Center Janeza Levca Ljubljana Oddelki vzgoje in izobraževanja Jarše ^OLŽEK ŠOLSKO GLASILO CENTRA JANEZA LEVCA LJUBLJANA v OVI JARŠE v Šolsko leto 2019/20 GLASILO UČENCEV, UČITELJEV IN STARŠEV CENTRA JANEZA LEVCA LJUBLJANA OVI JARŠE ŠOLSKO LETO 2019/2020 Junij 2020 Uredile: Ana Svetičič, Sara Slokan, Eva Tomažin Oblikovala: Karmen Grabljevec Naslovnica: Učenci in učenke OVI Jarše Tisk: OVI Jarše Naklada: 170 izvodov 2 UVODNIK POZDRAVLJENI, DRAGI BRALCI! TUDI LETOS JE Z VAMI VAŠ PRIJATELJ POLŽEK. PREŽIVELI SMO MALO DRUGAČNO LETO. ZARADI VIRUSA SMO SE NEKAJ ČASA UČILI DOMA. TEŽKO SMO ČAKALI VRNITEV NAZAJ V ŠOLO. NAREDILI SMO LEPE IZDELKE. ŽELIMO VAM PRIJETNO BRANJE. SARA, EVA, KARMEN IN ANA 3 NAJBOLJŠI ARAŠIDOV NAMAZ T I 1 U( J±Al £ v/ JJ1 P EKMMČES E E ZDMV IN 7 /IMrílV ti J Z cr —— 1 "CE LONČEK LIC P H ifcK J p 3 mic MA v L p mE KimmE MI PA PICO DELAMO... V PICERIJI DODO SMO SI UČENCI 3.B SKUPINE SAMI IZDELALI PICE. OBLEKLI SMO PREDPASNIKE, KAPCE IN COPATKE NA ČEVLJE. DELALI SMO V DVEH SKUPINAH. VSAK JE NAREDIL SVOJO PICO IN JO SAM OBLOŽIL. PRI PEČICI JE BILO VROČE. TUDI NATAŠA, IRENA IN KLEMEN SMO SI NAREDILI SVOJO PICO. BIL JE POSEBEN DAN IN VSI SMO SE IMELI LEPO. (prispevek pripravili Nataša Čas in Irena Roblek) 7 radi se imamo (prispevek pripravili Nataša Čas in Irena Roblek) 8 I p Ri j A T¿ L J » 5IMQN, jEWtJ, KmriJ^U t M Ki*- I Kl SA^JA- SO liO J! 50Soul\ |N D05W PW jAÍÉLJl. v uiTO 51 .1. ñ j m » fOGOMA^i VH IfcMH j K) ZAB/\\iAK \ >en ZELO MOA SKi J Hkr^ VA J ß ÖL J 50 ^M/a . CA5TÎH Tvy DI H^^o. K A IVA 5. C , 9 PU T I POZDRAV 10 I ri -LUI_LL _ P b L 11 "Le kako bi bilo postati Pika Nogavička ali pogumni gusar za vsaj en dan", smo se spraševali ob prebiranju dogodivščin navihane Pike Nogavičke. Bližal se je najbolj norčav dan v letu (tisti dan, ko lahko postanemo karkoli želimo), zato smo hitro pričeli s pripravami. # M 12 Pike in gusarji smo svoj dan izkoristili za zabavo s prijatelji, odlično hrano in sladkarije. Kaj pa bi počeli vi, če bi bili, tako kot Pika, doma čisto sami in vam nihče ne bi ukazoval? - Pike in gusarji iz l.c in 2.c NASMEŠEK in BARVE Predno z otroki začnemo z delom, jim dam na voljo več fotografij izdelkov, ki si jih lahko izberejo. Najprej si vsak otrok individualno izbere, kaj bi rad počel, nato pa se skupno odločimo, kaj natančno bomo tisti dan počeli. Otroci, ki tisti dan ne pridejo na vrsto z želenim izdelkom, pridejo na vrsto v naslednjih dneh. Ta dan so se otroci skupno odločili, da bi si želeli preizkusiti eno od senzornih vaj, ki se je izkazala za zabavno, a