URADNE OBJAVE Leto VIII Murska Sobota, dne 20. oktobra 1983 Št: 29 URADNE OBJAVE OBČINSKIH SKUPŠČIN: GORNJA RADGONA, LENDAVA. LJUTOMER IN MURSKA SOBOTA Odgovorni urednik: Martin Vinčec 234. Spremembe in dopolnitve statuta občine Lendava 235. Odredba o pristojbinah za obvezno veterinarsko-sani-tarne preglede in dovoljenja v občini Ljutomer 236. Odredba o spremembi Odredbe o pristojbinah za obvezne veterinarsko-sanitarne preglede in dovoljenja v občini Lendava 237. Popravek odloka o razglasitvi splošne prepovedi prometa z zemljišči, prepovedi parcelacije zemljišč, prepovedi gradnje objektov in prepovedi spremembe kulture zemljišč v k. o. Bolehnečici, Berkovci, Kuršinci in Bu-čkovci Na podlagi 276. in 395. člena Statuta občine Lendava (Ur. objave Pomurja, št. 37/81) je Skupščina občine Lendava na 15. seji zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora, dne 27. 9. 1983 sprejela SPREMEMBE IN DOPOLNITVE STATUTA OBČINE LENDAVA VIII. KRAJEVNE SKUPNOSTI * 1. člen 2. odstavek 181. člena statuta občine Lendava (Uradna objava, št. 37/81) se spremeni tako, da glasi: »Po zaključku javne razprave svet KS na osnovi pripomb, stališč in mnenj, danih v javni razpravi sestavi dokončni predlog statuta ter ga predloži v sprejem skupščini krajevne skupnosti. IX. SPLOŠNA LJUDSKA OBRAMBA IN DRUŽBENA SAMOZAŠČITA (celotno IX. poglavje se spremeni in nadomesti z naslednjim besedilom:) 2. člen Občina Lendava v skladu z ustavo in zakonom ter temelji sistema SLO in DS, obrambnimi in drugimi načrti ter pripravljalnimi ukrepi širših družbenopolitičnih skupnosti ureja in organizira splošno ljudsko obrambo in družbeno-samozaščito na svojem območju. V ta namen usmerja in usklajuje obrambne priprave in družbeno samozaščito delovanja delovnih ljudi in občanov, samoupravnih organizacij in skupnosti, usmerja organiziranje in usposabljanje narodne zaščite, organizira in pripravlja teritorialno obrambo in civilno zaščito. V skladu s 1. in 2. odstavkom tega člena določa občina svoj obrambni in varnostni načrt. 3. člen Delovni ljudje in občani v občini Lendava oblikujejo in usmerjajo politiko splošne ljudske obrambe in družbeno samozaščito kot svojo pravtco m dolžnost v skladu z zakonom v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela, krajevnih skupnostih, samoupravnih interesnih skupnostih in drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih, družbenopolitičnih in družbenih organizacijah m društvih, enotah oboroženih sil, civilni zaščiti, narodni zaščiti, po delegacijah in delegatih pa v zborih občinske skupščine. 4. člen Pravice in dolžnosti občine na področju splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite izvršujejo v mejah pristojnosti določene z zakonom: — občinska skupščina, — med vojno tudi predsedstvo občinske skupščine, — svet za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito, — komite za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito, — izvršni svet, — upravni organ pristojen za zadeve LO, upravni organ pristojen za NZ in drugi upravni organi, — občinski štab teritorialne obrambe, — občinski štab za civilno zaščito, — pokrajinski odbor za SLO in DS ter — pokrajinski komite za SLO in DS. 5. člen Občinska skupščina obravnava vprašanja, ki so splošnega pomena za razvoj in krepitev splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite. V skladu z enotnim sistemom splošne ljudske obrambe v federaciji in republiki sprejema odloke in aruge akte s področja SLO in DS ter usmerja obrambne in varnostne priprave na območju občine. 6. člen Pri uresničevanju nalog na področju SLO in DS sodeluje občinska skupščina s skupščinami drugih občin, s katerimi usklajuje svoje delo in po potrebi ustanavlja skupne organe in službe. 