:.., / •'.. ;: Delavski svet oziroma drug organ upravljanja ustanovi štab za civilnozaščito. Štabjezasvojedeloodgovorenorganu, ki ga je imenoval, in odboru za Ijudsko obrambo in družbeno samo-zaščito, v strokovnem pogledu pa občinskemu štabu za civilno zaščito in štabu za civilno zaščito krajevne skupnosti. 25. člen Štab za civilno zaščito temeljne in druge organizacije združe-nega dela ter samoupravne organizacije in skupnosli ima po-veljnika, načelnika štaba in določeno število članov. Število članov štaba se določi ob imenovanju. Temeljne in druge organizacije združenega dela ter samo-upravne organizacije in skupnosti, ki ne izpolnjujejo pogojev, da bi ustanovile specializirane enote, so dolžne ustanoviti splošno enoto civilne zaščite, ki ima ekipo, oddelek ali vod. Naloge štaba za civilno zaščito opravlja poveljnik te enote. 26. člen Štab za civilno zaščito v temeljni in drugi organizaciji združe-nega dela. samoupravni organizaciji in skupnosti vodi delo civilne zaščite v svoji organizaciji, skrbi za usposabljanje enot . civilne zaščite in za usposabljanje delavcev za izvajanje zaščit-nih in reševalnih ukrepov ter opravlja druge naloge, določene z zakonom in drugimi predpisi. Štab za civilno zaščito sodeluje s štabi za civilno zaščito sosednjih temeljnih in drugih organizacij združenega dela, s štabom za civilno zaščito v krajevni skupnosti in občinskim štabom za civilno zaščito ter ob reševalnih akcijah tudi izvršuje naloge štaba krajevne skupnosti in občine. V. KONČNE DOLOČBE 27. člen Izvršni svet občinske skupščine izda potrebne predpise za izvajanje tega odloka ter o drugih vprašanjih, pomembnih za delovanje civilne zaščite v občini. Občinski upravni organ za Ijudsko obrambo skrbi za izvajanje tega odloka in v ta namen izdaja strokovna navodila. 28. člen Za kršitev določb tega odloka se uporabljajo kazenske do-'očbe zakona o Ijudski obrami (Uradni list SFRJ št. 22/74) in kazenske določbe zakona o Ijudski obrambi (Uradni list SRS št. 23/76). ¦¦¦-¦ ~» ai 29. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SRS. Ljubljana, dne.......... Predsednik . ¦ .'..¦"'*' skupščine občine LjubJjana Šiška ¦ '¦ - ^ ¦ '¦:' OBRAZLOŽITEV: Skupščina občine Ljubljana Šiška je na 15. skupnem zaseda-nju z ločenim glasovanjem zbora združenega dela, zbora kra-jevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora, dne 20. junija 1979 obravnavala osnutek okloka o organizaciji in delovanju civilne zaščite in osnutek sprejela s tem, da se pismene pri-pombe konference delegacij in delegacij KS posreduje predla-gatelju, da jih upošteva pri sestavi predloga odloka. Izvršni svet je v sodelovanju s pristojnim upravnim organom proučil pripombe ter na podlagi vključevanja le-teh v besedilo odloka pripravil predlog *odloka, ki ga posreduje delegatski skupščini v razpravo in sprejem. • Zaradi celovitosti postopka izdelave predloga odloka, se daje v nadaljnjem odgovore na vse pismene pripombe delegacij: 1. Delegaclja KS Milan Majcen: Delegacija sprejema osnutek odloka o organizaciji in delova-nju civilne zaščite. Smatramo pa, da je nujno poiskati neke oblike vključevanja v civilno zaščito vojaških obveznikov oz. moških, ki so sposobni, da bi v primeru npr. elemetarnih nesreč lahko veliko pomagali starejšim jn mladim članom civilne za-ščite. Odgovor: V civilni zaščiti so dolžni služiti tudi vojaški obvezniki, ki nimajo vojaškega razporeda. V izrednih razmerah, velementar-nih in drugih nesrečah pa morajo pri zaščiti, reševanju in odpravljanju posledic sodelbvati: - vsi, za delo sposobni občani - z delom, - vsi občani - z opremo, stroji in vozili, s katerimi razpola-gajo (člen 190. zakona o Ijudski obrambi SR Slovenije). Dolžnost štaba za civilno zaščito krajevne skupnosti pa je, da ima seznam vseh občanov na območju krajevne skupnosti, ki bi jih v primeru potrebe lahko mobiliziral za delo v štabih in enotah civilne zaščite na asanaciji nastalih razmer. 