obenem pomirjujočo. Priznam, da je tudi meni prinesla dobre občutke, čeprav je tako preprosta. Na mizo smo položili bel A4 list papirja, nanj pa zalepili prozorno plastično vrečko (te so nam ostale, načeloma plastike ne uporabljamo). Vsak od otrok si je poljubno izbral štiri različne tempere barve, ki so jih vbrizgali v vrečko. Vrečko smo nato tesno zalepili, da barva ne bi iztekla ven. Otroci so morali z nežnimi, počasnimi gibi prenesti barvo na vse konce vrečke in ustvariti različne barvne vzorce in sliko. Nasmeh na obrazih otrok nam pokaže, da je bila senzorna vaja/izdelek uspešno izpeljana. 14 Ljubezen Ob prazniku ljubezni je vsak od otrok povedal, kaj ima rad na vsakem od svojih sošolcev. Odgovori nas bodo nasmejali, se spomnili, kako je bilo, ko smo se v osnovni šoli zaljubili in ponovno prišli do zaključka, kako originalne, a pristne odgovore nam podajo o tem univerzalnem občutku otroci. V drugem delu smo izdelovali valentinove voščilnice za starše, brate, sestre, kužke in simpati-je.Vsak od otrok si je izbral želeno barvo, s katero bo pobarval podlago za voščilnico, nato smo pričeli z barvanjem. Nekateri so s pomočjo palčk za ušesa ustvarjali pikaste vzorce, drugi so le različne barve zmešali, tretji so si izbrali tehniko lepljenke, spet drugi pa so odtiskali vzorce srca. Tisti, ki so se odločili, da čestitko posvetijo svojim simpatijam, sem z njimi odšla na hodik, kjer smo se skupaj usedli na stopnice. Tam so mi otroci zaupali, kaj si želijo povedati svojim simpatijam, jaz sem besedilo le zapisala. Ko so na Valentinovo otroci predali čestitko svoji simpatiji, sem situacijo poskusila ujeti v objektiv. Ujete trenutke sreče, zaljubljenosti, veselja in hvaležnosti, si lahko pogledate v sledečih fotografijah. prispevek pripravila: Anja Krvina 15 Kot vsako jesen, smo tudi letos uporabili odpadle, posušene jesenske liste in jih uporabili v umetniških delih učencev 1. oddelka podaljšanega bivanja. Jesenski isti so se nam zdeli čudovitih barv in ker jih je bilo povsod polno, smo naredili krasne kompozicije za izdelke. Veliko je bilo različnih idej, a na koncu smo se odločili za lepljenje listov na pisana ozadja, ki smo jih prej pobarvali z akrilnimi barvami. Veliko časa smo posvetili barvanju ozadja, saj je bil cilj, da učenci čim bolj samostojno ustvarjajo, da sami držijo čopič in da sami zajemajo barvo ter jo razmažejo po podlagi. Vsekakor sva z varuhinjo Jernejo spremljali njihovo delo in bili pozorni, če bi kdo od učencev potreboval pomoč pri barvanju s čopičem ali lepljenju listov na podlago. 