94 Založba Mladinska knjiga je v obsežnejših decembrskih pra- zničnih številkah Cicibana in Cicidoja izdala v prilogi zgoščen- ko z naslovom Za vsak mesec pesmica in še pravljica za povrh. Na zgoščenki je trinajst skladb in pravljica Urarna tiktak, katere je uredila Slavica Remškar, za ilustracije na ovitku je poskrbel Marjan Manček, za oblikovanje in LTU pa Maša Tičar. Viri skladb na zgoščenki so zbrani iz pesmaric in zgoščenk, obja- vljenih pri Založbi Mladinska knjiga (Kahlica Bahlica, Najlepši trenutki otroštva, Uspavanke, Ringaraja, pesem nas razvaja, Trara, pesem pelja, Otroška pesmarica ter skladbe iz arhiva re- vij Ciciban in Cicido). Za izvedbo skladb so poskrbeli solisti, pevski zbor in vokalni sestavi z inštrumentalno spremljavo ali a capella. Prevladujoče število slovenskih ljudskih pesmi je izvedeno v različnih sestavih in različicah. Z uvodno recitacijo Lepo je pomlad na svet, solis- tičnim petjem ob klavirski spremljavi Mi se imamo radi, izvedbi a capella naraščajoče pesmi Prišla je miška iz mišnice, dvoglas- nega ljudskega petja Sijaj, sijaj sončece, enoglasnega otroškega zbora (Prvo leto, ko sem služil), ljudskih pesmi v izvedbi otroš- kega pevskega zbora in Orffovega inštrumentarija (Tr ibu čko kolo, Moj očka ima konjička dva, Jaz pa pojdem na Gorenjsko) in dveh slovenskih ljudskih plesov (Zibenšrit, Drobljanc) v izvedbi skupine Volk folk, je sklenjen izbor skladb iz ljudske dediščine. Ob izidu zgošc ˇenke Za vsak mesec pesmica in še pravljica za povrh Bojana Kralj Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta bojana.kralj1@gmail.com Med skladbami sta še dve skladbi iz svetovne glasbene zaklad- nice, in sicer Mozartova Uspavanka ter Schubertova Spavaj, spavaj. Obe sta izvedeni s prirejeno inštrumentalno spremlja- vo, kljub temu da obstajata tudi izvirni spremljavi. S himno revij Ciciban in Cicido En medvedek, dva medvedka na besedilo Anje Štefan in v izvedbi Biserkuhna, se konča izbor skladb. V nadaljevanju zgoščenke je pravljica Urarna tiktak, dopol- njena z inštrumentalnimi deli. Glasbeni del je prispevala Katja Virant Iršič v izvedbi dijakinj Srednje vzgojiteljske šole in gim- nazije Ljubljana, dramatizacijo je napisala Slavica Remškar, za režijo je poskrbela Cvetka Bevc, za ton in montažo Staš Janež, pravljico pripoveduje Željko Hrs s prijatelji. Pravljica Urarna tiktak nas z vsebino popelje k spoznavanju različnih ur: digitalne, stenske ure, budilke, peščene in žepne ure, ure s kukavico ter stolpne ure. Med pripovedovanjem zgodbe/pravljice poslušamo zvoke naštetih ur v izvedbi Orf- fovega inštrumentarija. Po končani pravljici so na zgoščenki dodani še posnetki posameznih glasbenih vložkov, tako da jih lahko predvajamo/poslušamo tudi ločeno. 95 Poroc ˇila otroka. Ustvarjalen učitelj, vzgojiteljica ali starši lahko v izboru skladb izberejo posamezne primere, ki omogočajo razvoj spo- sobnosti, spretnosti in znanj otroka. Izbor pesmi in pravljice je namenjen otrokom predšolskega in osnovnošolskega obdobja ter vsem, ki radi poslušajo, izvajajo in ustvarjajo glasbo. Iz seznama pesmi lahko izberemo tisto, ob kateri se otroci lahko gibalno izražajo, spoznavajo posamez- na glasbila, skupine glasbil, vokalne in pevske sestave/skupine, glasbene oblike, prepoznavajo ritmično melodične vzorce idr. Raznolike izvedbe ljudskih pesmi spodbujajo otroke, učitelje, vzgojiteljice in starše, da spoznajo ljudske pesmi za vse letne čase in zmožnosti za ustvarjanje inštrumentalnih in gibalnih spremljav k pesmim ter k estetski izvedbi. T udi poznavanje slo- venskih ljudskih plesov zibenšrita, drobljanca in belokranjske- ga kola spodbuja k ohranjanju slovenskega plesnega izročila ter prenašanju tega na mlajše generacije. Prav tako omogoča pravljica Urarna tiktak, da zgodbo pripove- dujejo učitelj, vzgojiteljica oz. starši, otroci pa ustvarjajo z glas- bili (z zvočili, z ritmičnimi, melodičnimi in improviziranimi glasbili) ritmične ali melodične vzorce in zvoke. Vse dejavnosti, ki jih izvajamo ob poslušanju zgoščenke, za- okrožujejo celostno glasbeno vzgojo vsakega posameznega