7. člen Med vojno odloča o vseh vprašanjih iz pristojnosti občinske skupščine, če se ta ne more sestati, predsedstvo občinske skupščine, katerega sestavo in pristojnost določa,v skladu z določili zakona odlok občinske skupščine. Predsedstvo občinske skupščine predloži sprejete splošne akte v potrditev občinski skupščini takoj, ko se ta lahko sestane. V primeru, da se tudi predsedstvo občinske skupščine zaradi vojnih razmer ne more sestati, sprejema ukrepe iz njegove pristojnosti predsednik predsedstva občinske skupščine. 8. člen Svet za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito skrbi za uresničevanje in izvajanje nalog skupščine občine, ki jih ima v okviru svojih pravic in dolžnosti na področju splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite. -9. člen Občinski komite za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito Spremlja in ocenjuje varnostne in politične razmere, usmerja obrambne priprave in samozaščitno delovanje, usmerja razvoj, oboroževanje ter opremljanje enot teritorialne obrambe in delovanje narodne zaščite ter civilne zaščite, vzpodbuja ter usklajuje ukrepe in delo nosilcev družbenogospodarskega in političnega razvoja v občini, spremlja in usmerja obrambno in družbeno Samozaščito usposabljanje vseh struktur v občini, ob neposredni vojni nevarnosti in v vojni vodi splošni ljudski odpor in družbenosamozaščitne aktivnosti. Občinski komite za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito imenuje občinska skupščina. 10. člen . Pravice in dolžnosti izvršnega sveta. Upravnega organa za ljudsko obrambo, upravnega organa za notranje zadeve in drugih upravnih organov na področju ljudske obrambe in družbene samozaščite določi v skladu z zakonom in s tem statutom občinska skupščina. 11. člen Za izvajanje oboroženega boja in drugih oblik splošnega ljudskega odpora, za delovanje ob naravnih in drugih nesrečah in v izrednih razmerah, se organizirajo po enotnih načelih in v skladu z obrambnim in varnostnim načrtom občine, v KS in organizacijah združenega dela, enote teritorialne obrambe. Enote teritorialne obrambe v občini vodi občinski štab za teritorialno obrambo. Občinski štab za teritorialno obrambo opravlja nalogo, ki so določene z zakonom in drugimi predpisi ter naloge, ki mu jih naloži pokrajinski štab za teritorialno obrambo, občinska skupščina, svet za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito, občinski komite za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito ter izvršni svet občinske skupščine v skladu z njihovimi pristojnostmi. 12. člen Civilna zaščita je del splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite, ki se organizira v vseh delovnih in življenjskih okoljih, kot najširša oblika priprav in udeležbe delovnih ljudi in občanov za zaščito in reševanje prebivalstva in materialnih dobrin ob vojnih akcijah, ob naravnih in drugih nesrečah in za izvajanje samozaščitnih nalog v izrednih razmerah. , Za organizirano usmerjanje in pripravljanje delovnih ljudi in oWanov za vodenje in usposabljanje enot civilne zaSCite ter ca odrejanj« in usmerjanje zaščitnih in reševalnih ukrepov oh vojnih akcijah, ol naravnih in drugih nesrečah ter v izrednih razmerah se zato ustanovijo v občini,* krajenih skupnostih, temeljnih in drugih organizacijah združenega dela in drugih organizacijah in skupnostih, štabi za civilno zaščito. , Občinski štab za civilno zaščito imenuje izvršni svet ter opravlja svoje naloge v skladu s pristojnostmi, določenimi z zakonom in je za svoje delo odgovoren izvršnemu svetu in svetu za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito. 13. člen Ob vojnih akcijah, ob naravnih in drugih nesrečah ter v izrednih razmerah delovni ljudje in občani po načelu vzajemnosti in solidarnosti pomagajo drug drugemu ter varujejo in rešujejo svoje in družbene materialne dobrine in druge vrednote. 