16 Pri delu so imeli učenci veliko svobode, saj so si lahko sami izbirali, na kakšno podlago bodo ustvarjali (list ali karton), kakšne barve bo njihovo ozadje, katere liste bodo izbrali za motiv ter kako bodo izdelek okrasili. Eden od učencev je na jesenske liste narisal oči, da so izdelki na koncu izgledali kot nekakšna ljubka žival. Ker se je tisti čas bližala še Noč čarovnic, smo razstavi dodali še izdelek s strašnimi pajki, kjer smo z učenci pobarvali oranžno ozadje z akrilnimi barvami, nato pa so učenci na podlago odtisnili svojo roko, ki je predstavljala pajka. Ko smo na odtisnjene roke - pajke narisali še oči, so izgledali čisto pravi. Zraven sem narisala še mreže iz črtic, da jih je eden od učencev povezal in so nastale velike pajkove mreže. Izdelke sem razstavila v mali avli pred razredom, da so jih lahko v obdobju pred počitnicami občudovali mimoidoči. Leja Zajc, učiteljica 1. OPB 17 18 PREŠERNOV DAN V SKUPINI U2.D Od nekdej pridni so učenci sloveli, al bolj pridnih od naših bilo ni nobenih. Učenci so slovenski kulturni praznik obeležili s poustvarjanjem balade Povodni mož. Vsak je prispeval risbo svojega najljubšega prizora. Čeprav jim Urškin žalostni konec ni bil prav nič všeč, so med ustvarjanjem zelo uživali. Avtorji: Adrijana Jotanovič, Dejan Tekalec, Luka Šebijan, Pavel Donskoy in Matic Kuzma (mentorica: Sara Slokan) 20 miADI RAZISKOVALCI V letošnjem šolskem letu smo mladi raziskovalci izvedli že veliko poskusov, a 1 I I II .XI- I najbolj nam je bil všec izbruh vulkana. Kljub . . .. našim zaščitnim haljam, nismo ubežali ..... i i i i i . hitrim kapljicam kokakole. Naj vam narisana i i navodila pomagajo, da poskus izvedete tudi doma. Srečno! Mladi raziskovalci: Adrijana Jotanovič, Dejan v Tekalec, Luka Šebijan, Pavel Donskoy, Matic Kuzma, Sanije Sadik (mentorica: Sara Slokan) POROČILO O EKSPERIMENTU IME EKSPERIMENTA CoioOh friede DATUM 13.2.10 3-e. po eksperimentu TI JE BIL EKSPERIMENT VŠEČ? ^ r. 21 ,< v ■II ms 'Ji*. .v d * ^TV^ "i * »SCI Našo učenko Adrijano Jotanovic je zgodba o Zvezdici Zaspanki popolnoma prevzela. Najbolj ji je bila všeč njena prijaznost in zlati lasje. Avtorica: Adrijana Jotanovic ! (mentorica: Valentina Škondric) DOGAJANJE V 1.C G A L E R I J A 1. A 24 G A L E R I J A 1. A G A L E R I J A 4. B G A L E R I J A 4. B 27 4. A I A C G A L E R I J A 4. C J SjwMu dm KčTOC sjpfflÀÀa/VY tyw lttY\&L W^aM/M dm /w ¡j^Wpít'. frifo 4 vmafe- rm^.