P/jti n2!]{)iit]»tjn ri predpisu dohodninskega in vojnega davka. Poslanec dr. Hohnjeo je o ne* zakonitostih, ki se vršijo pri predpisu doliodnine in vo^nega davka, na fin < ministra 12. marca vložil to-le inter* pelacijo: Dohodnina se na Slovenskem Stajerskem in tudi v ostalem delu Slovenije poljedelcern, obrtmkom in delavoem od davčnih oblasti odmerja v taki obliki in višini, da je to popolnoma protivno pravici in veljavnim zakonitim doiočbam. V zvezi s tem je tudi, da se premnogim manj premožnim polledelocm in obrtnikorn na pudlagi pre.visoko odmerjene dohodnine predpiše Se višji vojni davek. Nasledek vsega tega je, da bo muogoteri poljedelec in cbrtuik obubožal in se zadolžil. Kmetskeinu stanu, ki je doslej z največjim napoiom poleg raznih velikih stroškov BOsil ogromna davčna bnemena, preti nevarnost, da se bo pod fežo vseh obiJnili plačil zrušil ter bo gospodarsko propadel. Smatram kot svojo dolžnost, da g. mfnistra dodatno k temu, kar sem uavede! v prvi svoji interpelaciji o od lerjaiiju osebacMiohodninskega dav ka, o^ozoriin še na nekatere znnčilne DCpraviinosti pri prodpisovanju vOjiiega davka in dohodnine. 1. Zakon o dohodnini (.osr.ni) z. dne 25. oktobra ,18i)6 drž. za.i. *t. 220 par. 177 do 178 in nasled., določa.. da se mora v vsakem okraju seslaviti pusebna cenilna komisija za odmero dobodnine, oziroma presojanje došlih napovedi. V to komisijo imajo voliti osebe, ki so po zakonu obvezane plačesati dohodnino, svoje zastopnike, drug* del članov te komisije pa imenuje ylada. Takih komisij sedaj ni nikjer na Slovenskem Stajerskem, dasirav no jih zakon predpisuje in ni prav nobenega vzroka, da se jih ne bi moglo sostaviti ali voliti. Ker so torej po krivdi df^včne oblasti, oziroma vlade eame, ukinjene te komisije, smafram, da je na&in, kakor se sedaj predpisu\e dohoduina in vojni davek, popolnotna nezakonit. 2. Kako pa se torej sedaj pri nas jredpisuje dohodnina, oziroma vojni Cavek? Nekatere, posebno izobražene iDsebe sestavijo samo na podlagi svo jih knjig in zapiskov o dohodkih in izijatkih. Mnogo pa je takih, ki tega ne b.orijo, ker niso vešCe sestavljanja. Kavčnih napovedi. Kaj se zgodi? Uiadniki davčnih oblasti ne veriainojo ne tistemu, ki je sain napravil pismeoo napoved in ne tistemu, ki ja ustmeno na davčni oblasti napoved \i »vo]r doliodke in izdatke. Rc/eremK ki irredpisajejo te davke, se pa.-U:>.'iicjo za poro6evalce ali zaupnike oseo ki niti daloko nimajo pc. Jia < gOo^uil.irskih razmerah pdljedelce? in obrlni kov. Ponajveč so zpupniki davGnili oblaslev orožniki in Člani finančne st~aže. .Tako se zgodi, da ima davčna oblast o posamezniku poro&ilo,, da je priPelal n. pr. v svojem vinogradu 30 hl sina, a iaktično ga je pridelal samo il8 hl. DotiČni zaupnik poroča, da je j.Joljedieleo prodal vino po 24 K liter „ prortal pa pa 'c res snmo ro 18 K liten. To so veliks razlike. In dasiravro doppinese poljedelec dokaza za to evojo trditev, vendar davgna oblast verujo edinole svojemu zaupniku. Od tod izvira velika nezadovoljnost davčnih obvezancev napram davčni obla sti. . Drugi slučaj: Poljedelec proda Bvoio stare za delo nerabne vole ter [dobi za nje 24.000 K (1600 kg po 15 K). Nakupiti t,d si mora mlajše. Te pa mor.o dražje plačati. Stane;o ga 16.700 K (1100 kg po 17 K). Pravilno. po zakonii, bi smel referent šteti med flohodka samo 5300 K, to je, kar je Imet več dobil za prodane volc, kakor je dal za kupljene. A to se ne zgo:di! Da\čna oblast všteje med dohodke cclo svoto 24.000 K, cele svote K 38.700 pa no&e všteti med izdatke, amj.ak samo en del. Takih slufiajev nejakonitega predpisovanja dohodnine Je na siotine in tisoče. To pa vsu »amo radi tega, ker davfina oblast nofe odrediti sestave cenilnih komisij. 3. Davfine oblasti tiste osebe, katere saiue ne priznajo svoiih dohod kov in izdatkov, to je, ki ne pošljejo svo'ih napovcdi v doloSenem rokii, eDostavno kontumacirajo in' jim predpiSejo dohodnino in vojni davek, kakor se jim zljubi. Zgodi se neštefokrat, da mora mapsikatnri siromašni poljedeleo jlafiati dohodnino od dohodkov lz vi rtogrnda, dasiravno vinograda veft nima. Marsikja so namreft o;>ustili vino«rrr>de, a (o Se v zemljiSkem kntastru, kateri tudi služi davSnim oblastemkot ^odlaga za odmero dohodnine, ni za bilježeno. 4. Day6na oblast je ukinila v Sloveniji tudi vse deželne piizivne komisije, kakor jih določa zakon o doliodnini z dne 2o, oktobra 1896, drž. zak. Sl. 220. oziroma osebna J.ivčiia noveJp z dne 23, jan. 1914, drž. zak. štev. 13. Tudi v te kemisije imajo pravico davkoplačevalci voliti svo.;e zastopnike. Vsled tega uVinjenja je sedanji način prodpisovanja dohodnine m vojnega davka, ki je ž njo v zvezi, popolnoma protizakonit. Vprašam guspo^a finanSnega rai nistra: 1. Ali jl voljan tein protizakonitostim in nepravilnostim, ki potekajo iz samovoljnosti davčnih oblasti, napraviti koneo ter {akoj odrediti re vizijo zadnjega predpisa osebnesa dohodninskega davka, ki &e nanasa ne sarao na letošnje, marve^ še tudi na prejšna leta? 2. Ali je voljan odrediti, i^a se takoj sestavijo in pokličejo na poslovanje po vsej Sloveniji cenilne ter prizivne komisije kot posvetovalni in kontroJni organ davfinih oblasti pri odmerjanju osebne dohodnine in pa vojnega davka?,