14. člen Zahtevnejše zaščitne in reševalne akcije, ukrepe in naloge civilne zaščite izvajajo enote civilne zaščite. Delovanje delovnih.ljudi in občanov ter enot civilne zaščite pri zaščiti in reševanju prebivalstva ter materialnih dobrin usmjeijajo štabi za civilno zaščito. 15. člen Skupaj s skupščinami občine Gornja Radgona, Ljutomer in Murska Sobota ustanovi Skupščina občine Lendava pokrajinski odbor za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito kot skupni medobčinski organ. Pokrajinski odbor skrbi za izvajanje in usklajevanje obrambnih priprav ter aktivnosti in ukrepe družbene samozaščite, ki so skupnega pomena za občine z območja pokrajine. 16. člen Skupščina občine Lendava imenuje skupaj s skupščinami občine Gornja Radgona, Ljutomer in Murska Sobota na predlog Medobčinskega komiteja ZKS za Pomutje Pokrajinski komite za splošno ljudsko obrambo m družbeno samozaščito, ki ocenjuje varnostne in vojnopoli-tične razmere v pokrajini ih na tej podlagi usmerjain usklajuje obrambne priprave in aktivnosti družbene samozaščite v skladu z nalogami, ki so jih občine z območja pokrajine poverile pokrajini. 17. člen V KS delovni ljudje in občani organizirani v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela, samoupravnih organizacijah in skupnostih, družbenopolitičnih in družbenih organizacijah ter društvih uresničujejo politiko splošne ljudskoobrambe in družbene samozaščite in se neposredno organizirajo, pripravljajo in usposabljajo na oborožen boj in druge oblike odpora, za varstvo in reševanje ogroženega prebivalstva in materialnih dobrin ob vojnih akcijah, naravnih in drugih nesrečah, za preskrbo oboroženih sil in prebivalstva ter za izvrševanje drugih nalog tako kot so določene z zakonom, statutom, obrambnim ter varnostnim načrtom KS in občine. 18,- člen Temelaneindrugeorganizacijezdruženegadela.samoupravneinter-esne skupnosti ter druge samoupravne organizacije in skupnosti sprejemajo svoje obrambne in varnostne načrte ter določajo načrt izvajanja obrambnih priprav v skladu s svojim razvojnim načrtom oziroma programi dela, v skladu s svojimi nalogami za delovanje v neposredni vojni nevarnosti ter v vojni. Organizacije it skupnosti iz prejšnjega odstavka morajo usklajevati svoje obrambne in varnostne načrte in programe za delo v vojni z obrambnimi in varnostnimi načrti občine. Organizacije in skupnosti, navedene v prvem odstavku, se vključujejo v obrambne priprave v KS, v kateri imajo sedež, sodelujejo zanjo in dajejo strokovno pomoč njenim organom pri izvrševanju nalog s področja splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite. 19. člen Za neposredno izvrševanje nalog s področja splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite ustanovi delavski svet oziroma drugi njemu ustrezen organ upravljanja Komite za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito. V delovnih organizacijah, ki injajo v svojem sestavu več temeljnih organizacij združenega dela, se za izvrševanje skupnih nalog s področja splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite ustanovi Komite za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito tudi na ravni delovne organizacije. 