^ rm Muß rm rmkjéh. Qpmo- m\ /i, cm>o<ül N> Ml Uío à, fig/pe- /i /p», koÄ ¿wo- /U Jjiotißu. Wtó ae ÛM qammSítM fJdMlf^i- ZÄkw 4-, C 31 ŠIVILJSKI KOTIČEK TERAPEVTSKA BLAZINA JE MOJA TI PN A PRAVLJICA. LAHKO JO IMAM V ŠOLI, JO NESEM DOMOV ALI JO VZAMEM S SEBOJ NA IZLET Z NJO: - SE IGRAM - OPISUJEM IN SPOROČAM, - POTUJEM V PRAVLJIČNI SVET, - SEM KREATIVEN, - SOŠOLCU POMAGAM PRI ŠIVANJU, SKUPAJ GRADIVA IGRO DOPOLNJEVAL JO BOM CELO ŠOLSKO LETO. - KANITA, NUŠA, KRISTINA, VALENTINA, HANA, NADIJA, ŽIVA IN ANŽE. 32 Pravljica v lahkem branju (Bor in njegove iglice: Watty Piper , priredba: A. Munih) SMREKA IN NJENE IGLICE SMREKA SE JE SVOJIH IGLIC NAVELIČALA. PONOČI JI JE GOZDNA VILA PRIČARALA LISTE. KOZA JE SMREKI POJEDLA LISTE. PONOČI JI JE GOZDNA VILA PRIČARALA STEKLENE LISTE. VETER JE MOČNO ZAPIHAL IN STEKLENE LISTE RAZBIL. PONOČI JI JE GOZDNA VILA PRIČARALA ZLATE LISTE. LOPOV, TAT, JE SMREKI VZEL ZLATE LISTE. SMREKA SI JE ZAŽELELA SPET SVOJE IGLICE. PONOČI JI JE GOZDNA VILA IZPOLNILA ZADNJO ŽELJO. SMREKA JE BILA VESELA, SAJ JE ZELENA TUDI POZIMI. izhodišče: - zadovoljen sams„seboj - razvijanje področja v skrbi zase 33 (na obisku v živalskem vrtu, v hlevu,..) ŽIVALI OPAZUJEM: PISANE, RAZLIČNE, VSE SO ZANIMIVE, MAJHNE IN VELIKE, LAHKO NEVARNE SO, ALI IGRIVE, ENOBARVNE IN TAKE, KI IMAJO PIKE. ZATO ŽIVALSKE IGRAČKE V SVOJI IGRI IZBIRAM, DOMAČE LJUBLJENČKE, DIVJE, VODNE, GOZDNE KOT ŽELIM IN ZNAM, SORTIRAM. NEKATERE POTREBUJEJO, DA SE JIH OGRADI, OPAZUJE TIHO IN PRI MIRU JIH PUSTI. SEM PREVIDEN VSE KAR GOMAZI IN LEZE, UGRIZNE, SLINI, PIKA, VSE KAR V ZEMLJI, V TRAVI, V LISTJU, OKROG GRMOV STIKA... (iz gledališke predstave CJL in OŠ Prule: »Narobe noč«) m NE PRIJEMAM, PROČ ZBEŽIM, SAMO POGLEDAM, MALO OPAZUJEM, KO JIH Z MAMO OGRADIM IN RAZISKUJEM, STRESEM ŠKATLO IN SPUSTIM. ^ ^ - ^ O spi ^ TAUE rumenega kru^ CPU SE EN RUHEN KROG ^ _____ \ 11 / / / ^ V / / / I V ' 7 v ^^ 36 37 IZO RUBRIKA REGRATOV MED HANA JE REGRATOV MED PRIPRAVILA SKUPAJ S SVOJIM BRATCEM PRIPRAVA: RUMENE CVETOVE LOČI OD ZELENIH ČAŠIC. NALOŽI PLAST CVETOV (V STEKLENI KOZAREC), POKRIJ S PLASTJO SLADKORJA. NALOŽI PLAST CVETOV. POKRIJ S PLASTJO SLADKORJA. DELO PONAVLJAJ... ...KO NAPOLNIŠ DO VRHA KOZARCA, ZAPRI Z ZAMAŠKOM POSTAVI NA SONCE. POČAKAJ, DA SE SLADKOR STOPI. KO SE VSE STOPI IN PREMEŠA V GOSTO SNOV, PRECEDI IN MED SHRANI. MORAL BOŠ POČAKATI. OPAZUJ VEČ DNI. NAMAŽI MED NA KRUH IN POJEJ! UŽIVAJ SVOJ MED IZ DOMAČE LEKARNE. OSTANI ZDRAV! 38 moj iA jor lof ^ MfJJ WjM. J P ftF LE VAWE MOriíSSi THERr HAIOT -Li; TO' L( and tc LO\r 4 M 1AM KO iB SA-Vv) TO v DAN Sa VL j F V\ __ ov-6 SWBoD no TA \v\Ah n m^M^jm^ i Ku ¿A VA 5vgTg DfíA&L t^vfc , <Î/MFA f'rjHNO f\JNčko ¡H