2. Oelegacija KS Komandant Stane: Delegacija ima pripombe na odlok o organizaciji in delovanju civilne zaščite v občini Ljubljana Šiška. - 9. in 23. člen nista dorečena za katere samoupravne orga-nizacije in skupnosti gre, - v 12. členu: komisija za socialno delo je preimenovana v enote, izpuščeni sta pa gospodarska komisija in komisija za informativno-propagandno dejavnost, - v 14. členu določiti kdo v krajevni skupnosti organizira splošne enote po hišnih svetih, - v 22. členu v zadnji vrsti besedo »načelu« zamenjati z besedo »načrtu«. - 25. člen: sestav štaba je nejasen. . " Odgovor: - v 9. členu osnutka odloka o organizaciji in delovanju ci-vilne zaščite so mišljene vse organizacije združenega dela In skupnosti, ki imajo strokovnjake, sredstva in opremo, ki bi prišla v poštev pri asanaciji nastalih razmer. S kakšnimi sred-stvi, materialom ali opremo razpolagajo posamezne samo-upravne organizacije in skupnosti ter zasebniki na območju občine, je evidentirano na komiteju za dmžbeno planiranje in pri občinskem štabu za civilno zaščito občtne, pri krajevni skupnosti, OZD in drugih samoupravnih organizacijah in skup-nostih. Razlaga 9. člena osnutka odloka je možna le, če hkrati upoštevamo tudi zakonska določila (člen 189-195. ter člen 247.-250. zakona o Ijudski obrambi SR Slovenije Uradni list SRS št. 23/76). - v 23. členu osnutka odloka je poudarek na manjših samou-pravnih organizacijah in skupnostih do 100 fn tudi večzaposle-nimi delavci, ki delajo v enem objektu ali strnjenem okolišu z različnim številom zaposlenih in kot take niso sposobne, da vsaka zase načrtuje vse potrebne specializirane enote. - v 12. členu osnutka odloka je točno opredeljeno, kakšne enote so dolžni ustanoviti štabi za civilno zaščito v krajevni skupnosti. Formacija in vrsta enot je določena na podlagi osebne in materialne formacije enot civilne zaščite Republi-škega sekretariata za Ijudsko obrambo SR Slovenije št. Z-850-1/72 z dne2/12. 1975. - V stanovanjskih stavbah, ulicah in zaselkih ustanovijo splošne enote civilne zaščite štabi za civilno zaščito krajevnih skupnosti v skladu z načrtom civMne zaščite krajevne skupnosti (glej člen 153., 197. in 198. zakcra č Ijudski obrambi SR Slove-nije). - v 22. členu osnutka odloka se člen pravilno glasi: Temeljne in druge organizacije združenega dela lahko ustanovijo posa-mezne specializirane enote civilne zaščite na podlagi ocene ogroženosti, morajo pa jih ustanoviti, če je tako predvideno v občinskem načrtu civilne zaščite. - 25. člen - pripomba je utemeljena. 3. Konferenca delegacij Sob Ljubljana Šiška št. 54: Zadnje tri vrste uvoda odloka naj se nadomestijo z naslednjim besedilom:... »je skupščina občine Ljubljana Siška na sejah zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbeno-političnega zbora dne.....sprejeUj«..... V 4. členu naj se v predzadnji vrsti za besedami »izvršni svet občinske skupščine« dodajo v oklepaju besede »(v nadaljnjem besedilu: izvršni svet).« To naj se upošteva v členih 5., 10. in 27. Druga možnost je, da se v vseh štirih navedenih členih uporab-Ija ista oznaka »izvršni svet občinske skupščine«, sedaj pa se za ta organ uporabljajo tri različne oznake. V 5. členu naj se v 5. in 7. alineji napiše »enota« namesto »enote«. V 8. členu naj se v 3. vrsti za besedo razmerah dodajo v oklepaju besede: »(v nadaljnjem besedilu: vojne in druge izre-dne razmere)«. To naj se upošteva v 9. in 10. členu. 22. člen naj se glasi: »Temeljne in druge organizacije združe-nega dela ter druge samoupravne organizacije in skupnosti lahko ustanovijo specializirane enote civilne zaščite na podlagi ocene ogroženosti, morajo pa jih ustanoviti, če je tako predvi-deno v občinskem načrtu civilne zaščite«. Odgovor: Pri prepisovanju osnutka odloka je prišlo do tiskovnih napak, ki so bile upoštevane pri čistopisu predloga odloka. Pripomba je bila utemeljena. Dopolnilni predlog k členu 22. osnutka odloka je utemeljen in je bil upoštevan pri čistopisu predloga odloka. V Ljubljani..... IZVRŠNI SVET