20. člen V samoupravnih interesnih skupnostih skrbi za opravljanje določenih nalog s področj a splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite odbor za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito, ki ga imenuje skupščina samoupravne interesne skupnosti. Pravice in dolžnosti samoupravne interesne skupnosti pri uresničevanju splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite in njenih organov se natančneje določijo z njenimi samoupravnimi splošnimi akti. V delovniK škupnosliki opravljajo delavci naloae splošne ljudske obrambe in družbene samozaštite na podlagi planov in naCnov organizacij, skupnosti oziroma državnih organov, za katere opravljajo določeno dejavnost, v skladu z zakonom, z delovnimi programi in s svojimi obrambnimi in varnostnimi načrti. Svet delovne skupnosti oziroma njemu ustrezen organ imenuje odbor za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito; naloge odbora se določijo v samoupravnih splošnih aktih delovne skupnosti. 22. člen Najvišja organizirana oblika samozaščitnega in samoobrambnega delovanja delovnih ljudi in občanov, za varovanje z ustavo določenega družbenega reda, pogojev dela, družbenega in zasebnega premoženja, za zagotavljanje mirnega in varnega življenja in opravljanje drugih določenih nalog družbene samozaščite, je narodna zaščita. V neposredni vojni nevarnosti in v vojni izvajajo enote narodne zaščite tudi določene naloge v okviru izvajanja nalog splošnega ljudskega odpora. Sodelovanje v narodni zaščiti je pravica in dolžnost vseh delovnih ljudi in občanov. 23. člen Narodno zaščito organizira v temeljnih organizacijah združenega dela delavski svet, v krajevni skupnosti svet krajevne skupnosti, v delovni skupnosti pa svet delovne skupnosti. Narodna zaščita deluje po posebnem načrtu, ki je sestavni del varnostnega in obrambnega načrta. 24. člen Občinski komite za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito daje soglasje za aktiviranje narodne zaščite v miru, če obstaja nevarnost, da bi prišlo do družbi škodljivih posledic. 25. člen Delovni ljudje in občani v občini imajo pravico in dolžnost, da na temelju družbene samozaščite varujejo pred požarom družbeno pre-, moženje in premoženje občanov. V samoupravni interesni skupnosti za varstvo pred požarom uresničujejo delovni ljudje in občani svoje in družbene potrebe po varstvu pred požarom in drugimi naravnimi nesrečami ter pospešujejo razvoj družbene samozaščite na tem področju, zlasti z pospeševanjem in podporo delovanju prostovoljnih gasilskih društev in njihovega vklju- 5 čevanja v sistem splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite. '' « 26. člen Preventiva in vzgoja v cestnem prometu je sestavni del sistema družbene samozaščite, ki zahteva vsklajeno ravnanje vseh delovnih ljudi in občanov, organizacij združenega dela in drugih samoupravnih organizacij, družbenopolitičnih organizacij, krajevnih skupnosti in društev, ki so odgovorna za preventivno in vzgojno dejavnost v cestnem prometu. 27. člen Za odkrivanje in spremljanje vseh vrst nevarnosti vojnih akcij, naravnih in drugih nesreč, izrednih razmer in drugih nevarnosti, ki lahko ogrožajo prebivalstvo, oborožene sile, materialne in druge dobrine ter za obveščanje o teh nesrečah in nevarnostih organizira občina sistem za opazovanje in obveščanje. Organizacijo in delovanje sistema za opazovanje in obveščanje določi izvršni svet skupščine občine. XI. TEMELJI DELEGATSKEGA SKUPŠČINSKEGA SISTEMA 3. Skupščina občine b) sestava in volitve 28. člen ; 270. člen se spremeni tako, da glasi: »Zborzdruženegadelaima35delegatov,kijihdelegirajodelegacije G oziroma konference delegacij temeljnih samoupravnih organizacij in skupnosti. ( Delovni ljudje oblikujejo svoje delegacije v skladu z ustavo, zakoni, s tem statutom in odloki občinske skupščine. Občinska skupščina z odlokom določi temeljne organizacije združenega dela, druge organizacije in skupnosti, ki oblikujejo svoje delegacije, skupne delegacije ali tvorijo konference delegacij. Število delegatov v zboru združenega dela s področj a gospodarstva, kmetijstva, obrti, vzgoje in izobraževanja, zdravstva in socialnega varstva, državnih organov in družbenopolitičnih organizacij, določi občinska skupščina z odlokom.« 29. člen 271. člen se v celoti črta. 30. člen 1. točka 306. člena se spremeni tako, da glasi: »1. svet za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito. STRAN 1O VCCTIUII/ . CAcay ■Z-a 35X. t\enora se AoAa tiovi ?>5\ / a t\en,ki %Xasv. Svet obtine ' »Škapina občine lahko ustanovi svet občine. Svet občine je politično posvetovalno teio občine, ki obravnava pomembnejša vprašanja samoupravnega socialističnega razvoja ter vprašanje splošne politike v okviru pravic in dolžnosti občine. O x obravnavanih vprašanjih svet zavzema stališča in daje smernice ter jih posreduje pristojnim organom. Svet občine ustanovi občinska skupščina z odlokom, s katerim določi tudi sestav, delovanja in druga vprašanja o delu sveta.« 32. člen Spremembe in dopolnitve statuta začnejo veljati osmi dan po objavi v Uradnih objavah Pomurja. Številka: 011-1/79-1 Datum: 27. 9. 1983 Predsednik Skupščine občine Lendava Mirko HAJDINJAK, 1. r. •za XfcXfeAa. za vsa ^.ac^ovCao^ - -za — -za meso, mast 'm AxoboNmo paxWar- ‘m peruVnmo o& — za mesne izdelke razen konzerv od kg, — za ribe, rake in polže od kg — za mleko od litra — za mlečne izdelke od kg ali litra — za jajca od komada — za ostale neimenovane živalsko proizvode in odpadke od kg jzararčuna va za vsako začeto uro zamuča časa po ve7/a saj umiposta viti-Za preg/edpošiljk izven rednega de/ognega časa se pristojbina poveča za 50 % za preglede pošiljk v nočnem času ter ob nedeljah in praznikih pa za 1OO %, kakor tudi vsi stroški prevoza in vsi posebni stroški v skladu z določili zakona o splošnem upravnem postopku in na njegovi podlagi izdanih predpisov. Posebej se plačajo tudi stroški laboratorijskih analiz, ki so sestavni del veterinarsko — sanitarnega pregleda. Koristnik veterinarsko-sanitamega pregleda je dolžan obvestiti veterinarsko organizacijo, ki preglede opravlja, najmanj 12 ur pred pregledom. 9. člen Pristojbine iz te odredbe se plačujejo v gotovini ali z drugimi sredstvi plačilnega prometa takoj po opravljenem pregledu ali pa se obračunavajo mesečno na podlagi sklepa veterinarske inšpekcije Uprave za inšpekcijske službe občine Gornja Radgona, Lendava, Ljutomer in Murska Sobota, enota Ljutomer o plačilu pristojbine. Posebne stroške in zamudnine si obračunava delavec veterinarske postaje oziroma veterinarska inšpekcija, ki je pregled opravila neposredno pri organizaciji združenega dela in občanu, ki je pregled zahteval. 10. člen Ta odredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnih objavah občinskih skupščin Gornja Radgona, Lendava, Ljutomer in Murska Sobota. 11. člen Z dnem, ko začne veljati ta odredba, preneha veljati Odredba o pristojbinah za obvezne veterinarsko — sanitarne preglede v občini Ljutomer (Ur. objave občinskih skupščin: Gornja Radgona, Lendava, Ljutomer in Murska Sobota št. 22/82). Številka: 322-1/83 Ljutomer, dne 4. oktobra. 1983 Predsednik izvršnega sveta SO Ljutomer: Anton Kosi, 1. r. — za vsako nadaljnjo tono — za pregled kamionske pošiljke žive perutnine b) za pregledpošiljk v kombiju c) za pregled kosovne pošiljke za vsako žival oziroma začetih 10 malih živali ali 100 kosov perutnine d) za živinorejske proizvode, surovine in odpadke do 5 tovorkov — za pregled vsakega nadaljnjega tovorka e) za čebelne panje do 10 panjev — za vsakih nadaljnjih 5 panjev